FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Mitkä renkaan (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=9139)

Sam 11.02.2008 09:15

Mitkä renkaan

Moi, onko kenelläkään kokemusta noista rengas-online palloista? Listasin alle mitä ne myy 255-15 koissa ja olisi kiva tietää onko noissa mitään eroa ajo-ominaisuuksine suhteen. Tietty matalaprofiili >17" olisi maras, mutta haluan pitää autossa alkuperäistyylisen ilmeen

Bridgestone
kesärenkaat HTS 686
255/60 R15 102H RBT, musta sivupinnan merkintä, UZ rengas-online.com vain 101,30 EUR

Goodyear
ympärivuotiset renkaat EAGLE GT + 4
255/60 R15 102H OWL, M+S Kennung jäännösvarasto rengas-online.com vain 104,20 EUR

General
ympärivuotiset renkaat GRABBER HP
255/60 R15 102H OWL, M+S Kennung rengas-online.com vain 96,60 EUR

Kumho
kesärenkaat Ecsta STX KL12
255/60 R15 102V ** rengas-online.com vain 100,70 EUR

Yokohama
kesärenkaat Y352
255/60 R15 102H OWL SVH-hinta *:rengas-online.com vain 109,80 EUR

Fulda
ympärivuotiset renkaat Tramp 4x4 H
255/60 R15 102H ääriviivoilla vahvistetut valkoiset kirjaimet , OWL, M+S Kennung rengas-online.com vain 113,70 EUR

Maxxis
kesärenkaat MA-S1 Marauder
255/60 R15 102H rengas-online.com vain 120,20 EUR

MrT 11.02.2008 14:14

kumho ei välttämättä olis huono :-k
kokemusta mulla ei kyllä ole mistään noista tossa kokoluokassa :neutral:

WBBC 11.02.2008 14:18

Good Yearit olisi eniten auton alkuperäisen hengen mukaiset verrattuna japsirenkaisiin???

Cam69 11.02.2008 14:45

Noista vaihtoehdoista ehdottomasti GoodYear, Korean poikien rikulat jättäisin suosiolla muille...BF GoodRich minun suosikki (tyyli ja perinteet!), mutta ei taida löytyä nettikaupasta ja kappalehinta muutaman kympin kalliimpi.
Kaikki näyttää olevan H nopeusluokan (210 km/h) renkaita, paitsi Kumho peräti
V-luokan rengas, joten toikin puoli aika pitkälle riittää.

Teemu 11.02.2008 14:50

Jos et ole erityisesti suunnitellut käyttäväsi autoa talvella, niin itse en miettisi noita 'jokasään' M+S renkaita. Puhtaasti kesärenkaiksi sunnitellut on varmasti parempia ominaisuksiltaan.

Tosin viimevuonna kesäautokelit jatkui monella pitkälle talverengaskauden puolelle. :compress:

Tai sitten menee puhtaasti ulkonäön ja pintakuvion sopivuuden mukaan, kuten WBBC tuumaili. Varsinaisia performance -renkaita noi profiilit ei oo kuitenkaan.

stobe 11.02.2008 14:57

Itse tilasin viime keväänä juuri nuo bridgestonen renkaat ja ei ole ollut kyllä moitittavaa normaaliajossa. Hinta on näköjään nyt noussut, vuosi sitten 87,50 samasta paikasta.

Sam 11.02.2008 15:01

Quote:

Originally Posted by WBBC
Good Yearit olisi eniten auton alkuperäisen hengen mukaiset verrattuna japsirenkaisiin???

joo jollei löydy mitään testidataa, niin varmaankin GY tulee valittua

TnoW 11.02.2008 17:23

Tilasin vuosi sitten noi Goodyearit. Aivan mahtavan hyvät renkaat autooni. Renkaat ovat suunniteltu 2000 luvulla verrattuna autosta poistuneisiin Coopereihin jotka tuntuivat olevan -70 luvulta. Valmistusmaa on muuten Japani. Renkaan rakenne on ohuempi ja autosta tuli heti pehmeämmän tuntuinen, tosi kiva ajettava ja 120 nopeudessa auto kulkee suoraa kuin juna.... Tuliko nyt tarpeeksi kehuttua niitä. Suosittelen.

Hara 11.02.2008 17:35

Mä suosittelen kesärenkaita kesä käytöön noi M+S renkaat on pehmeetä seosta eli ei ole kesä käytössä pitkä ikäiset.

TnoW 11.02.2008 17:51

Quote:

Originally Posted by Hara
Mä suosittelen kesärenkaita kesä käytöön noi M+S renkaat on pehmeetä seosta eli ei ole kesä käytössä pitkä ikäiset.

Eiks kaikissa amerikkalaisissa renkaissa lue M+S ??

Jorma Halonen 11.02.2008 19:12

Quote:

Originally Posted by TnoW
Eiks kaikissa amerikkalaisissa renkaissa lue M+S ??

Tuo M+S tulee sanoista mud and snow.Taitaa toimia parhaiten vain olosuhteissa,joiksi meidänkin talvet ovat muuttuneet.

TnoW 11.02.2008 20:07

Quote:

Originally Posted by Jorma Halonen
Tuo M+S tulee sanoista mud and snow.Taitaa toimia parhaiten vain olosuhteissa,joiksi meidänkin talvet ovat muuttuneet.

Tuo merkintä on aina ollut myös kesärenkaissa, siis amerikkalaisissa. Vaikka ostaisit BF Goodrich Radial T/A renkaan.

Jorma Halonen 11.02.2008 20:56

Quote:

Originally Posted by TnoW
Tuo merkintä on aina ollut myös kesärenkaissa, siis amerikkalaisissa. Vaikka ostaisit BF Goodrich Radial T/A renkaan.

Tuota asiaa en ole huomannutkaan.Mikähän siinäkin on takana?Amerikan tiukat tuotevastuulait eli Bubba vetää liukkaalla pihalle ja haastaa rengasfirman oikeuteen taalan kuvat omissa ja juristinsa silmissä?Oikeus vetoaa renkaissa olevaan merkintään ja Bubba sekä juristi itkevät kovaa kohtaloaan.

Finnshark 11.02.2008 21:28

Quote:

Originally Posted by Jorma Halonen

Ainakin nuo BF:t ovat aika karmeat renkaat ainakin vesikelillä. Sadepito on olematonta... Joko tehot kasvaa kostealla kelilä potenssiin tai sitten renkaat ovat onnettomat. Itse valitsisin noista jotkut "nykyaikaisemmat" renkaat, eiköhän se kehitys ole näissäkin eteenpäin mennyt. Tosin huonoja kokemuksia on myös "nykyrenkaista", käyttikseen ostin Kumhon renkaat ja sadepito on taas kerran toivotonta. Kaverilla tosin toiset Kumhot ja niiden kanssa ei kuulemma ole ongelmia sateellakaan...

Simorna 11.02.2008 21:33

Eikös tuohon rengas asiaan päde se sääntö, ettei halvalla saa hyvää. Ei ole kokemusta kyseisestä firmasta, mutta mitä olen nähnyt niin halvat merkki renkaat on ollet vanhoja. Eli kovia ja pitoa ei ole.

Renkaat on autoilussa viimeinen asia missä kannattaa säästää:bounce:

groovyjay 12.02.2008 00:02

Noista lähtisin Yokohamaan. BFG:t ja Eagle +:t saa työntää kaikki mopen perseeseen...

en-invest 12.02.2008 00:19

Kumhoja on ollut renkaina kesällä ja hyvin on pelittänyt, yksi sarja tosin tuntui aika kovalta, ja mulla on rauhallinen ajotyyli.:rolleyes:

TomiT 12.02.2008 00:25

Quote:

Originally Posted by WBBC

Älkää nyt Herran Jumala ostako renkaita "hengen mukaan" :cyclopsa:

Alle sellaiset renkaat mitkä on hyvät ajaa/ hyvä pito, oli ne tehty sitten vaikka Marsissa...

Museovessoissa olkoon sitten vaikka balsakiekot.

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Noista lähtisin Yokohamaan. BFG:t ja Eagle +:t saa työntää kaikki mopen perseeseen...

GJ puhuu vähän, mutta asiaa... ;)

WBBC 12.02.2008 08:10

Höpö höpö. Jos kärry on alustaltaan tehtaan asussa, ja sitä käytetään päasiassa cruisailuun, nuo kaikki Samin listan renkaat ovat aivan hyvät.

Performance kärryt ja käyttötarkoitus asia erikseen.

WBBC 12.02.2008 08:12

Niin, ja väitän että jos sokkotestinä laitettaisiin tämän foorumin ukot testaamaan eri renkaita, niin pari kolme ukkoa ehkä havaitsisi mainittavia eroja ajettavuudessa. Olkoon vaikka mitkä Yokohama Kirsikankukka renkaat mukana testissä.

Haaste?

TomiT 12.02.2008 09:35

Aha...

Korpuks suditetut BF:ät on ainakin ihan hengenvaaralliset vesisateella vaikka pintaa olis vaikka muille jakaa, sama koskee KAIKKIA US renkaita joilla on ikää enemmän kuin 5-vuotta...

No Herrat voi jatkaa vanhaan hyvään malliin mun puolesta, ja tekstit valkoinen puoli kansan nähtäväksi...

WBBC 12.02.2008 09:37

"Korpuks suditetut BF:ät on ainakin ihan hengenvaaralliset vesisateella"

Tuo pitää kyllä paikkansa...

Sam 12.02.2008 17:14

Quote:

Originally Posted by TomiT
Aha...

No Herrat voi jatkaa vanhaan hyvään malliin mun puolesta, ja tekstit valkoinen puoli kansan nähtäväksi...

Kyllä mielellään, mutta noissa missää ei käsittääkseni valitettavasti ole valkoisia tekstejä. Juuri sellaiset haluaisin, ihan kun ihanalla 70 luvulla

T72 12.02.2008 18:53

Quote:

Originally Posted by TomiT
Korpuks suditetut BF:ät on ainakin ihan hengenvaaralliset vesisateella vaikka pintaa olis vaikka muille jakaa, sama koskee KAIKKIA US renkaita joilla on ikää enemmän kuin 5-vuotta...

Jep, eikä ne ole hyvät vesikelillä uusinakaan... Sinänsä hyvä että tossa 255/60-15 koossakin on nykyään edes jotain valikoimaa, tilanne oli huonompi joku vuosi sitten.

Mickey 14.02.2008 13:05

Vesikeli, 100 lasissa ja 245/50-16 BFG läskit irroittaa ainakin pidon vakio L98lla pelkällä kaasulla.

All times are GMT +3. The time now is 05:40.