FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Autonosturi (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=9236)

sevy.8 19.02.2008 10:09

Autonosturi

http://www.verktygsboden.se/

Katso artikkelinumero:
69440

ja

69439

Ei aivan pahan hintainen.

Nipa 19.02.2008 10:29

Quote:

Originally Posted by sevy.8

Katso artikkelinumero:
69440

ja

69439

Okej, hur många ska vi ta?
Tuo 69440 näytti hyvältä ja suht sopuhinnalta näin harrastekäyttöön (kunhan ei tuu niskaan)

KapaTheMan 19.02.2008 12:56

Joo ihan hyvän näköinen ja hinta kohillaan. Ainoo miinus on toi että hydrauliikat vedetty lattiaa pitkin tolpastatolppaan... Toki voihan sen muuttaa omatoimisesti yläkautta kiertaväksi...

Koska lähetään hakeen????

maho 19.02.2008 13:28

Voihan sen muuttaa joo, jos vaan tilan korkeus riittää (korkeus taisi olla 2780mm), toinen vaihtoehto on upottaa ne lattiaan.

unknown 19.02.2008 17:52

Itse olen myös etsinyt halpaa autonosturia. Suomessa myytävät mallit ovat kalliita mikä varmasti johtuu siitä että kun lasipalatsit (merkkimyynti hallit) tilaa kymmeniä nostureita niin näennäisesti hintaa lasketaa roimasti ja mikä on tiputtaessa kun on mistä tiputtaa.
Kun noita oikein etsin niin jenkeistä löysin halvimmat ja nyt kun dollari on vessapaperia niin sieltähän olisi hyvä ostaa, mutta Ruotsi olisi helpompi ja EU-maa. pitää vielä mittailla mutta miksikäs ei...

MikkoM 19.02.2008 17:56

Quote:

Originally Posted by unknown
Kun noita oikein etsin niin jenkeistä löysin halvimmat ja nyt kun dollari on vessapaperia niin sieltähän olisi hyvä ostaa, mutta Ruotsi olisi helpompi ja EU-maa. pitää vielä mittailla mutta miksikäs ei...

Onko mitään linkkiä jenkkien tarjontaan?

Nipa 19.02.2008 18:09

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Onko mitään linkkiä jenkkien tarjontaan?

Laita googleen jotain 2/4 post car lifter niin kyllä firmoja löytyy. Jos sais johonkin konttiin mukaan niin sitten onnistuis, muuten voi olla rahti vähän tolkuton

ToniH 19.02.2008 18:11

Osaisko kukaan suositella siirrettävää saksinosturia? Eli semmosta, jonka voi kärrätä pois keskeltä lattiaa kun tilaa tarvitaan muuhun.

unknown 19.02.2008 18:12

Tässä:

http://www.targetlifts.com

http://www.americasprideonline.com/

http://www.e-autolifts.com

http://www.autoliftrepair.com

http://www.stingerlifts.com

hukannut olen yhden sivuston missä oli mekaaninen, tolpaton autonosturi, mihin saa toisen auton varastoitua nostettavan auton alle. Turkkilainen vekotin mutta silti uskottavan näköinen, niillä oli myyntiä USA:han ja eurooppaan ja oli jopa hyväksytty malli... Etsintä jatkukoon.

Nipa 19.02.2008 18:19

Tuolta kyselin joskus Suomesta.. Laittoi myyjä noiden vehkeiden ohjekirjatkin tulemaan. Hinta ei ois paha (vaikka tuolla sivulla on hinnat alv 0%)
http://www.korjaamokoneet.com/
tehty muistaakseni Liettuassa noi vehkeet.. CE merkki kuulemma löytyy, mutta niitä saa joka tarrafirmassa teetettyä

bulldog's 19.02.2008 18:19

Vaikka nuo jenkeissä onkin jonkun verran halvempia, niin silti en näe mitään järkeä tuossa.
Vaikka tulis kontissa niin rahti nostaa nosturin hintaa ihan riittävästi, kukaan ei rahtaa,pakkaa, ja lähetä tota millään 200eurolla....
Siihen päälle kun lyödään tullit, alvit, purkukulut niin tulipas halvaksi.
Sitten kotona ihmetellään kun tää sähkömoottori ei toimikkaan täällä...

Ihan ok laitteelta toi eka näyttää muuten, mutta korkeammalle pitäis nostaa.
2m on riittävä.
Se on ikävä olla auton alla pää kenossa vaikka on uusi hieno nosturi.

Toinen seikka mihin kannattaa kiinnittää huomiota, niin on kuinka matalan auton se nostaa, ettei tarvitse jokakerta kaikenmailman lankkujen päälle ajella että saa auton nosturille.

Itse ostin uuden Stenhöjn, enkä ole katunut.
Suosittelen että kannattaa kysyä suomestakin, ei ne OIKEESTI ole enään niin kalliita...

ToniH 19.02.2008 18:20

Tosta hyväksynnästä: kaikki sähkölaitteet 10-1500 V (A.C.), koneet (liikkuvia osia) ja paineosia (hydrauliikka jne) sisältävät vehkeet pitää olla CE-hyväksyttyjä. Eli siis se sähkö-osa, koneosa sekä paineosa (letkutkin) kaikki tarkistettuja ja hyväksyttyjä ja viranomaisille rekisteröityjä.

Selvittelin tota just duunin puolesta ja kauhee suo jos tehdas ei ole noista huolehtinut. Ilman leimoja ei käyttöön EU:ssa.

EDIT: jaha Nipa tätä jo sivusikin, samaan aikaan kirjoiteltiin.

unknown 19.02.2008 19:14

Eikö CE-merkintä tarkoita Company Ensure, joka vapaasti suomennettuna tarkoittaa että:
"Kundit tuolla tuotannonpuolella on tehnyt tänään tämän näköistä tavaraa ja yleisesti firmassa ollaan sitä mieltä että mitään vaaraa ei pitäisi olla useimmille ihmisille ja firma vakuuttaa tämän, mutta mitään vakuutusta noilla CE-tarroilla ei ole, eikä myöskään tällä Kiinalaisella nyrkkipajalla, mutta kun kysyin noilta kavereilta tuolta niin ne sano että kyllä ne ainakin uskaltais käyttää noita koneita" Eli CE-merkintä ei tarkoita mitään.

Yksityisessä harraste käytössä ei varmasti kukaan tule niitä lupia kyselemään...

Juu eli mitään järkeä ei ole tuoda nosturia jenkeistä.
Mitä muuten maksaa Stenhöj nosturit?

Macho 19.02.2008 19:21

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Suosittelen että kannattaa kysyä suomestakin, ei ne OIKEESTI ole enään niin kalliita...

En ostais myöskään halpaa uutta nosturia(tai muutakaan tuon kokoluokan konetta), mielummin laadukas käytetty. Stenhöj on hyvä merkki!

ToniH 19.02.2008 19:37

Aivan totta, ei sinänsä hyväksyntä mutta ilman CE-merkintää ei saa myydä tai ottaa käyttöön mitään em. vehkeitä euroopassa. Eikä ole mikään läpihuutojuttu jossa kirjoitetaan ihan mitä vain huuhaata ja viranomaiset vain arkistoivat ne. Viranomaisia varten tulee valmistella tosiaan ne vakuuttelut EU-vaatimuksenmukaisuudesta ja konedirektiivin seuraamisesta (sähkölaitteille omansa, painelaitteille omansa), tekninen rakennetiedosto (piirustukset, kaaviot, osien turvallisuus, sähkömagneettiset mittaukset jne), joka pitää olla kaikille viranomaisille saatavilla onnettomuustilanteen yhteydessä tai jälkimainingeissa.

Eihän harrastehommassa mitään väliä olekaan ellei satu loukkaamaan itsensä tai kaverinsa. Silloin vastaat (vehkeen maahantuojana) jälkiseuraamuksista omalla omaisuudellasi, vakuutusyhtiötä on turha huudella apuun. Kaveri jos loukkaa ja vammautuu pysyvästi niin maksulappu voi tulla kuukausittain seuraavat 45v. Tämä pätee sitten myös kun joskus myyt sen laitteen huuto.netissä ja seuraavan omistajan anoppi jää sinne väliin, lasku tulee maahantuojalle.

Nipa 19.02.2008 19:42

Quote:

Originally Posted by Macho
mielummin laadukas käytetty. Stenhöj on hyvä merkki!

Kyllä Stenhöj kelpais, mutta ainakin käytettyihin on turha yrittää, menee kuulemma sitä mukaa pikkupajoille/harrastajille kun joltain sattuu jäämään ylimääräiseks.
Bulldogs vois heittää jotain Stenhöjn hintatietoa

ToniH 19.02.2008 20:13

Jos vemepele tulee EU:n ulkopuolelta niin vastuussa on maahantuoja.

Itse CE-tarra ei tietty suojaa mitään mutta jos valmistaja tai maahantuoja on jaksanut tuon dokumentoinnin tehdä niin ehkä siellä taustalla on joku puoliasiallinen firma ja ehkä jotain muutakin on tehty kunnolla.

Tänään viimeksi sain yhdeltä toimittajaltani kaukoidästä viestin, että keskustelemamme laitteiston sähköosa on CE-sertifioitu mutta paineosat eivät vielä ole. Paineosia ei vielä ole sertifioitu niiden pienen menekin (EUssa) takia ja siksi, että sertifiointiprosessi on niin kallis. Selvitin itse aikaisemmin viikolla noiden sertifiointia ja niiden tekemisessä auttava tutkimusyritys Suomessa antoi arvioksi 3-10Ke per tuote niin, että saan käteeni dokumentit, joiden pohjalta voin itse laatia sertifiointidokumentit. Hinta riippuu palvelun kattavuudesta. 3 tonnilla saa suunnilleen suullisen lausunnon siitä näyttääkö vempele ollenkaan järjelliseltä nopealla tarkastelulla vaiko ihan naurettavalta. :roll: Isommalla fyrkalla ne jo oikeasti tutkii mitä se pitää sisällään ja mitä kestää.

PS. ei mua henkilökohtaisesti kiinnosta käyttääkö joku CE-merkittyjä vehkeitä vai ei. Kunhan tuon tämän näkökohdan julki. Onnettomuustapausessa korvaukset voivat olla 1000-kertaiset vrt. 400e säästö ostovaiheessa, puhumattakaan siitä jos ite vammautuu.

Macho 20.02.2008 09:50

Quote:

Originally Posted by Nipa
turha yrittää, menee kuulemma sitä mukaa pikkupajoille/harrastajille

haloo, sä oot harrastaja! ;)

Nipa 20.02.2008 10:15

Quote:

Originally Posted by Macho
haloo, sä oot harrastaja! ;)

Oonko :confused: mutta kuulemma kauheet jonot noihin laatukäytettyihin. No, joskus sen vois saada jos sen jonon pään löytää jostain

Vette60 20.02.2008 10:59

Katsokaapas nordlift.fi tuommoisen meinaan itse hommata, mutta onko 120mm liian korkea yliajokorkeus ? Itse mietin mallia DHM-2000.

bulldog's 20.02.2008 11:01

Quote:

Originally Posted by Nipa
Kyllä Stenhöj kelpais, mutta ainakin käytettyihin on turha yrittää, menee kuulemma sitä mukaa pikkupajoille/harrastajille kun joltain sattuu jäämään ylimääräiseks.
Bulldogs vois heittää jotain Stenhöjn hintatietoa

En ihan tarkkaa enään muista mutta olisko ollut jossain kolmen nurkissa +alv...
Tai jotain.
Esin kanssa kensiksi käytettyä, mutta unohdin sen sitten aika nopeesti.
Vastaavaan 10v vanhaan kun pisti tonnin ja alvin lisää ni hinta oli aika lähellä uutta.

Olihan se sitten kiva katsella kun ammattimies kävi sen tökkäämässä samalla pystyyn niin ei tarvi sitten pelätä että kestääköhän se...

nim. rotke ollut katossa jo puolivuotta

bulldog's 20.02.2008 11:04

Quote:

Originally Posted by Vette60
Katsokaapas nordlift.fi tuommoisen meinaan itse hommata, mutta onko 120mm liian korkea yliajokorkeus ? Itse mietin mallia DHM-2000.

Omassa on 85mm. Eikä ole yhtään ainakaan liian matala...

Mickey 20.02.2008 11:11

Quote:

Vaikka nuo jenkeissä onkin jonkun verran halvempia, niin silti en näe mitään järkeä tuossa.
Vaikka tulis kontissa niin rahti nostaa nosturin hintaa ihan riittävästi, kukaan ei rahtaa,pakkaa, ja lähetä tota millään 200eurolla....
Siihen päälle kun lyödään tullit, alvit, purkukulut niin tulipas halvaksi.
Sitten kotona ihmetellään kun tää sähkömoottori ei toimikkaan täällä...

Ihan ok laitteelta toi eka näyttää muuten, mutta korkeammalle pitäis nostaa.
2m on riittävä.
Se on ikävä olla auton alla pää kenossa vaikka on uusi hieno nosturi.

Toinen seikka mihin kannattaa kiinnittää huomiota, niin on kuinka matalan auton se nostaa, ettei tarvitse jokakerta kaikenmailman lankkujen päälle ajella että saa auton nosturille.

Itsellä Istobal kaksipilari jonka ostin Mikael Sundströmin peruilta..ei ollut paha aikanaan. 4000mk silloin kun noi maksoi 10-15th... erittäin vähän käytetty kun oli rallitallin ja sitten makasi Marteliuksella pölyttymässä
Jenkkivehkeissä menee sähköt uusiksi.
Olkaa kärppänä ja katselkaa lasipalatsien takapihoja..aika ajoin siellä makaa rivi nostureita...

pirre 20.02.2008 17:29

Bulldog´s puhuu asiaa. Ite hankin viimevuonna Nussbaumin sähkömekaanisen nosturin, ilman väliosaa. Piuhat vaan katossa tolppien välissä, kivempi työnnellä raat.. autoja kohilleen. Asentelinkin sen ohjeiden mukaisesti väliaikaiseen mestaan mutta nyt kun keväällä siirrän sen hima talliin niin asennan sen vähän leveemmälle (sekä tuen yläpään isomman momentin vuoksi). Hintaa uudella nosturilla oli jotain 26-27 sataa plus kruunu otti arvoalisäävänveron päälle. Mutta ynnäilin että laite on minun käytössäni ikuinen sekä turvallinen, mikä on itselle aika tärkeetä. Harmittas periaatteessa jos niskat menis nurin kun joku pulkka tippuu niskaan vanhan, mahdollisesti kuluneen, nosturin takia. Tai no, ei varmaan kerkeis kauaa harmittaa, perikunnan ongelmia.

mrfrost 20.02.2008 18:44

Quote:

Katso artikkelinumero:
69440

ja

69439

Koskas lähetään noita hakeen? Onko sulla firmassa kuorma-autoo?

TnoW 20.02.2008 19:10

http://www.puuilo.fi/cat/product_catalog.php?c=29 Nostureita, kun klikkaa tota "lisää koriin" niin postipoika tuo sen himaan vai tarkoittaako että nostaa korista?

groovyjay 20.02.2008 20:23

Quote:

Omassa on 85mm. Eikä ole yhtään ainakaan liian matala...

Mulla 35mm, ihan sopiva...

sevy.8 20.02.2008 22:35

Kuljetus från sverige ei olis ropleemi, mutta.....
Mulla on liian pieni talli nosturille.Mutta olis tuo kyllä sikakätevä. Tympii toi tunkkaaminen :(
Töis testasin että trukkikin on aika kätevä peli tohon hommaan ja sillä saa tehtyä paljon muutakin ;)

mrfrost 21.02.2008 08:33

Quote:

Kuljetus från sverige ei olis ropleemi, mutta.....
Mulla on liian pieni talli nosturille.Mutta olis tuo kyllä sikakätevä. Tympii toi tunkkaaminen :(
Töis testasin että trukkikin on aika kätevä peli tohon hommaan ja sillä saa tehtyä paljon muutakin ;)

Trukki mullakin käytössä. Mulla olis kyllä tilaa sunkin nosturille;)

Mickey 21.02.2008 19:18

Mä tarttisin Trukin...

macboy 21.02.2008 20:54

mulle kans trukki jos niitä jossain lojuu jouten :D

jvmh67 21.02.2008 21:49

Quote:

Katso artikkelinumero:
69440

ja

69439

Olettekos katsoneet Finntoolsin tekemiä yksipilarinostureita. Uutena ovat älyttömän kalliita, mutta käytettynä sai jokunen vuosi sitten 1500-2000 egen haarukassa. Nämä toimivat hydrauliikalla ja kestävät harrastekäytössä ainaski 7 sukupolvea, joten piisaa pojallekin.

Yhden pilarin etu on tilan säästö tallissa ja että aina toinen puoli on vapaa. Varjopuolena on, että vie jonkin moisen tilan auton alta. Omassa nosturissa auton alla kulkee puolelta toiselle 250 x 150 mm2 putkipalkki. Eli itse en pidä sitä mitenkään haittaavana. Minun käytössä hyödyt on selvästi haittoja paremmat. Nostureita on (ainakin oli, en ole enää hetkeen haeskellut) käytettynä tarjolla melko paljon. Niitä oli muutamaa vaihtoehtoakin miten laitetaan helmoihin kiinni; on tassuilla ja sellaisia jotka nostaa koko helman matkalla (tämä viimeksi mainittu sopii lähinna rengashommiin).

Jorma Halonen 26.02.2008 16:35

Eilen oli TV1:n MOT:ssa juttua nostureista.Olen aina suhtautunut ko.ohjelmaan pienellä varauksella,mutta eilinen jakso laittoi miettimään sen CE-merkinnän kattavuutta.Italialainen standardisoimisfirma lähinnä naureskeli todistuksilleen ja nosturin valmistaja suositteli kaikkia itse testaamaan härvelin kantavuuden!
Kerrankin asiantunteva suomalainen viskaali on nyt sitten haastettu oikeuteen,kun hän on todennut härvelin olevan hengenvaarallinen.Korvausvaade on about 1milj¤!Ohjelmajakso löytyy varmaan Areenalta,jos jäi näkemättä.

jvmh67 27.02.2008 10:32

Sama aihe oli tapeetilla aikoinaan, kun haeskelin omaa nosturia. En ostanut AMG:tä.

Joten kandee parikertaa miettiä, hankkiikon AMG:n nosturin!!

Jorma Halonen 11.03.2008 10:01

Stenhöj myytävänä

Näkyy olevan myynnissä Stenhöjn 4-pilarinosturi,kapasiteetti 4t,läpiajettavat ajosillat.H:2000¤.Tel:0400 920804

MS 11.03.2008 18:05

Kun ostelette noita nostureita niin kattokaa vähän 4 pilarissa vaijereiden ja hihnapyörien, 2 pilarissa nostomuttereiden kuntoa.
Stenhöj vaijerit tai nostomutterit kustantaa n 400¤ kappale.
Jos tulee stenhöj osien tarvetta niin ottakaa yhteyttä allekirjoittaneeseen. Pelailen niiden osien kanssa päivittäin.

Mickey 11.03.2008 18:48

Ja osaava koneistaja tekee noi nostomutterit uudet itse...

Jardze 13.03.2008 21:21

Muistakaa tarkistaa työmutterien vaihdon yhteydessä turvamutterien kunto.

mussette 29.04.2013 23:23

Stenhoj 4t

2 Attachment(s)
Tänä talvena ei tullut autoja fixattua, mutta autonosturi tuli putsattua että voi sitten rakennella Corvetteja.
Tuli pistettyä aivan palasiksi ko. vehe. Hiekkapuhallettua ja pulverimaalattua. On sitä nyt mukavampi katella.:D

pomppe 29.04.2013 23:25

Quote:

Originally Posted by mussette
Tänä talvena ei tullut autoja fixattua, mutta autonosturi tuli putsattua että voi sitten rakennella Corvetteja.
Tuli pistettyä aivan palasiksi ko. vehe. Hiekkapuhallettua ja pulverimaalattua. On sitä nyt mukavampi katella.:D

Kyllä on komeeta! :rock: :rock:

pirre 29.04.2013 23:30

:thumleft:

EX81 01.08.2013 19:58

Nosturi hankinnassa. 2- vai 4-pilarinosturi? Hyviä käytettyjä tiedossa?

groovyjay 01.08.2013 20:21

Quote:

Originally Posted by EX81

Osta toi peten nosturi mikä tuli just myyntiin, käy sun korvettiin loistavasti. Itselle tuli kanssa pari kk sitten uusi nosturi ja kyllä se vaan on ihanaa, kun on tunkki sulkeiset taakse jäänyttä elämää. 2-pilari on ollut käytössä jo 8 vuotta, ei ole vielä tullut tarvetta 4-pilarille.

http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=22486

Varjomies 01.08.2013 20:22

Quote:

Itse ostin 2 ja hyvin on pelannut. Laatumerkit pelaa myös käytettynä.

JJ66 05.08.2013 14:49

Quote:

jokaisessa on puolensa, joten riippuu mitä siltä haluat. Itellä on 1-pilari Stenhöj ja onnistuu kaikki hommat myös v-laatikko tipahtaa näppärästi. Lattiavalussa on syvennys ja ritilä nostimen päällä. Kun en sitä tarvitse siitä ei ole mitään harmia. Nostinta kun ei kait normaalisti tarvita päivittäin mutta helpottaa kun se on.

mussette 05.08.2013 15:31

Itsellä oli 2-pilari reilut 10v ja nyt 4-pilari. Tosinaan oli ongelmia aukoa ovia 2-pilarin kanssa. Mutta molemmissa hyvät puolet, itse tykkään enempi 4-pilarisesta.

Jarke 13.08.2013 14:18

Maahantuontia ja tullausta tekevä lähisukulainen sanoi että tuosta CE merkinnästä on enempi haittaa kuin hyötyä koska se ei oikeasti takaa mitään ja kuitenkin hämää tietämättömiä luottamaan kaikenlaisiin vinosilmähuijareiden virityksiin että ne on asiallisia.

Maukka 13.08.2013 19:27

Quote:

Originally Posted by Jarke
Maahantuontia ja tullausta tekevä lähisukulainen sanoi että tuosta CE merkinnästä on enempi haittaa kuin hyötyä koska se ei oikeasti takaa mitään ja kuitenkin hämää tietämättömiä luottamaan kaikenlaisiin vinosilmähuijareiden virityksiin että ne on asiallisia.

Kyllä kai tuosta CE-merkinnästä silti jotain hyötyä on,mutta toki ei voi olettaa että CE-merkintä kattaa kaiken,jos esim. ostat rautakaupasta hormin
CE-merkinnällä niin ei voi olettaa että se käy kaikkiin käyttötarkoituksiin,ostajan/rakentajan pitää tarkistaa tuotteesta tekniset ominaisuudet ennen ostamista/asentamista ja olla tietoinen sen sopivaisuudesta.
CE-merkintä vaatimus luokkia on eritasoisia,"helpoimmillaan" yritys voi itse antaa tuotteilleen merkinnän kunhan yrityksen on ulkoinen hyväksytty tarkastuslaitos hyväksynyt/auditoinnut päteväksi,tämän jälkeen tuotteille tehtävä ainoastaan omassa tuotannossa alkutestaus/valmistuksen dokumentointi ja omaseuranta.

Korjailla saa/pitää mitä kerroin väärin....:)

Juhatee 13.08.2013 21:15

CE-merkintä on yleinen tapa kertoa että valmistaja on tutkinut tuotteen turvallisuudenkin kannalta.

Mikään ei standardoi tuota tutkimista varsinkaan sen suhteen miten turvallinen sen pitää olla. Ei ole olemassa standardeja kaikkeen, keksi uusi laite ja olet itse sen turvallisuuden tarkastelija.

Yleisesti käytössä oleviin laitteisiin ja komponentteihin liittyy turvallisuusstandardeja joita esim Tukes ja työturvallisuuspiirit vahtivat mutta valitettavasti sillä ei ole paljoakaan tekemistä CE-merkinnän kanssa joka on siis vain valmistajan vakuutus.

Valmistajan vakuutus edellyttää että laitteen turvallisuuden taso on dokumentoitu, eli ainakin joku on joskus ajatellut asiaa niin paljon että on saanut jotain paperille. Käytännön turvallisuuden kanssa se tuskin aina kohtaa. Esim joku Kiinalainen työkone on CE-merkitty ihan rehellisesti kun pyydettäessä valmistaja kertoo että "joo, on meillä kaikkea pohdittu ja estetty todennäköisimmät vaarat".

All times are GMT +3. The time now is 09:41.