FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Konepeiton lakikorkeus (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=9519)

Motörhead 15.03.2008 19:14

Konepeiton lakikorkeus

Mikäs on C4 Veten konepeiton lakikorkeus kun peitto on auki? Meinaan kun rupesin pohtimaan että mahtuuko mokoma auki mun uudessa tallissa. :confused:

Vellu71 15.03.2008 19:33

2070mm aika tarkka

Motörhead 15.03.2008 19:51

Perhana voi tehdä tiukkaa. Tai sitten mä kuvittelen vaan. No jos ei mahdu niin sitten ei mahdu...

janiv 15.03.2008 19:59

Pitääkö tämä topikki ymmärtää siten, että C4:nen tuli ostettua? Missäs ne kuvat?:rolleyes: Ja muista sitten, että jos se konepeitto mahtuu justjust auki niin älä tunkkaa autoa peitto auki.

Motörhead 15.03.2008 20:14

Quote:

Originally Posted by ippe73
Pitääkö tämä topikki ymmärtää siten, että C4:nen tuli ostettua? Missäs ne kuvat?:rolleyes: Ja muista sitten, että jos se konepeitto mahtuu justjust auki niin älä tunkkaa autoa peitto auki.

Olisin vaikka voinut tunkatakin. Ja voi olla että vielä tunkkaankin.

No "ostettu" on. Raha ja tavara ei vielä ole vaihtanut omistajaa. Kuvia laitan heti kun on oma ja omia kuvia. Kyllä siitä on kuvia ollut täällä...

PUU-1 15.03.2008 20:17

Quote:

Originally Posted by Motörhead
Olisin vaikka voinut tunkatakin. Ja voi olla että vielä tunkkaankin.

No "ostettu" on. Raha ja tavara ei vielä ole vaihtanut omistajaa. Kuvia laitan heti kun on oma ja omia kuvia. Kyllä siitä on kuvia ollut täällä...

no onnea hankinnasta, ei kai se valkoinen c4?

joo kuvia ja äkkiä

Motörhead 15.03.2008 20:18

Quote:

Originally Posted by PUU-1
no onnea hankinnasta, ei kai se valkoinen c4?

joo kuvia ja äkkiä

No se. Jos se on juuri se mitä tarkoitat...

janiv 15.03.2008 20:22

Siis tällä palstalla myyty valkoinen -91:nen? Sekö josta oli jo aivan loistavia kuvia? Jos näin on niin isosti onnea, teit loistokaupat. (luulisin)

Klassinen kysymys: Miltä nyt tuntuu?

vette-91 15.03.2008 20:29

Onnittelut!! ja vuosimallihan on jees!:D

ToniH 15.03.2008 20:35

Jep, aivan täydellinen vuosimalli. C4:sten paras suorastaan ;)

PS. minä muuten tunkkasin muutama vuosi sitten konepeiton tallin katosta läpi. :rolleyes: Onneksi peiton kulmat olivat kovempaa takoa kuin katto ;)

Motörhead 15.03.2008 20:39

Quote:

Olotila on odottavainen. Vastaillaan sitten tarkemmin kun on vähän fiilistelty enemmän...

Motörhead 16.03.2008 20:42

Jos mulla tulee katto vastaan niin onko tuota konepeittoa mahdollista lukita "puolitiehen". Kai ainakin jollain kakkosnelosella ;) Mä kun oon niin pikkainen että mahdun tekee huoltoja hieman matalemmastakin raosta.

pirre 16.03.2008 21:07

Quote:

Jos mulla tulee katto vastaan niin onko tuota konepeittoa mahdollista lukita "puolitiehen". Kai ainakin jollain kakkosnelosella ;) Mä kun oon niin pikkainen että mahdun tekee huoltoja hieman matalemmastakin raosta.

On sillä kakkosnelosella. Muuten rojahtaa alas. Mutta onks se pakko olla ylhäällä tai paikallaa? Mä nappasin sen irti kun enemmän rasvasin näppejä sen kanssa -> lähtee vaivattomasti, tosin tarvitsee 2 henkeä varmistukseksi ettei tule irrottaessa naarmuja...

Motörhead 16.03.2008 21:56

No pitää varmaan töissä rakentaa joku pätevä tuki mikä pitää sitä auki jos katto tulee vastaan. Ei aina viitsi repiä peittoo irti pikkufiksailujen kanssa...

Motörhead 20.03.2008 21:01

Quote:

Nyt kaksi ajopäivää takana ja voin sanoa että tuntuu mahtavalta. Toinen huomio minkä tein tuossa kulmilla pyöriessäni että tän kylän tiet on kuin pommituksen jäljiltä. Jotenkin tuntuu hölmöltä että kunnan "tieosasto" rakentelee kaikenmaailman kavennuksia ja kiveyspenkereitä kun 70% teistä on aivan kelvottomia.

Ja mitä tulee tuohon lakikorkeuteen joka on ketjun teema niin hyvin mahtuu peitto auki. Tallin katossa olevat putkikoteloinnit tulee aika alas mutta ei peiton kohdilla. Hyvä säkä vielä mitoituksen suhteen oli se kun edellinen vuokralainen oli laittanut lattiaan kakkosnelosen eturengasstoppariksi niin se oli just sopiva Vetelle. Mahtuu hyvin kiertään auton ympäri. Olen oikein tyytyväinen talliin. (voin vaikka joku päivä käydä tallilla ottamassa muutaman kuvan kunhan muistan ottaa kameran mukaan. Kuvia kun kuitenkin kaikki tahtoo.)

P.S. Hiekoitussora on liukasta ;)

ToniH 20.03.2008 21:08

Onneksi olkoon. Nyt kun on uutta alla niin käypä se alusta ekaksi läpi tarkasti. Lähes 90% kaikista entisistä Vetten omistajista on ihan huuhaasakkia ;) Eli oikeasti viimeisenpäälle hoidettuja on harvemmin myynnissä. Ne hyvin hoidetut ovat edelleen hoitajiensa omistuksessa. Iskarit ja pyöränkulmat ovat eka tärkeä katottava, jotka tuntuvat ehkä eniten ajossa. Ne tekevät helposti 70% kaikista teistä ajokelvottomiksi. ;)

Kun ostin omani niin autokauppias toi sen mulle himaan katottavaksi. Kun sitten vedettiin 190kmh tossa meidän mökkitiellä ja joka kuopassa perä hyppäsi 40cm sivusuunnassa niin totesin siinä vauhdissa, että "tää alusta on aivan finaalissa". Myyjä roikkui kahvoissa naama valkoisena ja lupasi maksaa kaikki huollon löytämät viat alustassa. Ja oli sanansa mittainen mies. :)

Motörhead 20.03.2008 23:30

Quote:

Originally Posted by ToniH
Onneksi olkoon. Nyt kun on uutta alla niin käypä se alusta ekaksi läpi tarkasti. Lähes 90% kaikista entisistä Vetten omistajista on ihan huuhaasakkia ;) Eli oikeasti viimeisenpäälle hoidettuja on harvemmin myynnissä. Ne hyvin hoidetut ovat edelleen hoitajiensa omistuksessa. Iskarit ja pyöränkulmat ovat eka tärkeä katottava, jotka tuntuvat ehkä eniten ajossa. Ne tekevät helposti 70% kaikista teistä ajokelvottomiksi. ;)

Kun ostin omani niin autokauppias toi sen mulle himaan katottavaksi. Kun sitten vedettiin 190kmh tossa meidän mökkitiellä ja joka kuopassa perä hyppäsi 40cm sivusuunnassa niin totesin siinä vauhdissa, että "tää alusta on aivan finaalissa". Myyjä roikkui kahvoissa naama valkoisena ja lupasi maksaa kaikki huollon löytämät viat alustassa. Ja oli sanansa mittainen mies. :)

No sen verran täytyy tarkentaa että arvio ei ollut perstuntuma vaan silmämääräinen. Polkupyörällä kun liikkuu niin ei pistä silmään niin herkästi joka kraateri ja "tulivuori". Täällä tekisi tiukkaa Lantikallakin...

Itse Vette tuntuu olevan kyllä ihan kuosissaan, tosin oma ajokokemus ja vertailupohja on aikas olematon.

ToniH 21.03.2008 00:06

Hyvä, jos näin on. Silti - lupaan, että sun pyöränkulmat on vinossa. C4:ssa ne ei vaan vakiohiluilla pysy kuosissa (Vette Brakes on ystäväsi). Vedä kerran kunnolla mutkaan niin se on siinä ;) Kannattaa siis tarkistuttaa.

Motörhead 21.03.2008 00:22

Quote:

Hyvä, jos näin on. Silti - lupaan, että sun pyöränkulmat on vinossa. C4:ssa ne ei vaan vakiohiluilla pysy kuosissa (Vette Brakes on ystäväsi). Vedä kerran kunnolla mutkaan niin se on siinä ;) Kannattaa siis tarkistuttaa.

Kai ne jossain välissä vois tarkistuttaa, ei vara venettä kaada. Onnistuuko toi ihan jollain yleiskorjaamolla millä on laitteet vai täytyykö etsiä spesialisti?

ToniH 21.03.2008 00:29

Kyllä siellä olis paree olla semmoset laser-vehkeet. Ne on nykyaikaa.

Mutta, sanoin väärin. Ei siis tarkistuttaa vaan suoraan vaan säätöön. Menee meinaan melkein samalla vaivalla.

Itse olen säädättänyt 7 vuoden aikana (ei joka vuosi liikenteessä) 4 kertaa ja joka kerta ihan radikaalisti persiillään. Ei auta kun vaan pistää lisää kamoja vaihtoon. Suurin onkelma vissiin taka-akselin camber epäkeskokiristimien ;) kanssa. Ne ei vaan pidä. No, halvalla saa parempaa.

Motörhead 21.03.2008 00:39

Quote:

Mutta, sanoin väärin. Ei siis tarkistuttaa vaan suoraan vaan säätöön. Menee meinaan melkein samalla vaivalla.

Toki toki. Samalla vaivalla, pelkkä valohoito mistään kotoisin. Tarkastamalla saisi vain tiedon ja tieto lisää tuskaa.

Toxic Flame 21.03.2008 06:54

Quote:

Hyviä ehjiä autoja ei siis ole koskaan myytävänä?

Jep, minigunia perään vaan kun takavalot näkyy.... what a joyride it was!
http://youtube.com/watch?v=Uu9H7KMlYNQ

:cool::cool::cool::cool::cool::cool:

4 sale one Corvette, never raced or rallyed...

Bilstein kertoo sivuillaan että iskarit mitä he valmistavat ovat lähes ikuisia normikäytössä. Heh!

"Conventional shocks slowly lose efficiency and eventually fail over a period of time, causing excessive tire and suspension component wear. Bilstein shocks continue to deliver optimum performance for life."

Jos auton renkailla on jonkin verran ajeltu niin voihan sitä siitä luntata miten pahasti kulmat horssaa. Epäsymmetrinen kuluminen lienee aika helposti luettavissa silmämääräisesti varsinkin silmien edessä kun ei oo pahasti ylimääräistä roskoo kiitos puoliflipin.

Laser on kyllä suositeltavaa varsinkin jos on hankkimassa uusia kumeja muuallekin kuin lompakkoon. Etutaskuun sultan ja taakse misukat, se on sillä jämpti.

Jamboree 21.03.2008 10:30

Quote:

Onko kokemusta Mansen seudun harrastajilla minne kannattaa viedä?

Motörhead 21.03.2008 17:24

Quote:

Originally Posted by Jamboree
Onko kokemusta Mansen seudun harrastajilla minne kannattaa viedä?

Joo kiinnostaa minuakin. Mielellään käyttäisi tuota pulkkaa semmoisessa paikassa missä Vetet on tuttuja. Ja missä ei tarvitsis pelätä että matkamittarissa on 100 kilsaa lisää ja takanakeissa kulutuspinta huvennut millin...

Moppe90 21.03.2008 18:11

Onnea vaan uuden hankinnan johdosta!!
Itte käytin viime kesänä kulmat säädättämässä Lielahden Vianoorilla, kaveri joka sääti oli jenkkimiehiä joten mitään ylimääräistä vinoilua ei tullut...ainakaan autosta.....:) Ja kulkee suoraan edelleen.....ja kääntyy tarvittaessa myös mutkissa....

Motörhead 21.03.2008 21:02

Kolmas päivä tyytyväistä kruisailua takana vaikka tänäänkin kokoajan pakkasta, tiet kuivia ja aurinko paistaa :cool: Tulee siellä moottoripyöriäkin vastaan...

Vielä vähän hakusessa kytkin/kaasu yhteistyö kun tuppaa joko nikeltää tai sitten lyödä gummi tyhjää... ;) sitä se monen vuoden hiljaiselo autoilurintamalla teettää.

Tulisi nyt vaan pysyvästi plussakelit niin voisi pestä pölyt pois pinnasta ja levitellä vahat. Tallissa kun ei voi pestä, tallin ainoa miinus. No okei olisihan se kiva jos talli olisi oma ja samassa talossa kuin kämppä.

Motörhead 22.03.2008 21:15

Hieman kuvaa tallin katosta eli noista koteloinneista joidenka epäilen olevan liian alhaalla. Onneksi muistin väärin ja ulottuivatkin paljon pienemmälle alalle.

ja tuossa hieman kuvaa josta selviää minkäkokoisessa tallissa ratsu lepää.

Kuvanlaatuun ei kannata tuijottaa. Olen "sohota ja näppää" koulukuntaa. ;)

vet77 22.03.2008 21:24

Quote:

ja tuossa hieman kuvaa josta selviää minkäkokoisessa tallissa ratsu lepää.

Kuvanlaatuun ei kannata tuijottaa. Olen "sohota ja näppää" koulukuntaa. ;)

Hyvinhän se sinne talliin näyttää sopivan :thumrigh:.

Motörhead 28.03.2008 19:40

Kävin tänään tallilla kokeileen lähteekö kiesi miltei viikon levon jälkeen käyntiin vai onko akku tyhjännyt. No lähtihän se. No annoin käydä hetken ottaa lataisi hieman akkua. Siinä sitten seisoskellessa mietin että kuinkakohan kauan pitäisi antaa tyhjäkäynnillä hyrysysyn käydä että siitä on mitään hyötyä latauksen kannalta?

Ajatuksia? Ehdotuksia? C-tekin pistän tilaukseen ihan just niin saa sitten latailla taloyhtiön sähköillä ;)

P.s. Että poltteli kun siinä kuskinpenkillä istui ja kone kävi. Tiellä hirveät nietokset loskaa, ei voi lähteä mihinkään...

ToniH 28.03.2008 20:23

Jos väännät käyntiin niin tuskin ehtii ladata siinä seisoskellessa tarpeeksi korvatakseen starttausta. Joku semmonen ylläpitävä laturi olis hyvä.

PS. mulla on muuten yleensä useamman viikon jälkeen startannut kuin palmun alta ilman latauksia. Mutta, otankin mustan piuhan irti akusta kun jätän seisomaan (muuten hälytin syö akun). On oikein siihen dedikoitu avain autossa vakiona ;) Pitkän seisonnan jälkeen pyöritän konetta startilla virranjakajan BAT-piuha irti kunnes öljyvalo sammuu ja vasta sitten räjäytän käyntiin.

Motörhead 28.03.2008 20:31

Quote:

Jos väännät käyntiin niin tuskin ehtii ladata siinä seisoskellessa tarpeeksi korvatakseen starttausta. Joku semmonen ylläpitävä laturi olis hyvä.

Joo väänsin käyntiin. Tallissa on niin paha tönätä käyntiin on niin lyhyt matka ;) No tota mä juuri mietin että tekee mun toimet startti, sisätilavalot + elektrooniikka niin paljon energiasyäntiä ettei ihan lyhykäinen latailu riitä. C-tek pitää hommata.

Mulla on kuulemma vaan hieman huono akku ja nyt vaan mietityttää että kun tuo auto majailee toisen taloyhtiön tallissa puolen kilsan päässä ja olen lukenut että hälytin laukeaa kun jännite akussa putoaa liiaksi.

Quote:

PS. mulla on muuten yleensä useamman viikon jälkeen startannut kuin palmun alta ilman latauksia. Mutta, otankin mustan piuhan irti akusta kun jätän seisomaan (muuten hälytin syö akun). On oikein siihen dedikoitu avain autossa vakiona ;) Pitkän seisonnan jälkeen pyöritän konetta startilla virranjakajan BAT-piuha irti kunnes öljyvalo sammuu ja vasta sitten räjäytän käyntiin.

No talvella voin lähteä yhtä pro-linjalle. Kesällä ei varmaan tule edes viikon pätkää etteikö kiesi liiku.

vette-91 28.03.2008 21:56

Quote:

Kesällä ei varmaan tule edes viikon pätkää etteikö kiesi liiku.

:D :D

ToniH 28.03.2008 22:28

Se akun miinuksen irrottaminen vie 7.9 sekuntia suunta. Sormiruuvihan se on, joten avaimella eka tai vika sekunti suunnasta riippuen ;)

Joo, sama vika. Munkin -91 liikkuin just 1.7.2007 viimeksi kun kuorkin alle jäi! :mad: ;) Eli ihan melkein harvasevuosi ollaan liikenteessä :bounce:

PS. jos sulla on oikeasti huono akku niin hae uusi. Maksaa paljon vähemmän kuin laturit. Siis ne, jotka just näissä laukeilee ihan omia aikojaan - varsinkin jos on huono akku ;)

Yorcci 28.03.2008 23:09

Quote:

Kesällä ei varmaan tule edes viikon pätkää etteikö kiesi liiku.

Ollaan sitten varovaisia noiden kehujen kanssa... ;)

ToniH 28.03.2008 23:14

Wunderbaum!! 4 eri jätkää kommentoi samassa ketjussa ja jokainen -91 omistaja!! Hienoa, ei siitä ole kauankaan kun olin about ainoa aktiivinen pinnacle/zenith-L98 -mies täällä :) Onnea valon nähneille! ;) :salut:

Motörhead 29.03.2008 01:21

Quote:

PS. jos sulla on oikeasti huono akku niin hae uusi. Maksaa paljon vähemmän kuin laturit. Siis ne, jotka just näissä laukeilee ihan omia aikojaan - varsinkin jos on huono akku ;)

No uusi akku on myös suunnitelmissa. Juurikin tuon auton oman laturin säästämiseksi. Kunhan nyt vaan tulee ajokelit niin ei tarvi ruinata kyytiä joka paikkaan.

Motörhead 29.03.2008 01:25

Quote:

Originally Posted by Yorcci

No pitäisikö tarkentaa että ei ole suunniteltuja breikkejä tällä hetkellä kuin yksi. Olen viisi päivää Dublinissa. Se tulee toivottavasti olemaan pisin tauko minkä Vette kokee kesällä.

Se on sitten eri asia jos tekniikka pettää, tumppu lipsahtaa, jonkun muun tumppu lipsahtaa tai tulee finanssipuolen yllätyksiä.

Motörhead 28.05.2008 10:45

Quote:

Originally Posted by Yorcci

Kohta kuukausi takana ettei Vette ole liikkunut metriäkään. Näin se kapsahti omaan nilkkaan. No toi Dublin tuli tossa tsekattua eli meni se katkos samaan putkeen. Tulisi nyt ne osat ja vielä tärkeämpää olisi että ne osat sitten olisi se lääke...

All times are GMT +3. The time now is 06:25.