FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Miksi C4 on aliarvostettu? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=9782)

Yorcci 11.04.2008 10:24

Miksi C4 on aliarvostettu?

Alkoi tuolla L98 viritys -ketjussa lipsahtaa niin pahasti offtopicin puolelle, että päätin avata uuden ketjun...

Quote:

Originally Posted by Motörhead
Voisinpa jopa veikata että räpeltämättömästä saa paremman hinnan tai ainakin kaupaksi helpommin.

Ainakin satsattuun rahamäärään nähden saanee paremman hinnan ;) Puukiiloissa kun on hinnat pohjalukemissa ja arvostus vähäisintä, niin näistähän ei kukaan viitsisi mitään maksaa.

Mutta kohta noussee se uusi sukupolvi, jonka mielestä seenelkku on klassikko? Tai sit ei. Puukiila kun on hieman niinkuin sairaanhoitaja; väritön ja hajuton (sekä mauton) Tämähän liittyy siihen, ettei hoitsut saa juuri meikata ja käyttää hajusteita, mauttomuus on vaan mukamashauska lisäys

.
.
.
.
.

Jäin sitten pohtimaan, että miksi ihmeessä C4 ei saa -mielestäni ansaitsemaansa- arvostusta osakseen?

Edit: Siis verrattuna muihin Corvette-malleihin, ei automerkkeihin yleensä.

Varustelutaso ja ajo-ominaisuudet on nostettu jo parikymmentä vuotta sille tasolle, että vieläkin kelpaa. Ulkonäkö ei tietysti ole mikään seksiä tihkuva, mutta onko se ainut syy? Suorituskyky ei ole nykypäivän mittapuun mukaan kummoinen, mutta eipä ole kaikilla muillakaan Corvette-malleilla. Aikanaan paukutti useimpia kilpaveljiään ja -siskojaan tukanrajaan myös suorituskyvyssä. Ja suorituskykyä saa lisättyä melko helposti vastaamaan nykypäivää. Viimeistelytaso ei tietty yllä eurooppalaiselle tasolle, mutta sekään ei ole mitenkään poikkeuksellista eri Corvette-sukupolviin verrattuna.

Olisko sittenkin se, että auto ei vaan ole tarpeeksi härski ulkomuodoltaan tai vikuri ajo-ominaisuuksiltaan, että se herättäisi voimakkaita tunteita?

:confused:

Macho 11.04.2008 10:45

no herättääkö sitten c5 voimakkaita tunteita :)

Kyllä c4 ihan riittävästi saa huomiota liikenteessä ym. Ja kaikkia tavallisia ihmisiä alkaa jännittämään kun kyytiin istuvat, naiset saattavat jopa kiljua kun kaasu pohjassa edetään :D

Summa summarum: olen tyytyväinen, ihan sama mikä on globaali arvostus mitäkin kohtaan. Jos diggaisin ladasta niin rakentelisin sitä.

Teemu 11.04.2008 10:50

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Jäin sitten pohtimaan, että miksi ihmeessä C4 ei saa -mielestäni ansaitsemaansa- arvostusta osakseen?

Miten mittaat arvostusta ?

Jos vaikka vertaisi 80/90 luvun euroautojen 'GT' malleihin (jotka ehkä vastais suorituskyvyltään ja käyttötarkoitukseltaan hiukan Corvettea), niin suurinpiirtein samoissa hintaluokissa liikutaan. 15-20ke saa jo aika hyvän yksilön ja alle kympillä projektin.

Euroautoja on vielä huomattavasti enemmän raiskattu 'tuningin' alttarilla, eli siinäkään ei Corvetella ole mielestäni mitään aliarvostusongelmaa...

Corveten huomioarvo liikenteessä on lisäksi aikamoinen, mallista riippumatta...

kunhan pohdiskelen,

vet77 11.04.2008 10:56

Olisiko vaan niin, että c4 on "vanhan liiton" harrastajille liian moderni ja uusi polvi halajaa mahdollisimman tuoreita malleja. C4 on hiukan väliinputoajana nyt, muuta tulevaisuus kaiken muuttaa voi...

Juha 11.04.2008 10:58

Quote:

Originally Posted by vet77
Olisiko vaan niin, että c4 on "vanhan liiton" harrastajille liian moderni ja uusi polvi halajaa mahdollisimman tuoreita malleja. C4 on hiukan väliinputoajana nyt, muuta tulevaisuus kaiken muuttaa voi...

Mä luulen et se on just noin. Seuraavaksi C5 putoaa "ei-suosituksi" ja C4 alkaa saada vintage arvoa :-)

Motörhead 11.04.2008 11:00

No en mä niinkään C4:sta ole mollaamassa. Mun ajatusmaailmassa kuitenkin räpeltämätön ja mahdollisimman orkkis hyvin pidetty kiesi on myynnissä miltei aina houkuttelevampi kuin tuunattu ja viritetty. Oli sitten kyseessä C4 tai C3 Vette, datsun 240Z, BMW 635 Csi, Mini tai Kupla. Toki poikkeuksia löytyy.

Mutta kyllähän C4 kärsii arvostuksen puutteesta. Etenkin ns. harrastajapiireissä. Moni kaveri joka vähän enemmän hiffaa autoista oli "pettynyt" kun ostin puukiilan enkä sitä rautanaama C3:sta. Itse kuitenkin valitsin C4:sen koska halusin enemmän ajella kuin räpeltää. Tällä rahalla mitä mulla onli käytettävissä ei olisi kuitenkaan saanut edes likellekään niin hyväkuntoista C3:sta. Polttoainetalouskin puolsi C4:sta. Ja ajo-ominaisuudet joita moni kehui paremmiksi.

Teemu 11.04.2008 11:09

Quote:

Tarkennetaan vielä, että en tarkoittanut vertailua muihin automerkkeihin, vaan muihin Corvette-malleihin.

Jeps, Vet77 aika hyvin tuossa jo muotoilikin...

C4 ei ole ihan vielä puhtaassa 'harrasteautokategoriassa' kuten C3 ja vanhemmat. Niitä pidetään kuulemma vielä jossainpäin käyttöautoina ympäri vuoden. :)

VetteMan 11.04.2008 11:14

Paha mennä sanomaan mikä sen tekee. Onko se että C4:sia on suht paljon suomessa, sekä niitä näkee liikenteessä huomattavasti enemmän muihin sukupolviin verrattuna.
Hinta tietty aina vaikuttaa, halpaa ei arvosteta :D
Omakohtaisesti ei C4 ole ollenkaan aliarvostettu ;) varmaankin johtuen siitä että se on eka vetteni. Silloin vuonna 2000 oli 70-luvun loppupuolen C3:set niitä halvimpia ja ehkä arvostus niissä alimmillaan.
Kyllä se arvostus siitä nousee kun autolle tulee lisää ikää :cool:

Motörhead 11.04.2008 11:15

No se on kyllä tosi että Corvetteihin kun vertaa niin C4 kärsii arvostuksen puutteesta. Miltei pahnanpohjimmainenhan se on kun Vettejä vertaillaan. Ehkä turvapuskuri C3:n on joidenkin mielestä vielä "kehnompi".

Mutta kyllähän se varmaan on että moni C4:sen omistajakin haaveilee edelleen vanhemman mallisesta oli se sitten joku C2:n tai krominaama.

Ja ehkä asiassa painaa myös 80-lukulaisuus. Eräänlainen Miami Vice-olkatoppaus-pastilliväri-hiuslakkatupeeraus-syndrooma ;)

Pappatunturi 11.04.2008 11:25

Empä ole koskaan ajatellut asiaa että C4 olisi jotenkin aliarvostettu?? Ehkä "lempinimi" puukiila ei ole imartelevimmasta päästä mutta ainakin itse olen edelleen sitä mieltä että parhaat fiilikset mulle jäi -90 6vee vetestä.

Mitä tulee moottoriin niin L98 oli oman aikansa terävintä kärkeä. Mieletön alavääntö suhteessa asialliseen kulutukseen. Eihän kone ole mikään virittäjän unelma verrattavissa esim LSxiin mutta ei se siitä huonoa tee.

Eiköhän tää vetteily ole 90% sharkkilaisille harrastus ja elämäntapa - siihen käy mika malli tahansa. Jos haluaa koristetta talliin tai päästä tienpäälle vaikka talvellakin valitsee autonsa sen mukaan.

Nipa 11.04.2008 11:41

Kyllä mulle kans C4 kelpaa. Ehkä se on jotenkin varma peli ja voi ajella vähän huvikseenkin lenkkiä ja tehdä vaikka viikon lomareissun niin kamat mahtuu mukaan. C3ssa alkaa tulla jo mahdollisesti ahdasta.
Niinhän se aina menee että vanhat on hienoja vanhuuden takia ja uudet tehon/tekniikan tai jonkun muun. Aina on joku niiden välissä, siks onkin hyvä olla ainakin kahta korimallia tai vaikka useampaakin :)
sekä C3 että C4 on mukavia ajella, mukavuus korostuu ehkä tietyissä tilanteissa. Yorcci, sun kannattaa siis ostaa C3 jos se C5 putoaa väliin seuraavaksi niin sit sulla on 2 "coolia autoa" ;)

MikkoM 11.04.2008 12:11

Quote:

Originally Posted by Nipa
Kyllä mulle kans C4 kelpaa. Ehkä se on jotenkin varma peli ja voi ajella vähän huvikseenkin lenkkiä ja tehdä vaikka viikon lomareissun niin kamat mahtuu mukaan.

Aivan, ja toisaalta kyllä C4 on varmasti yks arvostetuimpia 80-luvun autoja voin yleeensä(nyt tuli se mitää Yorcci sanoit alussa, ettei pitäis verrata muihin), tuntuu että yleisellä tasolla 80-luvun autot ei juuri arvostuksesta nauti.
Mä tykkään kyllä C4 muotoilusta.

Finnshark 11.04.2008 12:36

eiköhän se ole ihan sama kaava kuin muillakin tavaroilla. Kun ikää karttuu arvostus laskee, kunnes jonain kauniin päivänä ikää on niin paljon että siitä tulee klassikko. Saman ikäkriisin läpi ovat menneet kaikki muutkin Corvettet ja autot. Nyt 80-luku on vielä liian lähellä, muistamme liian hyvin neonvärit ja kikkaratukat. Aika kultaa muistot, jossain vaiheessa aikaa ennen internettiä muistellaan kaihoistasti. Ei sen ole väliä onko auto tehokas / ajo-ominaisuudet aikakautensa parhaita yms. Kaikille autoille tulee oma klassikko ostajakuntansa.

Kuinka kauan sitten 100A Datsuni ei ollut minkään arvoinen, entäs nyt? Kuinkas kauan sitten naureskeltiin 70-luvun väriteemoille ja kukkakuvioille? Nythän ne ovat taas muotia... Kyllähän sekin päivä koittaa kun kasarit ovat muotia muuallakin kuin musiikissa. Se onkin sitten eri asia milloin tämä tapahtuu. :p

Pappatunturi 11.04.2008 13:11

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Kuinka kauan sitten 100A Datsuni ei ollut minkään arvoinen, entäs nyt? . :p

Todellisen herrasmiehen puhetta:cool:

ZL1 11.04.2008 13:15

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Todellisen herrasmiehen puhetta:cool:

myydään ratsun 100 a matching numbers 150keur:bounce:

Ikonen 11.04.2008 14:12

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Aivan, ja toisaalta kyllä C4 on varmasti yks arvostetuimpia 80-luvun autoja voin yleeensä(nyt tuli se mitää Yorcci sanoit alussa, ettei pitäis verrata muihin), tuntuu että yleisellä tasolla 80-luvun autot ei juuri arvostuksesta nauti.
Mä tykkään kyllä C4 muotoilusta.

Samaa mieltä, etenkin C4 vm 1991-96 on nättejä minun silmään. Itse en pidä vanhempien Vettejen liian aaltoilevista muodoista. Samoin C5-C6 mallit miellyttää silmää. C4:stä puhuttaessa hyvän ja toimivan löytää kohtuullisella haulla ja rahalla. Projektit on rakentelua osaaville, ei minulle:D
Jos jostain niin makuasioista voi väitellä, absoluuttisista totuuksista väitteleminen on melko turhaa;)

jussi70 11.04.2008 14:44

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Empä ole koskaan ajatellut asiaa että C4 olisi jotenkin aliarvostettu?? Ehkä "lempinimi" puukiila ei ole imartelevimmasta päästä mutta ainakin itse olen edelleen sitä mieltä että parhaat fiilikset mulle jäi -90 6vee vetestä.

Mitä tulee moottoriin niin L98 oli oman aikansa terävintä kärkeä. Mieletön alavääntö suhteessa asialliseen kulutukseen. Eihän kone ole mikään virittäjän unelma verrattavissa esim LSxiin mutta ei se siitä huonoa tee.

Eiköhän tää vetteily ole 90% sharkkilaisille harrastus ja elämäntapa - siihen käy mika malli tahansa. Jos haluaa koristetta talliin tai päästä tienpäälle vaikka talvellakin valitsee autonsa sen mukaan.

Pappatunturin kans samoilla linjoilla. Enpä ole minäkään asiaa noin ajatellut. Nykyisen, ensimmäiseni, kasinelosen mallisen kun ostin, pidin hyvänä asiana luotettavuutta ja kohtuullista kulutusta. Myöskään updeitattu ulkonäkö ei haitannut(91-96), en ole mobilisti.

Ja nyt kun oon autoa"tunaamassa" toivon vaan, että hyvä kyyti ei tipahda astetta alemalle tasolle:D

Ja sitten: Aikasen synkkä topicci… nyt itsetunto kuntoon c4 miehet..ja naiset;) Yorcci hyi hyi..;)

-Jussi-

janiv 11.04.2008 15:12

Quote:

Ulkonäkö ei tietysti ole mikään seksiä tihkuva, mutta onko se ainut syy?

Miun mielestä on. Pitäähän sitä joko auton tai kuskin olla seksiä tihkuva. Sen takia en ajelekkaan C4:lla:rolleyes: Toisaalta kyllä nuo loppupään C4:set on aikalailla miunkin silmää viehättäviä. Väritys tekee ihmeitä. Valkea raita sinisellä pohjalla ja pari punaista viivaa lokariin ni huhhuh:cool:

repsa 11.04.2008 15:17

Mielestäni C4 84-89 on kaikkein kaunein Corvette pyöreine takalamppuineen ja maltillisen särmikkäine etupuskureineen. Ehdottomasti hienoimmillaan vakiona. C5 ei oikein iske kun siinä on sitä 90-luvun amerikkalaisten autojen pallomaisuutta. C6 on hieno vaan siksi kun se on uusi. C3 on liian kurvikas ja C1 ja C2 liian vanhoja. Minulle sana Corvette tarkoittaa juuri nimenomaan C4:ää.

ToniH 11.04.2008 16:00

5 Attachment(s)
C4 on Vetteistä linjakkain ja C3 uhkein. Siinä ne mun lempparit sitten olivatkin. Harva autoista ihan vakiona mun silmää miellyttää, vakiovanteet ja ajanmukaiset renkaat joutaa melkein järjestäen roskiin.

Mutta, jos ei näissä näe linjakkuutta ja urheiluautomaisuutta niin ei missään:

Teemu 11.04.2008 16:25

Quote:

Originally Posted by ToniH
Mutta, jos ei näissä näe linjakkuutta ja urheiluautomaisuutta niin ei missään:

Helkkarin hyvännäköisiä ovat kyllä. Laittakaas nyt piste tälle touhulle ettei ala C4 -kuume iskemään enempää... :D

Yorcci 11.04.2008 16:48

Kappas vaan. Ulkonäköasiatkin ovat sittenkin raadin mielestä hyvällä mallilla. Mistä meikäläiselle on tullut sitten ihan väärä mielikuva, liekö oman pään sisältä :rolleyes: Mutta hienoahan se on, etteivät nämä puukiilat olekaan ihan lapsipuolen asemassa. Nyt vaan äkkiä hankkimaan vaikka sitten rapakon takaa niitä hyviä yksilöitä, näillä hinnoilla ei kohta enää saa... turha on sitten 2015 kitistä, että "olis pitäny silloin vajaa kymmenen vuotta ostaa, kun oli hyviä yksilöitä pilkkahintaan myynnissä ja eurokin oli tosi hyvässä kurssissa" ;)

pirre 11.04.2008 16:58

Itsellekkin C4 (varsinkin late) iskee silmään kuin miljoona volttia, tuskin tulee ikinä luovuttua tuosta 40th ann. mallista, se vaan on makee. Pikkasehan vakiona se on alitehoinen vs. uudemmat mallit saatikka 60-70 luvun BB mallien, mutta kuljettaa suht energia taloudellisesti 1/2 perheestä minne vaan. :cool:

coupe74 11.04.2008 16:59

Värikikkailuilla, alustan korolla ja vanteilla tekee neloselle ihmeitä. Helpolla saa ihmeitä aikaan jos haluaa erottua "nelosmassasta":D

Ikonen 11.04.2008 17:19

Quote:

Originally Posted by coupe74
Värikikkailuilla, alustan korolla ja vanteilla tekee neloselle ihmeitä. Helpolla saa ihmeitä aikaan jos haluaa erottua "nelosmassasta":D

Minäkin mietin kromivanteita orkkisten tilalle, jarruelementit pitäisi silloin vaihtaa näyttäviin, orkkisvanteiden kanssa on sama miltä jarrut näyttävät. Väri ratkaisee paljon. Oma valkoinen on paljaalla silmällä linjakas ja juuri sopivan muodokas mutta ei näyttäydy edukseen valokuvissa joita varten linjoja voisi jollain raidalla korostaa.
C4 ei ole tylsän näköinen ja seksiä kyllä riittää - ainakin kuskille;) Japsituristit parveilevat kesäisin ympärillä, V8 mörinää ihmettelevät, puolet haluaa kuvaan auton kanssa, toinen (kauniimpi)puoli kyytiin:D
Arvo ei juuri laske joten yhden C4:n voi jättää talliin vain aurinkoisten kesäpäivien käyttöön kun päivittää vettensä C5-6:een;)

heimo huima 11.04.2008 17:24

Ehkä sekin on, että aikaisemmin c4:a ei juuri rakenneltu bolt-on/putkiston lisäksi. (vakio=tylsä) Nyt on sentään jo muutama modattu. :cool:

ToniH 11.04.2008 17:26

1 Attachment(s)
Linjakkuudesta vielä. Kaikki ovat varmaan samaa mieltä siitä, että C6 on ihan nätti? No, siinäkin on juttuja joihin ei yksinään kiinnitä huomiota mutta kun pistää esim. C4 kanssa rinnakkain niin pistää silmään.

Ks. esim alla olevaa kuvaa. Mielestäni pidempi perä ja tuo, että kaikki linjat jatkuvat sujuvasti on paljon onnistuneemman näköinen kuin lyhyt "kyttyräselkä". ;) Makuasioita mutta niistähän tässä keskustellaan.

Ikonen 11.04.2008 17:42

Quote:

Originally Posted by ToniH
Mielestäni pidempi perä ja tuo, että kaikki linjat jatkuvat sujuvasti on paljon onnistuneemman näköinen kuin lyhyt "kyttyräselkä". ;) Makuasioita mutta niistähän tässä keskustellaan.

C6 on nätti mutta jos kuvissa näkyvistä peräpäistä pitäisi jotain sanoa niin C6 perä muistuttaa mielestäni erittäin rumaa mutta maineikasta lamboa tai lotusta. Ajo-ominaisuudet paranivat raidevälin pidentämisellä, mutta C4 perä on Corveten perä. C6 perä on lambo/ferrari/lotus-perä, ja kaikki lambot/lotukset on minun mielestä rumimpia autoja ikinä:confused:

H3nKaK 11.04.2008 18:49

tuossa kun vertailin noita C4 vs C6 periä niin voisin kyllä melkein sanoa että jos en tuntisi corvetteja ulkonäöltä, niin en välttämättä osaisi sanoa kumpi on uudenmpi ja kumpi vanhempi.. ainoat asiat jotka C4:ssa muistuttavat takavuosista on takaäärivalojen kanttimaisuus ja ja kylkilistat. muuten kyllä molemmat ovat ihan ******** hyvännäköisiä peristä!

Tuohon kuvaan olisi pitänyt saada vielä C4 early peräkin...

Ikonen 11.04.2008 19:42

Quote:

Originally Posted by *redvette*
tuossa kun vertailin noita C4 vs C6 periä ... molemmat ovat ihan ******** hyvännäköisiä peristä!

Samaa mieltä, hyvännäköisiä ovat molemmat, mutta C6:ssa on kuitenkin menty lähelle Ferrari Enzoa ja lamboja. Ferrari Enzo on nätti auto mutta lambot on kuin suorista levyistä naapurin takapihalla kasattuja hirvityksiä vaikka ovatkin maineikkaita... Lisäksi noista takamoottorisista urheiluautoista puuttuu Corveten pitkä keula joka keula kertoo tyhmemmällekin todella isosta koneesta;)

86vette 11.04.2008 22:17

Mielestäni C4 on kanssa hyvännäköinen, itselläni tuollainen alkupään auto johon ensin meinasin hommata uudemman etu+takapalat (jotenkin vaan tuntui hienommilta), mutta nyt on mieli alkanut muuttumaan ja ilmeisesti pitäydytään noissa alkuperäisissä paloissa, eihän noita kaikkia alkupään autoja pitäisi muuttaa uudemmiksi.

H3nKaK 11.04.2008 22:21

jos jotain vaihtaisin omasta earlysta niin sitten keulapalasen... onhan se late hieman pyöreämpi ja ehkä hivenen istuu silmääni paremmin.. mutta ei todellakaan ole mikään häiritsevä tekijä..ehkä parempi vaan ku lyö entistä enempi autoa kenttään nii tollaset pikku jutut kyl unohtuu :rambo:

Yorcci 11.04.2008 22:22

Quote:

Originally Posted by 86vette
Mielestäni C4 on kanssa hyvännäköinen, itselläni tuollainen alkupään auto johon ensin meinasin hommata uudemman etu+takapalat (jotenkin vaan tuntui hienommilta), mutta nyt on mieli alkanut muuttumaan ja ilmeisesti pitäydytään noissa alkuperäisissä paloissa, eihän noita kaikkia alkupään autoja pitäisi muuttaa uudemmiksi.

Ehdottomasti alkuperäisenä! Omaan silmään tuon early-malli on paremman näköinen, mutta olosuhteiden pakosta jouduin siirtymään late-malliin. Eikä sekään enää niin pahalta näytä, varsinkin keula ja kyljet näyttävät itse asiassa paremmilta. Takapalassa on vielä sulattelemista ;)

86vette 11.04.2008 22:27

Quote:

Ehdottomasti alkuperäisenä! Omaan silmään tuon early-malli on paremman näköinen, mutta olosuhteiden pakosta jouduin siirtymään late-malliin. Eikä sekään enää niin pahalta näytä, varsinkin keula ja kyljet näyttävät itse asiassa paremmilta. Takapalassa on vielä sulattelemista ;)

Kyllä noi pyöret kulmat sekä etu että taka vaan on silmälle mukavempia, tulee mieleen ZR1 ja on se jotenkin uudemman/nykyaikaisemman tuntuinen.:D

Jos taas tuosta vanhasta tekee uudemman, niin sisustastahan sen heti huomaa että on vanhempaa mallia.:(

Jossain törmäsin sisustanmuutoksen tehtyyn autoon, muistaako kukaan että kuvia olis jossan tallessa (olisko ollut nettiautossa joskus myynnissä),
se uudempi sisusta ei vissiin taida oikein istua vanhempaan malliin?

ToniH 11.04.2008 23:13

Quote:

Originally Posted by 86vette
se uudempi sisusta ei vissiin taida oikein istua vanhempaan malliin?

Istuu kun laittaa. On niitä tehty. Mutta jumppaa on kun mittaristot jne hilut on eri sarjaa.

Cocco 12.04.2008 01:17

Oma innostus eri ikäisiin Vetteihin alkoi kakarana ja teininä ollessa lehdissä julkaistiin ensimmäiset kuvat ekoista C4:sta. Ja sattui pelaamaan ensimmäisiä versioita peliä "Test Drive", jossa Vetteä pääsi ajamaan digimittaristoa ihastellen. Jotain naksahti siinä vaiheessa. Ulkonäkö ja sisusta mittaristoineen oli jotain aivan ufoa niinä ajankohtina. Oma mieltymys on pysynyt early-mallien simppelissä ulkonäössä. Tosin nuo c63:n kuvat tuosta sinivalkoisesta hivelee silmää ja... Se digimittaristo, onhan se vanhahtava tänä päivänä, mutta suotta siitä luopuivat late-malleissa, face-lift siinäkin olisi riittänyt niiden viisareiden sijaan.

Kadulla C4:lle arvostusta ei juuri tavan tallaaja ilmaise. Joskus jopa tuntuu, että jotkut lähinnä nyrpistelee nokkiaan. Mutta totuus kuullaan usein lasten ja humalaisten suusta ja sieltä tulee liki aina positiivista palautetta. Myös välittömästi reagoivat Aasialaiset turistit tuntuvat innostuvan punaisesta, muita autoja reilusti matalammasta, kaksipaikkaisesta ajokista kadun varressa siinä määrin, että kuski lyö pelit käymään ja poistuu pikkuhiljaa paikalta jopa Keski-Suomalaisessa pikkukaupungissa jääden välittömästi jumiin punaisiin liikennevaloihin ilman mahdollisuutta pakenemiseen #-o

Paakari 12.04.2008 08:54

Onpas taas pitkästä aikaa hyvä topicci, juttua ja mielipidettä laidasta laitaan.
Munanjatke tollanen uudempi Vette on eikä mitään muuta sanon mä;)

unknown 12.04.2008 10:15

perus periaate sillä että auto tulee klassikoksi:

Ikä:
mielellään 30vuotta ja koko mallisarjalle, vielä sille viimeisellekkin linjalta tulleelle autolle. Tässä on syynä tietenkin se että muissa maissa pelkkä ikä kertoo että auto on klassikko ja sen myötä, jos auto on selviytynyt ajokuntoisena, vaikka saksassa, tulee sille pienemmät käyttömaksut. 30-vuotta on myös aika jolloin niiden ihmisten ikä alkaa olemaan oikea jotka aikanaanovat kyseistä autoa haaveilleet ja nyt siihen on mahdollisuus.

Ulkonäkö:
Kaunis ja ajaton muotoilu autoissa tekee toisista malleista klassikkoja jo nopeammin kuin tuo edellä mainittu 30-vuotta. Hyvän näköisiä autoja on helppo myydä ja mukava ostaa, siksi markkinat tyhjenevät eli tulee tilanne missä on enemmän ostajia tiettyyn (matalaan) hintaan kuin on autoja.

Valmistusmäärä:
Vaikka tästä kohdasta syntyy väittelyä on kylmä fakta se, jos autoja on valmistettu vaikka 100 000kpl niin markkinoiden tyhjentyminen on erittäin epätodennäköistä ja aina on tarjolla se halvin yksilö minkä alle on tosi myyjän laitettava hintansa että auto varmasti menee kaupaksi, mikä taas laskee hintaa edelleen. jos autoja on valmistettu 1000kpl niin hyvän yksilö löytäminen on erittäin vaikeaa ja ostajia hyvän näköiselle autolle joita on tehty hyvin vähän on varmasti enemmän. Toki autoja on mahdollista kolaroida ja tuhota, jolloin myös markkinoilla olevat autot vähenevät.

Alkuperäisyys:
alkuperäistä ja rakentamatonta autoa, alkuperäisellä maalilla, kaikilla kirjoilla, ostokuitilla, kaikilla bensakuiteilla(Tämä ei muuten ole vitsi, niitä on olemassa myyjiä jotka oikeasti antavat mukaan kaikki auton bensakuitit...), on helpompi myydä kovaan hintaan, mikä taas nostaa auton hintaa ja arvostusta.

kysyntä uutena:
Tälläkin on vaikutusta, koska auton korkeampi kysyntä uutena kuin valmistusmäärä oli tarkoittaa sitä että myös käytetyille autoille on valmiiksi kysyntää, kunhan niitä syntyy.

Hype:
Minkälainen media kattavuus on automallilla olut uutena, autolehtien kansikuvat, julisteet, televisio sarjat, elokuvat. Hype lisää mielenkiintoa ja ostajakuntaa mikä kantaa.

Eli viimekädessä markkinat määräävät auton arvostuksen

Mickey 12.04.2008 11:00

Quote:

Originally Posted by Motörhead
No se on kyllä tosi että Corvetteihin kun vertaa niin C4 kärsii arvostuksen puutteesta. Miltei pahnanpohjimmainenhan se on kun Vettejä vertaillaan. Ehkä turvapuskuri C3:n on joidenkin mielestä vielä "kehnompi".

Kuminaama on kuin miesbodari siveysvyöllä...irvokkaampaa kuvausta etsiessä...

Quote:

Mutta kyllähän se varmaan on että moni C4:sen omistajakin haaveilee edelleen vanhemman mallisesta oli se sitten joku C2:n tai krominaama.

Toki.. lähes kaikki

Quote:

Ja ehkä asiassa painaa myös 80-lukulaisuus. Eräänlainen Miami Vice-olkatoppaus-pastilliväri-hiuslakkatupeeraus-syndrooma ;)

Se oli hienoa aikaa...naiset erityisesti :-)
Kunnon Mullet look vaan kaikille :-)

Pahempaa on nykytrendi joka jenkeissä vielä on voimissaan miehillä... Farkkushortsit. taka tukka ja edestä pysty tukka...ns Ysäri look.
Ysäriaikakaudelta ei jää muuten yhtään mitään mainitsemisen arvoista...
Tuolloin jengi koitti kaikin tavoin olla kiinni kasarissa huonoin esimerkein.
Tai noh ehkä Aikakone ja erityisesti Sani.

Eli Summa summarum...kerran C4t ei saa arvostusta niin eikös tässä ole sitten oiva talviauto vannoutuneelle ?

Uskoisin toki etät kylkiputkin varustettu kunnon raiskauslevityksillä alaa mikä tahansa kanttipokkaus ala 70 luku ilmestys ratapäivillä saa kädelle.kom miehet ihmettelemään ja metsää kaatuu ( remua lainatakseni).
Ihan aidosti mielummin sitä C4lla ajelee talvella kuin subarulla jos on Hardcore Vettemies...

progress 12.04.2008 11:39

80-luku oli aikakautena niin käsittämätön, ei pelkästään se miami vice meininki vaaleanpunaisine todella topattuin puvuntakein vaan myös kaikki hius, meikki, vaate-tyyliasiat jotka vedettiin överiksi. Samoin se autojen kulmikkuus, jotenkin kai haluttiin päästä siitä 70-luvun leveistä lahkeista ja pulareista hengestä eroon täysin. Jännää miten niin monet 80-luvun autot olivat näitä hyvin kulmikkaita, mistäköhän se lähti liikkeelle?

Mä olen enempi C1, C3 & C5, mutta late C4 kyllä lämmittää itseäni. Kyllähän C4 ja C5 ovat jo käytännöllisempiä autoja kuin nuo vanhemmat, joten niiden käyttöarvo on ihan eriluokkaa siis ihan arkikäytössäkin. :)

JT-7 12.04.2008 12:55

Jos joltain löytyy kuvaa Malan ex-91 vettestä, niin vois laittaa näkyville.. siinä oli kyllä yks suomen hienoimmista, ellei hienoin C4 mun mielestä!

Malalle terkkuja!! :)

MikkoM 12.04.2008 21:40

Quote:

Originally Posted by JT-7
Jos joltain löytyy kuvaa Malan ex-91 vettestä, niin vois laittaa näkyville.. siinä oli kyllä yks suomen hienoimmista, ellei hienoin C4 mun mielestä!

Malalle terkkuja!! :)

Yorcci laitto vasta hienoimpiin vette kuviin kuvia;)

Corvette63 13.04.2008 00:48

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Yorcci laitto vasta hienoimpiin vette kuviin kuvia;)

Miten mä muistelen, että Yorcci laittoi Sway-Barin autosta kuvia, ei Malan.. :-k

Yorcci 13.04.2008 03:46

Quote:

Originally Posted by Corvette63
Miten mä muistelen, että Yorcci laittoi Sway-Barin autosta kuvia, ei Malan.. :-k

Muistelet ihan oikein ;)

http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=236

Finnshark 13.04.2008 10:39

Ainakin tuolta galleriasta Kotkan meetin kuvista löytyy pari kuvaa ex-Malan pulkasta. Autohan on kerholaisten toimesta äänsetetty parikin kertaa parhaaksi C4:ksi, joten ihan yksin ei taida kukaan olla jos tätä autoa kehuu hienoksi! Auto on todella :cool: :cool: !

roadster 13.04.2008 13:10

Hyvää kommenttia ketjussa. Aika kultaa jokaisen vuosimallin. En kehu omaa valintaani, Mut respectii lähtee Yorccille. Mies ajaa ja elää C4 osastolla todella kympillä. Onhan nää hienoja autoja. Okei kaikki vetet on. Mikä on parhaista huonoin? Who cares?

Ainahan noita face liftejä on tehty. Muistaakseni näin joskus kuvia 63 splitistä johon oli laitettu yks osanen takalasi. Kuka haluis tehdä sen nyt? Jos omistais 90 ZR-1 kannattaisko asentaa 91 etupuskuri? Naat! Tulevaisuuden klassikko C4.

Corvette63 13.04.2008 13:36

Quote:

Originally Posted by roadster
Hyvää kommenttia ketjussa. Aika kultaa jokaisen vuosimallin. En kehu omaa valintaani, Mut respectii lähtee Yorccille. Mies ajaa ja elää C4 osastolla todella kympillä. Onhan nää hienoja autoja. Okei kaikki vetet on. Mikä on parhaista huonoin? Who cares?

Ainahan noita face liftejä on tehty. Muistaakseni näin joskus kuvia 63 splitistä johon oli laitettu yks osanen takalasi. Kuka haluis tehdä sen nyt? Jos omistais 90 ZR-1 kannattaisko asentaa 91 etupuskuri? Naat! Tulevaisuuden klassikko C4.

Naulan kantaan! :cool:

MikkoM 13.04.2008 18:03

Quote:

Originally Posted by Corvette63

Joo, erehdyin:mad:

ossi 13.04.2008 18:55

c4 omistajana olen ollut tyytyväinen ulkonäköön, miellyttää silmää. 1968-1969 cokis-pullo -look ehkä näyttävin.

MIC4-90 13.04.2008 19:47

Kyllä C4 saa ihan täydeltä laidalta kehuja katuliikenteessä. Eli kyllä se kuitenkin urheiluautoksi menee ja muutenkin noteerataan erikoisautona. Siihen arvostukseen ei päästä tavallisissa ihmissä edes M5 bemarilla tai jolloin kunnon audilla.

Ja se mistä tietää ettei C4 ole todellakaan jäänyt tai vanhentunut niin miksi lähes poikkeuksetta verrataan nykyautoihin?
Oli se tehot tai viimeistely niin tai näin niin useasti tulee "mut kyllä se bemarin alusta on parempi tai siis toihan jää ihan uuden M3 jalkoihin"
Nuo siis vaan esimerkkinä ainakin itselläni tutut tai työystävät alkavat vertailemaan uusiin autoihin.
Ei kovin paha jos mun C4 nousee keskusteluun 18-vuotiaana vielä jonkun 2007 vuosimallia olevan auton kanssa.

Ja C4 kanssa tulee varmaan noin kymmenessä vuodessa iso muutos kun pikku hiljaa alkaa liikenteestä putoamaan nuo halvimmat C4:set nettiautoista ja kanta hiukan jalostuu. Täälläkin huomaa et porukka tekee kovasti jo nyt sen eteen, että liikenteessä olis todella hyväkuntoisia puukiiloja.

Jos rautanaamat tulee kohta 40vuoden ikään noin suunilleen niin jos otetaan vaikka C4 tuo noin vuosi 90 niin siihen 40vuoden rajapyykkiin on huima matka C4:silla.
Pidetään näitä huolella,nautitaan,ehostetaan,viritetään niin palataan tähän keskusteluun sitten vaikka 2030:)

All times are GMT +3. The time now is 08:22.