FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Rattilukko P****le! (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=28373)

Cocco 09.06.2017 23:23

Rattilukko P****le!
 
Nyt iski sitten tämä C5-painajainen: "Pull key and wait 10 sec" ja sitten "Service column lock". Ratti on ja pysyy lukossa, vaikka koneen saa normaalisti käyntiin. Forumeilta lueskeltuna kokeiltu on jo ladata akku täyteen, kokeilla ilmastoinnilla viilennettynä, mutta ei.
Auto on jumissa Jyväskylän lähistöllä työmaan pihalla. Seuraavaksi täytynee purkaa paneelit pois edestä, että pääsee tuohon härpäkkeeseen edes kylkeen naputtelemaan.
Olisiko jollain sillä suunnalla valmiita proseduureja ongelman korjaamiseen?
Itse olen viikonlopun pois, mutta joskus ensi viikolla voisi yrittää.

bulldog's 09.06.2017 23:28

Quote:

Originally Posted by Cocco
Nyt iski sitten tämä C5-painajainen: "Pull key and wait 10 sec" ja sitten "Service column lock". Ratti on ja pysyy lukossa, vaikka koneen saa normaalisti käyntiin. Forumeilta lueskeltuna kokeiltu on jo ladata akku täyteen, kokeilla ilmastoinnilla viilennettynä, mutta ei.
Auto on jumissa Jyväskylän lähistöllä työmaan pihalla. Seuraavaksi täytynee purkaa paneelit pois edestä, että pääsee tuohon härpäkkeeseen edes kylkeen naputtelemaan.
Olisiko jollain sillä suunnalla valmiita proseduureja ongelman korjaamiseen?
Itse olen viikonlopun pois, mutta joskus ensi viikolla voisi yrittää.


Just toissapäivänä sain auki kun purkasin muovit ympäriltä ja kolauttelin rattilukkoa. Sain ajettua kotiin ja nyt pitäis vaihtaa se. Onneks on hyllyssä...

Cocco 09.06.2017 23:34

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Just toissapäivänä sain auki kun purkasin muovit ympäriltä ja kolauttelin rattilukkoa. Sain ajettua kotiin ja nyt pitäis vaihtaa se. Onneks on hyllyssä...

Oliko sulla hyllyssä uusi servo sinne vai jokin bybass setti?

bulldog's 10.06.2017 07:43

Quote:

Originally Posted by Cocco
Oliko sulla hyllyssä uusi servo sinne vai jokin bybass setti?

Servo. Eräs tilas sen multa aikoinaan, eikä sit ottanutkaan sitä. No tuli nyt käyttöä sille.

Cocco 10.06.2017 11:32

Millanen homma tuo servo on vaihtaa? Ratti pitää vissiin irrotella sun muuta siinä ohessa purkaa.

LT-1 11.06.2017 21:11

Tämä kun nousi taas esille, oli pakko tarkistaa miten 2010 manuaali
Camarossa. Näyttäisi että rattilukko toimii perinteisesti ihan mekaanisesti. Ei mitään ylimääräisiä hienouksia. Yritin kaivella vielä tehtaan korjaamokirjasta. Siellä mainitaan vain että automaattivaihteisessa on lisäksi pöljän pojan toiminto virtalukon ja vaihdekepin välillä, ja sekin toimii vaijerilla. Eli onko tehtaalla kenties haluttu eroon servoista ? Seuraavaksi odotan että kaasuvaijeri palaa käyttöön takaisin, kunhan ensin muutama yksilö alkaa kaasuttelemaan itsekseen kuten se Volvo joka syttyi ensin tuleen ja sitten lähti ajelemaan ilman kuskia.

CC-5 11.06.2017 21:26

Kokeile vielä ladatulla akulla +apuvirtaa toisesta autosta samaan aikaan,,ja voihan se vasaralla napautuskin samaan aikaan auttaa .itseltäni sain noilla konstilla sen vapautettua.

Sami.K 12.06.2017 04:44

Mulla tuli sama ongelma kun ajoin auton tankille ja hups, sit ei enää ratti kääntynytkää.. Hetken netistä etittyä hoksasin että pika-apuna saattaaa auttaa jos ''hakkaa'' rattia rattilukkoa vasten ja sillähän se sitten aukesikin..

Pienet kuumotukset meinasi olla kun +100 km päässä kotoa ja vetäsee rattilukon jumiin. Ei kyllä tuon episodin jälkeen tullut mitään tehtyä koska kyseinen vaiva ei enää ilmaantunut.

Eli : kun rattilukko jää päälle laita virrat päälle ja paukuta rattia puolelta toiselle rattilukon tappia vasten. Sitten virrat kiinni ja virrat päälle ja sama uudestaan.

tötterö 13.06.2017 04:02

Nurkkapyöritykseen nää C femmat on vissiin tehtaalta tarkoitettukin ;)

JanFun 17.06.2017 15:22

Quote:

Originally Posted by Cocco
Nyt iski sitten tämä C5-painajainen: "Pull key and wait 10 sec" ja sitten "Service column lock". Ratti on ja pysyy lukossa, vaikka koneen saa normaalisti käyntiin. Forumeilta lueskeltuna kokeiltu on jo ladata akku täyteen, kokeilla ilmastoinnilla viilennettynä, mutta ei.
Auto on jumissa Jyväskylän lähistöllä työmaan pihalla. Seuraavaksi täytynee purkaa paneelit pois edestä, että pääsee tuohon härpäkkeeseen edes kylkeen naputtelemaan.
Olisiko jollain sillä suunnalla valmiita proseduureja ongelman korjaamiseen?
Itse olen viikonlopun pois, mutta joskus ensi viikolla voisi yrittää.



Sama ongelma iski muutama vuosi sitten, taisi olla 2008?!?
Ostin e-bay column lock bypass kitin. Asensin sen BCM moduuliin.
Helppo 15 minuutin jobi. Siihen loppui rattilukko-ongelmat. Kustansi muistaakseni alle 50¤.


All times are GMT +2. The time now is 20:24.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.