FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Pienten kysymysten kerho (C4) (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=16020)

vette-91 18.10.2018 18:56

Mihin vuosimalleihin oli saatavilla manuaali säätöisiä istuimia?
Onkohan niitä kiskoja myytävänä missään? En ole ainakaan löytänyt.

ossi 19.10.2018 11:59

Quote:

Originally Posted by vette-91
Mihin vuosimalleihin oli saatavilla manuaali säätöisiä istuimia?
Onkohan niitä kiskoja myytävänä missään? En ole ainakaan löytänyt.



Omassa vm 1990 on manuaalipenkit. Onneksi, yksi paikka vähemmän hajota :rolleyes:

Kiskot eivät tosin ole myynnissä, ainakaan vielä :)

LT-1 19.10.2018 18:42

Quote:

Originally Posted by vette-91
Mihin vuosimalleihin oli saatavilla manuaali säätöisiä istuimia?
Onkohan niitä kiskoja myytävänä missään? En ole ainakaan löytänyt.


Eiköhän manuaalin saanut kaikkiin, koska tuossa minun ysiviitosessakin kuskin sähköpenkki on ruksattu lisävarusteena.

vette-91 19.10.2018 18:56

Quote:

Originally Posted by LT-1
Eiköhän manuaalin saanut kaikkiin, koska tuossa minun ysiviitosessakin kuskin sähköpenkki on ruksattu lisävarusteena.


Okei :D mitä netistä lueskelin niin vissiin ei muutoksia ollut koko nelosen elinkaaren aikana eli käy mistä vuosimallista tahansa nuo kiskot.

l98 22.04.2019 11:29

Onnistuuko öljypohjan tiivisteen vaihto ihan pukeilta ja ilman että moottoria pitää nostaa??

H3nKaK 22.04.2019 17:51

Quote:

Originally Posted by l98
Onnistuuko öljypohjan tiivisteen vaihto ihan pukeilta ja ilman että moottoria pitää nostaa??


Onnistu ainakin 86:ssa kone paikallaan. Hiukan ahdasta tosin on. Nosturilla tein itse, mutta miksei pukeillakin.

LT-1 22.04.2019 17:57

Quote:

Originally Posted by l98
Onnistuuko öljypohjan tiivisteen vaihto ihan pukeilta ja ilman että moottoria pitää nostaa??


Onnistuu. Kampiakselia kun pyöräyttää niin että ykkösen veivi on ylhäällä, sekin helpottaa ainakin takaisin asennuksessa.

Moottorin nostaminen sinänsä tässä mallissa on maailman helpoin homma. Kaksi mutteria pois korvakkojen alta ja tunkki vaihteiston alle, muutaman minuutin homma. Automaatissa tietenki se ettei murjo öljypohjaa.

l98 22.04.2019 18:00

Tossa kun selailin nettiä niin laitetteko tiiviste massa kulmiin tiivisteen lisäksi?

LT-1 22.04.2019 18:17

Quote:

Originally Posted by l98
Tossa kun selailin nettiä niin laitetteko tiiviste massa kulmiin tiivisteen lisäksi?

Kakspiippunen juttu. Jotkin silikonit ei pidä yhdessä kumitiivisteen kanssa kuten Fel-Pro. Mulla vuoti öljypohjan tiiviste juuri niistä kulmista kun panin sekaan mustaa jaskaa. Nyt viime kerralla kasasin Fel-pron kuivana, ja viikko sitten tarkistin tilanteen kun oli kytkinremppa menossa, oli aivan kuivana pysynyt.
Tehtaan tiiviste on minusta erilainen kuin Fel-Pro ja se oli kasattu tehtaalla niin että päätyosalla oli lisätty jotain massaa, siis koko U-osan matkalle.

l98 22.04.2019 18:39

Quote:

Originally Posted by LT-1
Kakspiippunen juttu. Jotkin silikonit ei pidä yhdessä kumitiivisteen kanssa kuten Fel-Pro. Mulla vuoti öljypohjan tiiviste juuri niistä kulmista kun panin sekaan mustaa jaskaa. Nyt viime kerralla kasasin Fel-pron kuivana, ja viikko sitten tarkistin tilanteen kun oli kytkinremppa menossa, oli aivan kuivana pysynyt.
Tehtaan tiiviste on minusta erilainen kuin Fel-Pro ja se oli kasattu tehtaalla niin että päätyosalla oli lisätty jotain massaa, siis koko U-osan matkalle.

Ok. Eli laitan sitten itsekkin kuivana paikalleen.


All times are GMT +2. The time now is 21:36.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.