FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   ZIP ja Summit (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=19100)

bulldog's 29.11.2011 11:38

ZIP ja Summit
 
SIVULLA 23. PUUHAILLAAN UUTTA LENTORAHTITILAUSTA SUMMITILTA KASAAN.





Viimeyönä palasin jälleen reissusta, ja aikaerosta pääsekaisin olevana meinasin kerran vielä kokeilla organisoida kimppatilausta, vaikka osa aikaisemmista rahoista on jäänyt saamatta ja osa tilatuista kamoista on vieläkin hyllyssä...

Nyt on kuitenkin mulla 45' kontti suurinpiirtein lähtövalmiina, ja teen tässä alkuviikosta pikkutilaukset ZIP:ille ja Summitille, eli jos joku tarvii noista kioskeista jotain, niin sit vaan kipikapi liikkeelle...

Kontti olisi tarkoitus pakata parinviikon päästä...

Edelleenkään en elä tällä toiminnalla, vaan se on puhtaasti harrastetoimintaa, joten en ole pummaamassa itselleni välistä mitään korvauksia, tyhmä kun olen. ;)

MikkoM 29.11.2011 11:44

Ei muuta ku laita listaa hyllyssä olevista kamoista, olisko mitään tarpeellista;)

bulldog's 29.11.2011 12:00

Tarkoituksena olis jossainvaiheessa, mutta kun on niin pirun laiska, niin osat on hautautunu tonne hallinperukoille... ;)

hateju 29.11.2011 13:48

jaa-a pitääpäs katella jos summitilta vaikka vauhtipyörän ja kytkinpaketin ottas hyllyyn...
pitää vähäsen tiedustella, liikaa vaihtoehtoja...:confused:
singlemass vs dualmass dualfriction twin disc push or pull type yms etc.. ja niin edelleen kolisee ei kolise ja internal balance external balance...:confused:
laitan sitten yv:tä jos tärppää kun nuo varmaan painonsa takia viisaampi kontissa tuoda..
jos sais tällä viikolla itelle selväksi minkä ottas:)

bulldog's 30.11.2011 07:30

Quote:

Originally Posted by hateju
jaa-a pitääpäs katella jos summitilta vaikka vauhtipyörän ja kytkinpaketin ottas hyllyyn...
pitää vähäsen tiedustella, liikaa vaihtoehtoja...:confused:
singlemass vs dualmass dualfriction twin disc push or pull type yms etc.. ja niin edelleen kolisee ei kolise ja internal balance external balance...:confused:
laitan sitten yv:tä jos tärppää kun nuo varmaan painonsa takia viisaampi kontissa tuoda..
jos sais tällä viikolla itelle selväksi minkä ottas:)


Juu, rohkeesti vaan. ;)

bulldog's 01.12.2011 09:13

Juu, elikkäs ens ma-ti teen tilaukset.
Tilausten ei tarvitse olla suuria osaröykkiöitä, vaan yksittäisetkin kamat kulkee.
Teen tilauksen kerralla, niin silloin saadaan pikkaisen säästöä kun tilataan enemmän kerralla...
Aika hyvin on tilauksia tullut, mutta vielä kerkee.

dean66 01.12.2011 10:58

muutamia pikkunippeleitä ois kyllä kiva ottaa, mutta ei tuolta summitin sivuiilta mitään löydä :D jos vaan ehdin paneutua etsimään, niin osallistun tilaukseen=)

-a-
ps. ja minun tilaamat osat maksetaan ja eivät jää hyllylle.

Sammy_ 01.12.2011 17:07

Hitsin vitsi kun olisin ajoissa tiennyt niin ei nyt corbeais tai "ahdistaisi" :rock:

Jarmo79 02.12.2011 00:47

Jos vaan ehtii tutkailemaan v.lopun aikana (muutto meneillään), niin kyllä olis kilkkeille tarvista, jos tulee paikallista tarjousta (178e) halvemmaksi. Jäähdytysnestettä hukkaa ja vesipumppu lienee vuotokohta. Niin, ja tällaisia myös tarvitsisi.

Tohtori M. 02.12.2011 12:38

Täältä tulee varmaankin kans jotakin...

bulldog's 02.12.2011 14:54

Quote:

Originally Posted by Jarmo79
Jos vaan ehtii tutkailemaan v.lopun aikana (muutto meneillään), niin kyllä olis kilkkeille tarvista, jos tulee paikallista tarjousta (178e) halvemmaksi. Jäähdytysnestettä hukkaa ja vesipumppu lienee vuotokohta. Niin, ja tällaisia myös tarvitsisi.


Eiköhän me toi pumpun hinta voida lyödä helpostikkin... katos summitilta.

hateju 02.12.2011 16:34

Quote:

Originally Posted by Jarmo79
Jos vaan ehtii tutkailemaan v.lopun aikana (muutto meneillään), niin kyllä olis kilkkeille tarvista, jos tulee paikallista tarjousta (178e) halvemmaksi. Jäähdytysnestettä hukkaa ja vesipumppu lienee vuotokohta. Niin, ja tällaisia myös tarvitsisi.


vielä kun tietäs noista summitin pumpuista mitkä käy varmasti ja kestävät kanssa "kuulemma" aika kehnoakin laatua on ollut noissa pumpuissa:(

hateju 02.12.2011 16:41

YV:tä pukkas..:@:

bulldog's 03.12.2011 07:36

Quote:

Originally Posted by hateju
vielä kun tietäs noista summitin pumpuista mitkä käy varmasti ja kestävät kanssa "kuulemma" aika kehnoakin laatua on ollut noissa pumpuissa:(

Aivan sama mitä suomessa ostetuissa pumpuissa, halvalla ei saa hyvää...
Samasta osoitteesta hyvinpitkälle suomen pumputkin on tullut.
Tuuripeliä se on aina, aivan sama mistä on ostettu, ei tunnu olevan väliä vaikka ottais suoraa GM:ltä moninkertaiseen hintaan. ;)

hateju 03.12.2011 10:40

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Aivan sama mitä suomessa ostetuissa pumpuissa, halvalla ei saa hyvää...
Samasta osoitteesta hyvinpitkälle suomen pumputkin on tullut.
Tuuripeliä se on aina, aivan sama mistä on ostettu, ei tunnu olevan väliä vaikka ottais suoraa GM:ltä moninkertaiseen hintaan. ;)


näinpä, pitää vaan tietää valmistaja joka tekee laadukkaan pumpun ja se yleensä näkyy hinnassa:|
jotkut vaan perii sitten tuollasesta 60$ pumpusta sitten 150¤:o
mutta se on bisnestä se.

zz-2 03.12.2011 14:36

Quote:

Originally Posted by hateju
näinpä, pitää vaan tietää valmistaja joka tekee laadukkaan pumpun ja se yleensä näkyy hinnassa:|
jotkut vaan perii sitten tuollasesta 60$ pumpusta sitten 150¤:o
mutta se on bisnestä se.

Se vähä mitä katellu Summitin menoa niin ne näkyy myyvä noita 150$ pumppuja (ja vähän muutakin) oman brandinsä alla sillä 60$. Ainakin minun silmään ne on aika saman näkösiä.

bulldog's 04.12.2011 00:29

Quote:

Originally Posted by zz-2
Se vähä mitä katellu Summitin menoa niin ne näkyy myyvä noita 150$ pumppuja (ja vähän muutakin) oman brandinsä alla sillä 60$. Ainakin minun silmään ne on aika saman näkösiä.


Tänään laitoin tollasen alta satasen pumpun emännän c-femmaan, saas nähdä pumppaako vettä ollenkaan vai leikkaako heti kiinni.
Oli ulkoisesti täysin identtinen orkkis-pumpun kanssa...

Vielä kerkee tehdä tilausta...

Jarmo79 04.12.2011 02:24

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Tänään laitoin tollasen alta satasen pumpun emännän c-femmaan, saas nähdä pumppaako vettä ollenkaan vai leikkaako heti kiinni.
Oli ulkoisesti täysin identtinen orkkis-pumpun kanssa...

Vielä kerkee tehdä tilausta...

Joo, en mä oo ehtinyt yhtään katsomaan. Meni muuttojärjestelyissä aamuseiskaan viime yönä, eikä nyt näytä yhtään muulta :(. Paljos alta satkun pumppu maksais euroissa noin suunnilleen täällä meillä?

bulldog's 04.12.2011 09:11

Quote:

Originally Posted by Jarmo79
Joo, en mä oo ehtinyt yhtään katsomaan. Meni muuttojärjestelyissä aamuseiskaan viime yönä, eikä nyt näytä yhtään muulta :(. Paljos alta satkun pumppu maksais euroissa noin suunnilleen täällä meillä?


heittelin yv:tä

Tuomas 04.12.2011 17:13

Kauankos tuo kontin saapuminen Suomeen kestää näin yleisesti eli reaalinen rahtiaika purkuineen kaikkineen. Itse olen suosinut kovasti lentorahtia kahden päivän toimituksella aikataulujen ja malttamattomuuden takia..
Mutta, pitäis saada yksi moottori ja vaihteisto perineen jossain kohtaa tänne joten kontti olisi mahdollisesti vaihtoehto..

bulldog's 04.12.2011 18:35

Quote:

Originally Posted by Tuomas
Kauankos tuo kontin saapuminen Suomeen kestää näin yleisesti eli reaalinen rahtiaika purkuineen kaikkineen. Itse olen suosinut kovasti lentorahtia kahden päivän toimituksella aikataulujen ja malttamattomuuden takia..
Mutta, pitäis saada yksi moottori ja vaihteisto perineen jossain kohtaa tänne joten kontti olisi mahdollisesti vaihtoehto..

Yleensä 6-8 viikkoon...

Tuomas 04.12.2011 19:40

Jaahas, liian pitkä aika kärsimättömälle meikäläiselle. Täytyy roudata vaan lentona.

bulldog's 04.12.2011 21:59

Quote:

Originally Posted by Tuomas
Jaahas, liian pitkä aika kärsimättömälle meikäläiselle. Täytyy roudata vaan lentona.


Joo, konekkin on helppo rahdata lentämällä jos pinkka on kunnossa. Rahti koneelle lentämällä pyörii jossain 1000 ja 2000 taalan välillä.

Mutta takas asiaan,
Huomen illalla teen tilaukset,
Joten vielä kerkee listoja pistää tulemaan.

bulldog's 13.12.2011 21:02

Sori kun en ole kerennyt päivittää tilannetta.
Eli kaikki kamat on tilattu jo viimeviikolla.
Osa on vielä jälkkärissä, mutta tälläviikolla viimeiset osat pitäis olla lähdössä konttia kohden.

hateju 13.12.2011 21:40

hyvä, vaikka ei mulla kiirettä.. yorcci express tuumaili että voisi hoitaa toimituksen välille hki-tornio:cool:

pomppe 13.12.2011 23:18

Saakos tuohon konttiin mukaan muualta jenkkilästä tilattua kamaa? Pitäisi saada yksi vannesetti tuleen.

bulldog's 14.12.2011 17:11

Quote:

Originally Posted by pomppe
Saakos tuohon konttiin mukaan muualta jenkkilästä tilattua kamaa? Pitäisi saada yksi vannesetti tuleen.


Periaatteessa kyllä, mutta en uskalla enää luvata että tähän konttiin kerkeis...

Sammy_ 14.12.2011 17:37

Kerroppas milloin olisi seuraava satsi tulossa niin jos corbeaut, ahdinsatsi ja muuta kilkettä mahtuisi mukaan?

pomppe 14.12.2011 18:52

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Periaatteessa kyllä, mutta en uskalla enää luvata että tähän konttiin kerkeis...


Mää oon aina niin myöhässä! :p

bulldog's 14.12.2011 20:13

Quote:

Originally Posted by Sammy_
Kerroppas milloin olisi seuraava satsi tulossa niin jos corbeaut, ahdinsatsi ja muuta kilkettä mahtuisi mukaan?

Tässä pikkuhiljaa etsiskelen täytettä seuraavaan konttiin, eli autoja. muutamaa kotteroa metsästelen.
Itselle en viitsi enää autoja ostaa, tai sit pitää olla sellanen herkku mikä on "pakko saada" :D
Tarkotuksena on kuitenkin että vielä talvenaikana lähtis toinenkin kontti tulee...

ToniH 14.12.2011 20:15

Pistäpä minullekin vaikka YV:llä rahtihinnoittelu. Vähän väliä roudataan jotain kivaa kamaa ja aina ne paremmat rahtioptiot kiinnostavat.

bulldog's 06.01.2012 08:49

Nyt on taas päivitettävää.
Niinhän siinä kävi taas että jotain kamoja ei kerennyt konttiin, aivan tarkkaa listaa ei mulla vielä ole, mutta 98% kamoista kerkes mukaan. enempää ei voitu konttia viivytää.
Nyt kuitenkin kontti on matkalla ja alustavan arvion mukaan tulis helsinkiin 16. helmikuuta.
Selvitelen kunhan kerkeen ja saan paperit että mitä jäi rannalle oottamaan seuravaa konttia.
Ilmoittelen niistä asian osaisille.

Tohtori M. 16.01.2012 09:42

Moro

Jos tässä kontissa tulee kilkkeitä henkilöille jotka asustelee Tampereella (Pirkanmaalla), niin laittakaa viestiä. Voitais sumplia jotenkin järkevästi tuo kamojen siirto Helsingistä.

Janne

Jarmo79 16.01.2012 09:58

Quote:

Originally Posted by Tohtori M.
Moro

Jos tässä kontissa tulee kilkkeitä henkilöille jotka asustelee Tampereella (Pirkanmaalla), niin laittakaa viestiä. Voitais sumplia jotenkin järkevästi tuo kamojen siirto Helsingistä.

Janne

Juuh, Kangasalle matkustaa yksi vesipumppu.

Former67er 16.01.2012 10:09

Kerkeiskö mukaan vielä tilaukseen? ;)

Jarmo79 16.01.2012 10:25

Quote:

Originally Posted by Former67er
Kerkeiskö mukaan vielä tilaukseen? ;)


Toivottavasti ei tähän: "Nyt kuitenkin kontti on matkalla ja alustavan arvion mukaan tulis helsinkiin 16. helmikuuta." :rolleyes:

Jarmo79 08.02.2012 00:45

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Nyt kuitenkin kontti on matkalla ja alustavan arvion mukaan tulis helsinkiin 16. helmikuuta.
Selvitelen kunhan kerkeen ja saan paperit että mitä jäi rannalle oottamaan seuravaa konttia.
Ilmoittelen niistä asian osaisille.

Liekö tämä tarkentunut yhtään?

dean66 08.02.2012 07:34

Hei,

Minä tilasin muutaman pikkunippelin tässä paketissa ja olen antanut itseni ymmärtää, että ne olisi mukana tässä tuloillaan.

Jos täältä savon suunnalta oli muita tilaajia, niin järjesteltäisiinkö tännekin suuntaan jotain pakettien yhteiskyytiä?

-a-

J73 08.02.2012 09:00

Quote:

Originally Posted by dean66
Hei,

Minä tilasin muutaman pikkunippelin tässä paketissa ja olen antanut itseni ymmärtää, että ne olisi mukana tässä tuloillaan.

Jos täältä savon suunnalta oli muita tilaajia, niin järjesteltäisiinkö tännekin suuntaan jotain pakettien yhteiskyytiä?

-a-


Tere

Jos pikku paketille/paketeille kyyti tarvetta, niin olen tulossa Kuopioon 7.3.
Jos aikataulullisesti täsmää, niin kyydissä kulkee.

bulldog's 09.02.2012 15:41

Quote:

Originally Posted by Jarmo79
Liekö tämä tarkentunut yhtään?

Moro,
Kontti vaihtoi jostainsyystä laivaa Panamassa ja oli siellä 3 ylimäärästä päivää, mutta edelleen toi kontin seuranta näyttää 16. pvä.

bulldog's 15.02.2012 08:45

Noniin, tulihan se viivytys loppupäähänkin. uusi ETA 22.2 elikkä ens keskiviikkona kontti rantautuu.

pirre 17.02.2012 21:15

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Noniin, tulihan se viivytys loppupäähänkin. uusi ETA 22.2 elikkä ens keskiviikkona kontti rantautuu.


Tullaan kaikki keskiviikko illasta hakee tavaramme, jookosta? :eye:

bulldog's 18.02.2012 09:48

Quote:

Originally Posted by pirre
Tullaan kaikki keskiviikko illasta hakee tavaramme, jookosta? :eye:


No ilmanmuuta tervetuloa, tosin moni voi pettyä jos konttia ei ole vielä purettu... ;)
Jos konttilaiva tulee aamusta ja kontti puretaan hyvissäajoin laivasta ulos, niin silloin vietän keskiviikko päivän tullissa ja kontti kuljetetaan purkupaikalle ke iltana tai to aamusta.
Kontti purkaantuu muutamassa tunnissa, mutta osien järjestely vie sitten oman aikansa... Arviolta heittäisin että ensimmäisiä kamoja vois tulla hakee viikonloppuna.
Jos laiva tulee vasta ke iltana, niin koko operaatio siirtyy päiällä eteenpäin.
45 jalan HC kontissa on ihan pikkuisen jumppaa... ;) (13.72 m. pitkä)

Juke 18.02.2012 16:07

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Kontti purkaantuu muutamassa tunnissa, mutta osien järjestely vie sitten oman aikansa...
45 jalan HC kontissa on ihan pikkuisen jumppaa... ;) (13.72 m. pitkä)


Me puretaan työmaalla 40" HC 30 minuuttiin neljään mieheen, noin keskimäärin. :rolleyes:
Nopein on ollu tyhjänä vartissa ja hitain about 50 minuuttia. Noin 50 konttia vuodessa tulee, tänä vuonna taitaa tulla reilusti enemmänkin.
Tavaran painosta ja kappalemäärästähän tuo on paljolti kiinni. Ja varmaankin menee tuollaisen "seka kontin" lajitteluun järjettömästi aikaa.

Sori OT. Oli vaan pakko kommentoida, kun kuullosti niiiin tutulta tuo kontti-rumba...

Varjomies 18.02.2012 21:33

onko koska seuraava kontti lähdössä?

bulldog's 18.02.2012 21:37

Quote:

Originally Posted by Juke
Me puretaan työmaalla 40" HC 30 minuuttiin neljään mieheen, noin keskimäärin. :rolleyes:
Nopein on ollu tyhjänä vartissa ja hitain about 50 minuuttia. Noin 50 konttia vuodessa tulee, tänä vuonna taitaa tulla reilusti enemmänkin.
Tavaran painosta ja kappalemäärästähän tuo on paljolti kiinni. Ja varmaankin menee tuollaisen "seka kontin" lajitteluun järjettömästi aikaa.

Sori OT. Oli vaan pakko kommentoida, kun kuullosti niiiin tutulta tuo kontti-rumba...


Joo se aina vähän riippuu mitä on kyydissä. olin mukana kun frendille meni ruotsiin 6 vettee yhdessä 45' kontissa. kaikki tuli ehjänä perille, mutta ei ihan yksinkertainen purettava... ;)

bulldog's 18.02.2012 21:41

Quote:

Originally Posted by Varjomies
onko koska seuraava kontti lähdössä?

Ei vielä varmuutta, vasta yks auto on ostettu... Vielä pitäis pari keksii lisää...

Jarmo79 19.02.2012 00:02

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Ei vielä varmuutta, vasta yks auto on ostettu... Vielä pitäis pari keksii lisää...

Onko sieltä kaikki sopivat 63-72:t ostettu? ;)

EDIT. Ostakaa joku toi C5 pois, ni sit voidaan aloittaa ikähaarukka 54:n tienoilta :P

Jardze 19.02.2012 18:05

Quote:

Originally Posted by Jarmo79
Onko sieltä kaikki sopivat 63-72:t ostettu? ;)

EDIT. Ostakaa joku toi C5 pois, ni sit voidaan aloittaa ikähaarukka 54:n tienoilta :P


Mitäs pyydät ;)

Jarmo79 19.02.2012 19:45

Quote:

Originally Posted by Jardze
Mitäs pyydät ;)

En mä tiedä. Saa tarjota.. mut milläs mä sit ajan, jos ei uutta pulkkaa oo?! :o


All times are GMT +2. The time now is 01:57.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.