FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Ruisku kaasarin tilalle? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=239)

Arto 02.04.2004 13:14

Ruisku kaasarin tilalle?
 
:?: Kuinka moni on asentanut ruiskun eli EFI-järjestelmän alunperin kaasarilla varustettuun pikku- tai isolohkoon? (Taitaa tämä kysymys lähinnä päteä C1-C3 -omistajiin...)

Olemme Rikun kanssa miettineet tämäntapaista projektia, budjetilla toteutettuna. Tarkoitus olisi siis tehdä ja asentaa ns. DIY -ruiskuratkaisu eli Megasquirt -pohjainen järjestelmä.

Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka monet Suomessa ovat vanhempaan Vetteen (tai V8-koneeseen yleensä) ruiskuhärveleitä sovittaneet, ja onko kyse ollut aftermarket-osasta (Edelbrock, Haltech, yms), jostain GM:n myöhemmästä ruiskuboksista (C4, Camaro yms) vai tosiaan "kotitekoisesta" (lähinnä Megasquirt)? Mitä tuli maksamaan, kuinka kauan kesti asennus, ja oletteko tyytyväisiä asennettuun ratkaisuun?

(Tuli tosiaan tämä aihe taas ajankohtaiseksi kun pääsin groovyjayn ruiskulla varustettuja autoja ihailemaan ('63 LT1-koneella sekä '79 isolohko ruiskulla, molemmat lähtevät nätisti käyntiin heti ja samantien!) Käykääs ihmiset bongaamassa nämä menopelit tuossa ensi viikon näyttelyssä :!: :!:)

groovyjay 02.04.2004 20:07

Re: Ruisku kaasarin tilalle?
 
Quote:

Originally Posted by Arto
:?: Kuinka moni on asentanut ruiskun eli EFI-järjestelmän alunperin kaasarilla varustettuun pikku- tai isolohkoon? (Taitaa tämä kysymys lähinnä päteä C1-C3 -omistajiin...)

Olemme Rikun kanssa miettineet tämäntapaista projektia, budjetilla toteutettuna. Tarkoitus olisi siis tehdä ja asentaa ns. DIY -ruiskuratkaisu eli Megasquirt -pohjainen järjestelmä.

Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka monet Suomessa ovat vanhempaan Vetteen (tai V8-koneeseen yleensä) ruiskuhärveleitä sovittaneet, ja onko kyse ollut aftermarket-osasta (Edelbrock, Haltech, yms), jostain GM:n myöhemmästä ruiskuboksista (C4, Camaro yms) vai tosiaan "kotitekoisesta" (lähinnä Megasquirt)? Mitä tuli maksamaan, kuinka kauan kesti asennus, ja oletteko tyytyväisiä asennettuun ratkaisuun?

(Tuli tosiaan tämä aihe taas ajankohtaiseksi kun pääsin groovyjayn ruiskulla varustettuja autoja ihailemaan ('63 LT1-koneella sekä '79 isolohko ruiskulla, molemmat lähtevät nätisti käyntiin heti ja samantien!) Käykääs ihmiset bongaamassa nämä menopelit tuossa ensi viikon näyttelyssä :!: :!:)


Ruisku sen olla pitää! Itse olen tosiaan aika vakuuttunut vehkeiden toimivuudesta, ei tarvii kaasua pumppailla ja jumalaa rukoilla joka kerta kun on laittamassa legoa tulille! Toi mega Squirt (Mikä nimi!!!) vois olla aika huokee vaihtoehto ja ilmeisesti kundit on sitä saanut toimimaan myös, joten go for it! :!:

Hemmo 03.04.2004 11:55

Itse olen katsellut lähinnä valmista vaihtoehtoa, mutta niiden hintavuuden huomioiden tuo voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Varsinkin jos sen ominaisuuksia voisi itse jatkossa laajentaa tarpeen mukaan.
Jos meinaatte tuota projektia tosissaan aloittaa niin mukana ollaan :!:

groovyjay 03.04.2004 17:33

Quote:

Originally Posted by Hemmo
Itse olen katsellut lähinnä valmista vaihtoehtoa, mutta niiden hintavuuden huomioiden tuo voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Varsinkin jos sen ominaisuuksia voisi itse jatkossa laajentaa tarpeen mukaan.
Jos meinaatte tuota projektia tosissaan aloittaa niin mukana ollaan :!:


Kaverikin oli eilen kiinnostunut tosta, ilmoitelkaa kun alatte hommiin! :wink:

coupe74 13.04.2004 08:42

siis todellakin ollaan mukana tuossa hommassa jos saataisiin toimiva paketti kasaan :cool:

hömm.. mitenkäs monipuolinen tuosta olisi mahdollista tehdä? saako syttykartat samaan pakettiin (saako pumppukäyttöön toimivaksi :mrgreen: ) :?:

millä tiedoilla toi paketti määrittelee suihkutus ajat?
kierrosnopeus tietenkin..
map/kaasuläppäasento? vaiko molemmat??


olen kuullut et riittävän suurituottoiset suuttimet on kiven alla, tai ainakin riittävän edulliset on.. :?:

tuo hinta mistä jutusteltiin acs.ssa kuulosti erittäin edulliseltä :!:

Hemmo 13.04.2004 10:56

Quote:

Originally Posted by coupe74
tuo hinta mistä jutusteltiin acs.ssa kuulosti erittäin edulliseltä :!:


Millaista hintaa ootte tuolle vempeleelle laskeskellu :?:
Ja mistä meinasitte palikat hommata :?:

coupe74 13.04.2004 11:12

Riku varmaan osaa kertoa tarkemmin kun taitaa olla aika suunnittelu asteella vielä, mutta jostan 1000e tavoitteessta ( :drunk: muistaakseni)
olin kuulevinani..

groovyjay 13.04.2004 13:24

Quote:

Originally Posted by coupe74
Riku varmaan osaa kertoa tarkemmin kun taitaa olla aika suunnittelu asteella vielä, mutta jostan 1000e tavoitteessta ( :drunk: muistaakseni)
olin kuulevinani..


Jos 1000euroon saa soivan ruiskun niin se ei kyl oo paha. Äsken just kattelin noita throttle bodyja ja tollanen 1000cfm on jotain 530 taalaa jo pelkästään! :!:

Hemmo 13.04.2004 15:08

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Jos 1000euroon saa soivan ruiskun niin se ei kyl oo paha. Äsken just kattelin noita throttle bodyja ja tollanen 1000cfm on jotain 530 taalaa jo pelkästään! :!:


Juu ei paha... :!:

coupe74 13.04.2004 15:12

siis toihan olis törkeen halpa!!!

joku joskus kertoi kai muistaakseni :chew:

et megaskruuttan väsääminen tulis maksaan sen vanhan tonnin :?:
siis pelkkä ohjanlaite...


All times are GMT +2. The time now is 04:56.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.