FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ei vauhti tunnu, vaikka vauhtia onkin... (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6024)

Pekka Berkeles 07.03.2007 17:21

Ei vauhti tunnu, vaikka vauhtia onkin...
 
...ahh, mikäs sen mukavampaa kuin "Joe Vortechin" virittämä C5. Kyseessä on tietysti jenkkiläisellä foorumilla vaikuttavan "jbsblownc5":n C5 Vette, jossa on Vortechin V2 T-trim keskipakoahdin. Potkua masiinasta irtoaa ripauksen yli 700 heppaa, toki takapyöriltä. Vaihdelaatikossa on normaalia C5:sta lyhemmäksi välitetyt viitos- ja kuutospykälät.

Ekassa vedossa Lamborghini kiihdyttää ainakin alussa tosissaan, mutta Hayabusa ei. Toka otos on sama "veto" mutta eri kameralla. Kolmannessa otoksessa ajetaan Busaa vastaan, ja neljäs otos on sama veto mutta eri kameralla.

http://www.youtube.com/watch?v=-Z6mF-HmkZQ

Kelpaisko tuollainen "Heimo Huimalle"? No ei tietenkään, koska tässä autossa on aataminaikuinen keskipakoahdin eikä kahdet hitec-turbot (kuten muuten on myös Suprissa). :-) :-)

Jani 07.03.2007 18:01

Hyvin tuntuu liikkuvan...En tiedä Huimasta mutta kelpais ainaki mulle!

heimo huima 07.03.2007 18:25

Ei tietenkään kelpaa..Eihän tuossa ees tuu putkesta lieskaa eikä hukkaportti pauku. :mrgreen:
(ps. tosin keskipakoahdin ei "tuhoa" kärryn omaa saundia)

Pekka Berkeles 07.03.2007 19:09

Quote:

Originally Posted by heimo huima
Ei tietenkään kelpaa..Eihän tuossa ees tuu putkesta lieskaa eikä hukkaportti pauku. :mrgreen:
(ps. tosin keskipakoahdin ei "tuhoa" kärryn omaa saundia)

Tästä "Heimo Huiman" vastauksesta tulee muuten mieleen yks aivan hemmetin hieno jutska tällä foorumilla. Eli vaikka toinen "tykkää" keskipakoahtimista ja toinen tuplaturboista, niin jutustelu on korkeintaan rentoa pientä härnäystä, eikä tartte mennä loputtomaan juupas-eipäs -kinasteluun siitä mikä tekninen ratkaisu on paras.

Ehkä tää johtuu siitä, että tää on kuitenkin pelkästään Vette-palsta ja kaikki kunnioittaa toisiaan, oli ratkaisu sitten mikä tahansa. Ja esimerkiksi ei mun ole ollenkaan vaikea myöntää, että teknisesti ottaen tuplaturbot olis kaikista tehokkain systeemi. Mä vaan en saanu hankittua sellaista aikanaan kun vertailin systeemejä jenkkilässä. Mä halusin jonkin sellaisen ratkaisun, jota monet muut olivat jo kymmeniä kertoja testanneet ennen mua. Ja esimerkiksi Lingenfelter ei ollu optiona, kun mulla oli jo vakio Z06, ja niitten satsi olis ollu jälkiasennettuna niin kallis. Joten siksi keskipakoahdin. Ja olen tyytyväinen ollut.

CC-5 07.03.2007 19:17

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Tästä "Heimo Huiman" vastauksesta tulee muuten mieleen yks aivan hemmetin hieno jutska tällä foorumilla. Eli vaikka toinen "tykkää" keskipakoahtimista ja toinen tuplaturboista, niin jutustelu on korkeintaan rentoa pientä härnäystä, eikä tartte mennä loputtomaan juupas-eipäs -kinasteluun siitä mikä tekninen ratkaisu on paras.

Ehkä tää johtuu siitä, että tää on kuitenkin pelkästään Vette-palsta ja kaikki kunnioittaa toisiaan, oli ratkaisu sitten mikä tahansa. Ja esimerkiksi ei mun ole ollenkaan vaikea myöntää, että teknisesti ottaen tuplaturbot olis kaikista tehokkain systeemi. Mä vaan en saanu hankittua sellaista aikanaan kun vertailin systeemejä jenkkilässä. Mä halusin jonkin sellaisen ratkaisun, jota monet muut olivat jo kymmeniä kertoja testanneet ennen mua. Ja esimerkiksi Lingenfelter ei ollu optiona, kun mulla oli jo vakio Z06, ja niitten satsi olis ollu jälkiasennettuna niin kallis. Joten siksi keskipakoahdin. Ja olen tyytyväinen ollut.

Mielenkiintoinen kesä tulossa ! vai mitä Jani.

heimo huima 07.03.2007 19:18

Eipä sitä kinastelua enää jaksa tässä iässä, vanha ei jaksa :mrgreen:. Itseasiassa kiinnostaisi aika paljon tietää millainen kärry, siis vette kuin vette olisi luonteeltaan, jos käytettäisiin ruuviahdinta kuten whippleä?

Pekka Berkeles 07.03.2007 19:30

Quote:

Originally Posted by heimo huima
Eipä sitä kinastelua enää jaksa tässä iässä, vanha ei jaksa :mrgreen:. Itseasiassa kiinnostaisi aika paljon tietää millainen kärry, siis vette kuin vette olisi luonteeltaan, jos käytettäisiin ruuviahdinta kuten whippleä?

Tulevan uuden SS Corveten koeajot kertonee aiheesta. Harmi vaan, että kuskinpaikalle voi olla hankala päästä. Paitsi tietty jos mulla olis tuollainen, jolloin toki mentäis porukalla Ahvenistolle... :-)

Jani 07.03.2007 19:57

Quote:

Originally Posted by CC-5
Mielenkiintoinen kesä tulossa ! vai mitä Jani.


Siltähän se näyttää!:thumrigh:

MrT 07.03.2007 20:14

Mitäs Pekka täällä tuplapostailee videoita [-X

No noita videoita voi vaikka tusinapostailla 8)

hakkis 07.03.2007 21:50

Quote:

Originally Posted by Jani
Hyvin tuntuu liikkuvan...En tiedä Huimasta mutta kelpais ainaki mulle!

Entäs se mahdollinen äkkipysäytys?:confused:


All times are GMT +2. The time now is 18:19.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.