FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   C3 vakuutus Lähitapiola vs. Fennia (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=29012)

cromwell 17.04.2018 12:57

C3 vakuutus Lähitapiola vs. Fennia
 
Moro.

Onkohan Lähitapiola edullisempi kuin Fennia? Corvette C3 on auton malli.
Lähitapiolassa kerrottiin että täyskasko ei käy laittaa seisontaan, vaan se on koko ajan voimassa...

SS-55 17.04.2018 13:04

IF on ihan oma Corvette vakuutus, kun on seisonnassa maksat puolet kaskon summasta.

zz-2 17.04.2018 14:03

Quote:

Originally Posted by cromwell
Moro.

Onkohan Lähitapiola edullisempi kuin Fennia? Corvette C3 on auton malli.
Lähitapiolassa kerrottiin että täyskasko ei käy laittaa seisontaan, vaan se on koko ajan voimassa...

Ei tarvii talvelle kaskoa maksaa. Sano irti kasko. Keväällä sitten taas uudestaan.

cromwell 17.04.2018 14:49

Quote:

Originally Posted by zz-2
Ei tarvii talvelle kaskoa maksaa. Sano irti kasko. Keväällä sitten taas uudestaan.


Juu, näin kerrottiin äsken minulle Folksamilta...tai että sen kaskon pitäisi talveksi "muuttaa" palo/varkaus vakuutuseksi.

SS-55 17.04.2018 15:25

Kyllähän se talvellakin kannattaa olla joku vakuutus jos jotakin sattuu.

progress 17.04.2018 15:33

Quote:

Originally Posted by cromwell
Juu, näin kerrottiin äsken minulle Folksamilta...tai että sen kaskon pitäisi talveksi "muuttaa" palo/varkaus vakuutuseksi.


Muistaakseni ei taida kaikille vakuutusyhtiöille sopia tällainen vaihtoehto?
Itsellä tuo if ollut vuosia nyt, koska ollut suhteellisen järkevä vaihtoehto.

Yksivaihtoehto on mennä pelkällä liikennevakuutuksella, jos ei ole tarkoitus törmäillä mihinkään. ;)

Yly 17.04.2018 18:11

Kun laittaa liikennekäytöstä poistoon, niin Fenniassa jää palo ja varkaus vakuutus päälle.

Näin ainakin ennen , liekö tuo vuodenvaihteessa tullut muutos vaikuttanut mitään.

Juuri tässä kilpailutin vakuutuksia, kun kuulin hevosmiehiltä, että Fennia on kallis......kaksi puhelua Fenniaan ja hinnat on taas kohdallaan :D

Rimfire 17.04.2018 22:12

Mulla Fenniassa, oliko se termi harrastekasko. 50k¤ asti taitaa mennä läpi pelkkien valokuvien perusteella. Tietty edellyttäen, että auton arvo on sen 50k¤.

Seisoo talvet ja ilmoitan sitten kun otan ajoon. Minulla ei ole museorekisterissä.

Maggo 25.09.2019 20:18

Quote:

Originally Posted by Rimfire
Mulla Fenniassa, oliko se termi harrastekasko. 50k¤ asti taitaa mennä läpi pelkkien valokuvien perusteella. Tietty edellyttäen, että auton arvo on sen 50k¤.

Seisoo talvet ja ilmoitan sitten kun otan ajoon. Minulla ei ole museorekisterissä.


Ajankohtainen asia, -73:lle sai vain osakaskon, ei täyskaskoa. Harrastekasko on vaihtoehto, korvaa laajemmin, kuten esimerkiksi ilkivallan, jota ilman ei viitsisi olla. Seisonnassa pitää olla sen 5 kk, mutta ilmastonmuutosta odotellessa, tämä ei ole ongelma. Tästä seuraakin jatkokysymys, kuinka auton arvo määritetään, tai senhän voi siis itse antaa vakuutusyhtiölle mutta käyttääkö ostohintaa vai jotain muuta ?

Yorcci 26.09.2019 15:40

Quote:

Originally Posted by Maggo
Tästä seuraakin jatkokysymys, kuinka auton arvo määritetään, tai senhän voi siis itse antaa vakuutusyhtiölle mutta käyttääkö ostohintaa vai jotain muuta ?


Korvaushinta määrittyy lukemani perusteella "päivän arvon mukaan", vaikka maksaisi itsensä kipeäksi vakuuttaessaan auton jostain itse määrittelemästään arvosta.


All times are GMT +2. The time now is 03:35.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.