FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Lämppärin kotelo ja lämppäri (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5436)

MS 04.01.2007 21:02

Lämppärin kotelo ja lämppäri
 
Otin just kotterosta ton lämppärin/ilmastoinnin kennostojen kotelon irti. Mun silmään tuli "pelti" ja lämppärin kenno näyttäis samanlaisilta kun ilman ilmastointia olevassa.
Eli onko tulipelti ja lämmityslaite samanlainen kun ilmastoidussakin?
Sopiiko ilmastoimattoman kotelo ja puhallin paikalleen ilman muutoksia ja viel siten et läppäri myös toimii?

Finnshark 05.01.2007 08:58

Näin olen antanut itseni ymmärtää että tulipellin sisällä kaikki on samaa ilmastoidussa ja ilmastoimattomassa (onpas hankala sana, meniköhän nytkään oikein). Jos jollain on varmempaa tietoa niin kertokoon. Mulla on jo alkuperäinen jättikotelo valmiina takaisin asennukseen ilman ilmastoinnin kennoa, mutta mielessä on kyllä ollut että joskos sitä vähän pienentäisi...

ZL1 05.01.2007 10:42

mää en tiiä

poppamies 05.01.2007 11:32

Quote:

Originally Posted by ZL-1
mää en tiiä

No mitäs sä sitten tiedät :confused:
77:sta kun on puhaltimet joku repiny pois jä hävittäny niin enpä ole noihin paljoa perehtyny

LVL 02.01.2010 12:44

minulla -68 suunnitteilla sama operaatio,onko kenelläkään varmaa tietoa että sopiiko suoraan vai vaatiiko jotain muutoksia?

Q11 02.01.2010 13:00

tulipelti on luultavasti samanlainen koska eivät ala tehtaalla luultavasti tekemään erilaisia tulipeltejä samaan autoon.

ZL1 02.01.2010 13:21

eikös lämppärin kennon tulo ja lähtö putket lähde eri suuntaan ilmastointi ja ei ilmastointi versiossa.

Ilmastoitu

Ilmastoimaton

V-P 02.01.2010 20:58

Quote:

Originally Posted by MS
Otin just kotterosta ton lämppärin/ilmastoinnin kennostojen kotelon irti. Mun silmään tuli "pelti" ja lämppärin kenno näyttäis samanlaisilta kun ilman ilmastointia olevassa.
Eli onko tulipelti ja lämmityslaite samanlainen kun ilmastoidussakin?
Sopiiko ilmastoimattoman kotelo ja puhallin paikalleen ilman muutoksia ja viel siten et läppäri myös toimii?


Mä olen möhlinyt niin monta kertaa heittämällä tietoa, joka ei kaikilla vuosimalleilla pidä paikkaansa, joten tällä kertaa varmana tietona:
-69 ilmastointilaitteella ja -70 ilman ilmastointia lämmityslaitteiden kennojen putket lähtevät ihan eri lailla.(Kuva tuossa edellä.)
Niin että kennot eivät ole samanlaiset.

Jorma Sipiläinen 12.10.2019 20:10

Moi
Vanhaan aiheeseen liittyen uusi kysymys:
Kuljettajan puolen lattialle alkoi vuotaa jäähdytysnestettä hansikaslokeron takaa. Epäilen lämmityslaitteen kennon vuotoa.
Kysymys: Voiko autoa käyttää ilman lämmityslaitteen kennoa, jos kytkee lämmityslaitteelle menevän jäähdytysletkun suoraan vesipumpun imupuolelle? Eli jättää kennon pois kierrosta? Ei kai tästä pitäisi olla haittaa?

Olen nyt purkanut matkustajan puolen verhoilut ja irrottanut kiinnitysruuvit isosta boksista, jossa kenno sijaitsee. Se näyttäisi olevan vaikea irrottaa, jos ei irrota myös moottoritilan puolelta puhaltimen ja ilmastoinnin kennon sisältävää boksia, joten irrotin senkin. Näyttäisi, että sitä ei saa ujutettua pois moottoritilasta, jos ei irrota ilmastointilaitteen pientä metallista pönttöä ilmastointilaitteen kennon etupuolella. Siihen liitetyt putket ilmastointilaitteen kompuralta ja lauhduttimelta ovat perhanan kovin kiinni ja vaikeassa paikassa. Täytyy varmaan sahata putket poikki. Ilmastointilaite ei ole ollut toiminnassa muutenkaan, eikä ole tietoa sen toimintakunnosta. Onko kokeneemmilla tähän toimintasuunnitelmaan kommentoitavaa?

Juke 13.10.2019 19:26

Quote:

Originally Posted by Jorma Sipiläinen
Moi
Vanhaan aiheeseen liittyen uusi kysymys:
Kuljettajan puolen lattialle alkoi vuotaa jäähdytysnestettä hansikaslokeron takaa. Epäilen lämmityslaitteen kennon vuotoa.
Kysymys: Voiko autoa käyttää ilman lämmityslaitteen kennoa, jos kytkee lämmityslaitteelle menevän jäähdytysletkun suoraan vesipumpun imupuolelle? Eli jättää kennon pois kierrosta? Ei kai tästä pitäisi olla haittaa?

Olen nyt purkanut matkustajan puolen verhoilut ja irrottanut kiinnitysruuvit isosta boksista, jossa kenno sijaitsee. Se näyttäisi olevan vaikea irrottaa, jos ei irrota myös moottoritilan puolelta puhaltimen ja ilmastoinnin kennon sisältävää boksia, joten irrotin senkin. Näyttäisi, että sitä ei saa ujutettua pois moottoritilasta, jos ei irrota ilmastointilaitteen pientä metallista pönttöä ilmastointilaitteen kennon etupuolella. Siihen liitetyt putket ilmastointilaitteen kompuralta ja lauhduttimelta ovat perhanan kovin kiinni ja vaikeassa paikassa. Täytyy varmaan sahata putket poikki. Ilmastointilaite ei ole ollut toiminnassa muutenkaan, eikä ole tietoa sen toimintakunnosta. Onko kokeneemmilla tähän toimintasuunnitelmaan kommentoitavaa?


Ensimmäiseen kysymykseen vastaus; kyllä voi ohittaa lämppärinkennon kierron. Itsellä hajosi kenno juuri ennen Nokian miittiä ja ajoin sen reissun ja pari seuraavaan viikkoa kenno ohitettuna. Periaatteessa jos syylärin jäähdytysteho olisi siinä "rajoilla", niin ruuhkassa ja helle kelillä lämppärin kennon kautta kierto auttaa ihan hiukan jäähdytystä, mutta jos syyläri on kunnossa ja tuulitunneli paikallaan, niin ei mitään merkitystä.

Oma auto ilman ilmastointia, niin konehuoneen kautta oli suht helppo homma tuo kennon vaihto. Ilmastoidun osalta ei mitään kokemusta.


All times are GMT +2. The time now is 04:59.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.