FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C6 (vuosimallit 2005-2013) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vetteä hommaamassa, mietityttää C6 vs C5.. (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17186)

singha 09.12.2010 12:48

Vetteä hommaamassa, mietityttää C6 vs C5..
 
Pimeyden ja kylmyyden keskellä on tylsistymisen ehkäisemiseksi suunnattava ajatuksia jo ensi kesään. Olen pyörinyt netissä viikkokausia puntaroiden eri vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi ja tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä että bemari Z4 tulee vaihtumaan viimeistään kesällä avo-vetteen.

Ajatukset olivat pitkään C6:ssa, mutta nyt kun on ottanut enemmän selvää ja katsellut kuvia, niin ajatukset eivät enää olekaan niin selviä. Kuvissa C5 näyttää omaan silmään joistakin kulmista paremmalta. Mielipide saattaisi muuttua jos näkisi autot vierekkäin luonnossa? Tekniikaltaan ja suorituskyvyltään C6 näyttäisi olevan ainakin jossain määrin edistyksellisempi. Ilmeisesti myös sisustus on viimeistellympi? C5:lla isona plussana on saatavuus, tälläkin hetkellä nettiautossa löytyy muutama kappale. C6:sta pitäisi varmaankin lähteä hakemaan/tilata Saksasta tai Virosta.

Olisi mukava kuulla täällä harrastajien ja varsinkin kokemusta omaavien kommentteja ja mielipiteitä, millä tavalla C5 ja C6 eroavat toisistaan. Saako rahoilleen vastinetta C6:ssa verrattuna C5:een.. (tämä on tietysti aina subjektiivinen mielipide).

topi sorsakoski 09.12.2010 14:50

Joo,terve vaan!!

myky 09.12.2010 16:50

Quote:

Originally Posted by singha
Pimeyden ja kylmyyden keskellä on tylsistymisen ehkäisemiseksi suunnattava ajatuksia jo ensi kesään. Olen pyörinyt netissä viikkokausia puntaroiden eri vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi ja tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä että bemari Z4 tulee vaihtumaan viimeistään kesällä avo-vetteen.

Ajatukset olivat pitkään C6:ssa, mutta nyt kun on ottanut enemmän selvää ja katsellut kuvia, niin ajatukset eivät enää olekaan niin selviä. Kuvissa C5 näyttää omaan silmään joistakin kulmista paremmalta. Mielipide saattaisi muuttua jos näkisi autot vierekkäin luonnossa? Tekniikaltaan ja suorituskyvyltään C6 näyttäisi olevan ainakin jossain määrin edistyksellisempi. Ilmeisesti myös sisustus on viimeistellympi? C5:lla isona plussana on saatavuus, tälläkin hetkellä nettiautossa löytyy muutama kappale. C6:sta pitäisi varmaankin lähteä hakemaan/tilata Saksasta tai Virosta.

Olisi mukava kuulla täällä harrastajien ja varsinkin kokemusta omaavien kommentteja ja mielipiteitä, millä tavalla C5 ja C6 eroavat toisistaan. Saako rahoilleen vastinetta C6:ssa verrattuna C5:een.. (tämä on tietysti aina subjektiivinen mielipide).


www.google.fi

singha 09.12.2010 19:08

Kiitos valaisevista neuvoista :D Youtubesta löytyy näköjään myös jotain, täytyy sanoa, että ainakin tässä pätkässä C6 näyttää todella hyvältä!

http://www.youtube.com/watch?v=sPK_S77cXZQ

VetteMan 09.12.2010 19:19

Makuasioita ja ainakin itsellä myös raha vaikutti valintaan :D
Onhan C6 sisältä paljon viimeistellympi kun C5.
C5 on aika muovisen oloinen sisustaltaan, tietysti sitä voi jälkikäteen muokata mieleisekseen.
Teknisesti ei mitään hirveän mullistavaa noiden välillä ole tapahtunut, paitsi tietysti tehot vähän kasvaneet.

Mäddi 09.12.2010 19:22

Kyllä
 
Jaa-a. Itsellä vaan C4 mutta tärkeimmät kriteerit ovat avo ja manuaali. Molemmat must.

Noin yleisesti ottaen kait mitä uudempi sen parempi, jos lompakko kestää. Tietty sitten ihan omassa sarjassaan vanhat, joista oma suosikkini 63 uuden auton teknikalla :-)

hateju 09.12.2010 19:25

jos ei milläänlailla olisi rahoituksesta kiinni niin ainakin omaan talliin muuttaisi C6 aika äkkiä... Tai sitten joku klassikko.. Joka maksaa saman verran.
No köyhälle kallis ja kaikille muille saman hintainen!

groovyjay 09.12.2010 19:43

Teknisesti C5 ja C6 ovat hyvin lähellä toisiaan ja taitaa mennä kaikki alusta/jarru palikat uudemmasta vanhempaan tarvittaessa. Ulkonäöllisesti mun mielestä molempi olisi parempi.

C6:ssa LS2 ja LS3 on taas rakentelua silmällä pitäen jo lähtökohtaisesti houkuttelevampia aihioita, mutta perus LS1 C5:ssakin antaa ihan ryhdikästä suorituskykyä. C5:ia saa todella haluttavaan hintaan tällä hetkellä ja ne on jo siistissä alkuperäisasussaan todella hyvä bang for euro.

Laadullisesti C6 on pikkuisen edeltäjäänsä edellä, mutta ei sekään mikään bemari ole. Sulla on oikeastaan aika hauska pulma...

Mitä jos aloittais C5:lla ja katsoo sitten, jos tarvii apgreidailla uudempaan...

Onnea metsästykseen ja tänne vaan kisaraporttia missä mennään.




JussiR 09.12.2010 19:49

C5:seen tykästyin itse, kun vuosi sitten päätin ostaa Corveten.
Mun mielestä siihen kuuluu luukkulamput ja muutenkin se on aika
sulavan näköinen kokonaisuus, varsinkin kun on stance kohdallaan.
Tekniikkakin riittää, ainakin normikäyttöön, kun itse en hirveästi
hingu radalle. Sisusta on tosin aika halvan oloinen, mutta ei tuo
häiritse, voihan sitä laittaa oman maun mukaiseksi, nahkaa ja
teippiä ;)

Niin ja lopuksi, C6 on mulle liian kallis harrasteautoksi :rolleyes:

Jarmo79 10.12.2010 15:52

Mä taas en noista luukkulampuista välitä. Suurin syy oli raha C5:een päätyminen ja se, että tuo on nyt aika edukas paremmin arvonsa pitävä käyttöauto. Ja rahaan liittyy sekin, että isomman summan laitan mielummin 63-72 vuotiseen Vetteen, jossa arvo menee pääsääntöisesti parempaan suuntaan. Joo, ei saisi miettiä harrasteissa kuulemma niin paljon arvon kehittymistä, mutta kun tuo C5 on mulle muutakin kuin harraste ja vanhemman haluan muutenkin lisäksi harrasteeksi. C5 uskaltaa paljon helpommin jättää parkkiin yleiseen ruutuun.

Uudemmalla en ole ajanut, joten suuresti en voi kommentoida C6:sta, mutta onhan se speksien valossa pirteämpi ja sisustaltaan hienompi. Ulkonäöllisesti tykkään molemmista... ehkä C5 (jenkkimalli) hiuksen hienosti omaan silmään miellyttävämpi luukkuvaloja lukuunottamatta, mutta nämähän on puhtaasti makuasioita (enhän mä joskus tykännyt C1:stä ja C2:stakaan).

Jos suorituskykyä pelkästään etsii, niin kyllä C5:een laittamalla C6 hinnan verran paalua saa sellaisen monsterin, että C6:t tuntuu varmasti mopoilta. Tuo vakio C5 on kyllä pirteä sekin, jos katsoo tojotamiehen mittarilla, mutta ei sillä montaa viikkoa tarvitse ajella, kun se tuntuu siltä, että voisi siinä olla aika monta hevosta enemmänkin, enkä usko, että perus-C6 tekee tuossa asiassa poikkeusta.

Jarmo


All times are GMT +2. The time now is 15:37.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.