FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Virityshimo isko, apua (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=14179)

myky 13.08.2009 02:33

Virityshimo isko, apua
 
Mitä vois tehdä, plus 500hv olis kiva, nyt tarttis tehrä jotain!

myky 13.08.2009 16:06

Quote:

Originally Posted by myky
Mitä vois tehdä, plus 500hv olis kiva, nyt tarttis tehrä jotain!



Ja tietysti vapaastihengittävänä, näin aluksi..

VetteC5 13.08.2009 17:39

Kannet,stroukki akseli,nokka,imusarja,kaasuläppä,ilmanotto,peltisa rjat+x-pipe ja takapöntöt. Näillä ois helppo lähteä tavottelemaan 500hv rajaa!:D

Puman 13.08.2009 17:49

Yksi kysymys
 
Mitä ovat nuo paljon puhutut peltisarjat ? Eikös kaikki pakoputket ole pelliä ? Rosteria tai ei rosteria ?

Onko esim. Corsa- tai Borla putket noita peltisarjoja ?

Puman 13.08.2009 18:00

Itse miettisin vielä kerran..
 
Quote:

Originally Posted by myky
Mitä vois tehdä, plus 500hv olis kiva, nyt tarttis tehrä jotain!


...ennen kuin lähtisin itse puuhastelemaan. Nuo itse viritellyt autot laskevat arvonsa välittömästi, ja jos joskus haluat vaihtaa lelusi johonkin toiseen, niin viritelty karkoittaa ostajia. Tehdas on valmistanut moottorin kestämään tiettyä tehoa, ja jos sitä itse menee jälkikäteen tuunailemaan, niin se lyhentää tuntuvasti moottorin kestävyyttä ja ikää.

Eli itse jättäisin nuo nokka-akseli ja kansirempat tekemättä. Mutta pikkuviritykset, kuten paremmin virtaavat putket ja pakosarja, vapaavirtaussuodatin sekä alumiinihihnapyörät ei mielestäni rasita moottoria. Päinvastoin.

Jos kunnolla nopeampaa ja tehokkaampaa autoa haluat, niin on parempi sijoittaa valmiiseen sellaiseen. Eli tehdastekoinen. Corvette Zr1, Porsche 911. Onhan noita. Itse aikoinaan omistin Toyota Celican ja siihen tuli tehtyä/teetettyä lähes kaikki helpot ja vaikeammat "viritykset". Oli kartioputsarit, vapariputket, alumiinivauhtipyörät, kisatulpat, greddyn nokka-akselit jne. Rahaa meni, eikä sitä tehoa tullut läheskään vakio C5.n verran. Tosin Corsa-putkia nyt ceefemmaani halajan, mutten noiden muutaman lisähumman takia, vaan niiden muhkeiden äänien.

Tapio.L. 13.08.2009 18:30

Quote:

Originally Posted by Puman
Mitä ovat nuo paljon puhutut peltisarjat ? Eikös kaikki pakoputket ole pelliä ? Rosteria tai ei rosteria ?

Onko esim. Corsa- tai Borla putket noita peltisarjoja ?


Alunperin pakosarjat ovat olleet valettua metallia. Sitten keksittiin että hei, tehdään nää pellistä (putkea, joko rosterista tai mustaa) niin virtaa paremmin. Tässä siis ero valetun ja peltisarjan välillä (1gen isolohko)




Puman 13.08.2009 18:35

No nyt välähti
 
Quote:

Originally Posted by Tapio.L.
Alunperin pakosarjat ovat olleet valettua metallia. Sitten keksittiin että hei, tehdään nää pellistä (putkea, joko rosterista tai mustaa) niin virtaa paremmin. Tässä siis ero valetun ja peltisarjan välillä (1gen isolohko)

]


Pakosarja on siis tuo putkirykelmä, joka lähtee lohkosta katalysaattoriin. Asentaminen lienee vaativan jo mottorin irroituksen. Myyköhän Corsa noita ? Ilmeisesti käy vakiokatalysaattoriin.

Pekka Berkeles 13.08.2009 19:06

Quote:

Originally Posted by myky
Mitä vois tehdä, plus 500hv olis kiva, nyt tarttis tehrä jotain!

Osta Supra! :-)

Pekka Berkeles 13.08.2009 19:08

Quote:

Originally Posted by Puman
Pakosarja on siis tuo putkirykelmä, joka lähtee lohkosta katalysaattoriin. Asentaminen lienee vaativan jo mottorin irroituksen.

Ei, vaikka joskus - mallista ja koosta riippuen - helpottaisi kummasti...

mhj 13.08.2009 19:15

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Osta Supra! :-)

Osta Nissan! :D


All times are GMT +2. The time now is 04:06.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.