FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Korin painepesu!?!? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=5059)

Pappatunturi 21.11.2006 09:21

Korin painepesu!?!?
 
Tuolla oodella oli juttua kun peltiautoista pesevät maalit ja ruosteet pois "suurpaine" pesureilla. Tehoikkaimmat pesurit ( 2500 bar!) vievät kuulemma jo koritinatkin mennessää.

Onko kukaan koskaan pesettänyt esim vetteä pohjasta ko käsittelyllä?

Tietenkään paine ei voi olla ihan tuota 2500 baria mutta luulis vähemmällä pääsevän jo puhtaalle kuidulle?

Kokemuksia ? Hintoja ? Missä ja miten ?

Macho 21.11.2006 09:27

Jotenkin tuntuu että korkeapainepesu ei toimi kuidun kanssa, käy vähän samanlailla kuin soodapuhalluksen kanssa, jopa huonomminkin? Ainakin c4:ssä maalit gelcoatit ja kuitu on kaikki yhtä pehmeetä tavaraa. C3:ssa taitaa se gelcoat olla vähän kovempaa?

Peltiautoille on kyllä varmasti hienoa ja helppoa.

poppamies 21.11.2006 09:35

Itse en kyllä tollasta normi painepesuria rankempaa ilkeis kuidun kanssa kokeilla, mutta jos sä uskallat niin kerro toki tulokset

PMJ 21.11.2006 10:54

Mulla ois tarkoitus pestä pohja ei kylläkään noin kovalla paineella ihan 120bar riittää,mutta lämpötila +100 c. Tälläkin paska lähtee aikas kivasti

MS 21.11.2006 12:34

Mun rojektin alusta pestiin tossa pari viikkoa sitten +90 asteisella vedellä ja liukkarilla. Painetta käytettiin alle 150 baria.
Lika ja rasva lähti varsin hienosti. Rungosta lensi maalin jämät lattialle. Tämä käsittely ei tietenkään poistanut ruostetta samoin kun toi 2500 baria tekisi. Koska en aio ottaa koria pois rungolta tässä vaiheessa, niin lähtökohta siistimiselle on ihan hyvä.
Omalta kohdalta kustannukset jäi varsin vähäiseksi, koska hanttina ollut kaveri (kiitos hänelle) osti matkalla menneet limpparit (oli colaa).
Luulen ettei kuitukorista kannata rueta maaleja pesemään kuumapesurilla ja korkealla paineella. Sen verran vaikeutta on säädellä veden tuloa.

Harri -76 21.11.2006 12:43

Itse en mitään nesteitä sotkisi kuitukiriin... en edes vettä mielellään paineella!

TCC 21.11.2006 12:50

Quote:

Originally Posted by MS
Mun rojektin alusta pestiin tossa pari viikkoa sitten +90 asteisella vedellä ja liukkarilla. Painetta käytettiin alle 150 baria.
Lika ja rasva lähti varsin hienosti. Rungosta lensi maalin jämät lattialle. Tämä käsittely ei tietenkään poistanut ruostetta samoin kun toi 2500 baria tekisi. Koska en aio ottaa koria pois rungolta tässä vaiheessa, niin lähtökohta siistimiselle on ihan hyvä.
Omalta kohdalta kustannukset jäi varsin vähäiseksi, koska hanttina ollut kaveri (kiitos hänelle) osti matkalla menneet limpparit (oli colaa).
Luulen ettei kuitukorista kannata rueta maaleja pesemään kuumapesurilla ja korkealla paineella. Sen verran vaikeutta on säädellä veden tuloa.


Pistäppä putsatusta rungosta pari kuvaa. :p

MS 21.11.2006 12:56

Quote:

Originally Posted by avoCC
Pistäppä putsatusta rungosta pari kuvaa. :p


Salaman kanssa kun on ottanut kuvan, niin runko on ihan kirkkaan oranssi. Semmoista kuvaa ei kyllä kehtaa julkasta.

TCC 21.11.2006 13:09

Quote:

Originally Posted by MS
Salaman kanssa kun on ottanut kuvan, niin runko on ihan kirkkaan oranssi. Semmoista kuvaa ei kyllä kehtaa julkasta.


Kyllä kehtaa

Macho 21.11.2006 13:11

Quote:

Originally Posted by Harri -76
Itse en mitään nesteitä sotkisi kuitukiriin... en edes vettä mielellään paineella!


Joo oon kuullu sellaisen tarinan ainakin että c4:n konepeittoa joku pesi sisäpuolelta ja sit maali alkoi kuplimaan ulkopuolelta. Paineestahan se tietysti riippuu, tiedä häntä.


All times are GMT +2. The time now is 10:57.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.