FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Pienten kysymysten kerho (C3) (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=12532)

ukormi 08.03.2018 16:09

Quote:

Originally Posted by ToniH
Pudotin kattopalat maalarille, hän katteli niitä kromilistoja vähän huolestuneen näköisenä ja varoitteli, että niitä irrottaessa on olemassa riski, että käyrä lista vääntyy. Sovittiin, että selvittelen asiaa ja ilmoitan hänelle otetaanko irti vai maalataanko paikallaan.

Joten, onko teiltä otettu ne listat irti, kun kattopalat on maalattu? Problems?

Näköjään aftermarkettia on saatavilla mm. rosterisena, laatu?


Ottivat irti maalaamossa, ei ongelmia. Itse laitoin paikoilleen, ei ongelmia siinäkään.

ToniH 08.03.2018 16:43

Okei, hyvä. Kilautan maalarille, että ottaa ne veks varovasti ja maalataan ilman. Tänks.

Olisko kellään heittää C3 täyspikimustan maalin värikoodia? 1970 sellaista ei ollut mutta joku muu kelpaa.

zz-2 08.03.2018 17:25

PPG Jet Black numero 721DG täyskiilto
Tolla maa sutisin meneen.

ToniH 08.03.2018 19:15

Tää on joku ei metallimaali? Kiiltävä normisynkkämusta? ;)

zz-2 08.03.2018 19:32

Quote:

Originally Posted by ToniH
Tää on joku ei metallimaali? Kiiltävä normisynkkämusta? ;)

http://www.walzed.com/d721-deltron-grs-dg-jet-black
Joo, niin on.

ToniH 14.03.2018 18:09

Hrmph.... tajusin jälkijunassa, että 70:ssähän on jo paluulinja ja mä ostin pumpun missä ei ole paluulinjalle liitäntää. ](*,)

No, tonhan saa kuitenkin kytkettyä melkein normaalisti, jos laittaa paluulinjallisen bensansuodattimen, kuten esim. 68-69:ssä. Mutta, tämä on mulle väliaikaisratkaisu ja mietin, joska koittaisi ilman.

Mutta, kysymys kuuluukin: onkos porukassa ketään, joka ajelee Suomessa ilman paluulinjaa? Kuinkas se sujuu? Ongelmiahan tulee vain helteillä ja ruuhkassa seistessä eli ei ihan joka päivä (tai edes joka kesä) tässä maassa. ;)

wiikki 14.03.2018 19:02

Quote:

Originally Posted by ToniH

Mutta, kysymys kuuluukin: onkos porukassa ketään, joka ajelee Suomessa ilman paluulinjaa? Kuinkas se sujuu? Ongelmiahan tulee vain helteillä ja ruuhkassa seistessä eli ei ihan joka päivä (tai edes joka kesä) tässä maassa. ;)


Minulla ei ole syvällistä ymmärystä, mutta eikös se riipu kaasarista? Minulla on - 69:ssä Holley 700 eikä siinä ole paluulinjaa. Minun auton (pienet) käyntiongelmat eivät varmaankaan johdu tästä.

ToniH 14.03.2018 19:06

Ei riipu kaasarista. Paluu otetaan joko pumpusta tai suodattimesta. Ja paluita on kahdenlaisia: höyryjen palautus tankkiin(ohut paluuputki) ja varsinainen bensanpaluulinja tankkiin (paksu palautus). Tehdas on vissiin tehnyt näihin lähinnä ensimmäisiä. Jos harrastaja asentaa bensanpaineregun, jossa paluukytkentä (esim. ruiskuhommissa) niin ne ovat sitten yleensä mallia jälkimmäinen.

69:ssä pitäisi olla GF432-bensansuodatin, jossa paluulinjan liitos (en tiedä oliko kaikissa koneissa). Katopa sinne runkoaisan tienoille missä sun bensaputki menee ja koita bongata ohuempi putki, joka menee tankille. Chekkaa myös Ecklers jne, että mitä suodatinta ne myy '69:iin.

MPÄ 14.03.2018 21:01

Sitten on olemassa tehomallin isolohkot, joissa ei ole minkäänlaista paluulinjaa koskaan ollutkaan. Esim mun 68 L71. Kokemusta pidemmistä ajoista, varsinkaan lämpöisellä säällä ei tosin vielä ole. Kaipa se kaikki bensa palaa, minkä tankkiin laittaa? Ilmeisesti bensapumpun sisälläkin tapahtuu jonkinlainen minikierto?

ToniH 14.03.2018 21:13

Quote:

Originally Posted by MPÄ
Sitten on olemassa tehomallin isolohkot, joissa ei ole minkäänlaista paluulinjaa koskaan ollutkaan. Esim mun 68 L71. Kokemusta pidemmistä ajoista, varsinkaan lämpöisellä säällä ei tosin vielä ole. Kaipa se kaikki bensa palaa, minkä tankkiin laittaa? Ilmeisesti bensapumpun sisälläkin tapahtuu jonkinlainen minikierto?

Jossain luki, että L71:ssä ei ole paluulinjaa, koska siinä on korkea imusarja (materiaali?), jonka kanssa ei tule niin vakavia polttoaineen lämpenemisongelmia, että aiheuttaisi vapor lockin.

Hmm... Mulla on LS5:ssa (matalatehomalli, 454/390hp ;) ) aftermarket alumiini-imusarja mutta myös paksu lämpöeriste imusarjan ja kaasarin välissä. Ehkä mäkin pärjäisin sitten ilman jos homma on näin pienestä kiinni?

Ja toisaalta olihan suomessa viimeksi kunnon Texasimaisia helteitä joku 2-3 kesää sitten. Puhumattakaan siitä, että minä en ole istunut millään autolla ruuhkassa ainakaan 3 vuoteen. ;)


All times are GMT +2. The time now is 14:14.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.