FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Myydään osat ja tarvikkeet (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Anti pump steer setti (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=3465)

Pappatunturi 15.05.2006 19:47

Anti pump steer setti
 
Vettebrakes uloimpien raidetangon päiden anti bumpsteer käikäleet. Kuvasta poiketen PELKÄT NOI MUSTAT PALIKAT jotka ruuvataan kuusiokoloilla olka-akselin ohjausvarteen.Ei siis raidetangon päiden tulevia putkia. 50e. Osat uudet.



Noista voi mahdollisesti olla hyötyäkin madalletussa autossa.

Desc: This kit brings tie rod ends back to tangent of the circle and corrects steering angles for large offset wheels and tires.

zz-2 15.05.2006 19:49

Noita olen ihmetellyt että mihinkä nuo oikeen perustuu?

Pappatunturi 15.05.2006 20:01

Quote:

Originally Posted by zz-2
Noita olen ihmetellyt että mihinkä nuo oikeen perustuu?


Niillä on tarkoitus korjata raidetangon asentoa alatukivarren suuntaiseksi. Eli vähentää jousituksen aiheuttamaa pyörän kääntymistä(bump steer) Tietenkään se ei pelkästään noilla korjaannut mutta voi auttaa oikeaan suuntaan.

Mun vessassa ei tarvinnut kuin kokonaan custom alatukivarret,ylätukivarret,olka-akselit,hammastangon,raidetangot,tukivarsien akselit että päästiin lähes 0 bumpsteeriing. Aikaa meni vaan vajaa vuosi...

zz-2 16.05.2006 17:02

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
.
Mun vessassa ei tarvinnut kuin kokonaan custom alatukivarret,ylätukivarret,olka-akselit,hammastangon,raidetangot,tukivarsien akselit että päästiin lähes 0 bumpsteeriing. Aikaa meni vaan vajaa vuosi...

Aikalailla hankalan kuulosta. Ohjailkoon vaan bumppis steerillä. Sikäli kun ilmiötä esiintyy.

Pappatunturi 16.05.2006 20:09

No pumppaatko 35e noista palasista?

zz-2 16.05.2006 20:26

Oikeestaa en ollut osto aikeissa vaan olin tosiaan ihmetellyt noita kuvastoissa.
Ja ei oikeen ollut valjennut noitten toiminta. Kiitos tarjouksesta.

TomiT 16.05.2006 21:54

Quote:

Originally Posted by zz-2
Oikeestaa en ollut osto aikeissa vaan olin tosiaan ihmetellyt noita kuvastoissa.
Ja ei oikeen ollut valjennut noitten toiminta. Kiitos tarjouksesta.


Kun mittaa pyörännavasta "keskijoustokohdan" lokarin kaareen ja sen jälkeen irrottaa jouset / iskarin
ja nostat ja lasket tunkilla pöyrännapaa lasketun "keskijouston" kohdasta ylös/alas, niin huomaat kuinka paljon ohjaus siirtyy aurauksesta haritukseen ja toisin päin, eli auto periaatteessa ohjaa itse itseään jouston aikana...Ei hyvä!!!

Tällä setillä tuota ilmiötä voit lieventää...

Itse pääsin eroon ilmiöstä kun raidetangon päätä laskettiin huimat 50mm.
Mä maksoin omasta setistä 150,-¤ Ja nyt ohjaus on huomattavasti parempi.

ElMaco 16.05.2006 22:36

C2
 
Käykö noi palikat C2:een?

TomiT 16.05.2006 23:05

Käy...

zz-2 17.05.2006 12:37

Quote:

Originally Posted by Brc
Kun mittaa pyörännavasta "keskijoustokohdan" lokarin kaareen ja sen jälkeen irrottaa jouset / iskarin
ja nostat ja lasket tunkilla pöyrännapaa lasketun "keskijouston" kohdasta ylös/alas, niin huomaat kuinka paljon ohjaus siirtyy aurauksesta haritukseen ja toisin päin, eli auto periaatteessa ohjaa itse itseään jouston aikana...Ei hyvä!!!
.

Onneksi on muutakin tekemistä???? Ei vaan: taas yksi niistä kiva tietää jutuista jos joskus tuo muu tekeminen loppuis.


All times are GMT +2. The time now is 22:33.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.