FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   C5 ohjelmointityökalut, mitä, mistä ja mitä niillä tekee? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=16159)

suojasto 30.03.2015 16:58

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Laita MIN ECT vaikka 60 celsiusta. Nyt se on aivan liian korkea, vaikka kuvassa on Kelvinit. Seuraavalla rivillä on Celsius, eli softa ilmeisesti sekoilee...


Mulla on kyllä vaan KElvineitä tarjolla tuossa kohtaa -- siis SW versio on 2.24.585. Ja siis 313K = +40 Celsius

systeemi 30.03.2015 17:14

Quote:

Originally Posted by suojasto
Seuraava ilmiö on ollut jo pitkään kulkulaitteessani:
LTFT ei opi mitään , eli minkäänlaista LTFT korjausta bensansuihkautteluun ei synny.


Mitä sinulla on noissa LTFT boundaries (MAP ja RPM taulukoissa). Tuo yksikkö muuttuu kun painaa siitä Kelvinin päältä (oisko vahingossa painanut?)

Pekka Berkeles 30.03.2015 17:18

Quote:

Originally Posted by suojasto
Mulla on kyllä vaan KElvineitä tarjolla tuossa kohtaa -- siis SW versio on 2.24.585. Ja siis 313K = +40 Celsius

Lunttasin saman googlesta ja korjasin myös tuonne aiempaan viestiin.

Mutta tämä(kään) ei selitä miksei LTFT:t aktivoidu ja en löytänyt aikanaan mitään säädöistä mikä sen estäisi.

Vielä yksi juttu voisi olla jonkin vikakoodin disabloinnin aiheuttama tila. Sekin on kaukaa haettua, mutta ehkä mahdollista. Kokeile laittaa ne vastaamaan saman vuosimallin C5:sta.

suojasto 30.03.2015 17:19

Quote:

Originally Posted by systeemi
Mitä sinulla on noissa LTFT boundaries (MAP ja RPM taulukoissa). Tuo yksikkö muuttuu kun painaa siitä Kelvinin päältä (oisko vahingossa painanut?)



Kiitokset -- Pekka ei sekoile softa -- vaan Suojastolla on nopsat sormetkin. Olin varmaankin ajatellut että Kelvin on mukavampi lämpötilan yksikkö ...

-- RPM
Low range 900
Mid Range 1400
High Range 2200

-- MAP
Low range 37
Mid Range 57
High Range 77

Pekka Berkeles 30.03.2015 17:31

Quote:

Originally Posted by suojasto
Pekka ei sekoile

Jooei.

Quote:

Originally Posted by suojasto
Suojastolla on nopsat sormetkin.

Näköjään. :-)

suojasto 30.03.2015 18:17

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles
Lunttasin saman googlesta ja korjasin myös tuonne aiempaan viestiin.

Mutta tämä(kään) ei selitä miksei LTFT:t aktivoidu ja en löytänyt aikanaan mitään säädöistä mikä sen estäisi.

Vielä yksi juttu voisi olla jonkin vikakoodin disabloinnin aiheuttama tila. Sekin on kaukaa haettua, mutta ehkä mahdollista. Kokeile laittaa ne vastaamaan saman vuosimallin C5:sta.


Tsekkasin niitä koodeja -- EVAP/AIRPUMP -- ei pitäisi vaikuttaa ja nämähän on lähtenyt jo mäkeen konehuoneesta. PAri MAF 102/101 oli myös disabloitu --- ei pitäisi vaikuttaa, mutta tainnut unohtua vanhoista ilman MAFfia ajoista. Muutama Lambda koodi myös disabloitu --- täytyypä kokeilla jos auttavat.

Pekka Berkeles 30.03.2015 18:46

Quote:

Originally Posted by suojasto
Tsekkasin niitä koodeja -- EVAP/AIRPUMP -- ei pitäisi vaikuttaa ja nämähän on lähtenyt jo mäkeen konehuoneesta.

Juurikin EVAP voisi vaikuttaa softatasolla.

EVAP räkäisee tankista saatua bensahöyryä imusarjaan hetkellisesti, eikä se sa(isi) vaikuttaa seokseen. Jolloin tietsikka välttäisi LTFT:t.

Keep digging!

suojasto 04.04.2015 15:07

Quote:

Originally Posted by Pekka Berkeles

Keep digging!


Toi EFILie / LS1 Edit alkaa tuntua enemmän kuin todennäköiseltä syyltä --- DFCO ominaisuus on aina ollut kuollut eli suihkutus ei moottorijarrutuksella katkea teki sitten mitä tahansa ja omasta mielestä DFCO on ihan oikein asetettu

LT-1 04.04.2015 20:32

Quote:

Originally Posted by suojasto
Toi EFILie / LS1 Edit alkaa tuntua enemmän kuin todennäköiseltä syyltä --- DFCO ominaisuus on aina ollut kuollut eli suihkutus ei moottorijarrutuksella katkea teki sitten mitä tahansa ja omasta mielestä DFCO on ihan oikein asetettu


Mulla oli alussa sama DFCO ongelma, tuli kuntoon kun aikani muuttelin kytkeytymis map kpa lukemaa.

Yorcci 04.04.2015 21:50

Quote:

Originally Posted by LT-1
Mulla oli alussa sama DFCO ongelma, tuli kuntoon kun aikani muuttelin kytkeytymis map kpa lukemaa.


Mulla on tuon lisäksi vielä kierrokset, kaasuläpän asento, moottorin (jäähdytysnesteen) lämpötila ja ajoneuvon nopeus + aikaraja, jotka pitää laittaa kohdalleen, ennenkuin DFCO aktivoituu.


All times are GMT +2. The time now is 09:53.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.