FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Polttoaine anturit? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17685)

CC-5 27.03.2011 22:49

Polttoaine anturit?
 
Onko 2001 c-femmassa kummassakin tankissa anturit?omastani olen vaihtanut kuskin puolen,,,tuttu jobi.Mutta mitä löytyy apparin puoleisesta tankista,,,onko siellä pelkkä anturi,,vai vielä siirtopumppukin???ja onko 98-01 eroavuuksia antureiden ja pumppujen kanssa?

Juhatee 28.03.2011 23:19

Quote:

Originally Posted by CC-5
Onko 2001 c-femmassa kummassakin tankissa anturit?omastani olen vaihtanut kuskin puolen,,,tuttu jobi.Mutta mitä löytyy apparin puoleisesta tankista,,,onko siellä pelkkä anturi,,vai vielä siirtopumppukin???ja onko 98-01 eroavuuksia antureiden ja pumppujen kanssa?


Repsikan tankissa on sellainen polttoaineen paineella toimiva pumppu joka pumppaa tankkia koko ajan kuskinpuoleiseen tankkiin. Siellä on myös tasoanturi. Se pumppu on hauska kun se tosiaan toimii pääpolttoainelinjan pienestä haarasta saatavalla bensanpaineella. Se ei siis tarvitse sähköäkään.

Minna 28.03.2011 23:53

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Repsikan tankissa on sellainen polttoaineen paineella toimiva pumppu joka pumppaa tankkia koko ajan kuskinpuoleiseen tankkiin. Siellä on myös tasoanturi. Se pumppu on hauska kun se tosiaan toimii pääpolttoainelinjan pienestä haarasta saatavalla bensanpaineella. Se ei siis tarvitse sähköäkään.

onko repsikan anturi vaihdettavissa erikseen vai onko se kiinni pumpussa ,,eli osta anturi niin saat pumpunkin:rolleyes:

CC-5 29.03.2011 00:02

Quote:

Originally Posted by Minna
onko repsikan anturi vaihdettavissa erikseen vai onko se kiinni pumpussa ,,eli osta anturi niin saat pumpunkin:rolleyes:

Sorry ,en muistanut Minnaa kirjata ulos,mutta asia sama.

Juhatee 29.03.2011 08:28

Joo, repsikan tankissa on pumppu/anturi-yhdistelmä joka löytyy GM osanumerolla 89047746. Se on aika arvokas, 350 taalaa nettikaupassa. Anturin voi varmaan vaihtaa erikseen kuten kuskinpuolellakin mutta sitä anturia ei voi ostaa erikseen kun ei sille ole osanumeroakaan..

Kyseisen anturin "kortti" on muuttunut jossain vaiheessa eli siihen myydään parannettua versiota kaikkiin vuosimalleihin.

EDIT: Tarkastin vielä 2001-vuosimallin vastaavan kohdan EPC:sta. Siellä on eri osanumero, myös pumpun kuva on erilainen. Osanumero on 89047748 ja hintaa nettikaupassa $353.

CC-5 29.03.2011 09:15

Thanks!

veppe 29.03.2011 11:42

Asiaan liittyvä kysymys, onko se mahdollisesti anturivika, kun yleensä n. 200 km:n yhtämittaisen ajon jälkeen polttoainemittari putoaa yhtäkkiä nolliin? Matka, jonka tuo vaatii on yleensä aika lailla sama, olen miettinyt että onko tankissa liikaa alipainetta vai mikä tuon voisi aiheuttaa. Enpä ole tutkinut enempää, kun ei ajoa häiritse muuten kuin aina hiukan säikäyttää, että milloinkas tankkasinkaan viimeksi :rolleyes:

klovnikala 29.03.2011 11:50

Quote:

Originally Posted by veppe
Asiaan liittyvä kysymys, onko se mahdollisesti anturivika, kun yleensä n. 200 km:n yhtämittaisen ajon jälkeen polttoainemittari putoaa yhtäkkiä nolliin? Matka, jonka tuo vaatii on yleensä aika lailla sama, olen miettinyt että onko tankissa liikaa alipainetta vai mikä tuon voisi aiheuttaa. Enpä ole tutkinut enempää, kun ei ajoa häiritse muuten kuin aina hiukan säikäyttää, että milloinkas tankkasinkaan viimeksi :rolleyes:


Mulla tekee samaa, tosin nousee sitten taas näyttämään kun tankki noin puolessa, siitä loppuun toimii ihan ok...

veppe 29.03.2011 21:19

Quote:

Originally Posted by klovnikala
Mulla tekee samaa, tosin nousee sitten taas näyttämään kun tankki noin puolessa, siitä loppuun toimii ihan ok...

Nyt kun sanoit, niin taitaa tehdä mullakin sen, että kun jatkaa vaan ajamista, niin se sitten aikanaan taas yhtäkkiä palautuu. Joskus tuli vedettyä kerralla joku 250 mailin siivu jenkeissä, niin se ehti sitten loppuvaiheessa taas alkaa näyttämään oikeaa. Suomessa ajaessa yleensä ehtii määränpäähän / taukopaikalle ennenkuin palautuu mittari.

JaPu 11.09.2012 22:53

Heippati rallaa.
Mulla sama oire ja vika. Matka-ajossa nollaa täydellä tankilla ja tekee sitä aina, kun tankki on täysi tai yli 3/4.

Kumman anturin vaihdolla se ongelma korjaantu?

Onko rempasta tehty, how to do it kuva sarjaa tai jotain vastaavaa kertomusta. Mulla on talli ja nosturi Vantaalla, jos joku tulisi kätilöksi, niin nosturille pääsee tai rahalla korvaa.

t:janne
Ps. Ois sit myös parit muutkin jutut:
-infonäytön ohjain nappuloiden vaihto
-culumn lock bybass laitto


All times are GMT +2. The time now is 22:08.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.