FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   C5 Pienten kysymysten kerho (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=25091)

Juke 21.05.2018 20:26

Quote:

Originally Posted by JussiR
Elikkä, autossa on tuo F45 alusta ja sen mukana tuli Zetan iskarit,
joita edellinen omistaja ei ehtinyt asentaa/asennuttaa alle.

Tutustuin netissä aiheeseen ja onko tosiaan niin, että ostan
Partcolta alle euron maksavat 10 ohm 10 watt vastukset,
laitan ne iskareille tulevien johtojen väliin (joku boksiasennus)
ja homma sillä selvä, zetan osat alle?

Kaksi näkemystä, pitääkö ko. modauksen jälkeen aina auton
käynnistyksen yhteydessä kuitata vikailmoitus ja jääkö autolle
voimaan "huippunopeusrajoitus" 80 mph?

Jossain kai voisi myös poistaa koko ominaisuuden käytöstä
ohjelmointilaitteell...


Noilla huijausvastuksilla estetään vikakoodin ja tehorajoituksen tuleminen.
Itse teetin F45 RPO-option poiston. Se onnistuu Tech2 :lla kunhan on jenkki GM softa siinä laitteessa. Ohje hommaan löytyy mun "kevätsiivous" viestiketjussa, http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=260
Ohje on hyvä varata mukaan, kun todennäköisimmin sitä ohjelmointia ei asentaja ole ennen tehnyt ja ohjetta ei sieltä pajalta löydy.

JussiR 22.05.2018 19:24

Quote:

Originally Posted by Juke
Noilla huijausvastuksilla estetään vikakoodin ja tehorajoituksen tuleminen.
Itse teetin F45 RPO-option poiston. Se onnistuu Tech2 :lla kunhan on jenkki GM softa siinä laitteessa. Ohje hommaan löytyy mun "kevätsiivous" viestiketjussa, http://finnshark.com/forum/showpost....&postcount=260
Ohje on hyvä varata mukaan, kun todennäköisimmin sitä ohjelmointia ei asentaja ole ennen tehnyt ja ohjetta ei sieltä pajalta löydy.



Ok, kiitos vinkeistä, pitää tuumailla kumpi tapa tulee valituksi, kai tuommoinen Tech2 laite jostain täältä pääkaupunkiseudulta löytyy, mutta kokeeksi voisi viritellä nuo vastukset ja katsoa mitä tapahtuu.

Muuten, vaikuttaako se korkeusvalvontaboxi (ride high sensor) siellä takarenkaan tienoilla auton madallukseen tmv. ?

Juke 22.05.2018 22:04

Quote:

Originally Posted by JussiR
Ok, kiitos vinkeistä, pitää tuumailla kumpi tapa tulee valituksi, kai tuommoinen Tech2 laite jostain täältä pääkaupunkiseudulta löytyy, mutta kokeeksi voisi viritellä nuo vastukset ja katsoa mitä tapahtuu.

Muuten, vaikuttaako se korkeusvalvontaboxi (ride high sensor) siellä takarenkaan tienoilla auton madallukseen tmv. ?


Ei ainakaan mulla tullut mitään herjaa vaikka säädin stancea alemmaksi vakio F45 iskareilla. Ne boksit heivasin pois F45 softan deletoinnin jälkeen.

tötterö 26.05.2018 15:12

Tuli tänään disabloitua Coloum Lock vetestä.
Herjasi tuota viikolla erään käynnistyksen jälkeen.
HP Tunersi hoiti homman mallikkasti.

Juhatee 15.06.2018 17:33

Quote:

Originally Posted by J.J
Airbagin poiskytkennät hoitaa airbagin moduli, ei pitäisi tuottaa ongelmia.





Pitkästä aikaa tuli omaa Vetteä näplättyä. Nyt on uusi (käytetty) BCM paikallaan. Ajonestoa pukkasi päälle mutta 3x11min synkronoinnilla sekin meni pois ja vehje käynnistyy. Muuten kaikki tuntuu ainakin tallissa käytellessä toimivan mutta SDM B1001 vikakoodia pukkaa sekä HVAC B0363 ja B0367.


Tuo B1001 on enemmänkin murheena, eli se sanoo ettei airbagi-tunnistuskoodi täsmää ja se pitäisi ohjelmoida VIN-koodille.


Voiko käytettyä BCM:aa ohjelmoida noiden suhteen? GM ohje sanoo että ei voi mutta olisiko se kuitenkin mahdollista?

D_Law 15.06.2018 18:06

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Pitkästä aikaa tuli omaa Vetteä näplättyä. Nyt on uusi (käytetty) BCM paikallaan. Ajonestoa pukkasi päälle mutta 3x11min synkronoinnilla sekin meni pois ja vehje käynnistyy. Muuten kaikki tuntuu ainakin tallissa käytellessä toimivan mutta SDM B1001 vikakoodia pukkaa sekä HVAC B0363 ja B0367.


Tuo B1001 on enemmänkin murheena, eli se sanoo ettei airbagi-tunnistuskoodi täsmää ja se pitäisi ohjelmoida VIN-koodille.


Voiko käytettyä BCM:aa ohjelmoida noiden suhteen? GM ohje sanoo että ei voi mutta olisiko se kuitenkin mahdollista?



En nyt ihan sata varma ole pysynkö kärryillä.
Mutta se on varmaa että jos kytket airbag modulin pois käytöstä palaa näytössä sen jälkeen airbag valo. Siitähän katsuri taas ei tykkää...

Juhatee 15.06.2018 18:29

No et pysynyt...

BCM tsekkaa bagien tunnisteet ja jos ne poikkeavat BCM:aan tallennetuista, tulee koodi B1001 ja valo syttyy. Uuteen BCM:aan on mahdollista ohjelmoida tuo koodi haluamakseen mutta onko käytettyyn?

D_Law 15.06.2018 19:16

Quote:

Originally Posted by Juhatee
No et pysynyt...

BCM tsekkaa bagien tunnisteet ja jos ne poikkeavat BCM:aan tallennetuista, tulee koodi B1001 ja valo syttyy. Uuteen BCM:aan on mahdollista ohjelmoida tuo koodi haluamakseen mutta onko käytettyyn?


No en ymmärrä taas miten tuo poikkeaa siitä jos vaihtaa bagien anturit mutta BCM on sama vanha.
Tällä ajan takaa sitä että itse jouduin vaihtamaan bagit ja myös anturit.
Mulla ei tarvinnut tehdä mitään ohjelmointeja vaan kaikki toimi ihan ok.

J.J 15.06.2018 21:48

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Pitkästä aikaa tuli omaa Vetteä näplättyä. Nyt on uusi (käytetty) BCM paikallaan. Ajonestoa pukkasi päälle mutta 3x11min synkronoinnilla sekin meni pois ja vehje käynnistyy. Muuten kaikki tuntuu ainakin tallissa käytellessä toimivan mutta SDM B1001 vikakoodia pukkaa sekä HVAC B0363 ja B0367.


Tuo B1001 on enemmänkin murheena, eli se sanoo ettei airbagi-tunnistuskoodi täsmää ja se pitäisi ohjelmoida VIN-koodille.


Voiko käytettyä BCM:aa ohjelmoida noiden suhteen? GM ohje sanoo että ei voi mutta olisiko se kuitenkin mahdollista?


Voi hyvinkin olla ettei ohjelmointi onnistu käytettyyn, kannattaa sitä varmaan koittaa jos testeri on helposti saatavilla.

suojasto 24.06.2018 21:21

Stage 8 fasteners
 
1 Attachment(s)
Virittelin oheiset kiinnikkeet pakosarjaan, koska olen nyt kiristellyt 6 vuotta jatkuvasti pakosarjan itsekseen löystyviä pultteja.

Kyseessä on siis Stage 8 niminen jenkkifirma. Heillä on ihan näppärä verkkokauppa itselläänkin mutta hinta muodostui kohtuullisemmaksi Amazonin kautta ostettuna.

https://www.stage8.com/


Attachment 13171


All times are GMT +2. The time now is 20:09.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.