FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 Projekti Kertomukset (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Jopexin 81 (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=29340)

jopex 11.04.2019 22:35

Olen pähkäillyt,mitä tekisin tuolle batwing perämurikalle.Se on hapettumien peitossa.
Päätin että hiekkapuhallan sen,hiekkapuhallettu alumiinipinta on mielestäni hieno.
Muttamutta,miten saisin puhalletun alupinnan säilymään.Pitäisikö lakata vai maalata alumiinin värisellä maalilla,tuohan kuiteskii lämpenee jonkin verran,niin kestääkö mikään pinnassa???
Olen huomannut,että kokoontumisissa ja muutenkin parkissa ollessa ihmiset kuikuilee veten perseen alle,niin siksi en haluaisi maalata mustalla,ois mitä katella:D Miulla ei tieto nyt riitä,joten luotan sharkkilaisten apuun,kaikki vinkit tervetulleita.


Corvette63 11.04.2019 23:15

Quote:

Originally Posted by jopex
Olen pähkäillyt,mitä tekisin tuolle batwing perämurikalle.Se on hapettumien peitossa.
Päätin että hiekkapuhallan sen,hiekkapuhallettu alumiinipinta on mielestäni hieno.
Muttamutta,miten saisin puhalletun alupinnan säilymään.Pitäisikö lakata vai maalata alumiinin värisellä maalilla,tuohan kuiteskii lämpenee jonkin verran,niin kestääkö mikään pinnassa???
Olen huomannut,että kokoontumisissa ja muutenkin parkissa ollessa ihmiset kuikuilee veten perseen alle,niin siksi en haluaisi maalata mustalla,ois mitä katella:D Miulla ei tieto nyt riitä,joten luotan sharkkilaisten apuun,kaikki vinkit tervetulleita.



Sudin itse POR-20 -maalilla, säilyy alumiinilook. Kestää lämpöä. MVE-online myi sitä ennen, en tiedä saako sitä vielä. Kannattaa kysyä asiakaspalvelusta. :cool:

jopex 16.04.2019 13:18

MVE vastasi tiedusteluun:
POR-20 on ns. korkean lämpötilan maali eikä se sovellu alumiinimaaliksi. POR-20 on lämmöllä kovettuva (vaatii 150° lämmön), pelkkä kuivuminen ilman korkeaa lämpöä jättää maalin pehmeäksi.

Hopeanvärinen POR-15 Stirling Silver Topcoat kävisi, mutta meillä ei valitettavasti ole sitä varastossa tällä hetkellä.
Alumiini kannataisi myös hapottaa/ pohjustaa ennen maalausta.

Pitääpä käydä maalarikaverin kanssa tarinoimassa,josko löytyisi jokin muu vaihtoehto.

Macho 16.04.2019 18:21

Perus automaalillakin kestäisi luultavasti aika pitkään. Mut tietysti tarvii pohjamaalin+pintamaali ja lakka, eli ei niin helppo kuin jokin pelkistetympi ratkaisu. Toisaalta kun vähän näkee vaivaa, tulee kyllä hienompi.

jopex 25.04.2019 22:49

Quote:

Originally Posted by JJ66
Hienon masiinan olet hankkinut jos pelkästään yhdet putket meinasit puristella.

Rosteri ei ollut minun suosikki kun putkisarjan hankin. Se on kovempi eikä se muovaannu helposti kuten perinteiset kupariseosteiset tai mustat jarruputket.

Voi jäädä helposti vuotamaan kartioista, kannattaa voidella kierteet ja kartio hyvin kun vetää eka kertaa kiinni. Voi joutua käyttään pirusti voimaa kiristyksessä jos vastakartiot ei ole ihan priimaa enään mutta oikealla jarruputkiavaimellahan sekin onnistuu.

Myös kartiota tehdessä helpottaa jos käyttä voitelua niin ei repeä aivan yhtä helposti.
:thumrigh:


Aa,tuo eka lause mennyt miulta ohi.
Todellakin työkalut on miun heikko kohta,ainakun käyn biltemassa tai motonetissa,niin aina tarttuu mukaan jotain työkaluja,joita koen tarvitsevani vette rojektissa ja lisänä vielä nettikaupat joista tilaan tuumasia avaimia.
On kyllä tullu ostettua myös turhia työkaluja,joista itseasiassa vois aloittaa oman säikeenkin.
Tässä alkuun 3 työkalua,jotka olen ostanut,mutta kertaakaan ei ole tarvinnut käyttää;)


hateju 26.04.2019 03:56

Tulee väkisinkin laadukas peli tästäkin. Hienoa seurata kun oikein oikeasti tarkkaan tehdään hommat:cool:

JJ66 26.04.2019 09:48

Quote:

Originally Posted by jopex
On kyllä tullu ostettua myös turhia työkaluja,joista itseasiassa vois aloittaa oman säikeenkin.
Tässä alkuun 3 työkalua,jotka olen ostanut,mutta kertaakaan ei ole tarvinnut käyttää;)



no helevata, tuo pyöräkulmien mittaaja on kyllä huippu, ostan samanlaisen jos löytyy digitaalisena, oikeassa laidassa oleva on ilmeisesti joku sylinteripaineen mittarin adapteri mutta Bahco on mysteeri mulle,,,, kalan kuva siinä on ja koukku, että olisko pilkkivemputin eli kalan houkutin.

Niin ja kyllä työkaluja kannattaaki ostaa, vaikka ei ehkä tarvikkaan.

jopex 26.04.2019 11:10

Oikean puoleisella saa tsekkattua kipinän sytytystuppaa irrottamatta ja keskimmäisellä magnetisoidaan vaikkapa ruuvimeisseli,ei aavistustakaa miten tuo kalan kuva liittyy asiaan;)

Macho 27.04.2019 23:38

Kipinä indikaattoria saattaa tarvita kun tekee muutoksia sytytysjärjestelmään, jos silloin yhtäkkiä ei tulekaan kipinää tai jos epäilee että siinä on jotain muuta feelua, niin tuolla on näppärä tarkistaa.

jopex 18.06.2019 22:23

Noh,eipä ole täällä hommat juuri edistyneet,kun raksahommat ja halonteot vieneet aikaa,mutta nyt sillä rintamalla helpottaa,joten painelin tänään tallille.
Otin työn alle takatukivarret.
Akselin pään mutteri auki pyssyllä ja vetolaippa pois.Ihmetystä herätti shimmin tapainen,joka paljastui heti laipan jälkeen,manuskan perusteella ei kuulu tuohon.



Sitten suojamutteri akselin päähän ja lyömällä irti.




Aikamoista leipomista oli tuon irrotus lyömällä,joten toista halusin kokeilla hellävarovaisemmin,tein tuollaisen työkalun,jolla akseli lähtikin mukavasti irti.
Tässä paljastui suuren välyksen syyksi shimmin puuttuminen.


Ja nythän pääsee sitten taas hiekkapuhallushommiin,jotka alkaneet tulla jo liiankin tutuksi:rolleyes:


All times are GMT +2. The time now is 17:22.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.