FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Uusi harrastus C3 1974 (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=29345)

Sale 19.09.2018 16:12

Uusi harrastus C3 1974
 
Moro kaikki Vette ihmiset. Tuli vanhoilla päivillä ostettua C3 Corvette .
Tekniikka ihan perus 350 ja th 400. Kesä kurvailtu ja nastaa on ollut.
Mutta mutta, aina pitää jotain ruuvata, joten....
Olen parantamassa auton alustaa, joka on umpisurkeassa kuosissa.
Onko jollain kokemusta noista zip corveten alustasarjoista. Olen katsonut sarjaa jossa on jouset, iskarit, puslat, raidepäät ym. Ja onko kybin iskareista corvetessa mihinkään.
Autossa myös tällä hetkellä recaron penkit, jotka eivät ihan silmään istu.
Vakio penkkejä en ole testannut, mutta mistä niitä kannattaa kysellä.
Tarve myös kiskoille, recarot eivät liiku, ovat lattiaan ruuvatut.
Myöskin targapaloista puuttuu sisusta, mikä niissä kuuluu olla ?
Nyt pelkkä pinta näkyvillä.
Kiitän jo etukäteen, jos jollain olisi antaa vinkkejä.
Terveisin Sale

jopex 19.09.2018 16:19

Tervetuloa foorumille ja onnea hankinnasta:D

Pappatunturi 19.09.2018 21:46

Niin kauan kuin vanne pysyy 15 tuumaisena ja rengas peruspallona, ei ole ihan tolkuttomasti eroa onko siellä perus kybi tai mittatilaus koni. Yleensä paras viritys alustalle on kaikki uudet puslat, nivelet ja huolellinen pyöränkulmien säätö.

Jos alkaa yhtään meno maittaa niin sitten 17-18” vannetta, räätälöityä iskaria, tarkempaa ohjausta jne. Tarjontaa löytyy nykyään hyvin. Lompsa saattaa huutaa hieman hoosiannaa, mutta se on vain elämää.

Recarot saattaa olla vähän överiä ihan cruiserissa, 78-82 penkit on mielestäni jo erittäin mukavat vakio jakkaroiksi ja orkkis kiskoilla säätöäkin riittää.

MPÄ 19.09.2018 22:29

:thumrigh:

chevette 20.09.2018 05:38

Samat vinkit mitä Jopexille annettu,puslat,nivelet ja takapyörän laakerien tarkistus/vaihto.
Vanhoja vehkeitä kun ovat niin kulumaa ja 99% vain pakosta vaihdettu niveliä,kun kaikissa väljää niin kertautuu.Ohjaukseen Borgeson jos parantelee alkaa,eteen 450 lbs jouset ja taakse komposiitti ni tuntuu paljon paremmalta

Sale 20.09.2018 10:05

Kiitokset vielä kerran, tämä jeesaa. Ei muuta kuin ruuvailemaan

progress 20.09.2018 10:16

Quote:

Originally Posted by Sale
Moro kaikki Vette ihmiset. Tuli vanhoilla päivillä ostettua C3 Corvette .

Onnittelut investoinnista! :)
1974 on muuten kaunein vuosimalli mitä C3sia tehtiin.. Ja jos auto on vielä punainen, niin se hipoo täydellisyyttä.


edit: väärä tieto poistettu.

Fangio13 20.09.2018 11:27

Onnittelut hankinnasta ja tervetuloa!=D>

MPÄ 20.09.2018 12:06

moogit?!? Mulla on ollut sellainen käsitys, että ne on kaikista halvimmat mitä saa = @#%!&. Korjatkaa, jos olen ihan pihalla ;)

progress 20.09.2018 12:51

Quote:

Originally Posted by MPÄ
moogit?!? Mulla on ollut sellainen käsitys, että ne on kaikista halvimmat mitä saa = @#%!&. Korjatkaa, jos olen ihan pihalla ;)


ok.. minä en mitään mistään tiedä. Omaan autooni ostin moogit, jotka oli kaikista kalleimmat ja parhaimmaksi luokitellut. Otan pois tuon aiemman viestini, ettei tule väärää tietoa.

Rockautossa moogit on sektorilla "premium" kun acdelcot on "economy/daily driver"


All times are GMT +2. The time now is 12:32.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.