FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Pienten kysymysten kerho (C4) (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=16020)

IsoDee 22.04.2019 21:31

2 Attachment(s)
Itsellä juuri -86 ssa öljypohja irti ja Bilteman pukeilla makaa...:D
Startti piti ottaa hieman sivuun, että sai kaikki öljypohjan pultit irti, sen jälkeen mulla ainakin öljypohja suorastaan tippui...ehkä oli kone sattumalta oikeassa kohdassa.

Uuden tiivisteen kulmiin en taida laitaa mitään, jotkut on kyllä laittanut ei-silikonipohjaista tiivistemassaa...Biltemassa on jotain semmoista pieni tuubi tarjolla.




Pasi.L 22.04.2019 21:57

Quote:

Originally Posted by LT-1
Kakspiippunen juttu. Jotkin silikonit ei pidä yhdessä kumitiivisteen kanssa kuten Fel-Pro. Mulla vuoti öljypohjan tiiviste juuri niistä kulmista kun panin sekaan mustaa jaskaa. Nyt viime kerralla kasasin Fel-pron kuivana, ja viikko sitten tarkistin tilanteen kun oli kytkinremppa menossa, oli aivan kuivana pysynyt.
Tehtaan tiiviste on minusta erilainen kuin Fel-Pro ja se oli kasattu tehtaalla niin että päätyosalla oli lisätty jotain massaa, siis koko U-osan matkalle.


fel pro öljypohjan tiivisteen mukana on lappu missä siliconi tuubin yli on vedetty ruksi, huomasin tuon vasta jälkeen päin. Jos laittaa kulmiin siliconia se tekee tiivisteestä liukkaan ja tiiviste leviää ulos öljypohjan ja lohkon välistä. Eli en laittaisi siliconia kulmiin, minä en ainakaan seuraavalla kerralla.

LT-1 23.04.2019 11:04

Quote:

Originally Posted by IsoDee
Itsellä juuri -86 ssa öljypohja irti ja Bilteman pukeilla makaa...:D

2-osaisella kampiakselin takapään tiivisteellä näyttää olevan, -87 alkaen 1- osaisella. Oliko sulla tuo akselitiiviste pitänyt.

Minua vähän yllättää että moottorisi on 2- pulttisilla runkopukeilla. Noita L98 moottoreita on varmasti molemmilla, mutta Vetten lohkon luulin olevan 4- pulttinen aina. LT koneissa ainakin menee niin että Vette on 4- pulttinen mutta muut (Camaro, Firebird, Truck ym.) ovat 2- pulttisia.

Tosiasiassa tehtaan ns. "4-pulttinen" on kyllä vain 60 %:sti 4- pulttinen koska keskimmäiset 3 kpl runkopukkeja ovat 4- pulttisia mutta päätimmäiset 2 kpl ovat kuitenkin 2- pulttisia. Onhan niitä myös täydellisiä 4- pulttisia aftermarket lohkoja joissa kaikki 5 kpl on 4- pulttisia.

Aina puhutaan kahdenlaisista alakerroista mutta kolmenlaisia niitä vähintään on.

Yorcci 23.04.2019 12:26

Quote:

Originally Posted by LT-1
Minua vähän yllättää että moottorisi on 2- pulttisilla runkopukeilla. Noita L98 moottoreita on varmasti molemmilla, mutta Vetten lohkon luulin olevan 4- pulttinen aina. LT koneissa ainakin menee niin että Vette on 4- pulttinen mutta muut (Camaro, Firebird, Truck ym.) ovat 2- pulttisia.


L-98 perusversiona lienee (aina?) 2-pulttinen... Callawayn L-98:iin pohjautuvat tekeleet ovat sitten kyllä 4-pulttisia ;)

MPÄ 23.04.2019 13:46

Eikai niitä lohkoja ole kuin yhtä valua kerrallaan. toisissa on vaan eri pukit ja niille koneistettu paikat?
Minä en moottoreista mitään ymmärrä, kuha ajatteli ;)

ToniH 23.04.2019 19:36

Quote:

Originally Posted by LT1
Minua vähän yllättää että moottorisi on 2- pulttisilla runkopukeilla. Noita L98 moottoreita on varmasti molemmilla, mutta Vetten lohkon luulin olevan 4- pulttinen aina.

Quote:

Originally Posted by Yorcci
L-98 perusversiona lienee (aina?) 2-pulttinen...

En ole kuullut tehdas Vette L98:sta, joka olisi 4-pulttinen. Ja miksi olisikaan, konehan on vain 230-250 -heppanen. Tarttis olla vielä aikapaljon enempi ennen kuin 4-pulttinen olisi perusteltu tai edes tarpeen. Tehdashan ei pistä yhtään dollaria ylimääräistä, jos se on perusteltavasti säästettävissä.

l98 23.04.2019 20:00

Yritin etsiä että mikä on öljypohjan kiristys järjestys ja mihin momemetiin pitää kiristää.???

LT-1 23.04.2019 20:56

Quote:

Originally Posted by ToniH
En ole kuullut tehdas Vette L98:sta, joka olisi 4-pulttinen. Ja miksi olisikaan, konehan on vain 230-250 -heppanen. Tarttis olla vielä aikapaljon enempi ennen kuin 4-pulttinen olisi perusteltu tai edes tarpeen. Tehdashan ei pistä yhtään dollaria ylimääräistä, jos se on perusteltavasti säästettävissä.

4- pultti lohko on jäänyt mieleen siitä kun myöhemmin GMPP on tehnyt samasta lohkosta tehokkaampia crate moottoreita, kuten ZZ4, mutta sehän onkin eri asia kuin L98.

kipi79 23.04.2019 21:01

LT1 koneisissa koneen kinnikkeet on erilaiset kuin l98 mallisissa. Myös jostain vuosimallista eteenpäin ne 45 asteen kulmassa olevat tuet on tukevampaa profiilia joka hankaloittaa vaihtoa.

LT-1 23.04.2019 21:10

Quote:

Originally Posted by l98
Yritin etsiä että mikä on öljypohjan kiristys järjestys ja mihin momemetiin pitää kiristää.???

Kiristysjärjestystä ei ole muuta kuin jokaisen oma. Momentti nurkissa 20 Nm, muut 11 Nm. Sealerista vielä sen verran että tehtaan ohje on vetää mäskiä yhden tuuman verran sekä edessä että takana lohkon ja etu/ takakannen yhtymäkohtaan. Fel-Prota käyttäessä taisi olla toisin.


All times are GMT +2. The time now is 19:26.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.