FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 Projekti Kertomukset (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Takaspoikka irroitettu - kysymyksiä maalaamisesta (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=11489)

Pantse 27.09.2008 17:14

Takaspoikka irroitettu - kysymyksiä maalaamisesta
 
Innoistunpa sitten ajokauden päätteeksi vielä ruuvailemaan tuon lintulaudan irti. Maalaushommiin joutuu mutta missä mittakaavassa? Eli tässä pari *askaa kuvaa kännykkäkameralla otettuna. Toivottavasti saatte näistä hajua tilanteesta.





Maalipinta on muualta oikein hyvä mutta joutuuko koko takaosan maalaamaan joka tapauksessa(siis oviin asti)?

Ja jos joku tarvitsee Pace Car-tyyppistä takaspoikkaa niin yhteyksiä vaan:wink:

Corvette63 27.09.2008 17:16

Oviin asti tai sitten kokoauton ylimaalaus. ;)

Paikka maalausta tuohon on varmaan vähän paha suihkutella.. Saattaa tulla aika näkyviä sävyeroja \\:D/

Pappatunturi 27.09.2008 18:30

Eikös toi rantu ole likaa vain ? Myllytys ja vahaus niin ei pitäisi jäädä kuin reiät.Niihin vois viritellä koriväriset tulpat tms ?

Pantse 27.09.2008 18:35

Maalaushommista kun olen hitusen kahvilla niin pari lisäkysymystä: eli lastalla ja kuumailmapuhaltimella ensin tuosta pilalle menneeltä alueelta maalit pois. Ja miten tuon gelcoatin kanssa nyt sitten pitää toimia? Vanha hiotaan pois, uusi levitetään tilalle ja hiotaan tasaiseksi?

Alue on sen verran pieni että voisin itse yrittää tehdä tuon homman.

Vonsaku 27.09.2008 18:38

Komppaisin pappista, kunnon pesu ja myllytys niin se on siinä ;).

Pantse 27.09.2008 18:38

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Eikös toi rantu ole likaa vain ? Myllytys ja vahaus niin ei pitäisi jäädä kuin reiät.Niihin vois viritellä koriväriset tulpat tms ?


Se on itse asiassa röpelöistä maalia ja vielä erisävyistä kuin muu maalipinta. Mietin kanssa tuota myllytystä ja tulppia aluksi mutta ei taida tässä tapauksessa oikein tulla siistiä.

ceevee 27.09.2008 18:50

Aika hyvää jälkeä nuo oikeat automaalarit saa häivyttämällä, mutta eivät nekään taikureita ole. Kysymällä se varmasti selviää.

Pantse 27.09.2008 18:53

Juu, se on totta mutta niin kuin ensimmäisestä kuvasta(ehkä) näkyy niin syviä naarmuja on sen verran ettei pelkkä myllytys auta.

ahne 27.09.2008 19:06

Quote:

Originally Posted by Pantse
Maalaushommista kun olen hitusen kahvilla niin pari lisäkysymystä: eli lastalla ja kuumailmapuhaltimella ensin tuosta pilalle menneeltä alueelta maalit pois. Ja miten tuon gelcoatin kanssa nyt sitten pitää toimia? Vanha hiotaan pois, uusi levitetään tilalle ja hiotaan tasaiseksi?

Alue on sen verran pieni että voisin itse yrittää tehdä tuon homman.



Eipä siitä taida siistiä saada maalamatta oviin asti. Taitava maalari osaa sen rajan kyllä varmasti aikahyvin hävittää muuallekkin, mutta jonkunverran varmaankin näkyisi. Korjausmaalauksessa tuskin kannattaa mitään kuumailmapuhaltimia tarjota. Hiomalla ja vähällä määrällä kittiä pitäisi selvitä. Reikienkohdalta pitää tietysti hioa vähän enemmän, että saa laminoitua ne umpeen. Tai tuossahan ne taitaa päästä peräpalan irroittamalla ummistamaan aikahyvin sisäpuolelta?

Pantse 27.09.2008 21:00

Quote:

Originally Posted by ahne
Hiomalla ja vähällä määrällä kittiä pitäisi selvitä. Reikienkohdalta pitää tietysti hioa vähän enemmän, että saa laminoitua ne umpeen. Tai tuossahan ne taitaa päästä peräpalan irroittamalla ummistamaan aikahyvin sisäpuolelta?


Ok, millä karkeudella tuo hionta kannattaisi tehdä? Onko kitillä muuta väliä kuin että sopii lasikuidulle? Pinta tasaiseksi ja sitten maalaus päälle?

Ja lopun voi sitten päällemaalata surutta? Auto on onneksi maalattu muutama vuosi sitten joten jos maalari saa sävyn kohdalleen niin jäljen pitäis toivottavasti olla suht ok.


All times are GMT +2. The time now is 12:51.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.