FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Morjensta! (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=18205)

JiiLu 16.06.2011 12:48

Morjensta!
 
Elikkäs olen uusi Corvetten omistaja. Nyt pitäisi saada autoon Race-katit ja loppuputkisto. Magnaflow-catback putkisto näyttää ja kuulostaa minun korvaan hyvältä sen verta mitä netistä olen katsellut. Ruotsista saisi suht edullisesti(7900kruunua + rahti) Mutta mistä sopivat kisakatit? Niitä en tahdo löytää ja jos löydän niin en ole varma minkäkokoiset pitää olla. Ilmeisestikin niitä on kaksi?? Auton alle, kun en ole päässyt vielä kurkkaamaan. Helpointa olisi jos yhdestä paikasta saisi kaikki kerralla bolt-on systeemillä, mutta onko toiveajattelua? Anteeksi tyhmyyteni.
Ja autohan on LT-1 1992.

myvette 16.06.2011 13:37

Quote:

Originally Posted by JiiLu
Elikkäs olen uusi Corvetten omistaja. Nyt pitäisi saada autoon Race-katit ja loppuputkisto. Magnaflow-catback putkisto näyttää ja kuulostaa minun korvaan hyvältä sen verta mitä netistä olen katsellut. Ruotsista saisi suht edullisesti(7900kruunua + rahti) Mutta mistä sopivat kisakatit? Niitä en tahdo löytää ja jos löydän niin en ole varma minkäkokoiset pitää olla. Ilmeisestikin niitä on kaksi?? Auton alle, kun en ole päässyt vielä kurkkaamaan. Helpointa olisi jos yhdestä paikasta saisi kaikki kerralla bolt-on systeemillä, mutta onko toiveajattelua? Anteeksi tyhmyyteni.
Ja autohan on LT-1 1992.

Tervetuloa
Miksi ajattelit putkistoa uusia? Vakiona sen on 2x 2,75" kokoista. Ainoastaan takavaimentimia voisi kannattaa päivittää. Itsella saman ikäisessä on hookerin sarjat ja magnaflow 59959 katit 2kpl (esim virtala racing myy n 200¤ kpl hintaan.) Takavaimentimet ovat vaihdettu virtaavampaan malliin. Vaikka autoa on viritetty ei vakio putkisto ahdista.
PS jos pelkät takavaimentimet kiinnostaa olisi 2,5" sis ja 2x2 ulostuloilla simons pönttöä joutilaana jotka olivat vetessä paikoillaan.

Yorcci 16.06.2011 14:20

Magnaflow herättää todennäköisesti resonanssit henkiin. Ainakin mun vessa oli ihan karmea tuplaputkilla ja Magnaflow:n äänenkoventajilla. Kannattaa käydä (jos vaan mahdollista) istumassa sellainen 50 km:n lenkki maantiellä kyydissä. Selviää, kuinka paljon itseäsi häiritsee se resonanssikumina. Tuon resonanssin huomaa hyvin siitä, että nopeuden noustessa 100 km/h yli, yht'äkkiä auto hiljenee huomattavasti, kumina katoaa ja jäljelle jää vain pakoäänet.

Katit kyllä auttavat asiaa, kun ne vaimentavat ääntä osaltaan ja LT-1:ien putkistossa on se resonaattorikin, joten meteli saattaa olla siedettäväkin? Mulla ei ole katteja eikä resonaattoria, vaan suorat rännit takavaimentajille asti.

myvette 16.06.2011 14:28

Enemmän ja vähemmän sitä resonanssia suorilla putkilla/vaimentajilla tahtoo olla. Toki se on niin henkilökohtaista miten sen kokee.
Lisäsitkö sinä Yorcci ääni eristystä omaasi takapäähän?

Yorcci 16.06.2011 14:41

Quote:

Originally Posted by myvette
Enemmän ja vähemmän sitä resonanssia suorilla putkilla/vaimentajilla tahtoo olla. Toki se on niin henkilökohtaista miten sen kokee.


Resonanssivapaa ratkaisu on GM:n omat vaimentimet. Normiajossa hiljainen, vielä satasen vauhdissa pystyy keskustelemaan normaalilla äänellä autossa, mutta kunhan kierrokset nousevat tuonne reiluun pariin tonniin, niin alkaa pakoääntä kuulumaan. Mulla on siis peltisarjat ja suorat 2.5-tuumaiset erillisputket takavaimentajille asti.

Quote:

Originally Posted by myvette
Lisäsitkö sinä Yorcci ääni eristystä omaasi takapäähän?


Joo. Pari kerrosta Dynamat Extremeä takaseinään ja pohjaan, sivustoille ja etuosan lattioihin yksi kerros. http://finnshark.com/forum/showpost....postcount=1085 Tuossa vaiheessa mulla oli ton '91:n orggisvaimentajat, joista olin lyönyt rautakangella toiset ulostulot auki ja se nosti resonanssin häiritseväksi. Tehtaaltahan on vain toiset ulostulot toimivia ja tällä saadaan se toimiva resonoinnin tappo.

Myöhemmin vaihdoin LT-1:n vaimentajat ja niilläkään ei tule resonanssia.

myvette 16.06.2011 15:31

Tuossa vähän pakoputkiston päivityksestä.
Jos meinaat vaihtaa vakiot pois niin voisin ostaa ne takavaimentimet jos ne on hyvä kuntoiset.

http://www.vetteweb.com/tech/vemp_08...tem/index.html

Simorna 16.06.2011 16:30

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Magnaflow herättää todennäköisesti resonanssit henkiin.



:confused: :confused: :confused: :confused:

Mulla on Magnaflow CatBack resonaattorilla ja ei resonoi yhtään.

tollain Joen BoltOn paketti ei resonoi, mut modifioimaan sitä kyllä joutuu.

Yorcci 16.06.2011 21:04

Quote:

Originally Posted by Simorna
:confused: :confused: :confused: :confused:

Mulla on Magnaflow CatBack resonaattorilla ja ei resonoi yhtään.

tollain Joen BoltOn paketti ei resonoi, mut modifioimaan sitä kyllä joutuu.


Mutta sulla on katit, jotka vaimentavat ääntä ja lisäksi resonaattori. Niinkuin ylempänä arvelin, niin ne auttanevat asiaan. Itse asiassa L98:n yhdysputkikin vaimentaa tuota resonanssia, kun tasaa pakopulsseja.

Mulla oli vaan suorat erillisrännit ja resonanssi oli h-e-l-v-e-t-i-l-l-i-n-e-n Magnaflow:n äänenkoventimien kanssa.

sijani 17.06.2011 11:41

omassa -84 resonanssien kanssa taisteltuani tyydyttävä ratkaisu on löytynyt yhdistelmästä: katalysaattori poistettu edellisen omistajan toimesta johon saakka alkuperäinen alkupää. Katin kohdalta yhdistyvä etuputkisto jaettu kahteen putkeen. Taka-akselin takana kummassakin putkessa 85 cm pitkät verkkoputkesta, tulenkestävästä villasta ja rosteripellistä tehdyt suorat vaimentimet. Kaiken kruunaa omatekoiset supertrap "kopio" vaimentimet, joitten levymäärällä ja väliprikoilla sai äänet ja resonanssit säädettyä. Työkaverit moittivat ääniä jopa liian hiljaisiksi, mutta kyllä kierrosten myötä toki äänetkin löytyvät.

Jari

jtammel 17.06.2011 14:22

Mulla oli 88:ssa suorat putket ilman katteja yhdysputkella, hookerin pakosarjoilla ja magnaflown pöntöíllä. Makeet äänet enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Käytiin Levillä ja siellä sun täällä pitkillä reissuilla. Emäntäkin ajoi ja tykkäs äänistä. Radiokin kuului sisälle ja pystyi keskustelemaan. Moottorietiellä hiljaset mutta täyskaasulla taivas repes.


All times are GMT +2. The time now is 04:52.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.