FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Car Cleaning Corner (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=44)
-   -   Tyhmiä kysymyksiä ja viisaita vastauksia (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=23772)

Tapio.L. 30.03.2014 20:34

Tyhmiä kysymyksiä ja viisaita vastauksia
 
Aattelin että "pienten kysymysten kerho" vois olla hyvä myös täällä.

Voisin jopa itse aloittaa: Mitä raati suosittelee single stage maalin (opel astra 2005 perus sininen) viimeistelyyn? Oli mulle tullessa aika raffissa kunnossa mutta megun #83+#80 käsittely pelasti paljon. Keväisin on tullut ajeltua pinnat läpi tolla #80 speed glazella ja W8006 polishing padillä. Tämän niskaan sitten vahat. Tänä keväänä ajattelin viedä lumiharjanaarmujen poistojen vielä vähän pidemmälle ja jotain tarvis vetää ton speed glazen jälkeen ennen vahoja.

Merkillä ei niin väliä, levitysvälineenä joko rotary + megun finishing pad taikka sitten "manuaali levitys" :rolleyes:

Groovyn CarPro fixer alkoi kyllä kovasti kiinnostamaan kun vähän katseli arvosteluita! Oiskohan mistään kotoisin jos jättäisi speed glazen kokonaan pois ja vetäis vaan tolla fixerillä ja polishing padillä? Tuleeko niin hyvä pinta että voi suoraan sen perään heittää vahat niskaan?

groovyjay 30.03.2014 20:50

Quote:

Originally Posted by Tapio.L.
Aattelin että "pienten kysymysten kerho" vois olla hyvä myös täällä.

Voisin jopa itse aloittaa: Mitä raati suosittelee single stage maalin (opel astra 2005 perus sininen) viimeistelyyn? Oli mulle tullessa aika raffissa kunnossa mutta megun #83+#80 käsittely pelasti paljon. Keväisin on tullut ajeltua pinnat läpi tolla #80 speed glazella ja W8006 polishing padillä. Tämän niskaan sitten vahat. Tänä keväänä ajattelin viedä lumiharjanaarmujen poistojen vielä vähän pidemmälle ja jotain tarvis vetää ton speed glazen jälkeen ennen vahoja.

Merkillä ei niin väliä, levitysvälineenä joko rotary + megun finishing pad taikka sitten "manuaali levitys" :rolleyes:


Mä vedin syksyllä yhden single stagen Auto Finessen Power Seal Paint Sealantilla ja olin hämmästenyt miten hyvin kesti talven yli (oli aika suolainen talvi, vaikka ei lunta ollutkaan). Pitäis kokeilla noita uusimpia nano sealereita, niissä ilmeisesti virtaa vielä pidemmäksi aikaa, kuin noilla synteettisillä polymeereillä.

Yly 04.04.2015 19:40

Rekkarin reiät
 
Jos joku sattuisi ostamaan hopean värisen C5 Corveten, johon edellinen omistaja ( RIP ) on ruuvannut etukilven suoraan puskuriin :( ja ihan väärään paikkaan, niin saako ne reiät hävitettyä edes siedettävällä tavalla ?

Siis niin ku jotain epoksia tms reikiin ja kynä ruiskulla maalia ja lakkaa päälle + kiillotus ?

Vai koko puskuri maalaukseen ?

Hopea on kuitenkin aika helppo väri ? Vai onko ?

Corvette63 04.04.2015 23:10

Quote:

Originally Posted by Yly
Jos joku sattuisi ostamaan hopean värisen C5 Corveten, johon edellinen omistaja ( RIP ) on ruuvannut etukilven suoraan puskuriin :( ja ihan väärään paikkaan, niin saako ne reiät hävitettyä edes siedettävällä tavalla ?

Siis niin ku jotain epoksia tms reikiin ja kynä ruiskulla maalia ja lakkaa päälle + kiillotus ?

Vai koko puskuri maalaukseen ?

Hopea on kuitenkin aika helppo väri ? Vai onko ?


Epäoleellinen vastaus kysymykseen, mutta missä kohtaa puskuria reijät on?

Foorumilla eräs muovihitsautti takapuskurin saippuakotelon kolot umpeen euromallin C5:sta. Näin auton livenä ja vaikutti ihan käyvältä menetelmältä siihen hommaan, sama sopinee pienempiinkin reikiin.

Mulle tulee sellainen ongelma lähinnä mieleen, mikä on ainakin uusien autojen (Volkkareiden ja Audien) kohdalla, että rekkarin ruuvit on vedetty apinanraivolla kiinni ja muoviin on muodostunut sellaiset pienet kohoumat ruuvien ympärille. Jos näin on Corvetessakin, niin mikään touch-up maalaus epoksipaikkauksineen ei välttämättä anna kovin komeaa lopputulosta.

MPÄ 04.04.2015 23:19

Quote:

Originally Posted by Yly
Jos joku sattuisi ostamaan hopean värisen C5 Corveten, johon edellinen omistaja ( RIP ) on ruuvannut etukilven suoraan puskuriin :( ja ihan väärään paikkaan, niin saako ne reiät hävitettyä edes siedettävällä tavalla ?

Siis niin ku jotain epoksia tms reikiin ja kynä ruiskulla maalia ja lakkaa päälle + kiillotus ?

Vai koko puskuri maalaukseen ?

Hopea on kuitenkin aika helppo väri ? Vai onko ?


Mulla on uudet muovihitsausvehkeet, tuohan olisi hyvä eka harjoittelukohde....:cyclopsa:
No ei! Vakavasti ottaen uskon, että sen pystyy paikkaamaan, mutta täysin näkymättömiin on aika haastavaa. Varmasti ammattimies ne saa maalattua. Jotenkin veikkaisin, että koko puskurin maalaus tulee halvemmaksi? Siis vähemmän työtä? Riippuu ihan täysin vaatimustasosta, siedettävällä tavalla saa piiloon vaikka Teipinpalalla, mutta mikä on siedettävän taso?

Yly 05.04.2015 08:22

Quote:

Originally Posted by Corvette63
Epäoleellinen vastaus kysymykseen, mutta missä kohtaa puskuria reijät on?

Foorumilla eräs muovihitsautti takapuskurin saippuakotelon kolot umpeen euromallin C5:sta. Näin auton livenä ja vaikutti ihan käyvältä menetelmältä siihen hommaan, sama sopinee pienempiinkin reikiin.

Mulle tulee sellainen ongelma lähinnä mieleen, mikä on ainakin uusien autojen (Volkkareiden ja Audien) kohdalla, että rekkarin ruuvit on vedetty apinanraivolla kiinni ja muoviin on muodostunut sellaiset pienet kohoumat ruuvien ympärille. Jos näin on Corvetessakin, niin mikään touch-up maalaus epoksipaikkauksineen ei välttämättä anna kovin komeaa lopputulosta.


Siinä "oikean" rekkarin paikan alla. Eli kilpi on asennettu niin, että Corvette teksti näkyy kilven yläpuolella.

Jos asia etenee, niin pitää käydä näyttämässä ammattimaalarille.

kaj 05.04.2015 18:39

Quote:

Originally Posted by Yly
Jos joku sattuisi ostamaan hopean värisen C5 Corveten, johon edellinen omistaja ( RIP ) on ruuvannut etukilven suoraan puskuriin :( ja ihan väärään paikkaan, niin saako ne reiät hävitettyä edes siedettävällä tavalla ?

Siis niin ku jotain epoksia tms reikiin ja kynä ruiskulla maalia ja lakkaa päälle + kiillotus ?

Vai koko puskuri maalaukseen ?

Hopea on kuitenkin aika helppo väri ? Vai onko ?

Vedät väriä lääkeruiskuun (ilman neulaa)ja täytät reiät sillä. Pikkusen kerrallaan täytät
ja annat kuivua välillä. Viimeiseksi lakka, m. h. väri kun on.
Ennen kuin aloitat painele ruuvin reiän ympärys tasaiseksi, tai pienelle
kuopalle, jos saat.
Ei siinä tarvitse tämän enempää hienostella. Kukaan ei huomaa, ellet
kerro.

Yly 07.05.2015 19:02

En sitten alkanut itse sössimään tuota puskuria.

Vein ammattimiehelle ja tuli ihan kuin uusi :rock:

barum 07.05.2015 19:55

Eli mitä sille tehtiin?

Yly 08.05.2015 06:11

Quote:

Originally Posted by barum
Eli mitä sille tehtiin?


Tuossa aikaisemmin spekuloitiin noita puskurin reikiä.

Eli korjattiin rekisterikilven kiinnitysreiät.

Koko puskuria ei maalattu,vaan pelkät reiät paikkasi jollain muovinpaikkausaineella.

Maali ja lakka päälle. Olisko sitten kiillotettu ?

Tuli tosi hyvä !


All times are GMT +2. The time now is 00:45.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.