FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Retro look LS (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=30412)

Puman 02.08.2020 11:45

Retro look LS
 
Onko tuttu tällainen retro-näköinen LS-moottori kenellekään? Jos itse joskus LS-swäpin haluaisin , tuollainen olisi aika hieno

www.lsclassic.com

Silky 02.08.2020 14:24

Quote:

Originally Posted by Puman
Onko tuttu tällainen retro-näköinen LS-moottori kenellekään? Jos itse joskus LS-swäpin haluaisin , tuollainen olisi aika hieno

www.lsclassic.com


Onhan se varmaan tuttu noin miljoonalle average-Joelle:rolleyes:

Moottori ei ole pelkästään aika hieno vaan erittäin hieno:cool:

Puman ; Be the first here in the North Pole:wink:

Puman 02.08.2020 14:35

Esim trans amin polttoaineenkulutus lähes puolittuisi tuollaisella LS2 masiinalla. Suomessa esim janne’s Garage on niitä useamman jo laittanut.

Onko ls koneeseen saatavilla imusarjaa jossa läppärunko olisi niinkuin ylöspäin kaasarin tavoin.

zz-2 03.08.2020 16:55

Kyllä. Kaasari imusarjaa saa ja siihen joku snaipperi käsittääkseni. Pirren kilpuri tais olla kaasuttimella.

MPÄ 04.08.2020 11:31

Quote:

Originally Posted by Puman
Esim trans amin polttoaineenkulutus lähes puolittuisi tuollaisella LS2 masiinalla. Suomessa esim janne’s Garage on niitä useamman jo laittanut.

Onko ls koneeseen saatavilla imusarjaa jossa läppärunko olisi niinkuin ylöspäin kaasarin tavoin.

Ei se LS sitä polttoaineenkulutusta pienennä, vaan kehittyneempi palotapahtuman hallinta. Melkein samaan lopputulokseen pääsee vaihtamalla vanhaan moottoriin ruiskun kaasuttimen tilalle ja säätämällä sytytyksen kohdilleen.

Toki uudemmassa moottorissa on sitten muita etuja, mutta pelkän kulutuksen perusteella ei ole järkeä lähteä swäppiin.

progress 04.08.2020 12:26

Quote:

Originally Posted by MPÄ
Toki uudemmassa moottorissa on sitten muita etuja, mutta pelkän kulutuksen perusteella ei ole järkeä lähteä swäppiin.


Joo, LS:ssä on se BANG for BUCK kerroin kohdallaan. Eli virtaukset on aika optimit näissä moottoreissa, tekniikka nykypäiväistä eli rullanokkaa jne. Jos mä LS:n laittaisin vanhaan autoon, niin se olisi sitten nykyaikaisella ruiskulla.

TBI-henkinen ratkaisu, mitä taas nuo Holleyn Sniperit jne edustaa, sopii minusta paremmin retrofit -ratkaisuksi vanhaan moottoriin.

Jos joku vielä nykyaikana miettii kulutusta, niin vanhallakin tekniikalla pääsee ihan hauskoihin lukemiin, mun 82 vuoden Crossfire kuluttaa pienten modien jälkeen siinä 7-8 litran välillä matka-ajossa. Takapyöriltähän tuossa moottorissa ei ihmeellisiä lukuja saada, mitä taas LS:stä saa.

Puman 06.08.2020 12:07

Quote:

Originally Posted by MPÄ
Ei se LS sitä polttoaineenkulutusta pienennä, vaan kehittyneempi palotapahtuman hallinta. Melkein samaan lopputulokseen pääsee vaihtamalla vanhaan moottoriin ruiskun kaasuttimen tilalle ja säätämällä sytytyksen kohdilleen.

Toki uudemmassa moottorissa on sitten muita etuja, mutta pelkän kulutuksen perusteella ei ole järkeä lähteä swäppiin.



Vaikea uskoa,että pelkällä sniper/fitech ruiskulla ls:ää vastaaviin lukemiin päästäisiin.

Mun ex ceefemnassa autolaatikolla matka ajo kulutus todistetusti 100-110 km/h nopeudessa muutamine rekkaohituksineen 7,5 l/100 km. Manuaalifemmat vastaavasti 6.5 l/100 km. Ja nyt puhutaan LS1 koneesta. Uskomatonta.

Sörsselssön 06.08.2020 12:19

"Prices begin at $13,900,-"

:mrgreen:

MJH 06.08.2020 13:10

Quote:

Originally Posted by Puman
Vaikea uskoa,että pelkällä sniper/fitech ruiskulla ls:ää vastaaviin lukemiin päästäisiin.

Mun ex ceefemnassa autolaatikolla matka ajo kulutus todistetusti 100-110 km/h nopeudessa muutamine rekkaohituksineen 7,5 l/100 km. Manuaalifemmat vastaavasti 6.5 l/100 km. Ja nyt puhutaan LS1 koneesta. Uskomatonta.


Mitähän tapahtui moottorin kehityksessä, kuin C6 kulutus reilun litran enemmän?
Jännää myös se, että pikkumoottorisen 997 päästöt selvästä pienemmät kuin Corvetessa mutta tehtaan ilmoittama kulutus huomattavasti suurempi.

groovyjay 06.08.2020 13:23

Mulla oli norjan reissun keskikulutusbjoku 8,2L ja kuitenkin edesmennyt el rayno halusi kokeilla pariin kertaan ajaa kolmeasataa, eikä taidettu muutenkaan tulppana olla.


All times are GMT +2. The time now is 09:42.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.