FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   keskuskuslukitus ei toimi c5 -98 (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=18238)

vette janne 24.06.2011 07:59

keskuskuslukitus ei toimi c5 -98
 
tuli hommattua c5 usasta ja nyt ihmetellyt keskuslukitusta kun ei toimi avaimesta!pitäiskö tässä mallissa olla kaukosäädin lukitukseen?:rolleyes: sellaista en ainakaan saanut auton mukana..eli nyt ei hälyttimetkään toimi kun kokeilin :confused: vaihteen kun laittaa päälle menee kyllä ovet lukkoon ja aukee kun avaimen ottaa pois virtalukosta!?

Jani 24.06.2011 13:00

Eipä näköjään menekään molemmat ovet lukkoon avaimella. Kaukosäätimestä (jota sulla ei ilmeisesti ole) painamalla kerran aukeaa vain kuskin ovi ja toisen kerran painamalla myös hanttarin ovi,ja siitä saa myös perälunkan pelkästään auki. Tuon ovien lukitsemisen liikkeelle lähtiessä pystyy ajotietokoneesta laittamaan päälle tai pois.

Optionsin takaa auto lock päälle niin voi valita lukitseeko vain kuskin vai molemmat ovet. Kaukosäätimen voi tilata uuden jos tuntee tarpeelliseksi.

vette janne 24.06.2011 20:00

mistä ton kaukkarin saa tilattua?:p

kare80 26.06.2011 16:35

Quote:

Originally Posted by vette janne
mistä ton kaukkarin saa tilattua?:p


E baystä mä tilailin.. Maksaa joku 80 egee.

TJM 26.06.2011 17:22

Quote:

Originally Posted by kare80
E baystä mä tilailin.. Maksaa joku 80 egee.


Sama täällä. Metro pyysi muistaakseni 180¤:rolleyes:

mm tossa jotain http://shop.ebay.com/i.html?_from=R4...All-Categories

Juke 26.06.2011 22:02

Tilatessa kannattaa olla tarkkana, että tulee oikeanlainen.
Vuosimalleissa on eroja kaukkareissa ja ilmeisesti ei ainakaan kaikki sovi ristiin.

Uudemmissa muistaakseni oli joku ero.

Mulle haettiin toinen kaukkari marmoritiskiltä jenkeistä jo ennen auton konttiin laittoa. Siellä maksoi muistaakseni n. 30 taalaa.

Mun -97;ssa kaukkareissa ei ole sitä pientä nuppia josta ilmeisesti valitaan se toiminto, aukeaako ovet kun lähestyt autoa avaimet taskussa. Jollain toisella taisi samassa vuosimallissa ko. toiminto olla. Ota näistä nyt sitten selvää...

En tiedä onko kyseinen toiminto ollut optio vai onko vaihtunut kesken mallivuoden.

Skotsh 27.06.2011 13:45

Quote:

Originally Posted by Juke
Mun -97;ssa kaukkareissa ei ole sitä pientä nuppia josta ilmeisesti valitaan se toiminto, aukeaako ovet kun lähestyt autoa avaimet taskussa. Jollain toisella taisi samassa vuosimallissa ko. toiminto olla. Ota näistä nyt sitten selvää...

En tiedä onko kyseinen toiminto ollut optio vai onko vaihtunut kesken mallivuoden.

Täältä ainakin tuo kytkin löytyy molemmista kauko-ohjaimista. Sitä en tiedä ovatko nämä nämä alkuperäiset (tämän pulkan valmistusnumero on hyvinkin pieni, 422), mutta jos ovat, niin veikkaan olleen lisävaruste.. Tarkistan illemmalla kotiin päästyäni kun juuri nyt ei pysty VIN koodia ulkoa muistamaan :-)

Edit: Joo.. Eipä tuolla mitään erillistä riviä ollut aiheesta ja alla VetteManin viesti kertonee kaiken oleellisen ;)

VetteMan 27.06.2011 14:40

Kaukosäätimiä auton mukana on tullut kaksi, kuten avaimiakin.
97-98 mallisissa on tuo passive nappula, 99 mallissa ei.
97-99 malliset ovat vaihtokelpoisia keskenään.
Jossain vaiheessa noita 97-98 mallisia ei uusia ollut saatavilla, joten tilalle on myyty tuota 99 mallin kaukosäädintä, joka on ilman passive nappulaa.






97-98 Kaukosäädin näyttää tältä.







2000-2004 mallin kaukosäädin on ulkonäöltään vähän erilainen ja se ei käy 97-99 autoihin.

Juke 27.06.2011 15:40

Kun mun molemmat kapulat on tuon ylemmän mallisia, mutta ilman tuota passive kytkintä, niin ne on siis jossain vaiheessa matkaa vaihtuneet uudemman, eli 99;n kapuloiksi.

Pääasia, että vastaus ketjun aloittajan kysymykseen tuli tuossa Vettemanin viestissä :cool:

Finnshark 28.06.2011 00:55

Tulipas taas opittua jotain lisää! Kiitoksia Vetteman! Kuvittelin että omassa 99:ssä olisi toinen kauko alkuperäinen, mutta ei taida ollakaan kun on kummassakin tuo passive nuppi... Toisen taisi Energy aikoinaan hakea marmoritiskiltä Calista ennen auton ajoa tänne toiselle puolelle mannerta...


All times are GMT +2. The time now is 07:25.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.