FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   japanin tuonnit (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=9325)

PAP 25.02.2008 17:42

japanin tuonnit
 
En omista vielä omaa c4:sta mutta olen viimeiset pari vuotta päivittäin käynyt seuraamassa palstaa. Ajatuksena olisi laittaa oma c4:n ensi kesänä, jos järkevä yksilö löytyisi. Olen katsellut autoja Suomesta, Ruotsista, Usasta ja Japanista. Varsinkin Japanin tuonnit näyttäisivät ainakin kuvien perusteella asiallisilta vaihtoehdoilta. Niillä on ajettu ilmoituksien perusteella vähän ja ovat kohtuu hintaisia. Ainakin ESV on tuonut viimeisen vuoden aikana useita yksiöitä Suomeen. Onko jollakin kerholaisella omakohtaisia kokemuksia kyseisista autoista tai onko kuullut jonkun muun kokemuksista? Myös muut tuontikokemukset kiinnostaisivat.

MikkoM 25.02.2008 18:17

Quote:

Originally Posted by PAP
Ainakin ESV on tuonut viimeisen vuoden aikana useita yksiöitä Suomeen. Onko jollakin kerholaisella omakohtaisia kokemuksia kyseisista autoista tai onko kuullut jonkun muun kokemuksista? Myös muut tuontikokemukset kiinnostaisivat.

Vähän oon noista kuullu, mutta ei kovin positiivista...

ToniH 25.02.2008 18:22

Luin jostain, että Japanissa resetoidaan kaikki matkamittarit nollille autoa maahantuodessa. Siis lain pohjalta näin on pakko tehdä. Tämä meinaa sitä, että jos käytetyssä autossa on esim. 700.000 mailia mittarissa kun se tuodaan Japseihin maahan niin rekisteröinnin jälkeen siinä on 0 mailia. Kun se sitten 10 vuoden jälkeen laivataan suomeen 34000 ajettuna niin todelliset kilsat/mailit ovat ihan herran kädessä.

Eli niihin ilmoitusten matkamittarilukemiin kantsii suhtautua vieläkin skeptisemmin kuin turkkilaiselta ostaessa.

Nipa 25.02.2008 19:51

Sanoisin, että kannattaa mieluummin yrittää USAsta tai Ruotsista. Tällä kurssilla (molemmissa maissa aika OK) ja suht siedettävillä veroilla tulee suht halvaks.
Minkäs ikäinen C4 suunnitelmissa? Tai ei kai näitä vanhempia enää kukaan tuo kun LT-koneisia saa jo halvalla muualta:rolleyes:

Hara 25.02.2008 20:45

Yorcci kävi tsiigaamassa yhtä ESV:n tuomaa peliä ja sano että oli vette ihan jotain muuta kuin kuvat kertoo ja vikoja paljon.
Yorcciiiiiiiiiiiiii kertomaan totuus

PAP 25.02.2008 20:48

Joo, olen itsekkin lukenut, että mittarit uusitaan Japaniin saapuessa. Jostakin luin, että runkokonumeron perusteella olisi selvitettävissä esim.aikaisempi USA historia ja siten myös kilometrit. Kyllähän se tosi on, että riskit kasvaa kun autoa kierrätetään maanosasta toiseen ja monta omistajaa on vielä välissä. Jenkeistä tuonti vaatisi varman kontaktin, joka kävisi tarkastamassa auton ja kuljettaisi kohteen laivaan. Potentiaalisia autoja USA:ssa näyttäisi olevan tosi paljon ja hinnat kohdallaan. Ruotsi olisi siinä mielessä potentiaalinen hakumaa, koska se on tuossa vieressä. Tosin hintataso siellä on korkeampi kuin USA:ssa tai Japanissa mutta voisi ainakin itse käydä tarkastamassa auton.

Ajatuksissa olisi -91 tai 92 c4. Silloin autossa olisi uudempi sisusta ja vähän pyöristetympi ulkomuoto. Myös verot olisi tullin veropäätösten mukaan kohtuulliset. Ulkomailta tuonti ei ole minulle mikään pakkomielle, kyseeseen voi tulla myös aivan hyvin Suomi auto.

Corvette63 25.02.2008 20:50

Quote:

Originally Posted by PAP
Joo, olen itsekkin lukenut, että mittarit uusitaan Japaniin saapuessa. Jostakin luin, että runkokonumeron perusteella olisi selvitettävissä esim.aikaisempi USA historia ja siten myös kilometrit. Kyllähän se tosi on, että riskit kasvaa kun autoa kierrätetään maanosasta toiseen ja monta omistajaa on vielä välissä. Jenkeistä tuonti vaatisi varman kontaktin, joka kävisi tarkastamassa auton ja kuljettaisi kohteen laivaan. Potentiaalisia autoja USA:ssa näyttäisi olevan tosi paljon ja hinnat kohdallaan. Ruotsi olisi siinä mielessä potentiaalinen hakumaa, koska se on tuossa vieressä. Tosin hintataso siellä on korkeampi kuin USA:ssa tai Japanissa mutta voisi ainakin itse käydä tarkastamassa auton.

Ajatuksissa olisi -91 tai 92 c4. Silloin autossa olisi uudempi sisusta ja vähän pyöristetympi ulkomuoto. Myös verot olisi tullin veropäätösten mukaan kohtuulliset. Ulkomailta tuonti ei ole minulle mikään pakkomielle, kyseeseen voi tulla myös aivan hyvin Suomi auto.


Mutta '91 on L98 tekniikalla ja '92 taas kehittyneellällä LT1:llä.

Hara 25.02.2008 20:54

Quote:

Originally Posted by PAP
Ulkomailta tuonti ei ole minulle mikään pakkomielle, kyseeseen voi tulla myös aivan hyvin Suomi auto.


Paljonko C4 saa maksaa jos Suomesta ostat.

Jamboree 25.02.2008 20:55

Kyllä noita C4:sia lähempääkin löytyy ja ihan hyväkuntoisia. Tiedän yhden ihan hyvän yksilön, jonka omistaja voisi myydä;)

Corvette63 25.02.2008 21:00

USA:sta autoa vaan.. Katsot vain, että ostat auton ehkä mielummin liikkeestä ja vielä kysyt onko mahdollista ostaa sellainen Suomeen. Kaikille liikkeillehän ei ole worldwide myyminen mahdollista. Sen jälkeen yhteyttä vaan johonkin trading palveluun. Noitahan on Suomeen shippaajia vaikka Floridassa parikin, SC:ssä, New Jerseyssakin taitaa olla kontakteja joillakin, Texasissa on myös suomalainen pakkaaja autolle, Californiassakin on muutamia..

Lähetät auton linkin tänne, jota suunnittelet ostavasi ja pohditaan yhdessä onko hintaluokka ok, ja autoa myyvästä liikkeestä kuulunut negatiivisia juttuja.

CF:ltä/DC:ltä joku paikkakuntalainen Corvette-Bubba käy katsomassa auton varmasti mielellään, ehkä pientä korvausta vastaan sitten ihan livenä.


All times are GMT +2. The time now is 16:45.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.