FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 Projekti Kertomukset (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Jopexin 81 (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=29340)

jopex 18.09.2018 11:23

Jes,korin nosto meni onnistuneesti,mitään ei hajonnut ,olin varma että joku johto unohtuu irrottaa,mutta päinvastoin kickdownin vaijerin irrotus oli turha.
Aika ässä fiilis kyllä tuli ensikertalaiselle!!!


Tuo keulan keventäminen norsulla osoittautui myös turhaksi,hyvin lasikuitu näköjään kestää nokkapalan ja tukiraudan painon.




Korin puslat päässeet rapsakkaan kuntoon.



Lintuhäkin kotelo näyttää ihan hyvältä,ainoastaa jalkatiloissa olevien kiinnityskohtien reijät ruostuneet,mutta tämähän onkin nuorikko,ni ei ole vielä ehtinyt ruoste raiskaamaan.





Mikäs tuo perilappu muuten on tuossa tankin päällä?



Nyt täytyy välillä keskittyä oikeisiin töihin,samalla alkaa miettimään,miten saada paska irtoamaan tuosta korista ja rungosta ja millä maalata.Paljon on ihmeteltävää kun ensimmäistä kertaa asialla.

Adolf Hipster 18.09.2018 11:36

Tank sticker!!!! Ota siitä paljon kuvia ja tee uusi kopio. Hyvää duunia, hattu nousee aina kun kori nousee!

MPÄ 18.09.2018 12:07

:rock:

Ja kori samantien takaisin, eihän tuossa ole mitään vikaa, puslatkin uuden lähes veroiset :rolleyes:

jopex 18.09.2018 12:18

Kiitos kannustuksesta,täytyy myöntää että jonkun verran jänskätti tuo korin nosto;) mutta tällä melkein valmiilla ja nuoremmalla vetellä on hyvä harjoitella,ennenkuin siirtyy vanhempiin.

CORV3773 19.09.2018 00:03

Tuosta tulee vielä hyvä! Terveen näköiset pohjat jo lähtökohtaisesti. Onko sulla ajatuksena kunnostaa alusta orkkispohjalta vai upgreidata jotenkin? Puslat on tietty hyvä vaihtaa ja siinä samalla fiksata kaikki muukin kun kerran frame off -linjalle lähdetty. Jarrut, jouset, iskarit, ohjaus, säädettävät camber-tangot, pyöränlaakerit, voimansiirto, ristikot, polttoainelinja...;) Mulla jäi oma projekti hieman vaiheeseen talliolosuhteiden vuoksi mutta maalasin rungon näkyvän osan POR-15 ja korin alaosan Normadur 65 HS polyuretaanimaalilla. Vaihtoehtoja varmasti löytyy mutta nämä levittyivät pensselillä nätisti ja ovat kestäneet. Tsemppiä projektiin ja seurantaan menee!

jopex 19.09.2018 10:13

No,katotaan nyt kui hyvä tulee,tää on tämmöstä amatöörin puuhastelua,siksipä en mitään aikataulua tuolle laita,ni ei tuu paineita sen suhten.Tosiaan lähtökohdat jo valmiiksi hyvät,jopa lintuhäkki vaikkuttaisi vallan hyvältä,mutta kyllä tuon ikäsiä löytyy huonohäkkisiäkin.Ostohousut jalassa ollessani kävin ennen tuota katsomassa samanvuotista vaihtoehtoa ja siitä kun kuskin puolen oven avasi,niin näytti että ovi putoaa irti lintuhäkistä hetkenä minä hyvänsä,soitin sharkki tutulle,joka pisti jäitä hattuun,joten suljin varovasti oven ja lähdin pois.Mutta enivei,korin osalta olisi tarkoitus mennä siun (CORV3773)jalanjälkiä.Tarkkana seurannut siun projektia ja kiitos hienon dokumentoinnin,helpottaa miun urakkaa kummasti,varsinkin maalivalinnoissa tulen seuraamaan siun tekemiä valintoja,koska kokemusta muista ei ole.Rungon suhteen kaksi vaihtoehtoa,hiekkapuhallus ja maalaus tai hapotus,sinkitys ja maalaus,en ole vielä päättänyt kumpi,sinkityksessä vähän huolestuttaa käsittelyn lämpötila,että vääntääkö runkoa,tuosta toivoisinkin tietoa.
Kaikki puslat vaihtuu uretaanisiin,ohjaukseen uudet pallonivelet ja borgesonin simpukka.Jarrut tuohon on tehty muutama vuosi sitten jenkkilässä,mutta pientä huoltoa nekin vaatii,koska tämän kesän viimeinen ajo päättyi kuskin puolen jarrupalojen käryämiseen ja jarrunesteiden ulostuloon,tien päällä rengas pois,sisempi ylämäntä oli päästänyt nesteet pihalle ja pala jumissa,sain palan liikkumaan ja sitten jarruun koskematta tallille.
Kaikki pyöränlaakerit olisi tarkoitus vaihtaa,tukivarsien osalta mennään orkkislinjalla,niille hiekkapuhallus ja maalaus.Peräremppahan tuohon tehtiin pari vuotta sitten Finnveten toimesta,siihen vaihtui uudet laakerit,kitkalevyt ja stefat,samalla itse vaihdoin vetarien ja kardaanin ristikot.
Hitaastihan tämä etenee,kun yksin touhuaa ja tietoa joutuu etsimään,onneksi sitä on nykyään tarjolla toisella tapaa kuin 80-luvulla.

CORV3773 19.09.2018 12:21

Kylläpä se aikamoista puuhastelua oli minullakin, välillä meinasi jopa epätoivo iskeä.:) Ensimmäistä kertaa auton kimpussa, tositarkoituksella. Onneksi on Google, foorumit ja vetteharrastajat, tietotaitoa kyllä löytyy tarvittaessa. Minulle jäi projektista sellainen kipinä että tulevaisuuden haaveena olis tehdä frame off krominaamalle...

barum 19.09.2018 13:11

Quote:

Originally Posted by Adolf Hipster
Hyvää duunia, hattu nousee aina kun kori nousee!

Onko korin generaatiolla väliä? :)

frost63 19.09.2018 13:12

Quote:

Originally Posted by jopex
,sinkityksessä vähän huolestuttaa käsittelyn lämpötila,että vääntääkö runkoa,tuosta toivoisinkin tietoa.


"Muutama" vuosi sitten C2:n runkoa katseltuaan sinkityslafka totesi "toki tehdään jos vaadit, mutta omaani en tekisi, vääntyy takuuvarmasti eikä takuuta että jokainen nurkka saadaan edes katettua ellei avata rakennetta". On noita muistaakseni kuitenkin tehty.. Itse tyydyin kyllästämään sisältä ja maalaukseen.

barum 19.09.2018 13:15

Quote:

Originally Posted by jopex
Kaikki puslat vaihtuu uretaanisiin...

Mitä sanoo gurujen huutoäänestys?

Itse olen laittanut merkille että keskimäärin PU-puslista seuraa enemmän murheita ja niillä on lyhyempi käyttöikä kuin laadukkailla kumipuslilla. Jos/kun kyseessä ei ole varsinaisesti kisarassi, jättäisin PU-puslat kaupan hyllylle.


All times are GMT +2. The time now is 12:21.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.