FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   ahdin (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17910)

timppa72 01.05.2011 18:40

ahdin
 
tarvis pikkasen apuja.eli kyseessä vm.86 mallin vette.afr alu kannet, jyrkempi nokka,msd sytky jutut.ym.ajatuksissa lisää voimaa.eli kannattaako laittaa turbo vai remmiahdin?ja mitäikähän moinen lysti tulee maksamaan.voimaa pitäs saada yli 500hp.

hateju 01.05.2011 19:20

http://www.sporttiauto.com/tuotteet/...FI/procharger/

tuolta lähtee;)

http://www.procharger.com/pdf/Chevy.Prod.bb.pdf

MS 01.05.2011 20:01

Turbolla saa enemmän voimaa ja vääntöä kun remmillä. Myös turbojen ahtopaine potentiaali on suurempi ja saadaan pienemmällä vastuksella. Sitten huonona puolena on huomattavasti suuremmat lämmöt niin itse ahtimessa kun imuilman osalta. Turbojen työmäärä asentaessa on potenssiin 10 verrattuna remeliin.
Joo ja nyt sitten joku sanoo et kyllä sillä remmiahtimellakin saadaan suuria ilmamääriä ja isoja paineita. Ja ovat kyllä oikeessa. Alkaa vaan ahtimen koko suurenemaan aika hirveesti kun otetaan Prochargerista vaikka 1,7 baria painetta.
Mutta siis tohon sun alkuperäiseen kysymykseen niin remmiahdin on halvin ja helpoin ratkaisu. Toi tehotavoite on kuitenkin niin inhimillinen ettei tarvii mitään ihmeitä ahtoja sen saavuttamiseen.

kipi79 01.05.2011 20:28

Turbolla saa tosiaan enemmän voimaa. Syy on yksinkertaisesti se että ahdinta pyöritetään "hukkaenergialla" eikä tehoa ahtimen pyörittämiseen varasteta kampiakselilta.

Ahtimen hyötysuhde kertoo kuinka paljon lämpöä milläkin ahtopaineella puristettuun ilmaan tulee. Paras hyötysuhde taitaa nykyisin edelleen pääsääntöisesti olla twin-screw ahtimilla.

Jos haluat bolt on paketin niin hommaa remmi, jos haluat maksimoida tehot eikä "pikku näpräys" ole ongelma niin laita turbo.

Turbo todennäköisesti lisää enemmän lämpöjä konehuoneessa jos ahdin sijaitsee siellä ja varsinkin silloin jos pakopesä on mitoitettu pieneksi.

red89 01.05.2011 22:00

Prochargeria kehiin:cool:

brod1 02.05.2011 06:28

onko automaatti vai manuaali?pomppaa melkosesti väännöt jos vielä ahtimen laitat,ja sit ei millään meinaa saada laatikkoa kestämään.mahdollisesti myös nokka menee vaihtoon ,suuttimet ym.y,...
Tostahan sais vaparinakin aika liki sen 500hv.sullahan on jo hyvä alku afr+nokka.jos tpi niin sen vaihdat johonkin esim holley ruiskuimariin ja siihen väliplenum johon tb kiinni.puristusta hiukka lisää.

timppa72 02.05.2011 08:02

automaatti on.tarkotus ois vahvistaa laatikko.mistähän sellaiselle löytys tekijä?
kaveri ehdotteli myös vaparina kiusaamista.tpi on myös.

brod1 02.05.2011 09:02

mulle ei oo vielä sellasta tekijää löytynyt ja mun omassani on tci tekele,jonka piti kestää 700hv tehot,ei vaan kestä.korjausta on kokeillu päivinen,skinnars nyt suojanen koittaa.
poista nyt ihmeessä ne tpi runnerit ja plenumit ja laita singleplane ruisku imari tai esim lt1 imari.laatikkoon vahvistukset ja parempi turbiini esim 2800stallspeed.Päätä sen jälkeen tarviitko ahdinta.
ihan kokemuksesta puhun,että jos tohon nykyiseen pakettiin pistät ahtimen niin aika paljon pitää vaihtaa osia ,että saat täyden hyödyn,ja sit onkin jo liikaa tehoa laatikolle ja perälle.lisäksi kustannukset nousee paljon ,lupa-asiat.

timppa72 02.05.2011 11:52

imusarja ja runnerit on jo vaihdettu.en tiedä mitkä ne nyt sitte on.on ihan uusi asia tämä corveten ropaus.

brod1 02.05.2011 12:15

jos näyttää samalta kuin vakio tpi päällepäin vaan hieman isommat runnerit,niin niillä ei vaparina päästä lähellekään 500hv.
onko tietoa nykyisistä tehoista tai onko koitettu varttimailia?

hateju 02.05.2011 15:36


tuolla tpis tekeleellä tulee yläpäähän kivasti lisää tenkua;)
mullakin tuo huutaisi uusia kansia vakio alu 113 kannet ihan pienellä oikaisulla ja kanavien kohdistuksella paikoillaan nostoa just niin paljon kuin on varaa ilman kansien koneistusta.

timppa72 03.05.2011 08:10

Quote:

Originally Posted by brod1
jos näyttää samalta kuin vakio tpi päällepäin vaan hieman isommat runnerit,niin niillä ei vaparina päästä lähellekään 500hv.
onko tietoa nykyisistä tehoista tai onko koitettu varttimailia?


näyttää samalta.eli varmaan vaan isommat.entinen omistja tuumas että +350hp.en tiä sitte totuutta.ite hieman epäilen.pitänee käyttää penkisä.sillähän se selviää.ei tarvi sit arvuutella.ei ole käyty vartilla.kello näytti.että menis n.5s 0-100km/h.

brod1 03.05.2011 09:56

tuntuis olevan aika tyypillinen "moka" noissa virityksissä tuo runnereiden vaihto.tiedä sit miksi porukka ei ole huomannut että tarjolla on esim tuo tpis tekele,jolla tehot hyppää sunkin tapauksessa yli 400hv,tietty kohdistukset ja hyvät peltipakosarjat pitää olla.ruttua ja siihen sopiva nokka niin aika varmasti ollaan yli 450hv.mielestäni tuo 350 hv on aika maksimi tolla sun kokoonpanolla,toki en aivan kaikkea tiedä mitä sulla on kiinni,pelkkä tpi viritelmä vaan rajoittaa jo niin paljon.5s kuulostaa ihan normaalilta,ei se ilman sliksejä sen enempää lähde vaikka olis 600hv.

brod1 04.05.2011 07:55

alkuperäiseen topic palatakseni.puhuin eilen outlaw kavereiden kanssa ja olivat aukoneet useita vortechin isoja ahtimia kun olivat hajonneet,olivat myös avanneet prochargereita.vortech ei vakuuttanut sisuskaluiltaan.laakerit ja akseli ja järjestään kaikki ovat sisällä merkittävävästi järeempää prochargerissa.jopa vanha ja pieni p600b on sisältä erittäin järeää tekoa.tämä siis ,jos nyt kuitenkin päädyt ahdinta laittamaan.

timppa72 04.05.2011 08:04

Quote:

Originally Posted by brod1
alkuperäiseen topic palatakseni.puhuin eilen outlaw kavereiden kanssa ja olivat aukoneet useita vortechin isoja ahtimia kun olivat hajonneet,olivat myös avanneet prochargereita.vortech ei vakuuttanut sisuskaluiltaan.laakerit ja akseli ja järjestään kaikki ovat sisällä merkittävävästi järeempää prochargerissa.jopa vanha ja pieni p600b on sisältä erittäin järeää tekoa.tämä siis ,jos nyt kuitenkin päädyt ahdinta laittamaan.


mitäkähän moinen tulis kustantaan?vaparina kiusaaminen/ahdin?osaisko joku sanoa ens noin arvio?

Sörsselssön 04.05.2011 08:05

Saako ahtamiseen nykyään luvat miten helposti vaiko lainkaan ja millä ehdoin?

timppa72 04.05.2011 08:25

Quote:

Originally Posted by timppa72
mitäkähän moinen tulis kustantaan?vaparina kiusaaminen/ahdin?osaisko joku sanoa ens noin arvio?


ja sit vielä.kuinka tuo alkuperäinen ruisku riittää.näihin hommiin.?

brod1 04.05.2011 08:27

riippuu paljon teetkö itse vai teetätkö,metsästätkö pidemmän aikaa käytettyjä osia vai teetko mulle heti ja nyt uusista osista.jotain suuntaa antavaa:vapari,singleplaneruisku imari,väliplenum,ehkä 30lb suuttimet,pakosarjat hooker pitkät,52 tai 58 throttle body (ehkä on jo?),saastelaitteet pois.Kustannus itse tehtynä n. 2000e,teetettynä alle 3000e.
ahdin:laatikon vahvistus+turbiini 2000e,nokka+map-anturi,säädettävä boxi(jos haluaa toimivan hyvin),suuttimet väh 42lb,ahdinsarja 4000-4500e(pitää sis.benspumpun välijäähyn,tarvittavat kiinnikkeet...)pakosarjat,säätö.itse tehtynä muut paitsi laatikko ja säätö. n.8000e asennettuna about 10000e.
näillä odotettavissa yli 500hv tehot.jos pistät vaan ahdinsarjan niin tehot jää 450hv paikkeille ja toimivuus on vähän mitä sattuu.vääntö tulee olemaan hirvee.
ennen lupien saanti meni näin .penkkiin ,paperit allekirjoituksineen mukaan ja konttorille muutoskatsastukseen ,jos tehon nousu alle 20%alkuperäisestä leima paperiin.

timppa72 04.05.2011 08:52

ihanan kallista.taidetaan vaan hieroa vaparia.ja vahvistaa laatikko.jos niilläki saa noin paljo hönkää.kiitoksia paljon hyvistä neuvoista.alotetaan siitä.et käytetään penkissä.entinen omistaja väitti.et runnerit ovet hyvät.eivätkä vaan normi tpi runnereita isommat.sano merkinki.mut en muista mikä oli.olleet josain kiihdytys pontiacissa.

Teme_76 04.05.2011 09:08

Quote:

Originally Posted by Finn
Saako ahtamiseen nykyään luvat miten helposti vaiko lainkaan ja millä ehdoin?


Luvista ja niitten saamisesta en tiä, mutta ilman lupaa, pelkällä muutoskatsastuksella, se menee näin:

- Teholappu (max +20% ja 7kg/kw)
- Sit jos on vähäpäästöinen, ni sit tarvii vähän "virallisempaa" lappua päästöistä ku normi katsastuksen päästömittaus.

timppa72 04.05.2011 09:12

Quote:

Originally Posted by timppa72
ihanan kallista.taidetaan vaan hieroa vaparia.ja vahvistaa laatikko.jos niilläki saa noin paljo hönkää.kiitoksia paljon hyvistä neuvoista.alotetaan siitä.et käytetään penkissä.entinen omistaja väitti.et runnerit ovet hyvät.eivätkä vaan normi tpi runnereita isommat.sano merkinki.mut en muista mikä oli.olleet josain kiihdytys pontiacissa.

elikkä imusarja on accel+runnerit ja jakopää on vahvistettu.

brod1 04.05.2011 09:23

noissa runnereissa on se kun ne on niin pitkät,ja noilla vaikka oliskin isot niin se 350hv on aika max.just niin tee vapari,suuttimet ,pakosarjat,imusarja ehkö tb ,laatikon vahv+joku parempi turbiini 2400-2800 stall.niin aika varmasti pääset yli 450hv.ruttua lisää ja nokkaa niin 500hv

Yorcci 04.05.2011 16:38

Quote:

Originally Posted by Teme_76
Luvista ja niitten saamisesta en tiä, mutta ilman lupaa, pelkällä muutoskatsastuksella, se menee näin:

- Teholappu (max +20% ja 7kg/kw)
- Sit jos on vähäpäästöinen, ni sit tarvii vähän "virallisempaa" lappua päästöistä ku normi katsastuksen päästömittaus.


Ja jos ei ole vähäpäästöinen, niin ahtimen seuraksi tarvii laittaa katti/katit (tai ainakin näön vuoksi kuoret).

Päästövaatimukset eivät sinänsä muutu, mutta katalysaattorin katsotaan pitävän päästöt entisellä tyyppihyväksynnän mukaisella tasolla. Tjsp.

YellowRiver 04.05.2011 16:55

Quote:

Originally Posted by Teme_76
- Sit jos on vähäpäästöinen, ni sit tarvii vähän "virallisempaa" lappua päästöistä ku normi katsastuksen päästömittaus.


Mitä tarkoittaa "virallisempi" lappu ??:confused:

kipi79 04.05.2011 17:00

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Ja jos ei ole vähäpäästöinen, niin ahtimen seuraksi tarvii laittaa katti/katit (tai ainakin näön vuoksi kuoret).

Päästövaatimukset eivät sinänsä muutu, mutta katalysaattorin katsotaan pitävän päästöt entisellä tyyppihyväksynnän mukaisella tasolla. Tjsp.


Katit kaiketi siis halutaan vain 86:sta uudempiin, vanhemmissa ei moista vaatimusta taida olla?

kipi79 04.05.2011 17:17

Quote:

Originally Posted by YellowRiver
Mitä tarkoittaa "virallisempi" lappu ??:confused:

Ilmeisesti jonkun "virallisemman" tahon autoon hyväksymää leimaa.

Eli siis sellaista kuten amerikassa CARB, saksassa TUV (ainakin joskus). Esim ahdinsarjan valmistaja on hakenut sarjalle CARB hyväksynnän. Sitten vielä saatetaan suomessa vaatia esim. VTT:n varmennus kyseiselle lapulle.

Yorcci 04.05.2011 17:42

Quote:

Originally Posted by kipi79
Katit kaiketi siis halutaan vain 86:sta uudempiin vanhemmissa ei moista vaatimusta taida olla?


Niinjoo taitaa tosiaankin olla. Mulla kun ei ole ollut 87:aa vanhempaa ja onhan sitä ahtamisen mahdollisuuksista pitänyt aina välillä vähän kysäistä ;)

timppa72 05.05.2011 10:43

Quote:

Originally Posted by brod1
noissa runnereissa on se kun ne on niin pitkät,ja noilla vaikka oliskin isot niin se 350hv on aika max.just niin tee vapari,suuttimet ,pakosarjat,imusarja ehkö tb ,laatikon vahv+joku parempi turbiini 2400-2800 stall.niin aika varmasti pääset yli 450hv.ruttua lisää ja nokkaa niin 500hv


elikkä kannet on tämmöset.ku afr 195cc.nokka on 276
284 kuulostaako minkälaiselta yhdistelmältä?

myvette 05.05.2011 13:31

Quote:

Originally Posted by timppa72
elikkä kannet on tämmöset.ku afr 195cc.nokka on 276
284 kuulostaako minkälaiselta yhdistelmältä?

Omassani samat kannet ja nokka 279/287. 3000 r/min jälkeen alkaa potkimaan kunnolla.

IsoDee 22.01.2016 23:15

Moro

Käytän tätä ketjua....kun olisi tarjolla P600B Prochargeri joka ilmeisesti pyörii vastapäivään, oliko se juuri oikea suunta L98 -85 TPI pannuun kun muistelin olevan?

Jos ostaisi varastoon ensi talvea silmällä pitäen.

red89 23.01.2016 08:12

Osta vaan!!!😊

IsoDee 23.01.2016 21:31

Kysäsin myyjältä niin sen mukaan reverse direction ei kävisi vaan pitäisi olla "standard"....mutta mitähän toi "standard" tarkoittaa. Myötäpäivään??

Tästä olisi kyse...

http://www.ebay.co.uk/itm/Procharger...X:eRTM:GB:1123

H3nKaK 23.01.2016 22:03

Jos siinä ei ole mitään kiinnitys sydeemejä edes, niin sen saa menemään mihin vaan kun rakentaa oikeanlaisen kiinnitystelineen. Osta pois ja ajan kans suunnittelet paikalleen. Omassani myös ältsäri koneeseen tarkoitettu p600b, vaan niin se vaa siellä viheltää tpi:n jatkona

IsoDee 23.01.2016 22:36

Oorlait oorlait...mulla valitettavasti taidot kiinnikkeen rakentamiseen on aikas heikot mutta voisin kysyä Gregiltä Blowerworksilta josko löytyisi valmis kiinnike.

Sit voisi ostaakkin.

red89 24.01.2016 20:44

Toi linkin ahdin tarvii mun nähdäkseni asentaa pelkääjän puolelle?

ToniH 24.01.2016 21:20

Jos toi vehje on käytetty vain 1000 mailia niin minä osaan kävellä veden päällä. ;) Toki, jos auto on maannut ~4 vuotta puun alla sateessa niin ulkokunto voisi tosiaan olla about tehtaan priima kiinni ja Stadi-Ruka-Stadi -keikan jäljiltä.

En kyllä koskis pitkällä tikullakaan. Telineen duunaaminen, jos ei ite tee, tulee maksamaan hitosti. Ja mitä kaikkea tohon tarviikaan...

Tosta reverse jne -hommasta en nyt hahmota mutta eikö sunkin autossa ole ilmastoinnin kompura pelkääjän puolella? Sen uudelleen sijoittelu voi olla aika paha rasti.

Kantsis ehkä odotella, että tulee kokonainen näihin autoihin tarkoitettu setti myyntiin (niitä on aina välillä). Mutta, jos ostat ton ja se osoittautuu ehjäksi mutta pahaksi sijoittaa niin voin lunastaa sen 300€:lla Metwurstiin.... ;)

IsoDee 24.01.2016 21:24

Sitäkin vaihtoehtoa oon tässä miettinyt koska kuskinpuolella ei tilaa ole runsaasti mutta mulla kun ei ole enää ilmastointia niin apukuskinpuolella olisi hyvin tilaa.

Silloin imupuoli tulisi keulaan päin jolloin raittiin ilman saanti olisi paremmin toteutettavissa.

ToniH 24.01.2016 21:29

Mä nyt vielä kerran tavaan: kato niitä kuvia. Se vehje on ollut ulkoilmassa, käytössä tai muuten alttiina elementeille vuosikaudet. Ei ne ton näköiseksi mene alle 20 tunnin käytön aikana. Arvaan, että se on saanut useamman vuoden kyytiä Cobran kaverina.

IsoDee 24.01.2016 21:39

Quote:

Originally Posted by ToniH
Jos toi vehje on käytetty vain 1000 mailia niin minä osaan kävellä veden päällä. ;) Toki, jos auto on maannut ~4 vuotta puun alla sateessa niin ulkokunto voisi tosiaan olla about tehtaan priima kiinni ja Stadi-Ruka-Stadi -keikan jäljiltä.

En kyllä koskis pitkällä tikullakaan. Telineen duunaaminen, jos ei ite tee, tulee maksamaan hitosti. Ja mitä kaikkea tohon tarviikaan...

Tosta reverse jne -hommasta en nyt hahmota mutta eikö sunkin autossa ole ilmastoinnin kompura pelkääjän puolella? Sen uudelleen sijoittelu voi olla aika paha rasti.

Kantsis ehkä odotella, että tulee kokonainen näihin autoihin tarkoitettu setti myyntiin (niitä on aina välillä). Mutta, jos ostat ton ja se osoittautuu ehjäksi mutta pahaksi sijoittaa niin voin lunastaa sen 300¤:lla Metwurstiin.... ;)



Ok. Kiitos vinkistä. Toi on hyvä pointti ja hieman oon itsekkin tässä miettinyt hintaa ja kuvien kuntoa ja tottahan se on, että tuskin todellakaan on mitään 1000 ajettu.

Täytyy harkita tota, ennemmin kyllä ostaisin oikeaan suuntaan pyörivän ahtimen ja ei tässä mikään kiire ole. Rauhassa oon noita katellut mutta aika harvassa noita ahtimia on tarjolla ja tommoiseen satuin törmäämään.

Ja edelliseen viestiin laitoinkin, että multa on AC lähtenyt hyllyn päälle huilaa eli siellä tilaa kyllä olisi...

kipi79 24.01.2016 21:50

Quote:

Originally Posted by IsoDee
Sitäkin vaihtoehtoa oon tässä miettinyt koska kuskinpuolella ei tilaa ole runsaasti mutta mulla kun ei ole enää ilmastointia niin apukuskinpuolella olisi hyvin tilaa.

Silloin imupuoli tulisi keulaan päin jolloin raittiin ilman saanti olisi paremmin toteutettavissa.


TPI malleihin saatavat ahdinsetit normaalisti siirtävät laturin rullaamaan "väärinpäin" syylärin puolelle hihnalinjasta ja ahdin tulee noin luokkaa laturin paikalle. Tällöin ahtimen imupuoli on pakosarjojen päällä ja ahdin pyörii myötäpäivään.

LT1 koneissa tuo aapparin puoli on kokonaan tyhjä joten niissä on käytössä reverse rotation malli ja ahdin asuu aapparin puolella kannen päässä, ahtimen imupuoli eteenpäin. Mallista riippuen joko omalla hihnallaan tai yhdellä ja samalla.

Kiinnikkeiden lisäksi tarvitset siis jotain seuraavista, koska mikään C4:n moottoriohjainboxi ei ymmärrä sellaisenaan ylipainetta vaan vaatinee virittelyä.
- Luonnollisesti ahtoputket
- Bensan rikastuksen ylipaineelle, ihan pikkupaineilla joku ahto FMU periaatteessa riittää. (siis kertova paineensäädin, eli nostaa painetta enemmän mitä referenssipaine kasvaa ylipaineelle mentäessä) Teoriassa pitäisi toimia myös isommilla paineilla, mutta harvemmin toimii kovin hyvin.
- Todennäköisesti päivitystä bensapumppuun (vakio ei riitä mikäli painetta nostetaan ja tarvetta kasvatetaan).


Nuo siis sellaisella noin max 0,5 bar ahdoilla, kun mennään sen yli tulee käytännössä pakolliseksi, sitä ennenkin tietysti olisi ehkä hyvä olla:
- Ennakoiden pudotus paineen kasvaessa, joko erillinen boxi (crane, msd, jne, jne), huomattavaa virittelyä vakioboxin kanssa tai molemmat...
- BOV estämään ahtimen ja putkistojen liitosten turha kuormitus
- Ahtojäähdytin, joko cooleri tai vesi / metanoliruiskutus.
- Puristuksen tiputus jossain vaiheessa ja muut muutokset koneeseen.

Heti melko aikaisessa vaiheessa voimansiirto, varsinkin automaatin kanssa kaipaa päivitystä.

Kun nuo asiat ja detailit listaa riittävällä tarkkuudella ja listaa lukee riittävästi läpi, ymmärtää ettei itse tekemällä välttämättä "säästä" kovin paljoa...

Se pelkkä ahdin on kokonaisen setin hinnasta ehkä joku kolmannes, neljännes tai jopa viidennes.

Blowerworksin, prochargerin ja vortechin asennusohjeet on kaiketi kaikki saatavilla netistä. Niistä näke hieman mitä kaikkea pitää(pitäisi) tehdä.
Ainakaan vortech ei taida C4 settejä enää myydä, varaosatkin taitaa saada vain itse ahtimeen.

Vet 25.01.2016 11:49

Quote:

Originally Posted by IsoDee

Jos ostaisi varastoon ensi talvea silmällä pitäen.



Älä osta.

Ei koskaan pakottamalla vain vapaaehtoisesti...

IsoDee 25.01.2016 21:21

Quote:

Originally Posted by kipi79

Blowerworksin, prochargerin ja vortechin asennusohjeet on kaiketi kaikki saatavilla netistä. Niistä näke hieman mitä kaikkea pitää(pitäisi) tehdä.
Ainakaan vortech ei taida C4 settejä enää myydä, varaosatkin taitaa saada vain itse ahtimeen.


Kiitos hienosta yhteenvedosta. Gregilta oon saanut Prochargerin asennusohjeet ja sitä on useampi kerta tullut luettua. Eli monta tekijää pitää parantaa tai vaihtaa jotta ahtimella saadaan toimimaan.
Tässä olisikin tarkoitus hankkia tarvittavia osia pikku hiljaa koska kerralla ei pysty 5-7K rahaa panostaa....:p

Uusi D1 ahdin maksaa Gregillä 2500 ¤ niin siksi hieman olen tässä käytettyjä katsellut. Rapakon takana pyytävät käytetyistäkin D1 stä 2000 euroa eli suolasia ovat...no onhan ne tietenkin hyviä mutta mulle kelpaisi kyllä se vanhempi P600B kin...

Tämmöinen löytyy pdf nä.

"1985-1991 L98 Corvette
High Output Intercooled System
Installation Guide"

JaPu 27.01.2016 09:30

Tälläinen tuli tuossa joskus tehtyä.

Moottorin ohjaus tehtiin Dynamic Efi purkilla ja Maf ohjaus muutettiin Mapiksi. Boxi oli itsestään oppiva ja bensakartatkin tehtiin ajamalla ja sitten tasoittamalla piikit ja montut, jotta siitä tuli tasainen.

https://www.youtube.com/watch?v=jpSu6oGibC4

Takapyöriltä tuosta Sportsidesta mitattiin 430hv ja 700nm vaikka tuosta motista ei otettu, kuin osakaasu mittaus. Swappasin siihen tuon Veten laatikonkin, mutta ei se th700r laatikko oikein meinannut kestää, vaikka sitä vahvisteltiin, panta, pakkoja yms. niin aina se suli.

Uskoisin, että tuollaisen Paxtonin paketin saat ebaystä hyvinkin edullisesti, jossa on L98:n kiinnitysraudat ja hihnapyörät. Myöhemmin tein tuohon vielä ison välijäähdyttimen eteen, jonka jälkeen lämmöt tippu normitasolle. Imuilman jäähdytys on a ja o tuossa jutussa, niin autolla voi ajaakin ja huomiota kannattaa kiinnittää yleisesti moottorin jäähdytykseen, koska alkaa nostamaan lämpöjä aivan varmasti. Niin ja sitten ne kannen tiivisteet kannattaa vaihtaa heti peltisiin.

IsoDee 28.01.2016 20:28

Oliko mikä Paxtonin malli sulla? Hieno toteutus! :D

red89 28.01.2016 21:50

Mä ostin aikoinaan käytetyn sarjan,mutta se sarja on niin surkea,et otin siitä vain ahtimen ja kiinnityslevyn,loput myin! Ahtoputket,välijäähdyttimen,ja syylärin suunittelin itse. Ja valmisteltiin ne kaverin kanssa.Sarjassa oli kaksi pientä välijäähdytintä,jotka olisivat tulleet etukulmiin vaakatasoon,ja 50mm ahtoputkea yli 4metriä.Nyt nokalla iso välijäähdytin,ja ahtoputket 75mm ja pituutta noin metri...

JaPu 29.01.2016 14:35

Ahdin oli sn93 ja tottahan toki kaikki muu paitsi tuo ahdin rauta, alahihnapyörä on siinä satsissa turhaa, muut osat kannattaa customoida ja tehdä itselleen sopivaksi.

Minulle jäi Mustangin raudat tai siis koko muu setti, paitsi tuo ahdin, jos jotain nämä kiinnostaa.
Yleisesti tämä kiinnitysrauta on se mikä etsityttää.

t:janne

coupe74 30.01.2016 00:10

Quote:

Originally Posted by Vet
Älä osta.

Ei koskaan pakottamalla vain vapaaehtoisesti...

Kannattaa pitää vakiona 8)

IsoDee 15.09.2016 19:25

Taas mietitään tätä ahtamista ja kovasti on käytettyjä ahtimia etsitty.

Softa asiaa oon yrittänyt selvittää, että onko mahdollista saada toimimaan auton sähköt normaalisti vakio ECM kautta jos rinnalle liitetään joku muu boxi ohjaamaan ahdinta?

Saako tuon Dynamic EFI purkin kiinni vakion rinnalle niin että auton sähköt toimisi?
Myös ilmeisesti MegaSquirtilla ja vakio boxi rinnalla on jotkut tehty ahtamista.

Mites toi muutoskatsastus onnistuisi sen +20% säännön mukaan vai lasketaanko se +20% mallisarjan tehokkaimmasta mallista eli ZR1 sestä?
Nyt on 324hv ja ahtimella olisi tavoite saada lähelle 400.

Auto on -85 nen eli ei ole vähäpäästöinen.

Ja alakerta on vakio niin onko tyhmää rupee ahtamaan kun alakerta on vakio vai olisiko syytä ensin tehdä vaikka 383 nen ja sen jälkeen ahtaa?

Paxtoneita saisi 1000 euron molemmin puolin. Vaparina minun mielestä 400 lukeman saaminen maksaisi enemmän.

ipe 23.09.2016 10:27

Quote:

Originally Posted by IsoDee
Moro

Käytän tätä ketjua....kun olisi tarjolla P600B Prochargeri joka ilmeisesti pyörii vastapäivään, oliko se juuri oikea suunta L98 -85 TPI pannuun kun muistelin olevan?

Jos ostaisi varastoon ensi talvea silmällä pitäen.

Mulla löytyis asennus raudat ja projekti ahdin jos tarvis!

IsoDee 26.09.2016 21:19

Kiinnostaa...laitettu YV


All times are GMT +2. The time now is 05:16.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.