FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Kerhokeskustelut (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Ratapäivät Ahvenisto 02.06.2018 klo 12-18 (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=29005)

Yorcci 15.04.2018 10:50

Ratapäivät Ahvenisto 02.06.2018 klo 12-18
 
Kesän rata-ajelut aloitetaan perinteisesti Ahveniston radalla (Osoite: Poltinahontie 47, 13130 Hämeenlinna).
Rata varattu 02.06.2018 klo 12-18. Melupäivä, raja 110 dB. Kaikki autot mitataan ennen radalle menoa. Kypärä pakollinen.

Kuljettajakokous, jossa käydään läpi ratakäyttäytyminen jne. pidetään n. 11:30, ole ajoissa paikalla. Radalle ei ole asiaa, jos ei ole käyty kuljettajakokouksessa ja melumittausta suoritettu.
Seuraava kuljettajakokous ja melumittaukset "mattimyöhäisille" pidetään n. klo 13:30 ja tarvittaessa 15:30.

Muistakaa vielä sekin, että jos haluatte kierrosaikoja, niin joudutte järjestämään ajanoton itse.

early75 15.04.2018 11:29

Ja sopivasti saatiin täysi V8 päivä; klo 9-12 Boss Hoss :D

Yorcci 15.04.2018 12:01

Quote:

Originally Posted by early75
Ja sopivasti saatiin täysi V8 päivä; klo 9-12 Boss Hoss :D


Niinjoo, Boss Hoss -klubin edustaja soittelikin asiasta ja toivotti tervetulleeksi katselemaan pyöriä aamupäivällä :cool:

Rimfire 15.04.2018 12:24

Oliko täällä mahdollista vetää varttia tai 1/8? Minkälainen ajanotto ja pito?

Yorcci 15.04.2018 14:21

Quote:

Originally Posted by Rimfire
Oliko täällä mahdollista vetää varttia tai 1/8? Minkälainen ajanotto ja pito?


Ei ole kiihdyttelymahdollisuuksia. Pelkkää mutkarataa.

Eddie 15.04.2018 14:54

Saas nähdä moniko Boss Hoss alittaa 110 dB melurajan... :cool:

SS-55 12.05.2018 20:48

Tuun kattoo mut en ajamaan, automaatti ja rata ei sovi yhteen.

SS-55 25.05.2018 20:32

Onko keitä menossa ajelemaan tai katelemaan ajoja ?
Itse ainakin menossa aamusta kun on noi Hoss Boss vehkeet ja sit kun Corvette kuskit on radalla.

VetteMan 25.05.2018 23:22

Kyllä tarkoitus olisi radalle lähteä.
Vette tosin vielä maalarilla, mutta pitäs väri ilmestyä viikonlopun aikana pintaan, niin ehtii vielä kasailemaankin ratapäiviin mennessä.

Yorcci 28.05.2018 18:10

Taitaa jäädä kattomiseksi. Kytkin sanoi sopparin irti. Ei tietoa, menikö hydrauliikkapuoli vai mekaaninen puoli. Ja työreissussakin menee perjantai-iltaan asti, niin ei taida napostella perjantaiyötä viettää auton alla...

D_Law 28.05.2018 22:05

Mites tuolla pärjää jos automaatti?
Olisi todella kiva käydä kokeileen?
Kokemuksia?

koibe 28.05.2018 22:27

Quote:

Originally Posted by D_Law
Mites tuolla pärjää jos automaatti?
Olisi todella kiva käydä kokeileen?
Kokemuksia?


On käyty pyörimässä ympäri rataa automaatilla , ei välttämättä niin hauskaa kuin manuaalilla mutta voihan sitä tomaattiakin vaihtaa käsin ainakin itse teen niin. Pienemmälle vaihtaessa saa kivasti taka tassut irti asvaltista 😁

D_Law 28.05.2018 23:00

Quote:

Originally Posted by koibe
On käyty pyörimässä ympäri rataa automaatilla , ei välttämättä niin hauskaa kuin manuaalilla mutta voihan sitä tomaattiakin vaihtaa käsin ainakin itse teen niin. Pienemmälle vaihtaessa saa kivasti taka tassut irti asvaltista 😁


Eli kaippa tuo täytyy tulla kokeileen?
Ei kait sieltä naureta ulos jos ei heti vedä top 10 aikoja :D
Eli voi ihan rauhassa treenata ennenkuin lähtee autonsa kunnolla mällään reunuksiin :rock: :rock:
Ekana mietityttää toi 110db meneeköhän toi mun läpi...
Toisaalta ei se anna jos ei yritä...

VetteMan 28.05.2018 23:01

Automaatilla kerhon ratapäivillä ajanut vuodesta 2000 ja hyvin sillä pärjää :)

D_Law 28.05.2018 23:06

Quote:

Originally Posted by VetteMan
Automaatilla kerhon ratapäivillä ajanut vuodesta 2000 ja hyvin sillä pärjää :)


No kyllähän mä sitte änkeen mukaan sinne kokeileen kuin toi lähtee...
Kuitenkin tässä lähellä asustelen...

Yorcci 31.05.2018 12:23

Quote:

Originally Posted by D_Law
Eli kaippa tuo täytyy tulla kokeileen?
Ei kait sieltä naureta ulos jos ei heti vedä top 10 aikoja :D
Eli voi ihan rauhassa treenata ennenkuin lähtee autonsa kunnolla mällään reunuksiin :rock: :rock:
Ekana mietityttää toi 110db meneeköhän toi mun läpi...
Toisaalta ei se anna jos ei yritä...


Kyllä siellä saa ajaa ihan omien kykyjen mukaan. Varsinkin Ahvenistolla kannattaa aloittaa varovasti, kaiteet ovat kovin lähellä... Rata-aikaa on varmasti riittävästi, vaikka radalle päästetään vain kolme autoa kerrallaan. Loppupäivästä on yleensä päässyt ihan vapaasti kiertämään rataa.

Ajanottoahan ei nykyään ratapäivillä järjestetä enää kerhon puolesta, vaan ajanotto pitää hoitaa itse.

Ja automaatilla voi ajaa radalla ihan mainiosti, kyllä silläkin voi käsin vaihtaa, sen kuin tyrkkää sopivaa pykälää kepistä silloin kun itse haluaa ;)

Yorcci 01.06.2018 11:41

Muistutetaan vielä käytännön asioista:

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Rata varattu 02.06.2018 klo 12-18. Melupäivä, raja 110 dB. Kaikki autot mitataan ennen radalle menoa. Kypärä pakollinen.

Kuljettajakokous, jossa käydään läpi ratakäyttäytyminen jne. pidetään n. 11:30, ole ajoissa paikalla. Radalle ei ole asiaa, jos ei ole käyty kuljettajakokouksessa ja melumittausta suoritettu.
Seuraava kuljettajakokous ja melumittaukset "mattimyöhäisille" pidetään n. klo 13:30 ja tarvittaessa 15:30.

Muistakaa vielä sekin, että jos haluatte kierrosaikoja, niin joudutte järjestämään ajanoton itse.


D_Law 01.06.2018 20:09

Menihän tääkin taas persiilleen. Koko ajan muistin että ajot on Sunnuntaina.
No mun täytyy la yöllä lähteä duuniin ja eipä tuota vielä tiedä monelta ehtii Lauantai aamupäivästä pois.

Jos nyt kerkeis vaikka piipahtaan ja tsekkaan tunnelmaa jos ei muuta.

Pasi.L 01.06.2018 21:32

Onko Jyväskylästä menijöitä ratapäiville, voisin lähteä jonon jatkoksi ihastelemaan miltä Vette näyttää takaa päin. Mistä lähtö ja kellon aika, tosin en Vetellä mutta V-8 moottorisella 2+2 "perheautolla".

klovnikala 01.06.2018 22:47

Eikös Keljo ABC ollut 830....

Yorcci 02.06.2018 18:00

Keli suosi ajoja, radalla kävi 34 Corvettea, kaksi Camaroa, yksi Ferrari sekä yksi Renault Clio.

Palkintojenjaon aikaan oli taaskin enää hyvin harvalukuisesti jäsenistöä paikalla, mutta tuomariston jaettua perinteiset virhepisteet ajosuorituksista, saatiin palkintopokaalien jakoperusteiden lopputulokseksi:

III 1,37.10 virhepistettä Jarkko Rannelma C4
II 1,35.80 virhepistettä Veli-Pekka Ranki (V-P) C5
I 1,33.71 virhepistettä Paavo Kolu (VetteMan) C6

SS-55 02.06.2018 19:37

Kaikki olivat hienoja Corvetteja, rata-autoista tämä oli minusta paras.
Kenen auto tää muuten on ?
https://youtu.be/wHk_ZLvvreI

pecu_83 02.06.2018 19:46

Ei pitäis lähteä Camarolla Corvettepäiville :D Koneet paskaks ja köyden jatkona kotiin.. :sad:

Kiitos kuitenkin ratapäivien järjestäjille! Hommat rullas ja ajaan pääsi riittävästi :thumrigh:

Kolme nopeaa kierrosta ehdin ajaan. Parhaaksi ajaksi jäi 1.32.4 :thumrigh:

SS-55 02.06.2018 20:29

Se on harmi se, otan osaa !
Se on yksi syy miksen itse aja radalla, jos olisi erikseen rataauto niin se olis sitten ihan eri asia, mutta joutuis kaivaa rahaa aina vaan syvemmältä lompakosta.
Ei toi halpaa lystiä ole, mutta kivaa kuitenkin.

SS-55 02.06.2018 20:35

Tässä Pompen 458 Italo videoo.
https://youtu.be/B2HVYc1DqiY

SS-55 02.06.2018 22:21

Ekaa kertaa mukana ollessa hieman pettynyt olo.
Ei ollut tarkoitus mennä radalle, mutta sitten huomasin että kaikki ajavat radalla ilman kypärää ns. kunniakierroksella tms.. Kuulemma normi homma, ihmettelin miksi sitä ei noviiseille kerrota etukäteen ?
Siinä mielessä voisi infota etukäteen kaikkia mukana olioita etukäteen tai sitten kuuluvasti paikanpäällä. Kukaan ei puhunut kaiuttimen kautta joten äänenkuuluvuus oli minusta aika surkeata.
Kuka tätä homma sitten vetääkin voisi parantaa infoa varsinkin uusien jäsenien kesken. Jäsenkorttia en saanut vaikka etukäteen niin luvattiin, tulee kuulemma postilla joskus.

pomppe 03.06.2018 10:31

Quote:

Originally Posted by minnipossi
Ekaa kertaa mukana ollessa hieman pettynyt olo.
Ei ollut tarkoitus mennä radalle, mutta sitten huomasin että kaikki ajavat radalla ilman kypärää ns. kunniakierroksella tms.. Kuulemma normi homma, ihmettelin miksi sitä ei noviiseille kerrota etukäteen ?
Siinä mielessä voisi infota etukäteen kaikkia mukana olioita etukäteen tai sitten kuuluvasti paikanpäällä. Kukaan ei puhunut kaiuttimen kautta joten äänenkuuluvuus oli minusta aika surkeata.
Kuka tätä homma sitten vetääkin voisi parantaa infoa varsinkin uusien jäsenien kesken. Jäsenkorttia en saanut vaikka etukäteen niin luvattiin, tulee kuulemma postilla joskus.



No tuota. Etukäteen mielestäni hyvin infottiin, että kuljettajakokous on klo 11:30, jossa kerrottiin selkeästi, että tutustumiskierroksella ei tarvitse kypärää. Jos siellä ei ollut paikalla, niin se tarkoittaa, että ei ole menossa radalle. :D

koibe 03.06.2018 11:41

Juu , kuljettaja kokouksen jälkeen oli viellä mölyjen mittaus jonka jälkeen hyväksytyt ajoivat tutustumis kierroksen. Mutta iso kiitos järjestys organisaatiolle , hauskaa oli kierrellä rataa taas.Tosin karattiin ajoissa kotiin. Paljon uusia naamoja ja autoja tuli nähtyä ja kivasti oli poppoota paikalla.

barum 03.06.2018 13:42

:worthless

;)

pirre 03.06.2018 22:27

Quote:

Originally Posted by minnipossi
Kaikki olivat hienoja Corvetteja, rata-autoista tämä oli minusta paras.
Kenen auto tää muuten on ?
https://youtu.be/wHk_ZLvvreI





Kesselin putkirunko vette

75_Vett 04.06.2018 09:05

Hieno oli tapahtuma ja kelitkin suosi.

Itse olin ensimmäistä kertaa radalla ja pienoisia ominaisuuksia tuli esille autosta ja kuskista…

Hauskaa silti oli, vaikka kierrokset jäivät itsellä todella vähiin. Kiitos järjestäjille ja täytyy osallistua seuraaviinkin karkeloihin mahdollisesti pienillä muutoksilla ja toivottavasti öljyt pysyy seuraavaksi venttiilikopan sisäpuolella eikä pyri ulos huohottimesta 😉, jos vaikka saisi muutaman ehjän kierroksen ajettua.

Autokin pysyi ehjänä ja onneksi öljyn huohttimen keräyssäiliössä oli vain kondenssi vettä…HUH…

korvetti 04.06.2018 12:08

Ahveniston päivä oli oikein mukava, ja hienosti oli porukkaa kauniissa säässä paikalla. Mutkat radalla ovat tosi jyrkkiä. Ajamalla siellä itse saa käsityksen siitä millaisissa oloissa noilla radoilla ajetaan kilpaa. Televisioruudulta sitä ei nimittäin oikein käsitä. Kiitokset järjestäjille!

VetteMan 04.06.2018 22:40

Mukavaa oli taas kerran.
Kiitos järjestäjille!
Automaatillakin pärjäsi manuaalihämmentäjien seassa mainiosti ;)
Nopein kierros oli 1.33.50 viimesessä setissä RaceChronon ja 10Hz GPSn mukaan.

Vet 05.06.2018 10:21

Quote:

Originally Posted by minnipossi
Kaikki olivat hienoja Corvetteja, rata-autoista tämä oli minusta paras.
Kenen auto tää muuten on ?
https://youtu.be/wHk_ZLvvreI



Tämä on upea laite. Oikeasti.

barum 10.06.2018 16:51

Kuvia löytyy:
https://rotko.kuvat.fi/kuvat/Motorsp...isto+2.6.2018/



Rataa camaron vinkkelistä.

75_Vett 13.06.2018 07:29

[quote=barum]Kuvia löytyy:
https://rotko.kuvat.fi/kuvat/Motorsp...isto+2.6.2018/


Hienoja kuvia tullut radanvarrelta :rock:

koibe 10.07.2018 12:19

Jonkin verran oli valokuvaajia kyseisenä päivänä mut nihkeesti on näytillä ??

SS-55 10.07.2018 12:21

Quote:

Originally Posted by koibe
Jonkin verran oli valokuvaajia kyseisenä päivänä mut nihkeesti on näytillä ??


Maksullisia kuvaajia tai olla 2 tyyppiä.

koibe 13.07.2018 19:07

Quote:

Originally Posted by minnipossi
Maksullisia kuvaajia tai olla 2 tyyppiä.


Vai oikein maksullisia . Onko ne maksettu hiljaseks kun missään semmosista ollu tietoo?

SS-55 13.07.2018 19:38

Quote:

Originally Posted by koibe
Vai oikein maksullisia . Onko ne maksettu hiljaseks kun missään semmosista ollu tietoo?

Mun vieressä oli pari tyyppiä ammatti semmoisia ja jutteli että toikin Camaro ei ole maksanut vaikka lähetimme laskun jos nyt haluaa kuvia niin pitää maksaa edelliset jttm.... etc etc....

koibe 13.07.2018 20:01

Ja liittyy corvette päivään joku camaron maksamattomuus ??? Ei julkasis / kuvaa semmosii sitten ollenkaan.

SS-55 13.07.2018 21:42

Ei liity mitenkään vette päivään vaan ovat siellä aina kuvaamassa kun tapahtuu, näin ymmärsin.

Macho 13.07.2018 21:46

Sit kun konemaksut kehittyy pystyy esim. moottori maksamaan bensatankille, joka sitten maksaa pumpulla. Mutta toistaiseksi on epätodennäköistä, että tuo Camaro ikinä maksaa niistä kuvista.

VetteMan 14.07.2018 12:07

Mitä tässä vuosien varrella tullut asiaa seurattua, niin muutama harraste/ammattilaiskuvaaja on radan varressa ollut.
Kerho ei ole heitä tilannut, vaan käyvät kuvaamassa ajotapahtumia, aina kun ehtivät.
Tosin on joskus kuvaaja jopa kysynyt että saako tulla kuvaamaan autoja tapahtumaan.
Perus galleriakuvia on linkitetty foorumille/facebookiin ja ei niistä ole mitään maksaa tarvinut.
Sitten jos haluaa omaan käyttöön/julkaisuun parempilaatuista kuvaa omasta autosta, asia voi olla eri ja riippuu kuvaajasta mitä se maksaa.

koibe 14.07.2018 15:41

Näin ajettelin homman toimivan

Pasi.L 15.07.2018 23:17

Ratapäivät Ahvenisto 02.06.2018 klo 12-18
 
Olihan siellä musta ja keltainen Camaro. Ja musta on minun Camaro. Minulta ei ainakaan kukaan kysynyt otetaanko ja saako sinun Camarosta ottaa kuvia. Mutta eipä minulle ole kylläkään mitään laskua ole tullut,eikä kuvia? Kun tuo osoite ei onnistu rek.no;n perusteella.:cool:

pecu_83 16.07.2018 17:13

Haha!

Nyt kuulostaa vähän siltä, että täällä puhutaan minusta.

Minä olin sillä keltaisella siipi-Camarolla. Tämä valokuvien maksuhomman voisin tähän laittaa tasan niinkuin se meni, koska se löytyy sähköpostista kätevästi :D

Minä kirjoitin Kuvaajalle 1 näin: (jätetään nimi vielä mainitsematta)

Quote:

Moi.

Satuin törmäämään sun ottamiin kuviin Ahvenistolta keskiviikon 7.9 harjoituspäiviltä. Ajoin sillä keltaisella vanhalla Camarolla, jossa oli iso takasiipi ja lisä-äänenvaimentimet takana. Tuolla sun kuvat.fi sivuilla luki, että tästä osoitteesta voi tiedustella kuvia. Kauppaatko niitä vai saako esim. sähköpostiin tai jotain?

Terveisin

Pekka Palmgren
pekka.i.palmgren@gmail.com

Tässä vaiheessa en siis mielestäni tilannut vielä mitään? Eikä hänen sivuillaan puhuta mitään kuvien maksullisuudesta, vain tiedustelumahdollisuudesta.

Vastaukseksi sain kuvia sähköpostiin ja könttäsumman kaikista kuvista ja tilinumeron jolle kuvat voi maksaa! Näkemättä tuotteita ja tietämättä hintaa etukäteen!! Että tälläinen "ammattikuvaaja" siellä metsästää ;)

Quote:

Moro
Löysin jokusen kuvan
Saat kuvat omaan käyttöösi rontti hintaan 20e (normaalisti 5¤kpl) Maksat tilille, jos kuvat kelpaa.

Valokuvaaja 1 TILINUMERO12343532

Kuvista saatu raha käytetään lyhentämättömänä kamerakaluston kehittämiseen

t.Valokuvaaja 1

Kuvat olivat kaikenlisäksi kaikki samasta kurvista otettuja, joten minulla oli omasta takaa jo kyseisestä päivästä parempia kuvia omalla ja meidän isän kameralla otettuja.

Vaikka en tälläisestä väkisinmyynnistä perustakaan, niin päätin olla ystävällinen ja ostaa häneltä yhden kuvan. Maksoin kuvan ja kerroin vielä mikä kuva se oli ja käytin ainoastaan sitä kuvaa ja mainitsin kuvan yhteydessä vielä kuvaajankin (vaikka olinkin sen ostanut itselleni)

Quote:

Moi.

Juuri palasin reissusta, niin en ole ehtinyt vastailemaan. Ihan en niin paljoa ole valmis käyttämään kuviin, mutta kiitokseksi vaivannäöstä voisin ostaa sinulta yhden kuvan (IMG_3163). (maksettu OP:sta hetki sitten)


Pekka Palmgren

Eli olen siis maksanut hänelle vaikken mitään tilannutkaan! :D ;)

Noi lainaukset nappasin suoraan sähköpostista, mutta muutin kuvaajan nimen ja tilinumeron. Jos joku on hänen kanssaan puheissa, niin voisi näyttää tämän hänelle ja muistuttaa mites se nyt oikeesti meni.

Macho 16.07.2018 17:33

No en tiedä oliko tuo pakkomyyntiä, vaan taidettiin lähinnä myydä niitä oikeuksia. Eli nyt voit laillisesti käyttää sitä yhtä kuvaa miten haluat.

http://digifaq.info/digifaq/5_tekijanoikeus.html

Toki jos tuota sanamuotoa "omaan käyttöösi" alettaisiin oikeudessa puimaan, niin en tiedä miten kävisi :)

pecu_83 16.07.2018 17:38

Hmm.. Päätinkin kirjoittaa kuvaajalle suoraan itse ja pyysin myös tulemaan rohkeasti jutulle ja radalle kyytiin kun seuraavan kerran näkee minut Ahvenistolla. :D

pecu_83 16.07.2018 17:45

Quote:

Originally Posted by Macho
No en tiedä oliko tuo pakkomyyntiä, vaan taidettiin lähinnä myydä niitä oikeuksia. Eli nyt voit laillisesti käyttää sitä yhtä kuvaa miten haluat.

http://digifaq.info/digifaq/5_tekijanoikeus.html

Toki jos tuota sanamuotoa "omaan käyttöösi" alettaisiin oikeudessa puimaan, niin en tiedä miten kävisi :)


Kyllä taisi olla pakkomyyntiä jos olen hänen mielestään edelleen jotain velkaa.

Olen itsekin kuvannut harrastepohjalta useampia tapahtumia ja antanut kuvat käyttöön ihan ilmaiseksi, niin siksi jouduin kysymään että kauppaako hän niitä vai saako niitä pyydettäessä esim. sähköpostiin.


All times are GMT +2. The time now is 10:10.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.