FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   BF Goodrich T/A vs. Cooper Cobra G/T (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=28866)

Puman 15.01.2018 16:09

BF Goodrich T/A vs. Cooper Cobra G/T
 
Tuli sittenkin ostettua liika pienet renkaat Vetteen viime keväänä ja nyt olisi edessä uusi yritys. Sarja BF Goodrichejä maksoi reilut 800 euroa sarja ja nyt tuumin saisiko lähes saman edullisemmin.

Eli onko porukalla kokemusta noista Cooper Cobra renkaista? Ainakin hinnaltaan Cobrat ovat lähes puolet halvemmat kuin BF Goodrichit.

OikeideTietäjien saitilla sanovat, että Cobrat eivät oikein pidä vesikelillä. Tällä ei ole minulle merkitystä kun en ajele märällä asfaltilla sateesta nyt puhumattakaan.

Minua kiinnostaa minkälaiset ne Cobrat ovat ajaa. Vetelevätkö paljon? Pitävätkö ääntä? Jostain tuo järkky ero Goodrichiin tulee. Muutenkin kuin valmistusmaasta.

Ps. Olisi siis myynnissä sarja BF Goodricheja 50 eskon kappalehintaan.
215 / 65 R15. Ajettu reilut tuhat km.

Cam69 15.01.2018 16:37

Pienethän noin Corvetteen (ainakin C3)...voin lunastaa nuo itselleni, pistän kun kerkeen yv:tä.

Puman 15.01.2018 16:45

Quote:

Originally Posted by Cam69
Pienethän noin Corvetteen (ainakin C3)...voin lunastaa nuo itselleni, pistän kun kerkeen yv:tä.


Juu. 225 / 70 R15 tulee seuraavaksi.

Mutta niistä Cobrista...

Minkälaisia ne ovat? Käytös perusajossa eri nopeuksissa ja rengasmelu ovat ne tärkeät jutut minulle. Ulkonäköhän Cobrissa on hieno

PMJ 15.01.2018 16:56

Mulla on tarjolla 235-70-15 ja taskse 255-70-15
Nämä ovat uusia cooper cobra merkkiset

Cam69 15.01.2018 18:50

Quote:

Originally Posted by Puman
Jostain tuo järkky ero Goodrichiin tulee. Muutenkin kuin valmistusmaasta.

Sanoisin, että tuo hintaero tulee lähinnä brändistä tai brändimielikuvasta.
Jossain määrin BF Goodrich on klassikkorenkaiden 'ikoni', suurta laatueroa noiden välillä ei liene.
Itse pidän kyllä Goodrichiä paremman näköisenä...
BF on nykyään Michelinin omistama, mutta suurella todennäköisyydellä valmistusmaa molemmissa on sama.

Puman 08.04.2018 22:46

Vertailua
 
Tänään tuli ajettua reilun 200 km sisäänajo uusille Cooper Cobrilla ja mielestäni kaikin puolin paremmat kuin aikaisemmat Bf Goodrichit.

Goodrichiin verrattuna Cobrat ovat vähemmän rengasmelua tuottavia. Lisäksi Huomattavan pehmeää ja tukevaa ajoa. Välillä tuli olo, että onko alla sittenkin Peugeot vai Renault. Näin silti vaikka rengaspaineet 3000 hujakoilla.

Suosittelen. Cobra Cobra 225/70 R15 toimii kuivalla asfaltilla sunnuntaiajossa kuin unelma. Ulkonäkö valkoteksteineen hieno ja tuo pyöräkoko täyttää pyöräaukot hyvin. Myös maavaraa jää hyvin sivuputkia ajatellen.

Lähes puolet edukkaampi hinta Goodrichiin verrattuna herättää yhä enemmän ihmetystä. Eli mistä Goodrichin ostaja maksaa enemmän? Kestääkö ko rengas pitempään vai mikä siinä on parempaa?

ToniH 08.04.2018 23:13

Älkää nyt pojat viittikö - ihan karmeita paskanakkeja kummatkin. Nopeusluokitus tyyliin 180kmh ja kuvio ja tukevuus todellakin mallia antiikki. Ei mitään tekoa verrattuna nykyaikaiset renkaat.

Mutta, tämän sanoneena: eipä 15 tuumasiin ole enää paljoa vaihtoehtoja. Mitään urheiluautorengasta ei tossa tuumaakossa valmisteta - ellei ole henkilökohtaisesti johonkin Pirellille yhteyksissä ja osta mittatilauskumeja. BFGoodricheja mulla on ollut muutama sarja, kauheita ilmapalloja, Cooperit samaa kuraa.

No, Avonilla on ne ZR6ZZ:t mutta ne on kisakumiseoksella (kuluu nopeasti) ja noin 400¤/kpl. Ehkä ainoat siedettävät kumit noine puutteineen 15" kokoluokkaan.

1969TurboFire 08.04.2018 23:58

Voi kun raskisi ostaa nämä:

https://www.cokertire.com/tires/fire...adial-rwl.html

mutta koska köyhä niiin ostin General Grabberit olikohan 440e sarja.Silloin kun kyselin oli perus BFt 1000e sarja ja nuo on aika huonot hintaisekseen ja ei juuri paremmat kun Generalit.

LT-1 09.04.2018 07:49

20 v sitten mulla oli -86 Iroc Camarossa Kelly Charger renkaat jotka oli karmeat vetelijät. Ostin Us-Partsista General renkaat koossa 245/50-16.
Noista ei mitään moittimista, toimi kuin pitääkin ja edullinen. Vieläkö noita saa, sitä en tiedä.

Sörsselssön 09.04.2018 13:16

15" koossa ei ole tarjolla juuri muuta modernia kuin SUV-renkaita. :(
Toisaalta autokin on palasina että paskaaks tässä renkailla...


All times are GMT +2. The time now is 07:25.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.