FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Short shifter (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17505)

erga 19.02.2011 20:23

Short shifter
 
Onko kukaan vaihtanut käsiaskilliseen C5:een short shifteriä? Millaisia kokemuksia moisista aparaateista löytyy?

pomppe 19.02.2011 21:33

C6:een vaihdoin MGW:n short throw shifterin. Ehkä paras mode minkä olen tehnyt. Saa myös C5:een. http://www.mgwltd.com/corvette_short..._shifter.shtml

Finnshark 20.02.2011 00:10

Mun femmassa oli ostettaessa B&M (part number 45057) shifteri. Vaihdeväliut olivat kyllä lyhyet, mutta myös todella raskas vaihdella vaihteita. Testimielessä vaihdoin vakioshifterin takaisin ja se on autossa ollut siitä lähtien...

Tuo B/M:n shifteri lyhentää vaihdevälejä ainakin minun makuuni hieman liikaa. Ilmeisesti tuo MGW:n shifteri osuu vakion ja B&M:n väliin ja saattaa olla hyvä vaihtoehto!

Aika monessa short throw shifterissä ei myöskään ole samanlaista värinänvaimennusta kuin vakiossa shifterissä. Tekee kyllä vaihteensiirrosta tarkemman kun ei ole mitään "pehmikettä" välissä, mutta samalla vaihteiston äänet myös tulevat kepin kautta kajuuttaan. Pomppe, lisääntyikö äänet tuolla MGW:llä?

pomppe 20.02.2011 02:42

Ei lisäänny. Noi jenkit näyttää suosivan tätä MGW:tä ylivoimaisesti eniten. Ei oo lisäääniä eikä värinöitä. Eikä enää lyö rystysiään ilmastoinnin nappeihin. :) Todella tarkka, eikä ikinä missaa kolmosta, senkun paiskaa menemään. Alussa tuntui hieman jäykältä, mutta parinsadan kilsan jälkeen parani. Ei ollu paha asentaa, ainakaan J.J:n mielestä. Nyt vaihteet menee sisään, niinkuin niiden kuuluu mennä. Suosittelen!

Ostin MGW:ltä vielä tommoisen, vähän pidemmän racing kepin, on kyllä hyvä käteen.


Patse84 20.02.2011 09:03

Tuli vaihdettua Hurstin Billet shifteri omaan ja tuntuis olevan kyllä mukava käyttää, pakkia laittaessa hiukan jäykkä mutta muuten parani vakioon verrattuna huomattavasti.

Juhatee 20.02.2011 11:27

Mulla oli edellisessä B&M ja nykyisessä Hurst. Olen harkinnut jo hieman vakiotakin.. Tuo T56 aski kun ei ole mekaniikaltaan niin nöyrä että lyhyestä kepistä olisi iloa. Synkrot eivät vaan tahdista tarpeeksi nopeasti että nopeasta kepin heilutuksesta olisi iloa. Lyhyellä kepillä pakin päällesaanti vaatii tukevan otteen penkin reunaa vasten, joka ei tunnu kovin toimivalta asialta päivittäisessä käytössä.

Itse asiassa edellisen C5:seni nykyinen omistaja vaihtoikin B&M:n vakioon..

myky 20.02.2011 19:43

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Mulla oli edellisessä B&M ja nykyisessä Hurst. Olen harkinnut jo hieman vakiotakin.. Tuo T56 aski kun ei ole mekaniikaltaan niin nöyrä että lyhyestä kepistä olisi iloa. Synkrot eivät vaan tahdista tarpeeksi nopeasti että nopeasta kepin heilutuksesta olisi iloa. Lyhyellä kepillä pakin päällesaanti vaatii tukevan otteen penkin reunaa vasten, joka ei tunnu kovin toimivalta asialta päivittäisessä käytössä.

Itse asiassa edellisen C5:seni nykyinen omistaja vaihtoikin B&M:n vakioon..


Just, itselle tilannut lyhentimen ja nyt saa lukea tällaista henkisesti masentavaa tekstiä, Lopettakaa!

Juhatee 20.02.2011 20:09

Quote:

Originally Posted by myky
Just, itselle tilannut lyhentimen ja nyt saa lukea tällaista henkisesti masentavaa tekstiä, Lopettakaa!


Älä vielä masennu:) Tuossa kepissä on se hyvä puoli että sen vaihto on helppoa ja nopeaa eli pääset testaamaan ihan ite kumpi sopii hanskalle paremmin.

myky 20.02.2011 22:52

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Älä vielä masennu:) Tuossa kepissä on se hyvä puoli että sen vaihto on helppoa ja nopeaa eli pääset testaamaan ihan ite kumpi sopii hanskalle paremmin.


Kalliiksi tuli "ostotestit" jos ei tyydytäkkään...:)

TorgueManagement 27.02.2011 00:41

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Mulla oli edellisessä B&M ja nykyisessä Hurst. Olen harkinnut jo hieman vakiotakin.. Tuo T56 aski kun ei ole mekaniikaltaan niin nöyrä että lyhyestä kepistä olisi iloa. Synkrot eivät vaan tahdista tarpeeksi nopeasti että nopeasta kepin heilutuksesta olisi iloa. Lyhyellä kepillä pakin päällesaanti vaatii tukevan otteen penkin reunaa vasten, joka ei tunnu kovin toimivalta asialta päivittäisessä käytössä.

Itse asiassa edellisen C5:seni nykyinen omistaja vaihtoikin B&M:n vakioon..


Hyvä kompromissi vakion ja varsinaisen "short shifterin" välillä on C6Z:n vakioshifteri. Mulla on sellainen paikallaan.


All times are GMT +2. The time now is 11:56.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.