FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C6 (vuosimallit 2005-2013) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   C6 talvisäilytyksestä (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=26501)

/Make 29.09.2015 12:21

C6 talvisäilytyksestä
 
Ensimmäinen talvi tulossa C6:n kanssa.. mitenkäs foorumilaiset säilövät autojaan talven yli. Akku irroitettuna/kytkettynä? Lähinnä nuo ovet mietityttävät...

Jos sisälle autoon pitää päästää talvella käymään, niin ruuvaatteko akkua takaisin paikalleen vai käytättekö sitä takaluukun vaijerimekanismia, vai onko ovi raollaan koko talven :D :D :D

Maxbrotha 29.09.2015 13:13

Akku irti ja ylläpitolaturiin sillon tällön, takaluukku ja konepeitto poksauta raolleen valmiiks ni saat ovet auki kun kevät koittaa.

Ikkunat myös pikkasen auki(tiivisteen verran) ni saat ovenki sit auki takaluukusta, jos et halua virtoja uudelleen kytkeä.

barum 29.09.2015 13:26

Jaa, minusta näyttää että Eddie on ainoa, joka on onnistunut ostamaan valmiin kokonaisuuden, muuthan tekevät sen jokatalvisen "Vette pura ja kokoa!" -rumban. ;)

Reeperbahn 29.09.2015 13:31

-Pesu sisältä ja päältä
-Auto talliin
-Akku pois

Siinäpä se. Joulun tienoilla käyttelen käynnissä ja ajelen pihalla vähän ympyrää jos ei satu kova pakkanen olemaan.

Qtti 29.09.2015 13:47

Pesut, talliin ja akku paikallaan ylläpitolaturissa.. laturinkin takia konepelti raollaan, helppo antaa tarvittaessa virtaa että saa ovet auki jne.. Kerran kuussa kone lämpösex pihamaalla kesää odotellen :D

Laturi ei tartte koko ajan olla seinässä, noin kolmen viikon välein tökkään seinään päiväx

pomppe 29.09.2015 15:52

Quote:

Originally Posted by barum
Jaa, minusta näyttää että Eddie on ainoa, joka on onnistunut ostamaan valmiin kokonaisuuden, muuthan tekevät sen jokatalvisen "Vette pura ja kokoa!" -rumban. ;)


:D :D :D :D

Eddie 29.09.2015 18:14

Quote:

Originally Posted by barum
Jaa, minusta näyttää että Eddie on ainoa, joka on onnistunut ostamaan valmiin kokonaisuuden, muuthan tekevät sen jokatalvisen "Vette pura ja kokoa!" -rumban. ;)


Älä nyt, just olen alkamassa innostua nokka-, kansi- ja imusarjaprojektista ensi talvelle :p

Pfadtin jäykemmät vakaajat pitäisi kanssa laittaa.

Finnvetten Jake oli sitä mieltä, että kutosen tietokoneet tykkäävät kyttyrää, jos antaa olla ilman virtaa kovin pitkään. Piti koko talven ylläpitolatausta erittäin hyvänä ideana.

JaPu 29.09.2015 20:52

Anna sen akun olla paikallaan ja kytke ylläpitolaturi siihen, kuten yllä on mainittu. Itse olen vielä laittanut renkaisiin hieman enemmän painetta, mutta se on enemmänkin kosmetiikkaa. Minulla oli laturi koko talven seinässä, kun en sen irroittamisessa nähnyt mitään erityistä pointtia. Ylläpitolaturithan ovat älykkäitä.

Pestynä hupun alle talven kylmyyttä piiloon, vaikka onkin lämpimässä tallissa - pölysuoja enimmäkseen.

t:janne

pomppe 29.09.2015 21:22

Quote:

Originally Posted by JaPu
Anna sen akun olla paikallaan ja kytke ylläpitolaturi siihen, kuten yllä on mainittu. Itse olen vielä laittanut renkaisiin hieman enemmän painetta, mutta se on enemmänkin kosmetiikkaa. Minulla oli laturi koko talven seinässä, kun en sen irroittamisessa nähnyt mitään erityistä pointtia. Ylläpitolaturithan ovat älykkäitä.

Pestynä hupun alle talven kylmyyttä piiloon, vaikka onkin lämpimässä tallissa - pölysouja enimmäkseen.

t:janne



👍

hateju 30.09.2015 11:20

Kunnon pesu kuivaus. Ajaa pakoputkisto jarrut yms kuivaksi pukkien päälle silleen että suurin paino pois jousilta ja renkailta ikkunat raolleen kattopala irti ainakin vivut auki. Päävirtakytkin auki. Edellisen yön ctek lataamassa ennen kuukausittaista käynnistystä....
Ja tietty Hyvää aikaa tehdä huoltoja ja pikku päivityksiä kesäksi niin saa kesällä sitten vaan cruisailla!


All times are GMT +2. The time now is 02:52.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.