FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mitkä penkit mahtuu kajuuttaan? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=14493)

parpato 20.09.2009 16:32

Mitkä penkit mahtuu kajuuttaan?
 
1 Attachment(s)
Pistäkäähän kuvia asennetuista "ei alkuperäisistä" penkeistä + tietoja mitkä penkit mahtuvat kajuuttaan. Tarkoitus olisi käyttää alkuperäisiä kiskoja. OMP:n mittojen mukaan nämä OLISI pitänyt mahtua mutta mittakuvissa ei ollut huomioitu selkänojan kääntörullia ja kääntökoneistoa. Noiden kanssa ei mahtunut vaikka purin kaiken irtoavan selkänojan säädöistä :confused:

groovyjay 20.09.2009 16:56

Corbeau A4





LGM GT2



Sparco EVO



Sparco Roadster




Jotain ihan muuta


Toxic Flame 20.09.2009 18:29


C6

parpato 20.09.2009 20:32

sparco roadsterit on tyylikkäät.. Pitääpä tutkailla kuka noita myy ja mihin hintaan. Nuo menis varmaankin vakiovöillä ? Noista nelipistevöistä ja niitten kiinnityksistä saa katsastajan kanssa keskustelua aikaan jos ei löydy e-hyväksyntää :pukel:

groovyjay 20.09.2009 20:44

Quote:

Originally Posted by parpato
sparco roadsterit on tyylikkäät.. Pitääpä tutkailla kuka noita myy ja mihin hintaan. Nuo menis varmaankin vakiovöillä ? Noista nelipistevöistä ja niitten kiinnityksistä saa katsastajan kanssa keskustelua aikaan jos ei löydy e-hyväksyntää :pukel:


Täällä eteläisessä porohoitopiirissä ainakin täältä:

http://www.autoracing.fi/index.php?m...roducts_id=563

Juke 14.02.2011 23:45

Nostetaanpas vanhaa threadia.

Sparco Roadster on jenkkivienti malli, ei saa euroopasta ostettua :confused:
Tuollainen vastaus annettiin maahantuojalta jälleenmyyjälle. En sitten tiedä kummalta maahantuojalta... ( Autoracing/Us-Parts vaiko Euroracing , tietääkseni molemmat on tuoneet Sparcoa maahan )

Vieläkin epäselvää mitä penkkejä alkais sovittelemaan, mielellään sais olla selkänojan säädöllä...

Rullamitta sanoo, että kardaanitunnelin ja B-pilarin väli on 46cm, eli vaativa paikka on kyseessä...

Maamoottori 15.02.2011 19:12

Aika isoa hinta haitaria noissa penkeissä on. Osaako joku valoittaa mistä tulee hurjat erot? Tietysti hiilikuitu, hans yhteensopivuus, hyväksynnät yms maksaa paljon, mutta silti.

Itsellä olisi haussa ehkä sporttisempi penkki kuin orginaali. Kehtaako kysyä esim. tekeekö motonetin sportti penkeillä mitään? Mutuna heittäisin että paremmat kuin orginaalit.

Lisäksi kun puhutaan siviilipelistä niin minkälaisia kokemuksia kuppipenkeistä on käytön kannalta, joutuuko esim, autosta ulos tullessa kiumurtelemaan autosta pois? Tietysti motorsport ajossa parhaat.

Juke 15.02.2011 19:30

Quote:

Originally Posted by Maamoottori
Kehtaako kysyä esim. tekeekö motonetin sportti penkeillä mitään?


Jostain foorumilta luin, että rungot hajoaa motonetin penkeissä ja FK;n penkeissä, itsellä ei mitään kokemusta.
Mitat tietysti on kiinnostava juttu, josko nuo edes mahtuis femmaan...


Quote:

Originally Posted by Maamoottori
Lisäksi kun puhutaan siviilipelistä niin minkälaisia kokemuksia kuppipenkeistä on käytön kannalta, joutuuko esim, autosta ulos tullessa kiumurtelemaan autosta pois? Tietysti motorsport ajossa parhaat.


Autoon "laskeutuessa" ja noustessa joutuu kuppipenkissä istumaan/hankaamaan sitä vasenta reisitukea aika rajusti, saattaa näkyä aika nopeasti penkin verhoilun kunnossa.

Itse arvostaisin sitä siviilipenkin säädettävyyttä, jos autolla tulee vähänkin pidempiä siirtymiä ajettua.

Kuppipenkistä on kisatouhuissa paljonkin kokemusta, mutta siinä hommassa ei tarvitse istua rentona...

Juhatee 15.02.2011 21:42

Minulla on Vetessä Sparcon Pro2000:set. Istutin ne originaalijalustoihin, jolloin pituus- ja kallistussäädöt toimivat edelleen sähköllä. Autoon istumisessa ja poistumisessa jeesaa hieman teleskooppiratti sekä muistitoiminto joka vetää penkin taka-asentoon (ja ratin sisään) kun virrat ottaa pois päältä. Ilman tuota ulostautuminen on erittäin vaikeaa.

myky 15.02.2011 23:57

Quote:

Originally Posted by Juhatee
Minulla on Vetessä Sparcon Pro2000:set. Istutin ne originaalijalustoihin, jolloin pituus- ja kallistussäädöt toimivat edelleen sähköllä. Autoon istumisessa ja poistumisessa jeesaa hieman teleskooppiratti sekä muistitoiminto joka vetää penkin taka-asentoon (ja ratin sisään) kun virrat ottaa pois päältä. Ilman tuota ulostautuminen on erittäin vaikeaa.


Ei voisi paremmin enää asiaa ilmaista parhaista R-A-C-E penkeistä Vetteen :D

ToniH 16.02.2011 08:08

Quote:

Originally Posted by Juke
Nostetaanpas vanhaa threadia.
Sparco Roadster on jenkkivienti malli, ei saa euroopasta ostettua :confused:

En ole ennen moista väitettä kuullut. Autoracing on niitä myynyt ihan konkreettisesti. Olen itsekin koeistunut niitä Autoracingin Lauttasaaren liikkeessä kesällä 2006 tai 07. Viime syksynä ne (Roadster 2:set) oli vielä hintoineen listattuna jonkun kotimaisen tuuningkaupan webbikaupassa. Toki moni asia on voinut muuttua.

Mä olin tosin siinä käsityksessä, että niiden valmistus loppui. :confused:

Ps. niitähän saa vain kangaspäällisellä eli penkkien hinta vielä päälle verhoomon kuluina jos haluaa nahalle tms.

Juke 16.02.2011 18:34

Quote:

Originally Posted by ToniH
En ole ennen moista väitettä kuullut. Autoracing on niitä myynyt ihan konkreettisesti. Olen itsekin koeistunut niitä Autoracingin Lauttasaaren liikkeessä kesällä 2006 tai 07. Viime syksynä ne (Roadster 2:set) oli vielä hintoineen listattuna jonkun kotimaisen tuuningkaupan webbikaupassa. Toki moni asia on voinut muuttua.

Mä olin tosin siinä käsityksessä, että niiden valmistus loppui. :confused:

Ps. niitähän saa vain kangaspäällisellä eli penkkien hinta vielä päälle verhoomon kuluina jos haluaa nahalle tms.


Pitäis varmaan itse soitella Autoracingiin, tuo tieto "jenkkivienti" versiosta tuli mulle paikalliselta jälleenmyyjältä, joka kyseli niitä maahantuojalta...

ToniH 16.02.2011 19:16

Tällä hetkelläkin googlesta löytyy hakemalla kotimainen tuning-kauppa missä Roadster 2:set on listattuna. Hinnan kohdalla lukee kysy. Vanhasta muistista ne ovat suomessa olleet joku 570¤/kpl mustalla tai punaisella kankaalla - siellä autoracingilläkin.

Ja toisaalta, jos niitä vielä tehdään niin eihän se ole paha rasti roudata semmosia jenkeistä. Ainakaan niille, jotka ovat tottuneet roudaamaan. Se joku italialaisen kuuloinen firma (carvaggio?) jenkeissä, joka "tekee" c5:siin mageita penkkejä nimenomaan ottaa Roadsterit ja vetää niiden päälle nahat + triplaa/quattrottaa hinnan. Sinänsä siis jenkeistä ei kannata käsityötaitoa ostaa eurooppaan.

Kantsii myös muistaa, että sparcon kippaavat alustat maksaa nekin aika suolaisesti eivätkä li'u. Eli tarvitaan vissiin liukukiskosetti + kippikiskosetti jotta penkit toimii jotenkuten normaalisti. Tosin C5:sen kanssa ei niinkriittistä kun takalasi aukeaa.

Äkkiä ollaan muuten noiden (roudaus, muut maahantuontikulut, nahkat, kipit) kanssa aika lähellä Sparco Milanon hintaa.

Juke 16.02.2011 22:08

Suunnitelmana mulla oliskin suht edukkaat penkit joihin sitten uus verhoilu. Mieluummin ostaisin suomesta jakkarat, kun rahdit, tullit ja alvit nostaa tarpeettomasti penkkien hintaa jos lähtee jenkeistä rahtaamaan.

Suurin ongelma onkin tuo penkkien leveys. selkänojan kallistus-säätöpyörän kohdalta saa olla max. 46cm / 18,4" #-o

ToniH 17.02.2011 12:36

C4:sen peruspenkitkin olisivat tuntuva parannus C5:sen laiskanlinnoihin. Semmosiin vähän uutta toppinkia ja tyylikästä pintaa päälle niin avot pysyy mutkassakin autossa sisällä. Ja nehän on kapea kun ovat "hävittäjän" ohjaamosta otetut. ;) Eikä senpuoleen säätöpyörätkään ahdista (kun niitä ei ole).

Maamoottori 01.03.2011 22:07

Mitäs veten kompuutterit tykkää jos sähkösäädöt heivaa mäkeen? Entä minkälaisen patentin turvavyön vastakappale vaatii?


Aika vahvasti olen penkkiä vaihtamassa, vaikka entisöinti tuli tehtyökin. Ei voi ymmärtää että sivusuunnassa kuskin pitää tontillaan keskikonsoli ja ovi :(

Juke 02.03.2011 06:15

Quote:

Originally Posted by Maamoottori
Mitäs veten kompuutterit tykkää jos sähkösäädöt heivaa mäkeen? Entä minkälaisen patentin turvavyön vastakappale vaatii?


Ei tietsikka käsittääksenin välitä mitään penkien sähköistä, mulla on muistaakseni ollu auto käynnissä ja siirtänytkin sitä ilman penkkejä. Kuskinpuolen turvavyön lukkoon taitaa mennä joku sähköpiuha, se varmaankin pitää olla kytkettynä ettei herjaa että "kiinnitä turvavyö" :rolleyes:

Turvavyön vastakappalehan on penkin kiskossa kiinni yhdellä pultilla, eli jollainhan se pitää olla siinä kiinni vaikka kiskoa vaihtaiskin...
Kuituun en sitä kyllä lähtisi pulttaamaan, sen verran tykkään itsestäni :)

Maamoottori 02.03.2011 21:26

Quote:

Originally Posted by Juke
Ei tietsikka käsittääksenin välitä mitään penkien sähköistä, mulla on muistaakseni ollu auto käynnissä ja siirtänytkin sitä ilman penkkejä. Kuskinpuolen turvavyön lukkoon taitaa mennä joku sähköpiuha, se varmaankin pitää olla kytkettynä ettei herjaa että "kiinnitä turvavyö" :rolleyes:

Turvavyön vastakappalehan on penkin kiskossa kiinni yhdellä pultilla, eli jollainhan se pitää olla siinä kiinni vaikka kiskoa vaihtaiskin...
Kuituun en sitä kyllä lähtisi pulttaamaan, sen verran tykkään itsestäni :)


Juu ei ollut tarkoitus kuituun pulttailla :p vöitä. Tarkoitin tuota sähköpuolta.

Jostain luin että sytyttäisi bägi valon jos turvavyön johto irti, onko kellään kokemusta? Ei viittisi itte kokeilla kun tota bägi valoa ei yleensä yleistestereillä nollailla(en tiedä Corvetesta).

Mikäs vuosimalli Juke sulla oli?

Juke 03.03.2011 21:38

-97 versio mulla kyseessä.
Muistaakseni siirsin autoa "omin voimin" ilman penkkiä viime kevättalvella, kun sisusta oli palasina. Ei oirinut bagin suhteen yhtään mitään. Toki bagit oli paikallaan ja sutimiseneston katkaisija tökättynä pistokkeeseensa paikalleen.

groovyjay 03.03.2011 21:50

Jenkkipalstalla useita A4:iin vannovia. JOS olisin omaan C5:een penkkejä, niin tilaisin varmaan noi kapeat A4:t karvalakkina ja verhoilisin ne täällä laatu nahalla vähän orkkis tyyliin kuvioituna. Vois olla aika jees... Samallahan sitä vetäis koko sisustan samoilla materiaaleilla...

http://corbeau.com/products/reclining_seats/a4/

TorgueManagement 03.03.2011 21:59

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Jenkkipalstalla useita A4:iin vannovia. JOS olisin omaan C5:een penkkejä, niin tilaisin varmaan noi kapeat A4:t karvalakkina ja verhoilisin ne täällä laatu nahalla vähän orkkis tyyliin kuvioituna. Vois olla aika jees... Samallahan sitä vetäis koko sisustan samoilla materiaaleilla...

http://corbeau.com/products/reclining_seats/a4/


Mullahan on nuo A4:set "black suede" -pinnalla ja ihan tyytyväinen olen ollu... just sopiva tämmösen rauhalliseen kruisinki peliin. Mukavat pitkälläkin matkalla, mutta kuitenkaan mutkissa ei ihan kaikki keskittyminen mene pelkkään vinyylillä pysyttelyyn...

stingray 03.03.2011 23:06

Quote:

Originally Posted by TorgueManagement
Mullahan on nuo A4:set "black suede" -pinnalla ja ihan tyytyväinen olen ollu... just sopiva tämmösen rauhalliseen kruisinki peliin. Mukavat pitkälläkin matkalla, mutta kuitenkaan mutkissa ei ihan kaikki keskittyminen mene pelkkään vinyylillä pysyttelyyn...


just.....rauhallinen kruisinki peli :D voin kyllä sanoa että hienosti pysy penkissä ja hyvät oli tsittaa niissä!! ois viihtynyt pitempääkin !

TorgueManagement 04.03.2011 08:49

Quote:

Originally Posted by stingray
just.....rauhallinen kruisinki peli :D voin kyllä sanoa että hienosti pysy penkissä ja hyvät oli tsittaa niissä!! ois viihtynyt pitempääkin !


No just sen verran on kiihtyvyyttä, että niskatuet voi testata... ;)

Juke 04.03.2011 19:42

Tuo leveys noissa kumastutti;
http://corbeau.com/product_images/li...L.gif&title=A4

19,5 tuumaa pitäis kai oleman jonkun millin vajaat 49cm ja mittailin että mun pulkassa mahtuis 46 cm tai ihan max.47 cm keskitunnelin ja B-pilarin väliin siellä istuimen takareunan korkeudella :confused:

Löytyiskö joku eurooppalainen linkki, josta noita vois tilailla?
tulis pienempi rahti eikä tarviis tullia ja alvia maksella...

... käytettyjäkin vois tietysti harkita, jos ne menis heti verhoiltavaksi... :rolleyes:

YellowRiver 05.03.2011 06:13

Tuollakin monenlaista penkkiä myytävänä:

http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/KeywordSearchCmd?No=0&Ntt=%5Eseat%5E&Ntk=PartType_ x&langId=-1&storeId=10001&Ntx=mode matchboolean&N=0&catalogId=10002&Nty=0

Maamoottori 07.03.2011 21:25

Kattelin tuossa top gearin jakson jossa kolmikko ajeli "raasereilla" keski euroopassa. Mayllä oli, muistaakseni, Aston Martinin jokin kilpaversio alla. Oli kuppi penkit ja vissiin jäykkä alusta, oli ainakin ukko kovilla. Itse nyt mikään vanha patu onneksi ole, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia(siis niiltä jolla kuppipenkit) että kuinka persus kestää pitempää normaali maantieajoa?

Olihan tietysti ennen vanhaan ja hyvään aikaan kuppi penkit ja niihin oltiin erittäin tyytyväisiä :D

Maamoottori 09.03.2011 21:44

Lueskelin ulkomaan Corvette foorumia ja törmäsin tämmöseen:

"Active Stability Control
This allows you to keep some control of the car even when you do really stupid stunts. It doesn't bend the laws of physics, but will keep the car pointed where you are steering; you may still slide off the road, but at least the car will be pointed in the direction you were steering! One of the sensors is located around the passenger seat, and needs to be considered when installing a racing bucket. If you move that sensor, Active Stability will not know how to balance the car, and can be very dangerous. Active Stability came out around '99."

myky 10.03.2011 10:06

Quote:

Originally Posted by Maamoottori
Kattelin tuossa top gearin jakson jossa kolmikko ajeli "raasereilla" keski euroopassa. Mayllä oli, muistaakseni, Aston Martinin jokin kilpaversio alla. Oli kuppi penkit ja vissiin jäykkä alusta, oli ainakin ukko kovilla. Itse nyt mikään vanha patu onneksi ole, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia(siis niiltä jolla kuppipenkit) että kuinka persus kestää pitempää normaali maantieajoa?

Olihan tietysti ennen vanhaan ja hyvään aikaan kuppi penkit ja niihin oltiin erittäin tyytyväisiä :D


Itse totean jälleen että kajuutassani olevat Sparco 2000 mallit ovat hyvät ja tukevat ja levolliset vaikka ajaisi Suomen päästä päähän. Juhatee peesaa varmasti mielipidettäni.

Harri -76 10.03.2011 11:13

Quote:

Originally Posted by myky
Itse totean jälleen että kajuutassani olevat Sparco 2000 mallit ovat hyvät ja tukevat ja levolliset vaikka ajaisi Suomen päästä päähän. Juhatee peesaa varmasti mielipidettäni.


Juhan autossa istuneena on pakko yhtyä... samaiset kupit rallikäytössä kahdessa autossa ja tekevät työnsä hyvin!

Juhatee 10.03.2011 15:03

Quote:

Originally Posted by myky
Itse totean jälleen että kajuutassani olevat Sparco 2000 mallit ovat hyvät ja tukevat ja levolliset vaikka ajaisi Suomen päästä päähän. Juhatee peesaa varmasti mielipidettäni.


En vielä peesaa kun en ole ajanut Suomea päästä päähän:) Mutta kun istuskelen autotallissa Vetessä ja päristelen niin että sylki lentää tuulilasiin, ei selkä ole vielä kipeytynyt!

Maamoottori 11.03.2011 20:34

Ajoin tuossa yksi päivä Corolla Versolla ja totesin että siinäkin enemmän sivuttaistukea kuin orginaali veten penkeissä. Siitä se loppupotku tuli ja nyt on sitten 2 kpl Sparcoja hankittu. Ei kylläkään pitänyt lähteä modifiomaan...mistä niitä remmiahtimia sai:confused:

TorgueManagement 11.03.2011 22:59

Quote:

Originally Posted by Maamoottori
.mistä niitä remmiahtimia sai:confused:


Täältä: www.aacorvette.com

Juke 04.04.2011 01:08

Taas on tullut vähän tutkittua Vetteen sopivia penkkejä...

Siis femman orkkis sportti-penkki on leveydeltään 44cm istuinosan takareunasta, eli kohdasta joka tulee keskitunnelin ja B-pilarin väliin.
Mittanauha kertoo mun autosta, että 46cm olis maksimi leveys. ( Tosin mulla on 1 kerros Dynamat-eristettä mattojen alla. )

Sparco R-100 on 52cm istuimen takareunasta = ei mahdu
( muut mitat; Korkeus 93cm , Leveys hartioista 50cm , Leveys istuimesta 50cm )

Recaro Honda Integrasta on 51cm = ei mahdu
( muut mitat; Korkeus 86cm, Syvyys 58cm, Leveys hartioista 54cm, Leveys istuimesta 57cm )

Honda S2000 istuin on 50cm = ei mahdu
( muut mitat; Korkeus kiskojen kanssa 94cm, Syvyys 73cm kallistettuna! , Leveys hartioista 53cm, Leveys istuimesta 52cm )

Subaru Impreza WRX STI uudempi korimalli, on 53cm = ei mahdu
( muut mitat; Korkeus n. 100cm, Leveys hartioista 53cm, Leveys istuimesta 51cm )

Subaru Impreza Wrx GT vanhempi korimalli, on 52cm = ei mahdu
( muut mitat; Leveys istuimesta 52+ cm )

Kyllä näiden pohjalta näyttäis, että Corvette C5 on kapein auto mitä markkinoilla löytyy... :shock:

En ainakaan ole löytänyt suomen tai euroopan markkinoilta ainuttakaan aftermarket-penkkiä säädettävällä selkänojalla, joka olis riittävän kapea.
Jenkkimarkkinoilta löytyy sitten tuo Corbeau A4 kapea versio joka tiettävästi mahtuisi.

Eikä näytä euro-markkinoilta löytyvän Sparco Roadsterillekaan vastinetta.

Euro-markkinoilta oon penkkiä hakenut lähinnä sen takia, että nopealla toimituksella lentorahti penkeistä nousee aika isoksi ja toisaalta tulli ja alv nostaa turhaan penkkien hintoja.

Vaihtoehtoina näyttäis olevan;
1. originaali penkit
2. C6 penkit
3. Corbeau A4 jenkkilästä
4. Sparco Roadster jenkkilästä
5. Kuppipenkki mistä vaan

groovyjay 04.04.2011 01:15

American palstalla oli just joku laittanut Sparcon Milanot ja siihen oli joku vastannut, että silläkin oli... En olis uskonut. Kuulemma ei ihan pisimmille jaloille oo paras valinta...

groovyjay 04.04.2011 01:37


groovyjay 04.04.2011 01:39

http://forums.corvetteforum.com/c5-g...ino-seats.html

Maamoottori 04.04.2011 21:14

Quote:

Originally Posted by Juke
Taas on tullut vähän tutkittua Vetteen sopivia penkkejä...

Siis femman orkkis sportti-penkki on leveydeltään 44cm istuinosan takareunasta, eli kohdasta joka tulee keskitunnelin ja B-pilarin väliin.
Mittanauha kertoo mun autosta, että 46cm olis maksimi leveys. ( Tosin mulla on 1 kerros Dynamat-eristettä mattojen alla. )



Itse mittailin että rajoittavin tekijä on turvavyön kelain alhaalla. Eli jos vaihtaisi turvavyöt normaalin tyyppisiinn saisi sivusuunnassa pelivaraa enemmän. Corvette forumilla joku oli laittanut Viperin penkit ja vyöt, oli ihan toimivan näköinen ratkaisu. Ainakin kuvissa näytti kulkevan heti kovempaa.

Itsellä tällä hetkellä kiinteästi asennetut Sparcon Corsat(vain neuvolassa punnittaville). Tekisi mieli vaihtaa vyöt yhdellä kelaimella varustettuun, koska ongelmana nyt on että löysiä on vaikea saada kunnolla vöistä pois. Vöiden vaihto tosin ei ole sallittua jos on e-tyyppihyväksytty auto, mutta mullahan ei ole :cool:

Mihkä muuten 4/5-piste vyöt voisi kiinnittää(lähinnä kiinnitys hartioidenn takana)?

Juke 04.04.2011 21:55

Quote:

Originally Posted by Maamoottori
Itse mittailin että rajoittavin tekijä on turvavyön kelain alhaalla. Eli jos vaihtaisi turvavyöt normaalin tyyppisiinn saisi sivusuunnassa pelivaraa enemmän.


Tuossa pitäis sitten modata B-pilarin verhousta aika lailla...

Quote:

Originally Posted by Maamoottori
Mihkä muuten 4/5-piste vyöt voisi kiinnittää(lähinnä kiinnitys hartioidenn takana)?


Turvakaariin ;)
Tarkemmin sanottuna kaarien vaakasuoraan poikittaistukeen.

Maamoottori 04.04.2011 22:01

Quote:

Originally Posted by Juke
Tuossa pitäis sitten modata B-pilarin verhousta aika lailla...



Turvakaariin ;)
Tarkemmin sanottuna kaarien vaakasuoraan poikittaistukeen.



No tietysti ja ahdin kanssa :D Tartteeko Vette turvakaarta? Minkälainen rakenne katossa on kuidun alla?

Juke 04.04.2011 22:24

Quote:

Originally Posted by Maamoottori
No tietysti ja ahdin kanssa :D Tartteeko Vette turvakaarta? Minkälainen rakenne katossa on kuidun alla?


jotain prässättyä peltiä taisi olla, jos en väärin muista viimetalven purkusessiosta. Voi olla että oli kuituakin, en kyllä oo ollenkaan varma :oops:

Tuossa vilahtaa vähän ideaa 4-pistevöiden lenkki-kiinnityksesta turvakaareen;
http://carphotos.cardomain.com/ride_...0014_large.jpg
Tässä taitaa olla ne Sparco Milanot asennettuna femmaan.

pirre 04.04.2011 22:53

Quote:

Originally Posted by Maamoottori
Mihkä muuten 4/5-piste vyöt voisi kiinnittää(lähinnä kiinnitys hartioidenn takana)?


esim tällein (löytyy minun autostani)



http://www.westcoastcorvette.com/p-9...04-c5-z06.aspx

groovyjay 04.04.2011 23:44

Quote:

Originally Posted by Juke
jotain prässättyä peltiä taisi olla, jos en väärin muista viimetalven purkusessiosta. Voi olla että oli kuituakin, en kyllä oo ollenkaan varma :oops:

Tuossa vilahtaa vähän ideaa 4-pistevöiden lenkki-kiinnityksesta turvakaareen;
http://carphotos.cardomain.com/ride_...0014_large.jpg
Tässä taitaa olla ne Sparco Milanot asennettuna femmaan.


Joo, ihqut pallit. Tohon supraankin ne istuu noi kauniisti. Mä melkein rakentaisin auton noiden ympärille..

Juke 06.04.2011 23:33

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Joo, ihqut pallit. Tohon supraankin ne istuu noi kauniisti. Mä melkein rakentaisin auton noiden ympärille..


Supra...:oops:
mä meen peiton alle häpeämään!

Maamoottori 08.04.2011 11:59

Quote:

Originally Posted by pirre
esim tällein (löytyy minun autostani)



http://www.westcoastcorvette.com/p-9...04-c5-z06.aspx


Mä en kyllä tommosista putkista maksaisi 500 euroa. Oisko asennuskuvia, että näkisi paremmin mihin kiinnittyy? Pitääkö verhoilua silputa?

pirre 08.04.2011 22:28

Quote:

Originally Posted by Maamoottori
Mä en kyllä tommosista putkista maksaisi 500 euroa. Oisko asennuskuvia, että näkisi paremmin mihin kiinnittyy? Pitääkö verhoilua silputa?


Eikun hinta on taalaa. Ei tartte silppoa. Paikat vöille (kuski + apu), sopiva kamera teline (mulle).

Nybörjare 18.03.2012 07:20

nostetaanpa vanhaa aihetta ylöspäin,

Olen tuossa suunnitellut penkkien vaihtoa, entiset kun on monella tapaa lahot, ja pelkät uudet fyllit maksaa saman verran kun uudet kupit.

Tuommoiseen asiaan kuin e-hyväksyntä törmäsin, tässäkin asiassa.
Vm -98 eteenpäinhän palikoiden tulisi olla e-hyväksyttyjä, kuitenkaan varsinaista e-hyväksyntää tunnu löytyvän ns. katukupeista.

Mites tuo FIA-hyväksyntä, luetaanko se e-hyväksynnäksi? Jos kerran penkki on kilpailukäyttöän hyväksytty niin kait se riittää? Vai millaisia kokemuksia kokeneemmilla on?

Juke 18.03.2012 17:36

Kyllä se katsuri sille päälle sattuessaan vaatii sen e-merkinnän.

Luulis niitä kuppeja löytyvän e-merkilläkin, toinen kysymys onkin sitten mahtuukon ne femman konttoriin...

Mullehan tuli Sparco Roadsterit, mutta ei tarvinnut välittää hyväksynnästä, kun kiesi on -97. Ne mahtuu juuri ja juuri, ovat melkein liian leveät nekin, ihan millipeliä sovittamisen kanssa.

Tuolla myydään osastolla olis muuten myynnissä kivat penkit femmaan, ja kelpaa katsurillekin... ;)

Joppe 18.03.2012 18:15

Scatilla asiallinen justiinsa Corvetteen tarkoitettu penkki. Saa myös nahkaverhoiltuna tilattua. Näitä tekis mieli kokeilla itsekkin. Vinyylisenä edulliset - hintaluokka noin 400 dollaria.

http://www.procarbyscat.com/Products_Evolution.asp

Juke 18.03.2012 18:55

nätti penkki, mutta e-hyväksyntä taitaa puuttua?

Ovat vaan kuuleman mukaan tarkkana sen merkinnän kanssa, kun tuunaajat vaihtaa kaiken maailman fk;n penkkejä miten sattuu kieseihinsä, korjauskehotusta pukkaa.. :(

Sammy_ 18.03.2012 19:16

Mahtuuko Tillett B5:set tai onko jollain ko. penkit asennettuna C5:seen?

B6F:sta ainakin on kuvien perusteella asennettu C6 ja C5:seen.


All times are GMT +2. The time now is 10:59.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.