FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 Projekti Kertomukset (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Time Machine Corvette 69 (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=27299)

Rimfire 13.02.2018 20:08

3 Attachment(s)
MPÄ, kiitokset vinkistä koskien niittimutteria. Enpä tiennyt moisia olevan.

Mitä sanoo raati voisiko ton bensapumpun paikan lukita tohon?

Siellä kun auton alla pyörin niin hogasin, että sivumälleitä suojaa kuitenkin aika paljon takarengas ja puskurin sivuosa. Yo. virityksestä: jos pudottaa alemmas niin tulee aika jyrkkä mutka tohon lähtöön kohti kaasaria. Tämä versio mahdollistaisi pakoputkien vedon takaa ulos jos (kun) sitä jossakin vaiheessa tarvitaan.

Ahaa, ei regulaattiori voikaan olla ihan siinä missä se tossa yläkuvassa on. Tankki tulee eteen:


No sille varmaan löytyy paikka aika helposti.

On näköjään mulla sittenkin samanlainen syvennys tossa tankissa niin kuin Juke:lakin. Meinasin muuten maalata tankin mustaksi mutta jätänkin sen siitenkin noin. Siitä mustasta on niin vaikea nähdä jos vuotaa jostakin.

Juke 13.02.2018 21:09

Quote:

Originally Posted by Rimfire
No niis, nyt näkyy. Kiitoksia kuvista. Vaikuttava projekti - hattu päästä::cool:

Huomasin, että olit käyttänyt jotakin ovelaa "irtokierrettä" pumpun bracketin kiinnityksessä runkoaisaan. Minälainen systeemi se on, mistä saa ja vaatiiko hitsausta? Iso reikä ilmeisesti kuitenkin porataan?

Onko sinulla valved bensatankin korkki vai miten tuo tankki hengittää?


MPÄ jo kertoikin niittimuttereista. Mulla on kylkiputkien kannakkeiden kierteetkin rungossa niittimuttereista :D

Mulla on semmoinen kisamallin korkki ihan itse kehitellyllä kiinnityksellä koriin. Kaveri sorvasi alumiinista kiinnikkeet. Korkista puuttuu vielä tiiviste, joten siitäkin tulee korvausilmaa, jos en tiivistettä liimaa.
Mutta jätin alkuperäisen kaatumisventtiilin tankin vasempaan päätyyn ja uusin vaan letkut. Letku ei siitä mene hiilipöntölle vaan takarunkopalkin sisään.

Rimfire 17.02.2018 15:07

2 Attachment(s)
Sukujuhlat joten tämä viikonloppu menee muissa merkeissä.

Sain RP:stä imusarjan ja laitetaan tohon kuva muistoksi ja muistiinpano korkeudesta. Aika pelkistetty paketti. Imusarjan lisäksi kaksi jotakin mustaa proppua, en vielä tiedä mitä.





Vanha Super Victor: n. 14,3cm
Uusi Super Victor: n. 16,5cm

Siihen sitten Dominator -kaasarin lisäkorkeus päälle (1 cm?)

Eli ilmeisesti pitää siirtyä 3" ilmanputsariin jos uusi drop base ilmanputsari muutoin pudottaa yhtä als kuin aikaisempi.

Rimfire 25.02.2018 19:06

1 Attachment(s)
Nyt ei suju. Kävin tänään su pari tuntia ihmettelemässä ja toteamassa, että ideani keskikonsolin suhteen ei toiminutkaan. Sitten tuijottelin huonoissa fiiliksissä tilaa johon releet ajattelin sijoittaa ja mietin minkälainen braketti siihen voisi syntyä ja pääseekö niitä releitä jälkikäteen näpelöimään lainkaan. Äh, alkaa näyttämään siltä, että jonkinlainen ajokelpoinen versio syntyy vasta kesäloman aikana. Siis ajokelpoinen versio koko autosta.

Mulla oli tossa ilmoituksessa myynnissä vanha imusarja maininnalla porttaamaton. Täytyypä korjata tekstiä, kyllä se portatulta sittenkin vaikuttaa. Vanha sarjan imukanavan mitat n. 32x54mm ja uuden porttaamattoman mitat n. 31x50mm. Nyt olisi hyvä olla joku harjoituskappale tollaisen harjoittelua varten. Aika paljon on muuten ainesvaraa tolla porttaukselle:

Kuvittelen poraavani reiät NOS-suuttimia varten noihin klunsseihin jotka tossa on kätevästi valmiina. En nyt tosta kuvasta saa selvää mutta katsoin, että joko sisemmät tai ulommat eivät ole ihan keskellä mikä vähän oudoksuttaa. Lisäksi olen ymmärtänyt, että suutin saisi loppujen lopuksi mieluummin sojottaa pyttyyn päin eikä kaasarin suuntaan. Jonkinlainen vinoporaus siis kaiketi.

Jotenkin nihkeä vaihe menossa..

Rimfire 04.03.2018 13:02

2 Attachment(s)
Jonkin aikaa sitten laitoin tänne kuvan kun imusarja lähti ilmojen teille - niitä nerokkaita saunanlauteella saatuja ideoita. Enpä silloin arvannut, että tämänkin kuvan tulen laittamaan:


Ja tällaiselta se alakerta näyttää:


Kirjataanpa vähän osanumeroa ylös.
Lohko: Dart Little M Sportsman (ei ole Comp-versio)
Bore & Stroke: 4.155 x 4.000 (tarkistamatta)
http://dartheads.com/wp-content/uplo...Packet-B03.pdf
Männät: Mahle 101P31U1
Kampura: Eagle S-06-05-054
4340
40040006000
Kiertokanki, h-beam: Eagle S5 10 3342 (joka kangessa vähän eri teksti)
Kiertokangen pultit: Eagle 1.6 ARP 8740 (63ft lbs), thread: 7/16", under
head length 1.6"
http://www.eaglerod.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemi d=25
Kiertokanki kiristysohe:
Always use ARP moly lube on the threads and under the head of the bolt when torquing!

Runkopukki 2-pulttiset pultit: DART A1
Runkopukki päissä 2-pulttiset: 11803
Runkopukki keskellä 4-pulttiset: 11803
Runkolaakerin väri: vaalea
Torque Specs w/ high pressure lube: Sportsman – 1–4 7/16” bolts – 65 ft lbs Rear – 1/2” bolts 100 ft lbs.
Runkolaakeri kiristysohje:
w/ high pressure lube

Yksi runkolaakeripukki on nyt irti ja kun löytäis jostakin 7/16" 12-kulmaisen hylsyn niin voisin ottaa 8-pytyn männän irti ja vielä vähän "arvioida" sitä.

Sain mentorilta vinkkiä, että toi alakerta voisi kestää tuhannen heppaa joka on ehkä vähän nirkoisesti lopullisiin suunnitelmiin mutta ensi kesä mentäis tuolla jos mitään outoa ei ilmene (ja jos tällä nyt edes ajetaan ensi kesänä).

Imusarjan porttaus ja porailu lienee seuraavaksi edessä. Eiköhän se suju ja ihan kiva tutustua siihenkin aiheeseen.

chevette 04.03.2018 13:26

Sain mentorilta vinkkiä, että toi alakerta voisi kestää tuhannen heppaa joka on ehkä vähän nirkoisesti lopullisiin suunnitelmiin mutta ensi kesä mentäis tuolla jos mitään outoa ei ilmene (ja jos tällä nyt edes ajetaan ensi


Hmm,kuulin varrmalta taholta että ensi kesä on aurinkoinen ja lämmin joten Corvettea ei kannata purkaa että hyvät ajokelit tiedossa ja auto nippuun että pääsee vielä Alastarolla kokeilee ennen kuin loppuu

ToniH 04.03.2018 17:18

Quote:

Originally Posted by Rimfire
Mitä sanoo raati voisiko ton bensapumpun paikan lukita tohon?

Muista, että sähköiset inline-bensapumput yleensä eivät ime tai imevät todella huonosti. Siksi ne kannattaa/pitää asentaa niin alas, että painovoima varmasti hoitaa bensan pumpulle, josta se voi työntää sen eteenpäin kaasarille/ruiskulle.

Toiseksi näitä kumpaakin ketjun asennusta kattellen tulee mieleen, että joku ~100 micronin suodatin ennen pumppua voisi olla hyvä ajatus. Näin ne isoimmat skeidat jäävät siihen eivätkä mene pumppuun. Sitten johonkin pumpun jälkeen se varsinainen suodatin.

Rimfire 04.03.2018 22:08

Quote:

Originally Posted by ToniH
Muista, että sähköiset inline-bensapumput yleensä eivät ime tai imevät todella huonosti. Siksi ne kannattaa/pitää asentaa niin alas, että painovoima varmasti hoitaa bensan pumpulle, josta se voi työntää sen eteenpäin kaasarille/ruiskulle.

Täytyy ottaa tää vakavasti huomioon. En saa tankkia paikalleen vielä kuukauteen joten saattaa jäädä asia hautumaan siksi aikaa. Pudottanen kuitenkin alaspäin.

Quote:

Originally Posted by ToniH
Toiseksi näitä kumpaakin ketjun asennusta kattellen tulee mieleen, että joku ~100 micronin suodatin ennen pumppua voisi olla hyvä ajatus. Näin ne isoimmat skeidat jäävät siihen eivätkä mene pumppuun. Sitten johonkin pumpun jälkeen se varsinainen suodatin.

Tossa mun systeemissä on iso suodatinpatruuna ennen pumppua. En kyllä heti osaa sanoa, että monen mikronin mutta eiköhän se juuri tuon homman aja. Tai sitten mä oon missannut jotakin (taas). Jaa, onko Jukella mitään suodatinta?

Rimfire 04.03.2018 22:21

Quote:

Originally Posted by chevette
Hmm,kuulin varrmalta taholta että ensi kesä on aurinkoinen ja lämmin joten Corvettea ei kannata purkaa että hyvät ajokelit tiedossa ja auto nippuun että pääsee vielä Alastarolla kokeilee ennen kuin loppuu

Ai, että hellettä pukkaa? No niin mäkin luulen joka kevät...

Joo, se Alastaro olisi tosi hyvä. Josko saisi siitä motivaatiota parille ekstratunnille / viikko.

Juke 04.03.2018 23:04

Quote:

Originally Posted by Rimfire
Täytyy ottaa tää vakavasti huomioon. En saa tankkia paikalleen vielä kuukauteen joten saattaa jäädä asia hautumaan siksi aikaa. Pudottanen kuitenkin alaspäin.

Tossa mun systeemissä on iso suodatinpatruuna ennen pumppua. En kyllä heti osaa sanoa, että monen mikronin mutta eiköhän se juuri tuon homman aja. Tai sitten mä oon missannut jotakin (taas). Jaa, onko Jukella mitään suodatinta?


Mulla on Holleyn suodatin pumpun jälkeen. Mulla konsulttina Drag Race tiimin huoltomies, jonka suosituksilla tein koko bensalinjat ja häntä uskoin tuossa kokoonpanossa.


All times are GMT +2. The time now is 23:43.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.