FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Autotalli (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=28369)

jopex 07.06.2017 21:04

Autotalli
 

Harrastetalli vihdoin valmistumassa,pari kesää hartiapankista käytetty,mutta onpa vaikea päättää laittasko nosto vai perinteiset saranapariovet.Joten kokemuksia puolesta ja vastaan kaipailisin??:confused:

Juke 07.06.2017 21:50

Ensimmäisessä tallissani oli pariovet ja nykyisessä nosto-ovet.
En mistään hinnasta antaisi pois nykyisiä. Nämä ei ole koskaan tiellä, tuuli ei heittele, voi avata vain osittain, kaukosäätimet molemmissa autoissa ja pienkuormaajan avaimenperässä...
Sähkömootorit on ihan ehdoton varuste, säästävät oven rakennetta kun ovi menee hitaasti ja hallitusti ylös ja alas.
Olen omien ovien jälkeen ostanut kaikkiin firman uudiskohteisiin ja uusittaviin oviin moottorit ja kahteen vanhaankin. Jousten säädöissä ja oven huolloissa moottorit maksaa itsensä parissa huoltokäynnissä takaisin.

MPÄ 07.06.2017 22:09

Pari-ovissa on se hyvä puoli, että ei syö sisäkorkeutta, jos esim. Pitää autonostin asentaa. Muuten nosto-ovi kaukosäätimellä, kuten Juke toteaa.
Meillä on käyttikselle nosto-ovi ja harrasteille pari ovet:cool:

Yly 08.06.2017 07:14

Nosto-ovi sähköllä !

1Elvis 08.06.2017 08:58

Ovet
 
Mulla on nosto-ovet ja olen ollut tyytyväinen. Halvimpia nosto-ovia taas ei kannata ottaa.

jopex 08.06.2017 09:02

Oikealle puolelle tulee kaksipilarinostin,nosto-oven moottori ei varmaan siihen mahdu,huonekorkeus 3m.
Ja nosto-ovista kun ei kokemusta,niin pärjääkö tiiveydessä perinteiselle,kun tarkoitus pitää tallissa lämmöt talvellakin?

Turismo 08.06.2017 09:34

Ainakin omassa nosto-ovitallissa (tuplat) ovat lämmöt pysyneet. Lattialämmitys. Alanurkkiin jää ihan pikkuruiset päivänpaisteet, tiedä sitten onko niistä haittaa, johtuvatko asennustoleransseista vai kuuluvatko pakettiin :cool: Toiminut viimeiset 7 vuotta sujuvasti.

PR1 08.06.2017 10:22

Entisessä tallissa oli pariovet. Sai auki kun oli lumet sulaneet, routa laskeutunut
siivottu ja vielä piti lapioida joskus kivimuuria et avautuisi tarpeeksi. (ei mun)


Nykyään on nosto-ovi. Se Starkin uretaani eristeellä ja hyvin piti lämmöt.

Melkoinen rakentaminen oli. Ei tarttee kaukosäädintä jos viittii avata itse. Yhdellä sormella nousee ylös.

Takana tietty käyntiovi.

Nyt varmaan kannattaa eristeet laittaa, huomioon otettavaa oli että sisätila pienenee kun on triplaeristeet.


No mahtuu vielä ulos jenkkiovesta. Muutakin tekniikkaa tuli samalla niin vois muuttaa asumaan..


Edit. niin kiskot tuli kattoon sitten kun se ekana rakennettiin. Korkeus siten. Eihän nuo haittaa kun autokin niin matala. Käyttikset joutaa katoksessa olemaan.

unknown 08.06.2017 11:27

Minulla on ulos aukeavat teräskehyksillä olevat lasiovet, missä profiilissa ei ole huulloksia lasin puolella, jotta lasipinta-ala on mahdollisimman suuri, siinä sitten karkaistut kolmen lasin elementit, iso ovi ja käyntiovet. Autotallin takaseinä on samanlainen, että autotallissa näkee läpi ja tuo luonnonvalon sisään.

PR1 08.06.2017 16:31

Joo ikkunoista tuli mieleen kun vuokrahallissa on nosto-ovessa. Hankalat pariovet vaihdettu. Tosi hieno on.

Pienemmässä tässä on ikkunat seinässä ja aurinko paistaa.

Kolminkertaiset, avattavat uudet kun joku oli tilannut ja jäänytkin yli.

Sit sai halvalla roikkumasta. Ikkunafirmasta ylijäämää jos on vielä seinä kesken.

Uus wc idokin maksoi 25e. Avokonttuurissa mukava katella autoa..


All times are GMT +2. The time now is 20:30.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.