FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   383 ja Procharger D-1SC (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=15153)

jussi70 06.01.2010 20:11

383 ja Procharger D-1SC
 
Ajattelin avata uuden topicin tästä ahtamis rojektista, koska nuo aikaisemmat juttuni on venyneet kovin pitkiksi ja tämähän on aivan uusi juttu...

Alkutietoja:
Perusmoottorihan on SBC 383 Gen1 jossa on takokampiakseli, puristussuhde 9,7:1, ite porttaamat rautakannet(2,02 ja 1,6 venttiilit) ei virtaus mitattu, victor jr imari megasquirtin ruisku, 8 kpl suuttimia TPI maisesti ja EDIS suorasytkä. Moottori oli viime kesänä vapaasti hengittävä ja äärimmäisen ylävireinen compcams 305H nokalla. Laatikko on manuaalitoiminen ja vahvistettu th700 stall speed 2600-2800

Nyt kaivattais valtavaa alavääntöä ja huipputehoakin pitäis olla tieten siihen malliin että pelottaa ajaa:D

Ahtimen sainkin jo ja kiinnitys sarjan saan lainaan malliksi. Mitään muuta osia mulla ei olekaan vielä. Rulla nostajat uuteen nokkaan hommasin jo paikallisesta speedshopista kun oli tammi ale.

Nokkaa olen pähkäillyt kyllästymiseen asti. Oisko porukalla ehdottaa oikein hyvää rulla nokkaa joka tarjoais mahtavan alaväännön (automaatti 2800 stall speed) ja pauhais yläkierroksillakin. Eli semmonen nokka ois haaveissa joka potkis alhaalta asti kuten katuauton kuuluukin. Päästöthän tässä on -84:n mukaan, joten ei kovin vaativat...

Laitoin kuvan nykytilanteesta josta selviää tuo imupuolen hyvä hengitys;)

-Jussi-


Hannu 07.01.2010 13:39

Unohdin lähettää suosituksen....
 
Quote:

Originally Posted by jussi70
Ajattelin avata uuden topicin tästä ahtamis rojektista, koska nuo aikaisemmat juttuni on venyneet kovin pitkiksi ja tämähän on aivan uusi juttu...

Alkutietoja:
Perusmoottorihan on SBC 383 Gen1 jossa on takokampiakseli, puristussuhde 9,7:1, ite porttaamat rautakannet(2,02 ja 1,6 venttiilit) ei virtaus mitattu, victor jr imari megasquirtin ruisku, 8 kpl suuttimia TPI maisesti ja EDIS suorasytkä. Moottori oli viime kesänä vapaasti hengittävä ja äärimmäisen ylävireinen compcams 305H nokalla. Laatikko on manuaalitoiminen ja vahvistettu th700 stall speed 2600-2800

Nyt kaivattais valtavaa alavääntöä ja huipputehoakin pitäis olla tieten siihen malliin että pelottaa ajaa:D

Ahtimen sainkin jo ja kiinnitys sarjan saan lainaan malliksi. Mitään muuta osia mulla ei olekaan vielä. Rulla nostajat uuteen nokkaan hommasin jo paikallisesta speedshopista kun oli tammi ale.

Nokkaa olen pähkäillyt kyllästymiseen asti. Oisko porukalla ehdottaa oikein hyvää rulla nokkaa joka tarjoais mahtavan alaväännön (automaatti 2800 stall speed) ja pauhais yläkierroksillakin. Eli semmonen nokka ois haaveissa joka potkis alhaalta asti kuten katuauton kuuluukin. Päästöthän tässä on -84:n mukaan, joten ei kovin vaativat...

Laitoin kuvan nykytilanteesta josta selviää tuo imupuolen hyvä hengitys;)

-Jussi-



Eli jotain seuraavanlaista:

On the supercharged 383 LT1 package, a modest 214/224 duration hydraulic roller from Comp Cams and Golen CNC small-port LT1 heads are the weapons of choice. This combo provides excellent performance with the forced-induction application as it retains excellent streetability while still enabling 700 hp. The 115 LSA prevents the boost from bleeding off during overlap, and the combination of duration and a staggered 0.531/0.568-inch lift give the motor the added help it needs to cleanse the chamber. The heads use a 185cc intake runner, proprietary five-angle valve job with 60-grit hand-blending, Manley 2.00 and 1.56 stainless steel valves, as well as Manley double valvesprings, retainers, locks, and Viton valve seals.

Koko artikkeli on kylläkin LT1:sestä, mutta antaa suuntaa mihin mennään.

Koko artikkeli:

http://www.gmhightechperformance.com...all/index.html

Jos tarkemmin tutkit tuota artikkelia, on koko paketti lähes samanlainen kuin sulla, lukuunottamatta imusarjaa.

L98:a Prochargeroineet voivat varmaan tarkennella, jos toi pahasti heittää.

Hannu 07.01.2010 14:41

tässä lähes vastaavanlaisesta ...
 
http://blown383lt1.com/camspecs.pdf

Vet 07.01.2010 15:05

Enpä ole ceenelosessa tuollaista imaria aiemmin nähnyt.:o Positiivisesti korni ilmestys. Tuo ei voi mahtua konemuovin alle? Imusarjasta tulee kuitenkin ensimmäisenä mieleen korkealta kiertävä kisakone, joten alavääntö voi olla kiven alla.

Teme_76 07.01.2010 17:34

Juu mahtuminen näyttäis olevan vähän niin ja näin. Ootko mittaillu istuuko se sinne vai tuleeko reikä?

jussi70 07.01.2010 17:40

Kiitos Hannulle nokka vinkistä! Äkkiseltään näytti hyvältä... Noin miedolla nokalla alakierros voimaakin varmaan piisaa ja ylä kierroksilla voimaa näyttää olevan kuin pienessä kylässä...

Ja Vetille, kyllä se mahtuu vakio pellin tai siis muovin alle. Toki imusarjaa on laskettu yläpuolelta ja tuo kulma putki madallettu. Sentti rakoa konemuoviin. Kesähän tuolla on jo ajettu...

Pitänee ettiä numerot tuolle nokalle, josko semmosen sais vanhaankin lohkoon...

-Jussi-

jussi70 10.01.2010 13:15

Sain kiinnityslevyn lainaksi mutta kun se on tarkoitettu ahdin tyypille jossa voitelu hoituu moottorin öljyjärjestelmän kautta niin eihän se tuohon P-1SC/D-1SC ahtimelle käykkään. Olisiko tuo tarkoitettu P600B tai olikhan 6000 tyypin ahtimelle...
Onkos kukaan laittanut L-98 mottiin siis TPI corvetteen tai camaro, firebirdiin P-1SC/D-1SC ahdinta jolla ois kaavat tuohon korvalliseen. Saahan sen toki tehtyäkin, mutta helpommalla pääsis kun ois valmis..

Ja ostetaan 3.9 hihnapyörä...

jussi70 28.02.2010 19:25

Luovaa taukoa lähes pari kuukautta pidetty...
Pitäisi varmaan jatkaa asian parissa jos mielii kesällä kaasuttaa.
Korvallisen olen saanut teetettyä, sitä pitäis alkaa sovittaan...
Nokka-akselin ostoon olen saanut vinkkejä/apuja, kiitokset!
Nyt pitäis vielä päättää minkä ostan. Pitänee koota tietopaketi yhteen, valita ja lopulta tilata se jonka saa summitilta heti toimitukseen...
Oiskohan motonetissa dampperin ulosvetäjää, tai aihiota mistä saa muutettua...
-Jussi-

Pappatunturi 28.02.2010 19:32

Miksei sitä nokkaa voi kysyä suoraan sieltä missä ihan varmasti tietävät nokka-akseleista kaiken?

http://www.compcams.com/v002/Company...n/CamHelp.aspx

tai

http://www.compcams.com/camquest/


Tuolta itse olen saanut vastaukset ja nokkasuositukset. Mitä paremmin sulla on antaa tiedot ,sen tarkemmin saat nokkasuositukset.

jussi70 28.02.2010 21:14

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Miksei sitä nokkaa voi kysyä suoraan sieltä missä ihan varmasti tietävät nokka-akseleista kaiken?

Tuolta itse olen saanut vastaukset ja nokkasuositukset. Mitä paremmin sulla on antaa tiedot ,sen tarkemmin saat nokkasuositukset.


Kiitos Pappatunturi!
Lähetinkin jo toivomukseni. Ootellaas mitä tulee...

Tuo nokan kysely ohjelma mulla onkin. En oikein saa siitä mitään tolkkua. Ekana hain vapariin nokkaa, sitte ahdettuun. Näyttäis tyrkkäävän samoja keppejä ja tottahan se voi kyllä ollakin...
Ja katuautohan mulla jossa vääntöä pitäis olla alhaalla ja voimaa myös yläällä..

Tämä on nyt tätä virtuaalitunaamista, kun talliin ei viitti mennä niin pitää valkata/tilata osia. Etiäpäinhän se sekin, kai...


All times are GMT +2. The time now is 16:27.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.