FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   1997 auton keskuslukituksen kauko-ohjaimen ohjelmointi? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=23883)

kovarauta 15.04.2014 22:55

1997 auton keskuslukituksen kauko-ohjaimen ohjelmointi?
 
Moi, uutena eka postaus tällä palstalla.

On seuraavanlainen onkelma:

Kyseessä auto missä (ainakaan minulla) ei ole ollut kauko-ohjainta.
Ostin nyt GM OEM kauko-ohjaimen. Kun olen yrittänyt ”ohjelmoida” sitä toimimaan auton kanssa ongelmana on se ettei saamani ohjeen mukaan toimiessani auton Options valikosta löydy FOB TRAINING kohtaa? Siellä on vain TIRE TRAINING? Voiko olla ettei tuota ominaisuutta ollenkaan löydy autosta? Vai pitääköhän aktivoida jotain muuta?

Finnshark 15.04.2014 23:33

Tervetuloa mukaan!

Kokeilepas tällaista:
1. Käännä avain virtalukossa asentoon ON, mutta älä käynnistä autoa.
2. Sammuta radio
3. Paina RESET nappia
4. Painele OPTIONS nappia kunnes DIC:n näyttö on tyhjä
5. Pidä RESET nappi pohjassa noin 3 sekuntia
6. Paina OPTIONS nappia kunnes siinä lukee FOB TRAINING
7. Paina RESET nappia aloittaaksesi kaukosäätimen ohjelmoinnin
8. Paina yhtä aikaisesti LOCK ja UNLOCK nappeja kaukosäätimessä ja pidä niitä painettuna noin 13s. Nyt pitäisi ilmestyä teksti DIC:iin että 1st FOB programmed. Jos sinulla on toinenkin FOB niin nyt voit ohjelmoida sen samalla tavalla painamalla nappeja avaimenperässä yhtäaikaisesti.
9. Käännä virta-avaimesta virrat pois päältä.
10. Testaa että kauko-ohjain toimii!
11. Ajele hymyssä suin kohi auringonlaskua!

Jos avaimenperä on autossa ollut ennenkin, mutta jostain syystä (esim patteri loppunut) on yhteys autoon katkennut saa sen takaisin kun laittaa autoon virrat päälle ja pitää kauko-ohjaimen lukkoon ja auki nappeja yhtä aikaa pohjassa kunnes töötti töräyttää äänimerkin. Jos on uusi kauko-ohjain tähän autoon niin sitten tuo pidempi kaava.

Finnshark 15.04.2014 23:41

Nuo ohjeet oli 2001 malliseen, mutta lienee sama tyyli kaikkiin femmoihin?

Jarmo79 15.04.2014 23:44

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Nuo ohjeet oli 2001 malliseen, mutta lienee sama tyyli kaikkiin femmoihin?

Kyllä toi kuullostaa tutulle 98-malliseenkin. En tarkistanut, mut eiköhän se noin mennyt.

Juke 15.04.2014 23:49

Siitä on aikaa kun omaan -97; aan ohjelmoin säätimen, mutta jotenkin tuohon tapaan se oli.
Tuota lyhyempää kaavaa onkin sitten saanut toistaa useamminkin...:rolleyes:

kovarauta 15.04.2014 23:49

juu, samanlaisen ohjeen mukaan olen yrittänyt, mutta kohdassa 6. tulee näkyviin vain TIRE TRAINING => FOB TRAINING:iä ei valikkoon tule/löydy?

suojasto 17.04.2014 09:06

Quote:

Originally Posted by kovarauta
juu, samanlaisen ohjeen mukaan olen yrittänyt, mutta kohdassa 6. tulee näkyviin vain TIRE TRAINING => FOB TRAINING:iä ei valikkoon tule/löydy?



Voiko olla niin että Kaukosäätö - option saisi disabloitua sillä GM Tech2 työkalulla, jos sitä ei kerran tule tuolla em. ohjeella esiin ?

Sillä työkalullahan opetetaan autolle käytössä olevat optiot ja jos sitten jossain kohtaa, joku on halunnut kaukosäädön mäkeen niin tuo sen voisi selittää. Itselläni oli aiemmin Middle-East optio mukana, joka aiheutti sen, että ruudussa luki aina Overspeed, kun ajoi 120+ --- no tämä kiusallinen piirre poistettiin juuri sillä GM Tech2 työkalulla.

J.J 17.04.2014 19:02

Quote:

Originally Posted by kovarauta
Moi, uutena eka postaus tällä palstalla.

On seuraavanlainen onkelma:

Kyseessä auto missä (ainakaan minulla) ei ole ollut kauko-ohjainta.
Ostin nyt GM OEM kauko-ohjaimen. Kun olen yrittänyt ”ohjelmoida” sitä toimimaan auton kanssa ongelmana on se ettei saamani ohjeen mukaan toimiessani auton Options valikosta löydy FOB TRAINING kohtaa? Siellä on vain TIRE TRAINING? Voiko olla ettei tuota ominaisuutta ollenkaan löydy autosta? Vai pitääköhän aktivoida jotain muuta?


Taitaa olla Euromalli kyseessä, jos on niin kauko-ohjain ei kuulunut varustukseen -97 mallissa, eli vaatii vastaanotinmodulin vaihdon uudempaan malliin jos haluaa kauko-ohjaimen toimintaan.

Jarke 18.04.2014 18:21

Viime kesänä ebaysta tilaamani kakkos-kake on alkanut hukkaamaan yhteyttään tänä "kesänä". Jo 2 kertaa pitänyt naittaa se auton kans uudelleen.

Camo 18.04.2014 18:32

Quote:

Originally Posted by Jarke
Viime kesänä ebaysta tilaamani kakkos-kake on alkanut hukkaamaan yhteyttään tänä "kesänä". Jo 2 kertaa pitänyt naittaa se auton kans uudelleen.


Itsellä tekee tuota jos auto on useamman päivän käyttämättömänä. Jos taas joka päivä ajelee, niin kake pelaa kuten pitääkin...


All times are GMT +2. The time now is 17:24.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.