FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   perän öljypropun avain (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=6921)

WBBC 11.06.2007 20:17

perän öljypropun avain
 
Millä niinkuin oikeesti toi kuuluu avata silloin kun perä on kiinni autossa?

Ei tunnu tuumaiset 6 kulmaiset hylsyt sopivan.

Jakarilla ei mahdu vääntämään.

Mopo 11.06.2007 21:10

Quote:

Originally Posted by WBBC
Millä niinkuin oikeesti toi kuuluu avata silloin kun perä on kiinni autossa?

Ei tunnu tuumaiset 6 kulmaiset hylsyt sopivan.

Jakarilla ei mahdu vääntämään.


Jos tarkoitat sitä sivussa olevaa proppua, niin se on neliön-mallisella päällä. Minä avasin sen jakarilla, kun en muuta keksinyt.

WBBC 11.06.2007 21:19

No just se öljyntäyttö/tyhjennys tulppa

Niin mäkin olisin avannut näppärästi, mutta proppu on just sellaisessa asennossa ettei mahdu jakari tai kiintoavain kääntymään mistään lähtöasennosta. Ja sen verran tiukassa ettei tumppijakarilla jaksa vääntää.

Täytyy kokeilla huomenna uudestaan apinan raivolla....

ZL1 11.06.2007 21:20

Quote:

Originally Posted by WBBC
No just se öljyntäyttö/tyhjennys tulppa

Niin mäkin olisin avannut näppärästi, mutta proppu on just sellaisessa asennossa ettei mahdu jakari tai kiintoavain kääntymään mistään lähtöasennosta. Ja sen verran tiukassa ettei tumppijakarilla jaksa vääntää.

Täytyy kokeilla huomenna uudestaan apinan raivolla....

Suihkase yöksi CRCtä

WBBC 12.06.2007 07:11

Pitää varmaan ottaa varapyöräkotelo ja sen yläosa irti.

Sen jälkeen pääsee vääntämään kiintoavaimella.
Ellei kotimatkalla työkaluliikkeestä löydy neliskanttista 16 millistä hylsyä.

progress 12.06.2007 07:38

Quote:

Originally Posted by WBBC
Pitää varmaan ottaa varapyöräkotelo ja sen yläosa irti.


Mä jätin sen kotelon paikalleen vain yhdestä pisteestä, joutui pakoputken kiinnityksiäkin irroittamaan että sai sen yhden pultin irti (eli pois tieltä). Ja tosiaan jakarilla / tms auki se proppu.

coupe74 12.06.2007 09:13

offtopikkina pärnäsen niksinurkka. Tälläset pihdit ja 30cm jatkoputki ylempään kahvaan. Lähtee kovassakin olevat roput;)



Noista bilteman versioista ei kokemuksia mut ainakin mactoolssin vastaavat aivan päällikköpihdit. Uskomaton purasu huonoonkin kantaan:cool:

Macho 12.06.2007 12:28

Joskus kun oon tarvinu erikoisia avaimia niin oon vaan hitsannu ja rälläköiny sellaisen, on nopeampaa kuin lähteä alan liikkeisiin.

WBBC 12.06.2007 14:31

Joo, saisihan tuonkin auki 17x17 millin sisähalkaisijalla olevalla neliönmallisella tarpeeksi pitkällä teräsputkella, vähän niinkuin tulppa-avaimen tapaan...

hakkis 12.06.2007 16:31

Kyllä asia on niin että jos perässä alkaa olla sellaista vikaa,että oikein proppua kaipaa,niin silloin on syytä mennä lääkäriin.Onneksi meillä on toi Macho valmiina operaatioon,niin sen neuvojen mukaan vaan rohkeasti. Kerran se vain nipistää.:D


All times are GMT +2. The time now is 11:03.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.