FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   ***Kuvien lisääminen tekstiin ja Galleriaan*** (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=2904)

groovyjay 23.02.2006 23:26

***Kuvien lisääminen tekstiin ja Galleriaan***
 
Tässä ohjeita miten saada kuvia mukaan tekstiin:

OHJEITA:

1.Kun liität tekstiin kuvia netistä
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=2518

2.Kun liität kuvia tekstiin omista kuvakansioista omalta koneeltasi:

1. Paina vastaa/lainaa (Post Reply/Quote)
2. Kun sulle avautuu toi vastausikkuna, liikuta sivua sen verran alaspäin, että sulle tulee kohta Additional Options
3. Siitä osiosta Lisää liitetiedostoja alta klikkaa Hallitse liitetiedostoja (Manage attachments)
4. Nyt pitäisi aueta uusi ikkuna, jolla hallitaan liitetiedostoja.
5. Tässä uudessa ikkunassa Lataa tiedosto omalta tietokoneelta kohdan jälkeen on Selaa... - Nappula. Klikkaa sitä.
6. Klikattuasi tätä nappulaa pääset uudessa ikkunassa käsiksi omalla koneella sijaitseviin kuviin ja tiedostoihin, valitse haluamasi tiedosto ja paina Avaa (Muistakaa toi 256kt koko)
7. Nyt kuva/tiedosto on valittu ja oman koneen tiedostoja näyttänyt ikkuna sulkeutui.
8. Nyt olet taas siinä Liitetiedostojen hallinta ikkunassa, siitä löytyy sen Selaa... nappulan vierestä Upload nappula. Tätä nappulaa klikattuasi, ohjelma automaattisesti lataa kuvan koneeltasi. Paina siis Upload
9. Tämä voi kestää yhteysnopeudesta ja tiedoston koosta riippuen hetken tai kaksi. Kun ohjelma on ladannut kuvan, se tulee näkyviin Hallitse liitetiedostoja ikkunaan kohdan Liitetiedostot alle, kuva itsessään ei näy vain kuvan nimi ja pieni ikoni.
10. Nyt olet liittänyt yhden kuvan jonka sulkemalla tuon Hallitse liitetiedostoja -ikkunan ja lähettämällä vastauksen tai uuden aiheen tulet huomaamaan vastauksesi alalaidassa.

3.Kuvien lisäys käyttäjien kärryt-osioon
Tuohan on helppoa kuin heinänteko, ainakin melkein... Eli mene galleriaan, klikkaa auki Käyttäjien kärryt. Sen jälkeen yläreunasta painetaan nappia: Upload. tämä avaa sivun, jonka avulla voi siirtää kuvia omalta tietokoneelta oman nimimerkin alle. Eli kuvia voi ladata 15 max kerrallaan, jokainen kuva haetaan erikseen omalle rivilleen browse painikkeella, vielä jos lisää alempana oleviin kenttiin User Name kohtaan oman käyttäjätunnuksen ja halutessaan copyright kenttään voi laittaa oman nimensä / nikkinsä tai muuten kuvan omistajan nimen (jos kuva ei ole itse ottama pitää lain mukaan kysyä lupa kuvan ottajalta kuvan julkaisuun). Sen jälkeen painetaan alalaidan Submit nappulaa niin kuvat latautuvat automaattisesti oman nimimerkkisi mukaiseen hakemistoon! Jos kuvia lataa enemmän kuin yhden kerralla, aukeaa viel välilehti johon voi laittaa lisäkommentteja kuvista, jos niitä ei halua niin OK tai Submit napilla kuvat menevät julkaisuun!

Siinä kokoelma vanhoista ohjeista! Siinä on kaikki tarpeellinen mitä kuvien liittämiseen tarttee..

EDIT: Kiitos ikiliikkuja jäsenemme mikko.:n on tullut uusi, Hemmetin simppeli tapa ladata kuvia suoraan omalta koneelta ja liittää niitä foorumille... Mikko.:n tekemä paketti toimii seuraavasti:

Klikkaa itsesi osoitteeseen: http://kuvapilvi.fi/finnshark/

Valitse kuva omalta koneeltasi, lataa se painamalla Tallenna - nappulaa.

Huomio, että ohjelma muuttaa kuvan kokoa automaattisesti foorumille sopivaksi (750px)!!!!

Kun kuva on latautunut, saat kätevästi valmiin koodin pätkän, jonka kokonaisuudessaan kopioimalla ja liittämällä omaan postaukseen foorumilla saat näkyville kuvan, näin:





Kiitos mikko. tästä suuresta joululahjasta meille kaikille kuvien lataajille!

Hauskaa kuvanliittämistä toivoo corvette63 paparazzi production! ;)

Masa 13.04.2006 09:03

Kuvien katoaminen ???
 
Ylläpito hohoi , miksi vahnoista topikeista on kuvat kadonneet tai ne ei näy...??? Saako niitä millään näkyviin? Täälläkin paljon uusia finnsharkkilaisia jotka ehkä haluais niitä katella. Vai onko ne vaan kadonnut mun koneelta ???

energy 13.04.2006 09:09

Quote:

Originally Posted by Vette64
Ylläpito hohoi , miksi vahnoista topikeista on kuvat kadonneet tai ne ei näy...??? Saako niitä millään näkyviin? Täälläkin paljon uusia finnsharkkilaisia jotka ehkä haluais niitä katella. Vai onko ne vaan kadonnut mun koneelta ???

Yleisin ongelma varmaan se että kuva on linkattu jostain muualta kun finnsharkin sivulta jolloin se katoaa jos se poistetaan sieltä muualta. Ja tänäpäivänä on ruvennu olee sitä ilmiötä että kun jokin kuvan laittaa nettiin ja tieto siitä kirii kulovalkean lailla ja sivuston omistajalle voi koitua tästä suuret laskut kun sivuston liikennöinti kasvaa moninkertaisesti ja poistaa tai muuttaa kuvan nimeä ettei sitä voisi linkata muualta.

Corvette63 13.04.2006 09:21

No perkules, energy1610 ehti ensin:D

energy 13.04.2006 09:39

Quote:

Originally Posted by corvette63
No perkules, energy1610 ehti ensin:D

\\:D/

Masa 13.04.2006 09:54

Esimerkiksi C2 osiossa "Löytöjä Vette64:n kätköistä" on kadonnut GJ:n sinne skannaamat kuvat ???

Corvette63 13.04.2006 09:58

Quote:

Originally Posted by Vette64
Esimerkiksi C2 osiossa "Löytöjä Vette64:n kätköistä" on kadonnut GJ:n sinne skannaamat kuvat ???


No siihen GJ vastaa varmaan itse..tai jospa kuvat on liitetty www.C3-R.com :n kautta ja sieltä kuvat on poistunut??

groovyjay 14.04.2006 00:10

Quote:

Originally Posted by Vette64
Esimerkiksi C2 osiossa "Löytöjä Vette64:n kätköistä" on kadonnut GJ:n sinne skannaamat kuvat ???


Joo, ollaan jossain kohtaa vaihdettu kuvia paikasta toiseen ja linkki on mennyt särki, lupaan katsoa noi kuvat läpi ja fiksata mitä fiksattavissa on, jossain vaiheessa! :D

hakkis 23.12.2006 17:45

kokeilu
 
Kuvat ei toimi.Tämä on vain kokeilu.Älä hermostu.

Corvette63 23.12.2006 18:09

Kyllä sun thumbnailit tulee näkyviin.. Jos suoraan netistä linkität hymiöitä tänne, niin se käy esimerkiksi tällä samalla kuvienliittämis periaatteella:

[IMG]Hymiön URL[/IMG]

FinnSharkin hymiö gallerian saat tästä klikkaamalla.. ;)

Onko itse kuvien liitännässä joku ongelma?

MikkoM 24.12.2006 17:29

Eiks tuolla hiekkalaatikon puolella oo testitopic ;)

MrT 24.12.2006 17:51

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Eiks tuolla hiekkalaatikon puolella oo testitopic ;)

On, mutta corvette63 tahtoo kasvattaa ruikkua postaus määräänsä, löyndäänkö vaikka vetoa että tähänkin se vastaa jotain :)

Mulla tosiaan ongelma tossa kuvien liittämisen kanssa on siinä kun mulla ei vielkään ole sitä irfanwievtä :mad:

Corvette63 24.12.2006 18:37

Quote:

Originally Posted by MrT
On, mutta corvette63 tahtoo kasvattaa ruikkua postaus määräänsä, löyndäänkö vaikka vetoa että tähänkin se vastaa jotain :)

Mulla tosiaan ongelma tossa kuvien liittämisen kanssa on siinä kun mulla ei vielkään ole sitä irfanwievtä :mad:


Aijai, äläs nyt.. Asiaahan mä aina kirjoittelen, ja pitäähän sitä FinnSharkki kaveria auttaa hymiöiden taikka kuvien kanssa ihan miten vaan! Sitä paitsi ei mulla ole edes paria viestiä enemäpää tässä koko ketjussa, ja ei mitenkään offtopiccia.. Kyllähän me sunkin kanssa ollaan MrT käyty näitä läpi ;)

hakkis 24.12.2006 19:17

Opetellaan....
 
:thumleft:
Quote:

Originally Posted by corvette63
Kyllä sun thumbnailit tulee näkyviin.. Jos suoraan netistä linkität hymiöitä tänne, niin se käy esimerkiksi tällä samalla kuvienliittämis periaatteella:

[IMG]Hymiön URL[/IMG]

FinnSharkin hymiö gallerian saat tästä klikkaamalla.. ;)

Onko itse kuvien liitännässä joku ongelma?


Kyllä oli,mutta kun sain sulta ohjeet,niin nyt jo näkyy vähän valoa putken päässä.:bigsmurf::thumleft:

Corvette63 24.12.2006 19:18

Quote:

Originally Posted by hakusellaan
:thumleft:

Kyllä oli,mutta kun sain sulta ohjeet,niin nyt jo näkyy vähän valoa putken päässä.:bigsmurf::thumleft:


Hieno homma! :thumleft:

hakkis 24.12.2006 19:28

Oppikoulu 2.luokka
 
Quote:

Originally Posted by corvette63
Kyllä sun thumbnailit tulee näkyviin.. Jos suoraan netistä linkität hymiöitä tänne, niin se käy esimerkiksi tällä samalla kuvienliittämis periaatteella:

[IMG]Hymiön URL[/IMG]

FinnSharkin hymiö gallerian saat tästä klikkaamalla.. ;)

Onko itse kuvien liitännässä joku ongelma?


Siis siirryn luokalle 2. ja koitan LISÄÄ:confused: :p :p :smurfin: :smurfin:

Corvette63 24.12.2006 19:45

Quote:

Originally Posted by hakusellaan
Siis siirryn luokalle 2. ja koitan LISÄÄ:confused: :p :p :smurfin: :smurfin:



Toimii nekin näköjään :thumleft:

hakkis 24.12.2006 19:49

Kauhiast pal kiitoksii.Kyl mää täl nyt pärjäänkin seuraavaan ankiaan aamun asti.

CC-5 24.12.2007 22:17

koe
 
1 Attachment(s)
onnistuko kuvan laitto

Yorcci 24.12.2007 22:28

Quote:

Originally Posted by CC-5
onnistuko kuvan laitto


Jep!

P.S. Sitten, kun olet liittämässä sitä 'attachementtia', niin siinä pikkuikkunassa klikkaat sitä liitettyä 'attachementti'-linkkiä kakkosnapilla ja valitset 'copy link location'. Palaat reply viesti-ikkunaan ja klikkaat vasemmalla hiiren näppylällä tuota "Inser image" -näppylää ja siihen avautuvan ikkunan tekstikenttään tyrkkäät sen aiemmin kopiomasi osoitteen joko

1) näppäimistöltä Ctrl-V

tai

2) klikkaat hiiren kakkosnapilla ja valitset 'Paste'

jolloin kuva näkyy viestissä isona ilman liitteen klikkaamista.

hakkis 24.12.2007 22:45

Jorkki selittää mulle ihan hepreaa.Kyllä mä ainakin kuvat,linkitl,lainaukset, tekstit jne.viskaan tonne sivuille jollain ihan eri menetelmällä/ohjelmalla.
Höh?:-k

Yorcci 24.12.2007 23:02

Quote:

Originally Posted by hakkis
Jorkki selittää mulle ihan hepreaa.Kyllä mä ainakin kuvat,linkitl,lainaukset, tekstit jne.viskaan tonne sivuille jollain ihan eri menetelmällä/ohjelmalla.
Höh?:-k


Mä selitinkin CC-5:lle :tongue: Tai sit sä et vaan puhu nörttiä.

hakkis 24.12.2007 23:09

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Mä selitinkin CC-5:lle :tongue: Tai sit sä et vaan puhu nörttiä.

Muusta en tiedä,mutta nörttiä en osaa puhua.Hyvä kun suomenkielellä jotenkin pärjäilee.:geek:

en-invest 26.12.2007 04:45

1 Attachment(s)
Testailen vaan kun on kuvat hiukkasen isoja

poppamies 26.12.2007 13:40

Quote:

Originally Posted by en-invest
Testailen vaan kun on kuvat hiukkasen isoja

Kiva aputaso osille sulla 8)

en-invest 26.12.2007 13:50

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by poppamies
Kiva aputaso osille sulla 8)

Mulla on onneks vähän paremmassa järjestyksessä, tämä on niitä maakuntalöytöjä, Crossfire, hyvä Trans Am + 6 muuta Jenkkiä samassa tallissa, vuokrat perässä.:cool:

MrT 26.12.2007 14:00

Quote:

Originally Posted by en-invest
Mulla on onneks vähän paremmassa järjestyksessä, tämä on niitä maakuntalöytöjä, Crossfire, hyvä Trans Am + 6 muuta Jenkkiä samassa tallissa, vuokrat perässä.:cool:

:shock: :cool:

groovyjay 27.12.2007 22:04

Käykääs kaikki lukaisemassa tämän topicin eka postaus, mikko. on tarjonnut meille niin helpon ja halvan ratkaisun kuvan latailuihin, että ei voitu enää kieltäytyä ;)

Kiitos mikko.!!!!

http://finnshark.com/forum/showpost....20&postcount=1

Yorcci 27.12.2007 22:49

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Käykääs kaikki lukaisemassa tämän topicin eka postaus, mikko. on tarjonnut meille niin helpon ja halvan ratkaisun kuvan latailuihin, että ei voitu enää kieltäytyä ;)

Kiitos mikko.!!!!

http://finnshark.com/forum/showpost....20&postcount=1


Siis tämä on taas jotain sitä käsittämätöntä tässä porukassa! Uskomatonta meininkiä! Hyvä mikkopiste! :cheers:

Tuonne siis lataillaan kuvat, eikä Finnsharkin galleriaan? Vai vaihtoehtoinen ratkaisu?

groovyjay 27.12.2007 23:58

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Siis tämä on taas jotain sitä käsittämätöntä tässä porukassa! Uskomatonta meininkiä! Hyvä mikkopiste! :cheers:

Tuonne siis lataillaan kuvat, eikä Finnsharkin galleriaan? Vai vaihtoehtoinen ratkaisu?


Vaihtoehtoinen :D

mikko. 28.12.2007 13:44

Vaihtoehtoinen tosiaan ja ilmoittakaapa mikäli ongelmia ilmenee niin korjaillaan! Kiitos ja olkaapa hyvät :)

en-invest 29.12.2007 04:15


Katotaan tuliko tästä mitään.

Mickey 06.01.2008 18:13

Quote:

Originally Posted by poppamies
Kiva aputaso osille sulla 8)


Mä olenkin temponut tota vetteä, siinä on M-22....jatkona siihen taitaa tulla 6-71....olis siinä meikäläisenkin eri kaasareitakin kaikenlaisia...mikään ei tahtoinut riittää...ei edes 1050 Dominaattori.

mikko. 28.02.2008 18:59

Höh. Nyt nolottaa. Olin jättänyt todella tyhmän ohjelmointivirheen tuonne koodiin ja lähes kaikkikaan kuvat ei näkyneet vaikka tallentuivatkin serverille :( Antakaa anteeksi ja kokeilkaapahan tätä, että toimiiko nyt vähän paremmin?

http://kuvapilvi.fi/finnshark/

Corvette63 28.02.2008 19:12

Quote:

Originally Posted by mikko.
Höh. Nyt nolottaa. Olin jättänyt todella tyhmän ohjelmointivirheen tuonne koodiin ja lähes kaikkikaan kuvat ei näkyneet vaikka tallentuivatkin serverille :( Antakaa anteeksi ja kokeilkaapahan tätä, että toimiiko nyt vähän paremmin?

http://kuvapilvi.fi/finnshark/


Kyllähän mä olen tainnut joskus mainita tuosta?

Sai kuvan aina ladata 2 kertaa peräkkäin, niin sitten vasta alkoi näkymään.

mikko. 28.02.2008 19:15

Quote:

Originally Posted by Corvette63
Kyllähän mä olen tainnut joskus mainita tuosta?

Sai kuvan aina ladata 2 kertaa peräkkäin, niin sitten vasta alkoi näkymään.


Noniin. Lyö vaan lyötyä :mad: Hehee. No nyt pitäisi kuitenkin toimia eri tavalla. Tossa oli ongelmana, että kuva ei näkynyt jos tuo ohjelman antama lyhytosoite esim 0t.jpg sisälsi numeroita niin homma kosahti siihen. Olikin melkonen haravointi etsiä vika :rolleyes:

Corvette63 28.02.2008 19:19

Quote:

Originally Posted by mikko.
Noniin. Lyö vaan lyötyä :mad: Hehee. No nyt pitäisi kuitenkin toimia eri tavalla. Tossa oli ongelmana, että kuva ei näkynyt jos tuo ohjelman antama lyhytosoite esim 0t.jpg sisälsi numeroita niin homma kosahti siihen. Olikin melkonen haravointi etsiä vika :rolleyes:




Toimii!

mikko. 28.02.2008 19:27

Quote:

Originally Posted by Corvette63


Toimii!



:cheers: party party!

mikko. 10.03.2008 19:09

Kuvien maksimikoko nostettu noin 2 megasta noin 7.5 megaan asti :salut:

Kaupassa kun myydään niitä megapikseleitä nykyisin kameroiden sijasta.

Corvette63 10.03.2008 19:14

:salut:

Yorcci 02.05.2008 00:49

Mitenkäs tuolta kuvaton.com:sta saa haettua myöhemmin jotain tiettyjä kuvia? Lataamisen yhteydessä tulee linkki kuviin, mutta kun ei välttämättä sillä hetkellä ole tarvetta linkittää kaikkia kuvia...

Corvette63 02.05.2008 01:18

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Mitenkäs tuolta kuvaton.com:sta saa haettua myöhemmin jotain tiettyjä kuvia? Lataamisen yhteydessä tulee linkki kuviin, mutta kun ei välttämättä sillä hetkellä ole tarvetta linkittää kaikkia kuvia...


Ei taida olla mahdollista selata galleria muodossa kuvia jälkeenpäin. Se on vaan imageshack tyyliin puhdasta kuvahostausta ;)

Yorcci 02.05.2008 07:04

Quote:

Originally Posted by Corvette63
Ei taida olla mahdollista selata galleria muodossa kuvia jälkeenpäin. Se on vaan imageshack tyyliin puhdasta kuvahostausta ;)


No voe perhana. Eipä tullut otettua kuvien linkkejä ylös... nelisenkymmentä kuvaa, mutta kun oli niinpaljon muita kuin Corvetteja, niin en viittiny pistää tänne galleriaan. Pitää ne sitten varmaan tännekin laittaa, että pääsee katsomaan myöhemminkin :rolleyes:

mikko. 02.05.2008 08:37

Jos kellään ei ole mitään sitä vastaan, että näytetään kaikista lisätyistä kuvista pikkukuvat niin voisinhan ne sinne tuuppasta selattavaksi...

Corvette63 02.05.2008 09:07

Quote:

Originally Posted by mikko.
Jos kellään ei ole mitään sitä vastaan, että näytetään kaikista lisätyistä kuvista pikkukuvat niin voisinhan ne sinne tuuppasta selattavaksi...


Siis jo ladatuista myös?

mikko. 02.05.2008 09:07

Quote:

Originally Posted by Corvette63
Siis jo ladatuista myös?



Juurikin näin.

mikko. 02.05.2008 09:08

Vai ootko jotain hävyttömyyksia tallentanu sinne? :cool:

Corvette63 02.05.2008 09:09

Quote:

Originally Posted by mikko.
Vai ootko jotain hävyttömyyksia tallentanu sinne? :cool:


:oops: :viking:

Eeen ennnn ole :)

Tapio.L. 02.05.2008 09:15

Tästähän tulee kohta joku paljastus ketju kun arvaillaan että mitä kukin on uppinu :rolleyes:

mikko. 02.05.2008 09:18

Quote:

Originally Posted by Tapio.L.
Tästähän tulee kohta joku paljastus ketju kun arvaillaan että mitä kukin on uppinu :rolleyes:



IP-osoitteet on tallessa, että mie voin olla sit virallinen valvoja kun rupeette arvuuttelemaan ;)


All times are GMT +2. The time now is 11:00.

Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.