![]() |
Pari viime hetken kysymystä ennen auton ostoa.
Pari mieltä askarruttavaa kysymystä vielä...Mitähän maksaa esim. iskarit tohon F45 alustaan?? Toinen olis -99 automaatti ja toinen -97 manuaali. -99ssä automaatti, hud näyttö,toif45 alusta, muutenkin miellyttää silmää väri ym. Onko tuo alusta nyt tosiaan ihan paska, niinkuin täällä moni väittää.
Vähän kiehtois toi -97 muutaman tonnin hintaeron takia ja varmaan pari tonnia veroissakin eroa olis,orggis kunnossa kaikin puolin...Noh kumpi parempi selviää kun ajaa, mut eikhän jompikumpi matkaan mukaan lähde, ellei nyt ole kauhea kulttuurishokki bmw:n jälkeen niinkuin moni on väittänyt kun sinne muovikabiiniin hyppää:silent: |
Tuskimpa vaan mikään kulttuurishokki on ja ei se F45 alusta mikään niin paska ole..
|
Ei kai se säädettävä alusta mikään huono ole, onpahan vaan ilmeisesti aikalailla hintavampi korjata.
Manuaali vs. automaatti on taas niitä makuasioita. Itse olen ajanut (tosin C4:lla) automaatilla vajaat 30 000 km parin kesän aikana ja nyt manuaalilla reilut 20 000 km. Matka-ajossa ei ole juuri eroa. Kaupungissa tulee vähän väliä automaattia ikävä, mutta täytyy myöntää, että taas Ahvenistolla manuaali tuntui todella hyvältä. Itse olen edelleen enemmän automaatin kannalla, mutta kyllä tuon manuaalinkin kanssa pystyy elämään. Jos on aikomuksena viritellä autoa lähitulevaisuudessa, niin manuaali on tehtaan kuosissa ilmeisesti aikalailla kestävämpi, jos konepeiton alla on voimaa reilummin kuin vakiossa. Toki automaattiakin saa vahvistettua jälkikäteen. |
No jaah, kaikki on niin suhteellista. Ei ne alustat noissa mersuissakaan oo mitään niin hyviä että pitäs onnesta ilmaan pomppia. (Tulee ajeltua uusilla e-sarjalaisilla n. 75000 km vuodessa.)
Käy ajamassa niin tiedät ite. Ja kannattaa ottaa huomioon miten paljon jenkkipenkit nitkuu ja notkuu montuissa. Siinä kohdin mersut ja bemut eivät jousta samalla tavalla. C5 -> on kohtuullisen sivistynyt ajossa. Mukulalla kyllä meinaa räjähtää koko wessa, mut sehän vaan luo tunnelmaa. |
Quote:
No siihen f45 alustaan voi vakioiskaritkin vaihtaa jos alkaa siltä tuntua (eikös Juhakin tehny niin?). Eli no big deal. Ite pitäisin manuaalia plussana, mutta se on makuasia. Jos aikoo isommasti tuunata, niin -99 kompuutteri on parempi (mm. tehokkaampi prossa). Vakiona tuskin suurta väliä. |
Quote:
Joo, saahan noi F45 iskarit tosiaan vaihdettua mihin vaan, mut siinä pitää muistaa laittaa vastukset sinne piuhan päähän, ettei tule vikakoodeja ym. |
Quote:
Tai laittaa niitä koskevat vikakoodit pois päältä ? ;) |
Quote:
-99 mallissa ei tota F45 systeemiä saa konffattua pois PCM:stä :-( |
Quote:
crap! :cry: |
| All times are GMT +3. The time now is 08:55. |