![]() |
Rekisterikilven koko
Minkäskokoinen kilpi mahtuu taakse, pitääkö olla vain viisimerkkinen kilpi ja ilman eu logoa?
|
Juu, se lyhyt ei Eu kilpi taitaa olla ainoa mikä mahtuu taittelematta ja leikkaamatta niin että pakkivalot eivät peity.
Tosin jos haluaa eu kilven se pystymalli on 200 mm korkea ja aukko 180mm -> taittamalla 10 mm ylä- ja alapäästä 90 aseteen kulmaan niin se mahtuu. Leveys kilvellä muistaakseni 255 mm. Itse tilasin juuri tuon viimeviikolla taakse ja eteen viisimerkkinen eu kilpi mallia "normaali" jonka kiinnitän eteen auton alle sinne mustaan ilmanohjaimeen. Eu kilven halusin ehdottomasti ettei tarvitse mitään FIN tarroja liimailla auton persiisiin kun tulee kummiskin ajeltua toisissa maissakin. |
Ei kai ne FIN tarrat pakollisia ole nykyyän vaikka ulkomailla ajelisikin? :shock:
|
Noista FIN tarroista sitä et mielummin liimaan tarran ikkunaan reissun ajaksi koska nuo EU-kilvet on aika turha keksintö koska kun ite tein eurooppa reissua niin eu kilvillä ei tarraa korvata kuin EU-maissa. Silloin kun ajelin maissa jotka ei EU:hun niin tarra vaadittiin. Eli jos hiukankin idän suuntaan matka menee niin et tee niillä mitään.
Itse minusta nuo EU-kilvet on muutenkin aika tyhmän näköiset. Itse tykkään tuosta AB-123 mallisesta pikkukilvestä. |
Quote:
Virossa ainakin vaaditaan FIN tunnus suomalaisilta ajoneuvoilta, tulee tuolla kummiskin aikasta paljon ajeltua useimmallakin vehkeellä. Sattumalta tullikopin vierestä saa ostettua tarran jos on unohtannu sellasen liimata (siis ei EU kilvillisissä autoissa), tosin roisto hinnalla. Ja tullista et läpi pääse ilman ko. tunnusta. |
Quote:
Toki noinkin onnistuu, itselläni ajot kohdistuu pääasiassa EU maihin jotenka päädyin EU-kilpiin. Muutenkin lähtöhässäkässä tuppaa puolet hoidettavista jutuista jäädä puolitiehen niin onhan yksi muistettava vähemmän (juu tiedetään, huono perustelu), mutta ne nyt on joka autossa niin ei tartte ajatella millä lähtee niin aina sama tapa toimia eli ei tartte muistella tyyliin "nyt olen liikenteessä tällä autolla, pitääpä käydä ostamassa tarra" 8) |
Quote:
Eikö ne muuten jossain vaiheessa tulleet ihan oikeastikin pakolliseksi, siis olla maatunnus autossa näkyvillä? Joko rekkarissa tai tarrassa? :roll: :?: |
Quote:
Kyllä näin asetukset (laki) määrää. |
Otin sitten tavalliset kilvet, kolme kirjainta kaksi numeroa. Ensin tarjottiin eu kilpiä mutta jos olisin taivutellut sitä takakilpeä niin kuitenkin siitä olisi huomautettu tämän tästä.
|
Mulla on onneks kolme kirjainta ja vain yks numero :P
|
| All times are GMT +3. The time now is 23:35. |