![]() |
Moottorin Irroitus
Moi c5:sta kun irrottaa moottorin niin ohjaus akseli pitää irottaa tieten? jäähdytin ja muut romut on etupuolelta irti. kytkimestä pultit auki, niin sopiiko moottori nouseen pois, öljypohja on lähellä alapalkkia ?.eikös sen pitäis tulla hiukan eteenpäin kytkinakselin takia. (vaihdan kytkimen ja muuta pientä).:confused:
|
Quote:
Mä olen luullut että otetaan pakettina etukelkan kanssa alakautta ?? http://www.corvettefever.com/techart...val/index.html Toinen hyvä : http://keliente.com/c5engine.htm Pekkaberkeles on käsittääkseni melkoinen ässä tässä aiheessa.Josko kohta vastais .. |
Quote:
Juu PB:llä on varmasti tietoa. Pirrelläkin saattaisi olla jotain hajua. Muistelisin nähneeni pirren punikin ilman konetta tallilla joskus. Tässähän sitä kuvaakin on, ja etupalkkikin taitaa olla paikoillaan kun pyörätkin ovat kiinni. Ei siis liene mahdoton tapa, mutta onko paljonkin työläämpi? ![]() |
Riippuu lähinnä tallin tasosta että miten kannattaa tehdä. Eli onko hallinosturia vaiko ei, onko norsu vaiko ei jne.
Itte menin työläimmän kautta eli voimansiirto ensin veks ja sitten yläkautta moottori pois. Kannet ja imusarja oli myös pois paikoiltaan. Etupalkki oli normaalisti paikallaan, eli nostin moottorin katosta riippuvalla taljalla ja lykkäsin auton alta pois. Voi tehdä niinkin, että löysää etupalkkia hieman että tulee lisää tilaa ja vetää norsulla moottorin pois paikaltaan auton ollessa sopivasti tunkattuna ja voimansiiron tuettuna. Tai sitten "oikeen komiasti" nostaa hallinosturilla auton pois tieltä jolloin etupalkki moottoreineen jää lattialle. Täs jotain ohjeita: http://www.cajundude.com/engineswap.htm |
Eix ne tässä vaiheessa kevättä pitäis olla jo suurin piirtein kasassa noi vehkeet?
|
Ei saa ilman etuakselin laskemista moottoria pois,juuri tuon öljypohjan takia,tietty se silloin mahtuu kun voimansiirto on pois.Etuakselia kun tiputtaa 5 senttia niin kone mahtuu tulemaan pois.
|
all right ,mulla on norsu elikkäs mä pudotan alapalkkia jonkun verran että saan sen suoraan eteenpäin ja ylös. mulla on jo kannet ja imusarja irti, mä samalla vaihdan huohotinsysteemin uudemman malliseen,sit pitää hinkata vähän lohkosta.siihen tulee peltipakosarjat,kansia hinkataan, öljypumppu, nokkaketju. semmosta.kesä on kyllä liika lähellä.
|
Quote:
Tuosta punaisesta seefemmasta on juuri ennen kuvan ottamistan otettu kone pois alakautta tiputtamalla koko etuakselisto pois ja senjälkeen lattialla nostettu kone irti akselistosta norsulla. Käytössä oli 2-pilarinosturi jonka avulla homma oli suhthelppo tehdä. Quote:
Hommasi helpottuu jonkinverran kun olet ottanut kannet irti, näin saat nostettua konetta aavistuksen enemmän (varo johtosarjaa koneen ja korin välissä) ylös ennenkuin vedät sitä eteenpäin. Onko tarkoitus myös porata sylinteriputket? Multa löytyy lainaan LS1/6 koneeseen stressilevyt jos on tarvetta eikä koneistamosta löydy. Yksi huomioitava asia on myös että itsellä ei enään saa kansia irti koneen ollessa paikallaan, syy ARP:in kansipulttien. Yksinkertaisesti takimmaisia pinnapultteja vaan ei mahdu irroittamaan tilanpuutteen takia eli seuraavaan kansiremonttiin (jota toivottavasti ei ikinä tule) pitää laskea vähän etuakselistoa mutta sehän nyt ei ole kynnyskysymys harrastetoiminnassa. |
| All times are GMT +3. The time now is 09:20. |