![]() |
Öljymittatikun pituus?
Paljonko on mittatikkuputken kokonaispituus ja paljonko on mittatikun litteän osan kokonaispituus 1969 vetten orkkis 350 koneessa.
Varmistelen vai että mulla on alkuperäinen ja oikea mittatikku ja putki koneessa. Muistelisin että kaadoin koneeseen ja suodattimeen viimesyksynä 6 litraa öljyä ja nyt kun tarkistin, niin mittatikun mukaan pitäisi lisätä oljyä?! Saatan muistaa öljymäärän väärinkin... |
Quote:
|
Totta. Yksi 4 litran kannu ja 1 litran pullo sinne taisikin mennä.
Hmm. jokatapauksessa mittatikku näyttää että olisi liian vähän öljyä. Täytyy tuo tikku tarkistaa. Kyllä se ihan Vetten tikulta näyttää GM teksteineen. |
Googlasin hiukka,mutta sitten tää keleen läppäri alkoi korista siihen malliin,että oli pakko sammuttaa.Yhdellä saitilla sanottiin motor oil dip stickin olevan 350:sessä pituudeltaan 19",mutta googlaa itse,niin kyllä sieltä varmaan löytyy se totuuskin.
|
Ota tikku mukaan ja kävele varaosaputiikkiin, sano tiskillä että tarviin pidemmän tikun kun tämä ei enää yletä öljyyn asti. Tutki tarkasti myyjän ilmettä... Vielä parempi jos saat piilokameralla kuvattua tapahtuman... ;)
|
Onko öljyproppu pohjassa kiinni;)
|
Quote:
Joo alla muutama räpsy oman -73 350 tikusta. Niin, en tosin tiedä onko sitä joskus venytetty... ;) ![]() ![]() |
Quote:
|
Mites määritellään se oikea mittatikun pituus ?
Olen rakentamassa C4:seen uutta ölkkipohjaa ja kun lohko on '73 ja auto '86, niin joutuu hieman säätämään. Kuinka paljon öljyä on kierrossa moottorin käydessä ? => mikä on moottoriöljyn pinnan vaihteluväli ölkkipohjassa ? t: jk |
No niin. Mittatikun putki oli noussut ylöspäin, niin paljon että se irtosi kun siihen koski. Putki takaisin pohjaan ja taas näyttää tikku oikein.
Ihmeen löysästi se on kiinni?! Laitoin hieman liimaa juureen, katsotaan josko pysyisi paremmin. .....Vai kuuluisiko siinä olla jokin kumitiiviste? Kiitos kuvista. Kyllä mulla on orkkistikku. Tilanne ohi. |
| All times are GMT +3. The time now is 07:09. |