![]() |
Keväthuoltoon..mutta minne?
Kevät koittaa ja auto (C4 man. 4+3) pitäisi taas saada tien päälle..viime syksynä päätin, että pitäisi kuitenkin tehdä perusteellisempi huolto jossa voisi esim. vaihtaa autom. ylivaihteen suodatin ja öljyt, ohj.tehostimen öljyt, polttoaineen suodatin, tarkastaa sytytys... Onko ehdotuksia, minne kannattaisi viedä? Hinta / laatu- suhde kunnossa? Auto on Helsingissä.
ja vielä kysymys: Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa eli viime syksynä 4+3 manuaalilaatikon ylivaihde alkoi välillä pomppimaan pois päältä? Voiko johtua esim. likaisesta suodattimesta, johtojen liitoksista vai onko odotettavissa vakavampaa.. |
Tässä ehdotuksia paikoista joista aika hyviä kokemuksia:
1. Lauttasaari: Specialty Engineering 2. Kauklahti: Motortyme Ekan huoltomiehellä oli ainakin pari vuotta sitten vielä C4 Vette ja tokassa olen nähnyt monesti Vettejä huollossa. Kummassakin olen käyttänyt C4:stani ja aikoinaan Motortymessä myös C3:sta. Noiden laatikoiden kanssa on aika usein jumppaa niiden ikääntyessä mutta ovat kyllä korjattavissa ihan ok. Ihan tällä viikolla joku kyseli suunnilleen samanlaisia ongelmia Corvette Forumissa. Käypä sieltä kattelemassa. |
American Service, Konalassa. Osaavat äijät ja asiallinen hinnoittelu. Voi
suositella Helsingin alueelta. |
Onko kenelläkään Oululaisella tietoa sellaisesta korjaamosta kuin Vepsäläinen?
Muutin juuri parin sadan metrin päähän kyseisestä puljusta ja ajattelin ainakin pienessä keväthuollossa veten käyttää heillä. Olen joskus normaalia autoani heillä käyttänyt ja hyvää työtä tekivät, mutta sehän ei kerro mitään heidän vetteosaamisestaan. Pitää kuitenkin ensi viikolla heille soittaa ja kysyä ovatko olleet corvettejen kanssa tekemisissä. |
Jos autoista jotain ymmärtää, kyllä perushuollon pystyy tekemään. Jos kaipaa vian määritystä esim käyntiongelmaan se ei onnistu, vaikka voivat
sen hyvinkin luvata. Hyvän mekaanikon/pajan löytäminen on arvokas asia, jos ei itse viitsi tai hallitse auton metkuja. Joku saattaa olla eri mieltä, mutta en veisi autoa muuhun kuin amerikkalaisista autoista jotain tietävään pajaan, pl Metro-Auto maanlaajuisesti. |
Mites Tampereen seutu, löytyykö suosituksia millä pajalla kannattaa käyttää ja mistä ostaa suodattimet yms. pikkutavara ?
FinnVette on tietysti kohtuu lähellä, mutta seuraavat viikot siellä taitaa olla buukattu jo aika täyteen... |
Quote:
Itte oon käyny hakeen suodatinta ym tiivistettä south west tradesta, osien löytyvyys tosin riippuu kuka sattuu olemaan tiskin takana, esim. kerran sain sieltä luukkulampun moottorin releen. 8) Tietysti vette spesifisiä osia löytyy suomenmaassa varmaankin parhaiten jakelta. |
Hi Tech on yks paikka Hervannan takana josta kaverit osia hakeneet ja huoltoja teettäneet. Omistaja vettemiehiä vielä itsekin jos ei ole -86 avoansa myynyt...
Itte vien Turenkiin jos jotain isompaa tiedossa, öljyt vaihdatan kylläkin rantatien öljynvaihtopisteessä lietsussa jos ei kotona viitsi. :? |
Quote:
Hi-Tech on ihan OK paikka. Ja kyllä se -86 oli vielä siellä ainakin loppukesästä, mutta kaupan kuulemma. Onko muuten Hi-techillä halpoja osia? |
| All times are GMT +3. The time now is 03:57. |