![]() |
Oven tiivisteiden vaihto
Tuli hommattua uudet oventiivisteet ja niissä näkyy olevan "puria" millä ne saa kiinni. Pysyykö niillä vai tarviiko kaveriksi jotain liiman tapaista ?
Jos tarvii niin suosituksia mömmöstä ? Mites entiset saa näppärästi pois ? Muutenkin hyviä vinkkejä otetaan vastaan. |
Joo, liimaa peliin, muovinipsut eivät yksin riitä. Koita löytää jotain oikeasti kumitiivisteille tarkoitettua kamaa. Esim. 3M tai Wurth voisivat olla hyviä merkkejä. Itse ostin autotarvikeliikkeestä jotain tuntematonta merkkiä ja se ei ainakaan ollut mistään kotoisin ja tiivisteen vähän irvistävät yläpäästään.
Ovipanelit irti niin homma on helpompi ja kärkipihdeillä ulkopuolelta avittaen vanhat nipsut irti. Moni menee poikki ja putoo oven sisään mutta koita ottaa varovasti niin ei tarvii kaivella sieltä ovista niitä puolikkaita. Ps. anna liiman kuivua ennen kuin heität oven kiinni :wink: |
Mä taas en käyttänyt mitään liimaa ja hyvin on pysyneet paikallaan ja siististi.
|
Alkuperäiset on liimattu ja tehdasmanuaali spesifioi käytettäväksi tiivisteliimaa 3M 08001 Weatherstrip Adhesive tai vastaavaa.
|
joo ei oo mullakaan liimattu ja hyvin on pysyny
|
Itse uusin viime kesänä mm. ovien tiivisteet. Hyvin pysyivät paikoillaan, mutta kun tuli ensimmäinen vesisade, niin oven ja tiivisteen välistä pääsi vettä vuotamaan läpi sekä oven etu ja takareunoista. Ihmettelin vaihtaessa, miksi tehtaalla on tiivisteiden päät liimattu (muualta ei), sateen jälkeen selvis syy.
|
| All times are GMT +3. The time now is 03:39. |