![]() |
Onko vtunkaan väliä?
Sillä, että mitä jäähdytinnestettä käyttää?
|
Mitäs siellä nyt naukkaillaan, taitaa olla ladylasolit menossa?
|
On sillä väliä. Alumiinikoneeseen on oma litku. Väriltään punaista.
Jos on alumiinikannet, niin kaiketi silloin myös pitäisi käyttää sitä kamaa. Ja olisiko myös alumiinisyylarin yhteydessä kyseinen aine pop? Ai niin. Erityyppisiä pakkasnesteitä ei myöskään saa sekoittaa keskenään, tai ne saattavat puuroutua. |
Quote:
Tähän mennessä sininen litku on riittänyt eikä ole tullut läpi mistään, vaikka on alumiinia siellä täällä. |
|
Quote:
Mulla oli alukansien kanssa edellisessä huussissa +30 000 km ja nykyisessä ollut alukansien kanssa +50 000 km ihan Bilteman vihreä (vai onko se sininen en nyt muista) litku käytössä. Ja ei tainnut tuota punaista litkua olla silloin vielä saatavilla, kun ensimmäisiä alukansia soviteltiin näihin TPI-vessoihin tehtaalla yli 20 vuotta sitten. Saattaa toki olla niinkin, että toi punainen litku olis parempaa alukansille kuin 'tavallinen'. Löytyisköhän tuosta jotain dokumenttia? Quote:
Joo, varsinkaan punaista ei saa sotkea muiden kanssa. Jos on epävarma, ottaa vaikka paisarista vähän käytössä olevaa nestettä ja sotkee uutta nestettä sekaan vaikka tyhjässä limsapullossa. Käytössä neste kun tuppaa vähän samentumaan kanavista irtoilevan ja siellä kiertävän ryönän takia. |
Aivan varmasti toimii tuo perusneste.
VW tais aikanaan lanseerata tuota punaista alumiini moottoreillensa(alussa käyttivät normi vihreetä), toki Rellulla yms. on taas omat nesteensä, eivätkä tosiaan ole sekoituskelpoisia keskenään. |
minä oon käyttänyt vettessä ihan teboilin vihreetä litkua. Ei ole puurotunut, tosin laskin ensin vanhat nesteet pois ja sitten tebikat sisään.
|
Quote:
Sama täällä ! Olen antanut itselleni kertoa, että kaikki vihreät ovat samaa kamaa. |
Aijaa sillä siis onkin väliä. Tai vissiin lähinnä sillä ettei sotke erilaisia aineita. Luulin, että on vaan yhenlaista ainetta. Hyvä, että tuli taas kyseltyä tyhmiä:sunny:
|
| All times are GMT +3. The time now is 08:37. |