![]() |
Ruiskusuuttimista
Kattelin tossa noita suuttimia ja huomasin että on niissä jonnii verran mittaeroja. Varsinkin pituudessa näyttäis olevan. Löytyiskö joltain L98:n suuttimen mittoja? Ja onko se kuinkakin nuuka siitä suuttimen pituudesta? Ei oo tullu syksyn jälkee tallilla taas käytyä, ni ei saa mieleen, että kuin ahdasta siellä on...
Edit:Noi mahtaa nykyään hyväksyä viinapohjaset menoliemet myös? Vai onko siinä suuttimessa itessään ees mitään muuta osaa, ku se o-rengas, mikä viinaksista vois ees hermostua? |
Jostain muistan lukeneeni, että joidenkin suuttimen aukaisemisessa käytettyjen magneettien kiinnitys on "liimalla" joka ei kestä alkoholeja?
Ainakin boschin 160paunaiset ovat alkoholin kanssa yhteensopivat. |
en mä ihan niin isoja meinannu... :rolleyes: otetaan vaikka se ykkönen siitä eestä pois...
|
Quote:
No pitäähän sitä reserviä olla, jos E85 meinaa käyttää. :-\" |
Pitää pitää... Ettei vaan mee tyhmäkäynnillä aukioloaika liian pieneks?
|
Quote:
Varmaan riippuu aika paljon millainen suutinajuri on käytettävässä boksissa. No sittenhän ton näkee toimiiko vai ei? |
Multa löytyy molemmat. Peak/hold ja mikä se toinen sit olikaan...
En sit oikein tiiä miten sen määrittäis ton suuttimen koon. FMU kun lentää tallinnurkkaan + reserviä pitäis jonku verran jäädä. Silti en haluis mitään tyhmäkäynti taikka päästö ongelmia. Kun eikös suuttimella oo joku minimi aukiolo aika? Siis joku aikahan siihen aukeamiseen menee... |
Quote:
Joitain ms se avausprosessi kestää joka tapauksessa ja eri bokseilla toi tarkkuus vaihtelee mihin kykenevät. |
Mä oon antanu itteni ymmärtää, että nykyään se on kiinni siitä suuttimen fyysisistä ominaisuuksista. Noh... Täytyy kaivaa vähän tietoa ko. asiasta.
|
Itse itselleni vastaten.
Tutkin tota boksin softaa ja siellä pystyy määrittelemään "injector dead time" jännitteen funktiona. Joitain suuttimia löytyy valmiina, mutta ei kovin paljoa. jonkun boschin suuttimen arvot: V = mS 6 = 2,4 7 = 2 8 = 1,681 9 = 1,381 10 = 1,082 11 = 1,024 12 = 0,967 13 = 0,878 14 = 0,789 15 = 0,725 |
| All times are GMT +3. The time now is 08:24. |