![]() |
Mitä maalia Gelcoatin päälle ?
Mun 74sen uudet Ecklerin lasikuitupuskurit pitäis saada maalattua. Ne tuli gelcoat pinnalla ja onko kellään tietoa voiko siihen suoraan vetästä pohjamaalin vai tarviiko vielä jotakin muuta pinnotetta väliin? Tietty hionta ja rasvanpoisto ennen.
Muuten onko kellään mitään suositusta maalityypistä nyt kun ei ole mitään vanhoja historiamaaleja siin alla kummittelemassa? |
Ne on ihan maalaus ready. Yleisesti gelcoatin päälle voi maalata kunhan huolehtii, että kuivumis aika on tarpeeksi pitkä. Mataks vaan ja väri niskaan.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Varmaan joku muukin on ainakin yhtä hyvää tavaraa mutta en ainakaan minä ole keksiny syytä miksi laittaa jotain muuta. |
Mulla on jossakin Spies Heckerin koodit kaikesta totkusta mitä mun kärryyn levitettiin. Jos vaan mitenkään ikinä muistan, niin voisin ne tänne laittaa.
J |
Työkaverillapa oli laput vielä tallella, elikäs:
Permasolid HS Express hiontamaali 5250 Permacron MS pintamaali 630 Permasolid HS kirkaslakka 8035 Käyttötekniset tiedotteet löytynevät googlaamalla. J |
Ja selvyyden vuoksi, nuo ovat ihan tavallisia automaaleja, samoja mitkä käyvät pellille. Ja joka valmistajalla on vastaavat omansa.
Itse ehkä vetäisin varmuuden vuoksi pohjille vielä spies&heckerin tartunta-aineen ja maalien sekaan hippusen jousto ainetta. Tulevat kuitenkin puskureihin. Vaikkakin lasikuitua voi joku niihin jossain vaiheessa kevyesti osua ja aiheuttaa muuten turhan herkästi lohkeamista. Muista vielä ennen hiomista pyyhkiä silikoninpoistoaineella. |
Omaan -71:seen tuli
-Spies Heckerin Haftgrund -Dupontin hiomaväri -Dupontin akryyliväri -Dupontin akryylilakka Maalari tuota haftgrundia pohjalle suositteli laitettavaksi, parantaa tartuntaa lasikuituun. Ainakin vielä toistaseksi maalit pysyny :D |
Juu, enpäs tiedä mitä pohjimmaiseksi tuli, siis 100kg pakkelimällin lisäksi :p
|
| All times are GMT +3. The time now is 05:05. |